Wat heb jij nog nooit gedaan, wat je eigenlijk niet durf toe te geven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Wat heb jij nog nooit gedaan, wat je eigenlijk niet durf toe te geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:33

Cruise control en in de spits rijden gaat gewoon niet samen. Dat is redelijk bekend, lijkt me. Tenzij we over 50 jaar zover zijn dat iedere auto adaptive cruise control heeft, dan rijden we treintje.

Maar juist op binnenwegen vind ik het heerlijk. Zelfs hier op de (ook best wel bochtige) 60 km wegen. Instellen en niet meer over nadenken. Moet je een keer remmen, slaat-ie uit, zet je 'm daarna weer aan. Idd rijden met je duimen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:07

Cruise control en spits vind ik ook prima. Maar inderdaad wel adaptive.
Niet-adaptive gebruik ik vrijwel nooit, dat vind ik echt vervelend rijden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:45

Ik heb 'm vandaag nog gebruikt in combinatie met de lane assist zodat ik m'n warme appelflap op kon eten op de snelweg. _O- ideaal!

Verder gebruik ik CC alleen als ik erg moe ben en liever niet ook nog op wil letten. Dan ga ik gewoon een beetje achter een vrachtwagen hangen. Auto houdt ook zelf afstand. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:28

ooh ik vind cruise control ideaal, maar kon geen auto onder 5K vinden met cruise control :)) .

Hebben het wel in de bedrijfswagen, en gebruikt het eigenlijk altijd. Wel vooral ook voor (tegen) de bonnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:26

Als hij zelf afstand houdt is het wat anders natuurlijk.
Gewone cc bij vermoeidheid vind ik echt levensgevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:28

Vermoeide automobilisten schijnen ook veel meer fouten te maken en dingen verkeerd in te schatten dan automobilisten die licht aangeschoten zijn. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:31

Mkango schreef:
Vermoeide automobilisten schijnen ook veel meer fouten te maken en dingen verkeerd in te schatten dan automobilisten die licht aangeschoten zijn. :=

Daarom rijd ik niet vermoeid of met alcohol op. :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:58

Ik bedoel natuurlijk niet doodmoe, maar als ik ergens een hele dag geweest ben en mijn energie level is laag dan is autorijden gewoon heel vermoeiend. Lekker achter een vrachtwagen hangen is dan heerlijk. :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:59

Ik rust nou juist weer uit in mijn auto, vind de dagelijkse rit van werk naar paard heerlijk :)

Nog een UO: katten zijn helemaal geen leuke huisdieren :D . Lees hier maar op bokt: ze kotsen alles onder, slopen dingen, doen van alles naast de bak, willen niet binnen blijven, blijven dagen weg of gaan liever bij iemand anders wonen, en als ze met meer zijn vechten ze elkaar de tent uit. Waarom zou je zoiets in huis willen hebben :)) ?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:51

Promter, je vergeet nog: ze maken je wakker (springen op random momenten ineens vlak naast je kussen op het bed, dat soort geintjes) als je nog moet slapen, for no reason en waardoor je de hele dag brak bent. En als je ze buitensluit dan gaan ze miauwen.
En als je dan wakker bent, dan is dat 10 minuten helemaal leuk en daarna nokken ze af gaan de hele dag slapen :roll:

o huh, verkeerde topic voor UO

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:00

Verrek, je hebt gelijk, we moeten verhuizen :D

Nou ja, on topic, ik heb nog nooit een kat gehad.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:23

De jonge kat van mijn moeder heeft 2 verschrikkelijke eigenschappen: gaat met haar koppie in je nek liggen, dat klinkt misschien schattig, maar een luidkeels spinnende kat die enorm kwijlt en vaak over heel je nek/borst ligt of half op je hoofd is niet zo gezellig. Daarnaast valt ze je voeten aan, vol, met nagels grijpt ze je voet vast, om er vervolgens keihard in te gaan bijten. Geen sloffen dragen is gevaarlijk. Probeer een kat die vol in je voet hangt er ook maar eens af te trekken zonder de situatie te verergeren.
Ze staat wel áltijd stipt op tijd klaar om het avondrondje met de honden mee te lopen, zo schattig.

Ik vind katten fantastisch, maar door alle eigenaardige eigenschappen die de meeste ook hebben, betwijfel ik of ik er zelf snel één zal nemen. Een persoonlijkheid kies je niet zo makkelijk uit op het eerste gezicht en je hebt er wel maar mee te leven. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:33

Ik houd niet van katten, ze graven mijn tuin overhoop en schijten erin. Binnen hoef ik ze ook niet. Houd graag mijn huis heel en schoon.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:25

Ik heb nog nooit een frikandel gegeten.
(Vast shocking voor veel mensen)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:04

prompter schreef:
Nog een UO: katten zijn helemaal geen leuke huisdieren :D . Lees hier maar op bokt: ze kotsen alles onder, slopen dingen, doen van alles naast de bak, willen niet binnen blijven, blijven dagen weg of gaan liever bij iemand anders wonen, en als ze met meer zijn vechten ze elkaar de tent uit. Waarom zou je zoiets in huis willen hebben :)) ?

Ongewone meningen zijn een beetje offtopic, maar waarom zou je überhaupt een huisdier nemen? Honden moet je meerdere keren per dag uitlaten, ze schijten de hele boel onder, ze blaffen en janken alles bij elkaar - en ze zijn sterker dan katten, dus kunnen binnen een nog grotere bende aanrichten.

