Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:00

Citaat:
Als het aan ons was, zou een van ons rond half 9 met de jongens naar het huisje vertrekken en evt. op een later moment wisselen.

Citaat:
En in deze specifieke situatie (hele jonge baby waardoor wij toch al niet tot laat aanwezig zullen zijn, overnachtings mogelijkheid waardoor we het kunnen combineren) had ik ervoor gekozen om ze naar het huisje te brengen in de loop van de avond.
Overigens hebben wij het bij een bruiloft van goede vrienden ook zo gedaan dat wij de kinderen voor het eten hebben weggebracht.

Citaat:
De optie van Celebi vind ik ook nog een goede. Zelf een huisje in de buurt huren zodat andere oma daar dan kan komen om op te passen.

genoeg alternatieven waarin TS zich iig kan schikken, zonder dat de kinderen bij het avondeten hoeven te zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:00

Op je edit over dresscode
Als ik nooit een jurk of tuniek zou dragen zou ik die ook niet kopen voor een bruiloft.
Want dat zou weg gegooid geld zijn, want dat zou voor eenmalig zijn.
Daar zouden we dus niet uitkomen.

Nu is een tuniek vrij algemeen om te dragen, maar zou het toch een specifieker kledingstuk zijn hiled het voor mij idd op.

Anoniem

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:02

Hebben jullie de laatste post van TS ook gelezen? Jullie draven nu wel erg door..

Noppes schreef:
Mars schreef:
Alleen de titel is al heel dramatisch en klopt niet eens. Je kinderen zijn dus wél welkom op de bruiloft/ceremonie en daarna willen je broer en schoonzus graag diner zonder kinderen. Is voor iedereen veel relaxter ook.
Wij wilden helemaal geen kinderen op onze bruiloft, het zijn altijd stoorzenders en zeker op bepaalde momenten.

Haha ja ben me er nu van bewust dat die titel een bepaald dramatisch effect geeft. Geeft een verkeerd beeld af. Maar kan het niet meer veranderen.

Vind het overigens jammer dat een paar mensen hier wel heel bot zijn. Terwijl ik in mijn berichten volgens mij duidelijk aangeef dat ik hun keuze respecteer en daar geen drama over ga maken. Maar dat het mij gewoon een bepaald gevoel geeft.

Ik heb in iedergeval een duidelijk inzicht gekregen waar mijn gevoel vandaan komt, door een paar goede vragen van een bokker. Daar ben ik blij mee. En verder zorgen wij er gewoon voor dat het hun dag is en blijft. Ik heb nooit gevraagd om het om mij te laten draaien en dat wil ik ook jelemaal niet. Maar ik zal niet weer in de herhaling vallen.

Bedankt voor jullie reacties in iedergeval! Ik weet genoeg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:04

DuoPenotti schreef:
Als ik nooit een jurk of tuniek zou dragen zou ik die ook niet kopen voor een bruiloft.

Nu is een tuniek vrij algemeen om te dragen, maar zou het toch een specifieker kledingstuk zijn hiled het voor mij idd op.

Fascinerend wel. Dus TS moet gewoon niet zeiken en doen wat haar broer wil en haar kinderen thuis laten.
Maar als het over jou en deze dresscode gaat dan "komen we daar niet uit" en mag je blijkbaar wel eigen belang voor laten gaan.
Ik volg het niet meer denk ik :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:05

pmarena schreef:
Jeetje DP, "dat hun kinderen boven alles staan"....dat zegt ze toch helemaal niet -O-

Je kan kinderen niet even uitzetten, ergens in een kast parkeren en ze er dan weer vrolijk uithalen hè, soms is het niet zo makkelijk. Niet iedereen heeft iemand achter de hand waar je ze zó, onder alle omstandigheden, naartoe kan slingeren met het volste vertrouwen dat het allemaal wel goed komt en zelf een zorgeloos leuke avond kan hebben.

