Trouwen in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 21:54

Ik heb 'm vorige week gehad, gewoon gezellig uit eten geweest en ik moest een haarband met piemeltjes op. :')
Had al aangegeven geen gekke dingen te willen dus dat was super leuk zo. :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 02:30

Lalala… ja net thuis!

We gingen eerst verzamelen in de wijnbar van een vriend voor een eerste drankje.
Vervolgens hadden we een cursus burlesque dansen (zo tof, zo gelachen!).
Daarna de kroeg in waarbij ik een vragenspel kreeg, had ik het antwoord fout moest ik een opdracht uitvoeren zoals een vreemde een zoen op z’n wang geven, een shotje drinken of de macarena dansen.
Lekker hapje eten met aansluitend karaoke zingen.
Als laatste nog weer de kroeg in.
Zo ontzettend gelachen vandaag.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 02:31

Captain schreef:
Ik heb 'm vorige week gehad, gewoon gezellig uit eten geweest en ik moest een haarband met piemeltjes op. :')
Had al aangegeven geen gekke dingen te willen dus dat was super leuk zo. :D

Hahaha die haarband is dat toch super!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:20

Oh wat leuk die vrijgezellen!
Ik weet enkel de datum, kreeg een leuk briefje in de bus dat ik 29april vrij moet houden :D
Ben benieuwd!

Wij zijn verder echt bezig met details van de decoratie enz. met het k*tweer gisteren besloten om eens te gaan shoppen en ik vind het er echt wel mooi beginnen uit zien :D hebben even een proefopstelling gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 13:58

Heel mooi ja, ziet er sjiek uit!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:17

Ziet er zeker mooi uit

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:34

HAHA ik lees al sinds het begin mee in dit topic maar afgelopen vrijdag heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd en nu kan ik dus eindelijk ook mee komen praten. <3
We gaan wel niet in 2023 trouwen (ik gok eigenlijk pas op 2025) maar ik klets graag mee in al jullie voorbereidingen om zelf ook nog wat te leren. *\o/*

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:03

Mag ik mij ook aansluiten? Ik las ook al lang mee, maar ben afgelopen dinsdag ten huwelijk gevraagd :+: Wij zullen wel dit jaar al trouwen en gaan het echt heel klein houden (20 mensen of minder), willen over een jaar of 10 dan een keer een groot feest geven. Ga 6 mei met mijn mams en beste vriendin naar Deurne om te zien of er iets tussen zit met het gehoopte korte tijdsbestek, maar moeten de datum nog definitief vastleggen bij de gemeente dus dat is nog niet zeker.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:08

Gefeliciteerd met jullie verlovingen!
@jenara, mooi! Is dat van papier? Waar heb je dat gekocht?

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:27

Gefeliciteerd beide!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:29

Van harte gefeliciteerd allebei en veel plezier met de voorbereidingen!

Leuk leuk vrijgezellen feest. Ik verwacht ook wel iets, mij is in ieder geval gevraagd wie ik daarbij zou willen..
Ik denk dat het ergens in mei wordt.

Gisteren de kaarten rondgebracht en op de bus gedaan. Zaterdag het 2e deel in een stad verderop.

Notaris zijn we uit. Het worden huwelijkse voorwaarden en we hebben een notaris gevonden die 1300 euro goedkoper is.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:17

Gefeliciteerd beide! Leuk dat je hier mee komen kletsen

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:40

Vraagje mbt de notaris. Moet je sowieso naar een notaris? Wij willen trouwen in gemeenschap van goederen, met evt scheiding van bezittingen vóór het huwelijk, aangezien 1 van ons een flinke studieschuld heeft en de ander niet. Dit lijkt mij vrij simpel, komt er dan alsnog een notaris aan te pas? Ons budget is zeer klein en weinig vrienden om ons heen zijn getrouwd, dus dit soort dingen zijn we nog niet mee bekend..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 11:42

Volgens mij niet, je kunt het ook achteraf nog anders vastleggen als je dit zou willen.
Wij gaan in ieder geval niet, en trouwen gewoon met beperkte gemeenschap van goederen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:08

