Ben stiekem erg blij dat mijn vriend zijn motor niet meer gebruikt. Hij doet dat soort dingen niet maar alsnog ben je zo mega kwetsbaar. Doodeng.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Optiwolk schreef:Overigens zie ik wel een verschil tussen NL en Belgie. In Nederland rijden jullie best lang door, in België voegen we in vanaf er plek is.
Ineke2 schreef:Optiwolk schreef:Overigens zie ik wel een verschil tussen NL en Belgie. In Nederland rijden jullie best lang door, in België voegen we in vanaf er plek is.
Ligt er wel aan… Ik zie zeker als het druk is regelmatig dat mensen aan het begin van de invoegstrook al struggelen om er tussen te komen. Soms rijd ik daar dan achter ook op die invoegstrook en rijd ik wanneer die auto voor mij eindelijk is ingevoegd even door op de invoegstrook en kan zonder problemen dan een plekje verderop vinden al langzaamrijdend.
Cer schreef:Het is toch een regel dat je de hele invoegstrook moet gebruiken?
(niet dat ik dat doe, dan is het inderdaad ruzie aan het eind) Trouwens, net zoals als je ergens een keer links moet in de stad, dat je dan al een poosje links gaat rijden, anders kom je niet voor het juiste verkeersllicht uit
(omdat iedereen zo lekker strak op elkaar zit, en je er niet tussen kan want vOoRDRingeN! ) <- Lekker generaliserend even
Amira_ schreef:Cer schreef:Het is toch een regel dat je de hele invoegstrook moet gebruiken?
(niet dat ik dat doe, dan is het inderdaad ruzie aan het eind) Trouwens, net zoals als je ergens een keer links moet in de stad, dat je dan al een poosje links gaat rijden, anders kom je niet voor het juiste verkeersllicht uit
(omdat iedereen zo lekker strak op elkaar zit, en je er niet tussen kan want vOoRDRingeN! ) <- Lekker generaliserend even
Dat zei een kennis laatst ook, maar ik heb juist geleerd om op 2/3 van de invoegstrook in te voegen. Zij ergerde zich eraan als mensen eerder gingen invoegen, maarja als het verschillend geleerd wordt
Aight schreef:Ineke2 schreef:Ligt er wel aan… Ik zie zeker als het druk is regelmatig dat mensen aan het begin van de invoegstrook al struggelen om er tussen te komen. Soms rijd ik daar dan achter ook op die invoegstrook en rijd ik wanneer die auto voor mij eindelijk is ingevoegd even door op de invoegstrook en kan zonder problemen dan een plekje verderop vinden al langzaamrijdend.
ik dacht ook altijd dat het advies was: gebruik de hele invoegstrook (zeker bij file's), want dan kan het al rijdend verkeer anticiperen op jou (en evt. ruimte maken tussen 2 auto's) & kan jij je snelheid het beste aanpassen aan het rijdend verkeer.