Die kinderen hoeven niet de hele dag op het feest aanwezig te zijn als dat niet gewenst is, maar het is wel fijn als ze dan zó ondergebracht kunnen worden dat de ouders ook echt ontzorgd zijn. En het is wel handig als je daar bij de organisatie rekening mee houdt / van tevoren even met de ouders overlegt zodat het daadwerkelijk voor iedereen een fijne avond wordt en de genodigden niet kiezen voor de optie "dan ga ik maar niet want deze situatie dat is geen doen".

Wanneer het om iemand gaat die je er echt bij wilt hebben, directere familie dan je zus wordt het niet....

Maargoed TS geeft ook aan dat er gezegd werd "als ze het niet erg vinden" of zoiets en dat is natuurlijk al heel fijn. Nu is het dus zaak om te kijken op welke manier ze een oplossing kunnen vinden zodat het voor het bruidspaar zoveel mogelijk hùn dag wordt zoals zij het voor ogen hebben. Maar dat TS en haar gezin daar een niet al te hoge prijs voor hoeven te betalen want ik neem aan dat het de bedoeling is dat zij daar ook een fijne dag hebben, toch...? :=

Als er voor de jongens ook een slaapplek voorzien zou zijn (ze horen immers bij het gezin / de directe familie...) dan zou het "niet gewenst zijn" al heel anders aanvoelen vermoed ik.....

dat zegt ze wel 10 keer :D

Nee je kan ze niet uitzetten dat is het hem nu net... Dat weet broer ook :P

Dus ook in deze voorbeelden, wat broer heeft verzonnen is niet goed genoeg, het moet dus draaien om gezin van ts.
Onder de noemer iedereen tevreden.
Maar het draait op alle dagen met familie al om de kinderen...nu niet...

Kijk dat ze buiten broer om zelf een huisje huurt en oppas regelt moet ze uiteraard zelf weten.
Maar dat hoeft broer niet te doen. Daar hoeft dan ook niet voor overlegd te worden.
Die heeft besloten hoe zijn feest is ingericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:08

DP, ik denk dat je de posts van TS nog even een keer beter moet lezen, je trekt het echt compleet uit zijn verband..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:09

secricible schreef:
DuoPenotti schreef:

Nu is een tuniek vrij algemeen om te dragen, maar zou het toch een specifieker kledingstuk zijn hield het voor mij idd op.

Fascinerend wel. Dus TS moet gewoon niet zeiken en doen wat haar broer wil en haar kinderen thuis laten.
Maar als het over jou en deze dresscode gaat dan "komen we daar niet uit" en mag je blijkbaar wel eigen belang voor laten gaan.
Ik volg het niet meer denk ik :+

Dat begrijp je verkeerd.

Als een echtpaar mij die dresscode zou vragen dan heb ik 2 keuzes
1 ik doe dat, ook al vind ik het niks.
2 ik doe dat niet. Nee ik ga niet stug in een spijkerbroer er zitten. Dan blijf ik weg. Stuur een leuke kaart/ cadeau.

Die keuzen heeft ts ook.
1 Ze gaat mee wat broer heeft als optie. En zet haar gevoelens van niet gewenst opzij.
2, ze doet dat niet, blijft thuis of haar man, verzint wat zelf voor de kinderen zodat ze er wel bij kan zijn, maar hoe dan ook broer hoeft zich niet aan te passen aan haar. Broer zijn dag.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 17-10-22 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:09

DP: Tja als je er zo hard en met zo weinig begrip voor anderen in staat, dan moet je ook niet raar opkijken als die anderen daar niet aan mee doen, denk ik dan. Beetje wederzijds respect voor elkaars situatie is toch een stuk menselijker, vind ik.

Het lijkt mij ten alle tijden beter dat iemand bij de organisatie aankaart waar een probleem ligt, in de hoop samen een oplossing te kunnen bedenken waardoor het voor iedereen een fijne avond wordt. Dan dat je gewoon maar besluit van nou op die manier kan ik er niet aan meedoen en ik ga gewoon naar huis.