Love2sk8 schreef:
Vraagje mbt de notaris. Moet je sowieso naar een notaris? Wij willen trouwen in gemeenschap van goederen, met evt scheiding van bezittingen vóór het huwelijk, aangezien 1 van ons een flinke studieschuld heeft en de ander niet. Dit lijkt mij vrij simpel, komt er dan alsnog een notaris aan te pas? Ons budget is zeer klein en weinig vrienden om ons heen zijn getrouwd, dus dit soort dingen zijn we nog niet mee bekend..
Nee, dit is tegenwoordig standaard, dus hoef je niet voor naar de notaris. Alleen als je iets anders wil regelen (of volledige gemeenschap van goederen), moet je naar de notaris.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:06

Oké, duidelijk! Dank jullie wel :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 10:31

Wij zijn net in ondertrouw gegaan, wat een wassen neus is dat. _O- Ook even de trouwzaal gezien, maar we zijn maar met 7 mensen dus we hebben voor de kleinere zaal gekozen.
Vorige week ook al kennis gemaakt met onze trouwambtenaar. Een lieve zeer traditionele christelijke man van bijna 70 die alles in het Engels moest doen, en waarbij ik moest vertellen dat mijn zus getrouwd is met een vrouw, en zij en mijn ouders naar een zeer uitgesproken vrije kerk gaan.

_O-

Ja we hebben gelachen. Ik moest iets vertellen over mijn moeder, dus ik vertelde dat ze een goede kok was. Dit vertaalde hij naar mijn vriend als: "Oh so she is a good cock."

We stikten er nog net niet in. _O- _O-

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:10

Klinkt als een bijblijvend en comisch gesprek Captain!

Wij hebben ondertussen ringen gekocht, een DJ en ik ben bezig met een fotograaf. Heb wat informatie ingewonnen bij verschillende omdat ik wil kunnen vergelijken.

En ondertussen probeer ik een afspraak te krijgen met iemand die wij als trouwabtenaar willen. Maar die reageerd niet echt. Dus ik twijfel of ik die daadwerkelijk wil. Bedoel hoe moeilijk is het om als je zegt in maart, " laten we in april een videocall doen om elkaar te leren kennen en kijken of het wat is" ook daadwerkelijk te reageren op mijn vraag wanneer zou je kunnen... A fijn we gaan het meemaken.

Mijn peettante is gevraagd als Ceremoniemeester. Maar die moest er goed over nadenken dus daarvan zijn we nog in afwachting. En anders heb ik een plan B.

Hoe hebben/ doen jullie het met getuigen vragen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 11:32

Wij hebben gewoon tijdens een etentje bij mijn ouders gevraagd of ze onze getuigen wilde zijn. :')

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:48

Oh spannend allemaal

En tsja Cock en cook lijkt natuurlijk ook wel op elkaar

En met getuigen vind ik wel echt lastig… heb 3 kandidaten en maar 2 plekken. Heb er 1 al soort van gevraagd maar we praatte er een beetje overheen. Lastig

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:08

Hier nog steeds stille meelezer maar langzamerhand gestart met de planning. :D

Captain, bijzonder gesprek _O- ik ben benieuwd hoe dat zal uitpakken!

Mijn getuige hoefde ik niet over na te denken, zij was de eerste die het hoorde en heb ik meteen gevraagd :)) Mijn vriend is nog wel aan het nadenken wie hij gaat vragen.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:27

@ captain, ohjee, kan me inbeelden dat jullie in een deuk lagen komt ook dichtbij voor jullie!!
Was de zaal wel mooi, ook al was ze kleiner?

@tuktuk, ook nog goed verder voorbereid! Vonden jullie het moeilijk om ringen te kiezen?
En oef, ik vind dat ook altijd lastig, als mensen gewoon niets van zich laten horen.. “sorry, maar ik kan niet” is ook ok.. maar gewoon niets? Onbeleefd vind ik het.

Qua getuigen hebben wij zijn broer en mijn zus gevraagd. We hadden etiketten geprint met de vraag op voor op iets van drank en hen elk zo’n fles gegeven en dan gewacht op de reactie :p

@Leo, leuk als je dat zo meteen weet!

