Passen jullie je uitgavenpatroon al aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Passen jullie je uitgavenpatroon al aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:26

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 07:18

Ik heb mijn grote diesel verkocht en een kleine benzineauto terug gekocht. Gaat me enorm in de maandelijkse kosten schelen. Daarnaast probeer ik wat vaker te fietsen, maar dat wil nog niet zo lukken . Ik mag van mezelf zeker tot het eind van het jaar geen dingen kopen die ik niet perse nodig heb. Een weekendje London dat gepland stond eind van het jaar, skippen we. Verder hebben we dit jaar flink geïnvesteerd in duurzaamheidsmaatregelen: zonnepanelen hadden we al, nu ook spouwmuurisolatie, extra isolerend glas en een energiezuinige airco/verwarming. Verder opletten met douchen, lichten uit als je niet in de betreffende ruimte bent, deuren dicht houden etc. En daarin ook de pubers meegenomen . Oh ja, tot slot de afspraak gemaakt om uit eten echt te beperken tot speciale gelegenheden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 08:21

Danique_G schreef:
Dit account kwam ik een tijd geleden tegen: hij deelt veel tips en heeft de challenge om van €50,- per maand te leven.
https://www.tiktok.com/@maloncybeatz?_t ... QlvzJ&_r=1

Ik zie m zo snel alleen avondeten maken dus hoeveel geeft ie uit voor de rest want op 1 maaltijd leeft ie niet toch?!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 08:27

Maar alsnog is 50 euro per maand voor alleen avondeten wel een hele goede besparing. Avondeten kost hier toch het meeste. Ontbijt en lunch veel minder. Hij geeft ergens ook aan dat hij gewoon water drinkt, een keer gratis melk ophaalt enzo. Nu krijgt hij wel het een en ander gratis dus daar moet je veel geluk mee hebben dat dat lukt. De markt hier is ook op het laatst niet zo goedkoop.

Maar wel boeiend om te kijken, dank je voor de link! Hij doet toch ook slimmer boodschappen als wat ik doe, dus ik ga toch wat proberen. Ik probeer budget per week aan te houden en dan kom ik soms echr neit uit. Als ik per maand budget neem en dus ook soms grotere hoeveelheden haal of aanbiedingen scheelt dat toch misschien weer.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:27

In mijn studententijd had ik vaak voor 8 euro per week avondeten.
Het was niet heel erg gezond, denk ik, maargoed.
Wat ik deed was op zondagen alles preppen.
Dan maakte ik 7 bakjes gevuld met rijst, beetje paprika, beetje mais uit blik en nog wat andere niet-te-dure groenten. Omgerekend was dit 8 euro per week toen. Het zal nu iets meer zijn. Het was wel vega dus dat scheelde wel. Tis niet iets om altijd te doen, maar als je eens een maand erg krap zit, is het wel een uitkomst.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:44

Ja met boodschappen aanbiedingen, minder merk ik deed al heel veel eigen merk maar ook nu met alles eigen merk.

Kleding voor werk en soms ook prive koop ik uit de kringloop.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:00

De middenstand geeft aan al minder omzet te draaien.

https://www.nu.nl/economie/6225559/klan ... latie.html

Luxeproducten worden al minder gekocht en mensen houden de hand op de knip. Dit is het begin van een recessie waarin we ook rechtstreeks op een crisis kunnen afstevenen. Want het geeft een domino-effect. Mensen geven minder uit, winkels minder omzet, winkels failliet, mensen op straat, werkeloosheid omhoog, huizen niet meer kunnen betalen, meer huizen te koop, onder water en schulden. En zo kan de oorlog in Oekraïne die voornamelijk als gevolg de hoge brandstof en energieprijzen had, zorgen voor een enorme recessie en crisis in Europa en misschien zelfs wel wereldwijd. Ik houd mijn hart vast voor de aankomende paar jaren in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:02

Suzanne F. schreef:
De middenstand geeft aan al minder omzet te draaien.

https://www.nu.nl/economie/6225559/klan ... latie.html

Luxeproducten worden al minder gekocht en mensen houden de hand op de knip. Dit is het begin van een recessie waarin we ook rechtstreeks op een crisis kunnen afstevenen. Want het geeft een domino-effect. Mensen geven minder uit, winkels minder omzet, winkels failliet, mensen op straat, werkeloosheid omhoog, huizen niet meer kunnen betalen, meer huizen te koop, onder water en schulden. En zo kan de oorlog in Oekraïne die voornamelijk als gevolg de hoge brandstof en energieprijzen had, zorgen voor een enorme recessie en crisis in Europa en misschien zelfs wel wereldwijd. Ik houd mijn hart vast voor de aankomende paar jaren in ieder geval.