Precies wat sec. zegt: dat ze toch liever van haar zus zou horen wat er scheelt zodat ze er nog iets mee kan eventueel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:10

DuoPenotti schreef:
Kijk dat ze buiten broer om zelf een huisje huurt en oppas regelt moet ze uiteraard zelf weten.
Maar dat hoeft broer niet te doen. Daar hoeft dan ook niet voor overlegd te worden.
Die heeft besloten hoe zijn feest is ingericht.

Noppes schreef:
Ze zaten vanwege de locatie een beetje met de beschikbare huisje om te overnachten wat praktischer is als wij niet met het hele gezin blijven. En ze vinden het belangrijk dat wij er de avond bij kunnen zijn zonder dat een van ons ivm bedtijd kinderen eerder weg moet.

Broer heeft dus ook voor overnachtingsaccommodaties gezorgd. Dat is (deel van) het probleem in deze.

Verder,
wij staan er duidelijk anders in. Het gaat om een bruiloft van je broer. Dat is niet een kwestie van "dan blijf ik weg" wat mij betreft. Misschien bij de kennis van je nicht of je collega ofzo, maar niet bij je broer.
Eens met pmarena.
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-10-22 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:11

pmarena schreef:
DP: Tja als je er zo hard en met zo weinig begrip voor anderen in staat, dan moet je ook niet raar opkijken als die anderen daar niet aan mee doen, denk ik dan. Beetje wederzijds respect voor elkaars situatie is toch een stuk menselijker, vind ik.

Het lijkt mij ten alle tijden beter dat iemand bij de organisatie aankaart waar een probleem ligt, in de hoop samen een oplossing te kunnen bedenken waardoor het voor iedereen een fijne avond wordt. Dan dat je gewoon maar besluit van nou op die manier kan ik er niet aan meedoen en ik ga gewoon naar huis.

Precies wat sec. zegt: dat ze toch liever van haar zus zou horen wat er scheelt zodat ze er nog iets mee kan eventueel.

ik vind dat niet hard
Ik respecteer wat de ander graag wil ipv daar overheen walsen met een berg niet toedoende emotie.
Dát vind ik juist hard. Geen respect hebben voor het bruidspaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:13

ja, want wegblijven op de bruiloft van je broer is zeer respectvol :n

Anoniem

DuoPenotti schreef:
pmarena schreef:

ik vind dat niet hard
Ik respecteer wat de ander graag wil ipv daar overheen walsen met een berg niet toedoende emotie.
Dát vind ik juist hard. Geen respect hebben voor het bruidspaar.

Voor jou niet toedoende, voor TS wel! En ze walst helemaal nergens overheen, ze zegt meerdere keren dat ze de keuze van haar broer begrijpt en respecteert. Jij haalt er vanalles bij wat er juist niet toe doet :n

Anoniem

Bienotje schreef:
Ik vind de uitspraak hun dag hun keus ook wel raar. Kinderen niet welkom, is het dan ook aanvaardbaar om de vriend van beste vriendin niet uit te nodigen omdat ie bij kennismaken een lelijke zwarte broek aan had of zijn gezicht niet aanstond. Een gastheer en dame op een feest mogen mijns inziens wel hun best doen om het feest ook voor de gasten in te richten, je doet zo'n dag om te delen. Alleen voor jezelf zou je altijd gewoon niemand uit kunnen nodigen en kunnen trouwen.

Dat gezegd hebbende. Prik even door de bokt anti-kinderbrigade heen TS ;-)
Daarnaast kan ik me gevoel wel voorstellen. Vrienden is al anders. Maar je broer die trouwt dat geluk wil je graag met je kinderen delen. En ik denk dat het heel mooi is dat het met de ceremonie kan en mag. Misschien heeft je broer het wat ongelukkig overgebracht. Maar zoals het voorstel nu is, is niet eens zo irreëel. Ervanuitgaande dat het niet specifiek om jou kinderen gaan dan iig ook ;-)

Ik ben het hier echt zo niet mee eens := (edit: met het eerste gedeelte dan :D )

De gemiddelde bruiloft kost 18 duizend euro. Dat zijn bedragen die de meeste mensen maar een paar keer in hun leven uitgeven, laat staan voor 1 dag. Dan doe ik het echt niet voor mijn gasten hoor :') Ja, ik wil dat ze een leuke tijd hebben en er optimaal voor ons kunnen zijn (niet dat het een straf is dat ze moeten komen :D ), maar als ik 18.000 euro uitgeef draait het gewoon om mij en mijn vriend :') punt. Zou zelf wel mijn nichtje en neefjes (2,4 en 6) daarbij willen hebben, al word ik soms horensdol van ze, ik ben echt gek op ze. Maar ik snap de overweging om het niet te willen ook zó ontzettend goed.