Hier ook de laatste dingen aan het regelen, over 3,5 week is het zo ver!!
Afgelopen weekend ook onze ringen opgehaald.
We hebben nog dingen geknutseld, zoals een brievenbus in de vorm van een huisje voor envelopjes, een groot bord voor aan de ingang. Ik heb zelf een ontwerp gemaakt voor ons gastenboek ook.
Ennn… ik ben zaterdag alvast te paard eens de stad ingereden om te kijken hoe ze reageert en om te timen hoe lang we erover doen
Zo leuk om te doen! Mijn merrie was echt niet normaal braaf, dus 100% vertrouwen dat ze mij veilig naar het stadhuis zal brengen!

Afbeelding

Afbeelding

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:35

Wat gaaf Jenara zo met je paard naar het stadhuis!

De ringen waren we eigenlijk heel snel over uit. Ik heb van mijn ouders een wit en geel gouden ring gehad. Dus daar moest de ring bij passen. En Niels wilde niet iets te opvallend en glimmend. We waren er eigenlijk al bij de eerste juwelier uit. Maar zijn naar nog een andere zaak gegaan, daar vonden we enkel bijna dezelfde ring mooi. Dus bij de eerste juwelier de ringen besteld. Die staan nu in bestelling.

Ik twijfel nog voor getuigen tussen 2 mensen. Ene kant mijn moeder, andere kant een hele goede vriendin. Dus moet nog even kijken.

Leo zo leuk dat jij het meteen wist!

Hier hebben we ook een afspraak met een fotograve ingepland om kennis te maken. Ik ben erg benieuwd. Ze is wel wat duur vinden wij, maar komt met een tweede fotograaf erbij en de foto's zien er ook wel echt goed uit!
Hoe zijn jullie aan een fotograaf gekomen, en mensen nog tips voor het uitkiezen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 08:37

Maar je mag toch 2 getuigen p.p.? Waarom niet allebei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:06

Getuiges is hier ook een dingetje. Mijn vriend heeft zijn hele leven een pact gesloten met een vriend dat hij getuige zou zijn. Maar ik vind hem een vervelende aanwezigheid hebben, en hij was altijd nogal geïntimideerd door mij waardoor die 3x dat ik hem gezien heb (vaker doet 'ie geen moeite om af te spreken met ofwel mij, ofwel mijn vriend. Ze praten alleen via discord. En voor de duidelijkheid. We woonden 5 minuten van z'n vriendin vandaan of een kwartier met de trein. We hebben het over 3x in 5 jaar :Y) ) hij amper iets tegen me durfte te zeggen. We wilden eerst onze bruiloft niet vieren, maar dat doen we nu toch maar... Want wil niet dat hij 25% van "onze" moment is :') . En ik ben echt niet intimiderend, en heb echt mijn best gedaan om hem bij dingen te betrekken in het begin en vaker "IRL" af te spreken. Dat hij bangig is vind ik niet eens het ergste, maar hij banketstaaf echt de oren van mijn vriend zijn kop, waarbij hij mij dan stelselmatig negeert, wat gewoon naar is :+ .

Tegelijkertijd heb ik ook niet zoveel goede vrienden meer (grote cleanse gedaan vorig jaar, van mensen die me steeds meer energie begonnen te kosten, en daarbij eigenlijk al het contact verloren met mijn belangrijkste vriendengroep). Ik mis ze niet, was echt een openbaring. Maar op dit soort momenten mis ik wel een beetje het hebben van een "beste" vriendin. Van de mensen die nu in aanmerking komen weet ik dat ze mij nooit zouden vragen omdat ze veel intensievere vriendschappen hebben met anderen en dat voelt toch.... Awkward ofzo :+ .

De viering is ook met 15 familieleden van mijn vriend, en 3 familieleden van mij :') :+
Toch wel de pijnlijke kant van trouwen, voor mij iig.

@Jenara: Wat een prachtige platen <3 <3 Fijn dat paard zo braaf was! Dat worden vast nog mooiere plaatjes op de grote dag zelf. Bijzonder <3 <3 .

Wij hebben de ringen bij Wim Meeussen gedaan, omdat we die stijl tof vonden. En niet heel prijzig, en Antwerpen is niet al te ver van waar wij wonen. Hij is niet de enige overigens, die ze in die stijl werkt.