Ja, maar dit is precies hoe economie werkt.. De afgelopen jaren kon het natuurlijk niet op, je weet dat je als land dan tegen grenzen aanloopt. De vraag oversteeg het aanbod. De sterke bedrijven blijven overeind, de minder presterende bedrijven niet..

Dat er nu al minder omzet is, is alleen maar goed, dan gaan de prijzen ook vanzelf weer zakken.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:19

Hoop het, ik schrok met een hoedje van de week in de supermarkt zo hard dat alles stijgt. Straks is het geen vlees meer voor mij.. meer dan €5 voor 350 gram kipfilet is gewoon niet leuk meer. En nog vele andere dingen zijn ook flink duurder geworden. Bij de dirk durf ik geen kip meer te kopen kon het 3x op rij weggooien ivm bedorven. En dat terwijl de datum nog 2 of soms 3 dagen goed was. Mijn mams had het vorige week ook al. Dat is al helemaal sonde van je geld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:20

gewoon teruggaan, krijg je je geld terug

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:29

Mja helaas had ik daar geen tijd voor ik werk savonds en moet na het eten gelijk door. Als ik dan heen en weer naar de winkel moet kom ik te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:11

Gewoon bij een volgend winkelbezoek melden.. beetje fatsoenlijke winkel regelt dan wel wat hoor!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:46

Van een Bokker een gratis HelloFresh Box gekregen en nu zie ik dat ik zelf ook drie boxen kan uitdelen. Pb me gerust als je dat ook goed kunt gebruiken.

Afbeelding

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:25

En ook hier met m'n nieuwe box weer 3 codes voor gratis boxen. Dus wie HF wil proberen, stuur een berichtje. Je kunt dus gratis een box proberen. Je meldt je dan aan voor een lidmaatschap, maar kunt dit ook opzeggen zodra je de eerste box hebt ontvangen. Dus wil je verder geen gebruikmaken van HF, moet je wel zelf opletten dat je tijdig opzegt. Dan zit je nergens aan vast.
Wil je na de eerste gratis box toch nog proberen, dan krijg je op je tweede box 10% korting.
Je kunt je abonnement wekelijks opzeggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:11

En kleine tip. Pauzeer meteen de 2 weken na de ontvangst datum van de box. :D zelfs als je dan vergeet op te zeggen heb je nog 2 extra weken, haha.

Ik heb dus en een ding in agenda gezet voor opzeggen, en daarnaast de 2 weken na de 1e box gepauzeerd.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:33

MyWishMax schreef:
En kleine tip. Pauzeer meteen de 2 weken na de ontvangst datum van de box. :D zelfs als je dan vergeet op te zeggen heb je nog 2 extra weken, haha.

Ik heb dus en een ding in agenda gezet voor opzeggen, en daarnaast de 2 weken na de 1e box gepauzeerd.

Slim! Meteen gedaan!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:20

Ik schop dit even terug omhoog.
Zijn er mensen die het nu iets moeilijker hebben en die een gratis Hello Fresh-box kunnen gebruiken? Ik bestel wekelijks en dan kun je gratis kennismakingsboxen aan anderen geven. Ik heb er zes die ik tot vanavond kan weggeven. Stuur gerust een pb.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:33

chevax schreef:
Zijn er mensen die het nu iets moeilijker hebben en die een gratis Hello Fresh-box kunnen gebruiken? Ik bestel wekelijks en dan kun je gratis kennismakingsboxen aan anderen geven. Ik heb er zes die ik tot vanavond kan weggeven. Stuur gerust een pb.

Niet nodig, maar wel heel lief idee <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:45

chevax schreef:

Wat lief <3.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:09

Ik ben wel kritisch naar mijn uitgaven aan het kijken, omdat het gewoon verstandig is.
Maar ik heb weinig mogelijkheden om te besparen.

Ik ben wel overgestapt naar een andere provider voor tv/internet, omdat ADSL er bij ons uit gaat. Dus over naar glasvezel. Daarom ben ik met mijn mobiele telefoon ook overgestapt van prepaid naar een mini-abonnement. Want vaste telefoon was echt veel te duur. Nu krijg ik ook nog korting op mijn glasvezel en meer MB voor mijn telefoon.

Ook maak ik gebruik van cashbacksites, dus ik kreeg 40 euro retour.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:33

Ik ben vast hopeloos ouderwets, maar wat zijn cashbacksites?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:34

chevax schreef:

Sites waarmee je geld terug krijgt op bepaalde aankopen..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:42

Relaxed schreef:
chevax schreef:

Sites waarmee je geld terug krijgt op bepaalde aankopen..

Hoe werkt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:43

Ik heb geen idee, ik vertaalde alleen cashbacksites voor je :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:02

Een bekende is Scoupy. Je koopt iets en scant de bon en dan dien je die in en krijg je geld teruggestort.