Overigens ook precies de reden dat wij een huwelijk zonder ceremonie en feest gaan doen, maar gewoon alleen een etentje. Dit soort politiek familiegedoe zou voor mij echt al een hele smet wezen, en dan zou ik echt vet balen van mijn 18.000 euro :+ .

Ik snap het gevoel van de TS overigens wel hoor. Ik ben zelf bij uitstek iemand die zich (onterecht) snel buitengesloten voelt. Maar vind het wel een kwestie van even eerlijk naar je zelf kijken wat er nou echt gevraagd wordt, en je dan over je eigen gevoelens heen zetten. Want je kan dol zijn op (iemands) kids, maar ze gewoon niet op je bruiloft willen om wat voor reden dan ook. En vaak zijn die redenen vaak best legitiem en hebben ze weinig te maken met houden van......

Hetzelfde geldt overigens voor begrafenissen. Ik vind dat dus echt verschrikkelijk. Voel daar echt niets voor, afscheid nemen doe ik in mijn eigen tijd en op mijn eigen manier. Maar dan ga ik ook, puur en alleen om respect voor de naasten die het organiseren. Mijn wensen doen er dan simpelweg even niet toe. En dat is hier ook imo.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-22 10:26, in het totaal 4 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:15

Nee wegblijven is niet respectvol, daarom zou ik ook gaan zoals broer het wil.

Nee jullie halen er van alles bij want het moet op de manier zoals niet de broer wil, die moet maar een compromis sluiten.
Wat is er mis met gewoon respecteren zoals hij het bedacht heeft? En daar niet aan tornen.

Dus het moet met andere woorden draaien om de kinderen...daar komt het op neer.

Maar goed laat het daarbij :D

Ik sta er idd ander in.
Ik heb respect voor wie het feestje geeft. En daar torn ik niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:17

DuoPenotti schreef:

Nee jullie halen er van alles bij want het moet op de manier zoals niet de broer wil, die moet maar een compromis sluiten.
Wat is er mis met gewoon respecteren zoals hij het bedacht heeft? En daar niet aan tornen.

Ik sta er idd ander in.

Nogmaals, ze respecteert de wens van haar broer juist wel! Lees nou gewoon zelf eens goed... |o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:18

DuoPenotti schreef:

Ik sta er idd ander in.

behalve dan blijkbaar als hij je vraagt een jurk aan te trekken :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:21

DP: Je kan prima alle respect hebben voor de wensen van broer. En dan toch graag willen overleggen hoe je daar het beste aan tegemoet kan komen omdat het op zijn voorgestelde manier niet lijkt te gaan lukken. Dàt is respect hebben.

Want nogmaals: ze kunnen die andere 2 kinderen niet even uitschakelen en ergens in een kast parkeren.
Daar moet wel een goede oplossing voor gevonden worden.

En nee dat hoeft broer niet te doen. Maar als die de slaapplaatsen voorziet en de jongens daar niet bij kunnen, dan zit TS dus met een probleem. Dat niet voor iedereen even makkelijk op te lossen is.

Volwassen mensen gaan daar gewoon even over in overleg om te kijken wie welke mogelijkheden heeft. Misschien is er namelijk toch wel een mogelijkheid op de locatie. Dan is het voor die broer toch niet fijn als TS op eigen houtje besloten heeft om met het hele gezin elders te overnachten / eerder naar huis te gaan?

Nouja laat maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:22

pmarena schreef:
DP: Je kan prima alle respect hebben voor de wensen van broer. En dan toch graag willen overleggen hoe je daar het beste aan tegemoet kan komen omdat het op zijn voorgestelde manier niet lijkt te gaan lukken. Dàt is respect hebben.