En o ja, paarden. Sommige mensen op Bokt schijnen die ook te hebben. Die vreten ruimte, je hebt er jaren voor nodig om ze te beleren, je schept jezelf een ongeluk aan de mest en wie dondert er nou voor zijn lol van ruim anderhalve meter hoogte? En wat dacht je van de ecologische voetafdruk die huisdieren neerzetten?

Gelukkig zijn er andere redenen om dieren te houden. Maar misschien kan ik hiermee dan weer on-topic: ik heb nog nooit een huisdier gehad. Geen eigen paard, geen hond of kat (terwijl ik toch echt wel een kattenpersoon ben), nog geen hamster. Ik zou de verantwoordelijkheid niet aankunnen. :o Maar ik denk dat ik hiermee wel opzien baar in de Bokt-gemeenschap...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:07

Captain schreef:
Ik bedoel natuurlijk niet doodmoe, maar als ik ergens een hele dag geweest ben en mijn energie level is laag dan is autorijden gewoon heel vermoeiend. Lekker achter een vrachtwagen hangen is dan heerlijk. :')
Mijn post was ook meer in de categorie 'nutteloos feitje van de dag.' :)) Ik vind autorijden ook heerlijk om een beetje bij te laden na een lange dag. :j

Moeten er alleen niet van die apaten voor je rijden die nog net niet kwijlend van het gebrek aan hersenactiviteit achter het stuur zitten.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:30

prompter schreef:

>;) Ik vond je tot nu toe best een OK bokker, maar volgens mij heb je geen RIE gedaan voor je deze opmerking postte :Y)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:07

Nee Roodvos, alleen literatuur onderzoek op Beestenboel hier op bokt :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 09:07

prompter schreef:
Nee Roodvos, alleen literatuur onderzoek op Beestenboel hier op bokt :)

Literatuur onderzoek op Bokt :D

En Suliko je weet idd vooraf niet wat je in huis haalt! Het zijn eigenzinnige diertjes (maar toch ook heel gezellig meestal).

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 09:14

OK, in het kader van nog nooit gedaan: een huisdier op bed laten slapen. Ik waardeer mijn nachtrust iets te veel. Honden en katten slapen beneden, en de mensen boven. Sterker, ze mogen niet eens boven komen en doen dat ook niet. Ook niet als er eens een deur open staat...

En dát is een prima manier om 's nachts geen mauwende/zeurende/aamvallende katten te hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:38

Ibbel schreef:
OK, in het kader van nog nooit gedaan: een huisdier op bed laten slapen. Ik waardeer mijn nachtrust iets te veel. Honden en katten slapen beneden, en de mensen boven. Sterker, ze mogen niet eens boven komen en doen dat ook niet. Ook niet als er eens een deur open staat...

En dát is een prima manier om 's nachts geen mauwende/zeurende/aamvallende katten te hebben :+
Ik vind huisdieren ik bed ook gewoon ranzig. := Toen ik nog thuiswoonde al — de teckel mocht soms bij mijn ouders in bed als het onweerde oid, maar ik heb altijd een strikte No Pets in Bed policy gehad. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:51

_O- Hier hebben alle katten hun eigen kamer, en een daarvan slaapt bij ons op bed en de andere slapen overdag op het bed. Goed voor de afweer. :')
Wel OP bed, niet ín bed. Al zal dat vast niet veel verschil geven qua hygiëne.
Hond mag niet in de slaapkamer ivm vieze smak geluiden brrrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:51

Ik heb in mijn drie decennia lange bestaan drie keer iets gebroken, maar nooit gips gehad. ;( Zo teleurstellend.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:02

Mkango schreef:
Ik heb in mijn drie decennia lange bestaan drie keer iets gebroken, maar nooit gips gehad. ;( Zo teleurstellend.

Vooral leuk als ze je met 30 graden, lekker bezweet bent, uiteraard in het zand gevallen.
En je dan zonder te wassen in gipsen hand tot stuk boven de elleboog.... -O-
Zal niet hoeven te vertellen hoe de geur was toen het er af ging.....

Ik ben 3 keer onder narcose geweest en ben 3 keer aan het wachten geweest tot ze zeiden tel nu maar terug vanaf 10.... en dan werd ik weer wakker en hadden ze dat weer niet gevraagd. En ik maar denken dat dat de standaard was..... -O-

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:30

DuoPenotti schreef:
Ik ben 3 keer onder narcose geweest en ben 3 keer aan het wachten geweest tot ze zeiden tel nu maar terug vanaf 10.... en dan werd ik weer wakker en hadden ze dat weer niet gevraagd. En ik maar denken dat dat de standaard was..... -O-

Haha, dat is niet meer de standaard idd. Iedergeval in het ziekenhuis waar ik gewerkt heb. Vaak was het denk aan iets leuks, volgende vakantie bestemming ofzo.
Wel een paar keer het tellen gezien, maar dat was als de patient aangaf te willen tellen.

Ik heb nog nooit koffie gedronken, durf ik eigenlijk ook niet toe te geven. Vind de lucht alleen al zo smerig dat ik het nooit geprobeerd heb.
Roep wel altijd dat ik het niet lust, maar dat is dus eigenlijk door de geur.
Wel ooit taart enzo geprobeerd waar koffie door heet zat, daar van vond ik de smaak niet lekker.