Want nogmaals: ze kunnen die andere 2 kinderen niet even uitschakelen en ergens in een kast parkeren.

En nee dat hoeft broer niet te doen. Maar als die de slaapplaatsen voorziet en de jongens daar niet bij kunnen, dan zit TS dus met een probleem. Dat niet voor iedereen even makkelijk op te lossen is.

Volwassen mensen gaan daar gewoon even over in overleg om te kijken wie welke mogelijkheden heeft. Misschien is er namelijk toch wel een mogelijkheid op de locatie. Dan is het voor die broer toch niet fijn als TS op eigen houtje besloten heeft om met het hele gezin elders te overnachten / eerder naar huis te gaan?

Nouja laat maar.

Precies! _/-\o_

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:25

secricible schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik sta er idd ander in.

behalve dan blijkbaar als hij je vraagt een jurk aan te trekken :')

dan lees je niet goed
Dat respecteer ik nog steeds.
Zou ook geen compromis vragen.
Zoals ik al zei, of ik draag die jurk en zeik verder niet, of ik stuur een cadeau.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:26

zie je eigen eerste zin, je spreekt jezelf gruwelijk tegen. verder eens met pmarena. Laat maar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:30

pmarena schreef:

Nouja laat maar.

waarom moet broer dat oplossen?

Ts ziet het als een probleem, mag die het oplossen...

Ja je kunt er over praten, maar dat zie ik dus als broer een naar gevoel geven want zijn keuze zoals hij het heeft bedacht word niet gerespecteerd

dus precies laat maar... blijkbaar is het erg raar als je de keuze van een ander respecteert en moeten mensen hun eigen belang hoger zetten.
Vreemd dat je (ik nu dus) daar voortaan raar op aangekeken word.
Ik respecteer de wensen van een ander en dat is blijkbaar raar.... maffe wereld...

Nou zoals ik al zei, ik hou er over op.
Dit was dus mijn laatste post in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:32

DuoPenotti schreef:
Nou zoals ik al zei, ik hou er over op.
Dit was dus mijn laatste post in dit topic.

Lijkt me idd beter, je leest en reageert zo ontzettend selectief en zwart/wit. Gelukkig staat TS er een stuk wijzer en volwassener in..

:wave:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:35

Je leest echt niet goed in dit topic DP Y;(
Ik zeg notabene letterlijk dat broer dat oplossen niet hoeft te doen.
En het gaat juist om het belang van de broer..... nouja nogmaals laat maar :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:04

Ik vraag me ineens oprecht af..
Beseft broer wel dat je tegen die tijd een baby van 6 weken hebt?
Want ik kan me niet helemaal voorstellen dat hij die wel bij het eten wil, maar ook niet dat hij denkt dat je die met 6 weken alleen gaat laten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:11

Sommige bruidsparen eissen ook nog een dresscode of een kado van een bepaalde prijs "minstens".
Ja het is hun dag en ze kunnen van alles eissen. Maar het is toch aan de gast om dan evt maar thuis te blijven hoor.

Dat kinderen "niet" overal bij hoeven dat vind ik logisch maar eerlijk gezegd vind ik dat als je broer of zus gaat trouwen dat je dit ook onderling bespreekbaar maakt. Als in "Tot hoe laat kunnen de kinderen opblijven? Want wij zouden het eigenlijk fijn vinden om de avond alleen voor volwassenen te houden" dan is het aan de broer of zus om hier iets te regelen of vooraf aan te geven dan met de kinderen te vertrekken. Evt later nog even terug te komen om toch nog een stukje feest mee te maken.

Dit is heel anders dan uitdrukkelijk zeggen dat de bewuste kinderen niet welkom zijn. En zo heb je echt no hard fealings.

Ik ben zelf echt heel makkelijk. is een deel niet gewenst? Prima dan komen we niet. Dan kom ik even een hele mooie dag wensen als de kinderen op school zijn. en ben ik daarna pleite.