Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:41

Ik had een collega die heel strikt veganist was maar wel af en toe roadkill at. Heel bijzonder vond ik dat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:46

Ik vind alles prima. Wat ik heel vervelend vind, en deze komt alleen van vleeseters, is de vraag:

Mag jij dat wel eten???? Als ik een keer een stuk kaas of iets met room pak of zo.

Echt serieus. Laat iedereen gewoon doen en probeer de juiste benamingen te gebruiken :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:50

Anna79 schreef:
Ik had een collega die heel strikt veganist was maar wel af en toe roadkill at. Heel bijzonder vond ik dat.

Ken ik jouw collega toevallig of zijn er daar meer van?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 08:44

oomens schreef:
Anna79 schreef:

Haha, er zijn er vast meerdere van!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:04

Anna79 schreef:
oomens schreef:

Haha, er zijn er vast meerdere van!

Heeft 'de jouwe' ook een das van de weg geplukt, de grens over gesmokkeld (van Frankrijk naar Zwitserland of andersom) en vervolgens naast de tent klaargemaakt? Maar verder uiteraard wel vrij strikt veganist.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:04

Daar zou ík nou de verbaasde vraag aan stellen: "vlees dat niet verbloed is, dat is toch niet eetbaar?"

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:06

Ibbel schreef:
Daar zou ík nou de verbaasde vraag aan stellen: "vlees dat niet verbloed is, dat is toch niet eetbaar?"

Goede vraag was dat geweest. Maar zou je dat ook merken als je eigenlijk nooit vlees eet?
Ik bedoel, bloedworst is ook eetbaar, dus het bloed op zich zal het probleem niet zijn.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:10

En ik vraag me af of dat soort marterachtigen (waar de das bij hoort) überhaupt een beetje eetbaar zijn...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:15

Ik heb ooit een documentaire gevolgd van mensen die off the grid gingen leven. Bij 1 aflevering werd er ook regelmatig roadkill gegeten. Ik kan je verzekeren dat de meesten van ons dat nooit meer zouden eten, ook niet nadat het al uren en uren had staan pruttelen.

Maar je kan prima vlees eten dat niet verbloed is. Is met stroppen zetten toch ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:20

Ik zou dan wel willen weten of die mensen wel eens een voedselvergiftiging hebben gehad :=

Over dingen die trainbaar zijn, zo hebben mensen wel eens hun verbazing geuit dat onze jonge hond zo goed luistert naar het hondenfluitje. Dat dat toch wel erg handig was, en hoe dat toch kon. Ja, klopt. Maar dat gaat niet vanzelf natuurlijk. Dat moet je wel trainen. En dat vergeten heel veel mensen, dat je het moet trainen en onderhouden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:28

Mensen denken dat dat fluitje magisch is idd. Ipv dat het ook gewoon een commando is wat je aan moet leren en moet onderhouden :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:33

Ibbel schreef:

Of dat er al niet het een en ander binnenin is gekropen om zelf aan de maaltijd te beginnen, omdat je niet weet hoe lang het er al ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:55

Verbloeding is vooral nodig om het rotten van het vlees zo lang mogelijk tegen te gaan. Bloed en organen rot veel sneller dan het vlees op zich.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 10:23

@Oomens, geen idee, is jaren geleden dat ik met haar werkte. Ik weet dat ze in een bos woonden en als er dan een keer een hert werd aangereden ze de vriezer vol hadden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:58

Je kweekt natuurlijk ook een soort ongevoeligheid voor bacteriën op een gegeven moment. Maar kan me inbeelden dat als ik had gegeten wat ze in die documentaire toonden, ik wel ziek was geworden :=

Maar mijn moeder bvb nam het thuis niet zo nauw met eten. Gevolg: ik heb nog nooit een voedselvergiftiging gehad. Ook niet toen na een bbq 45 het man het kreeg en ik net hetzelfde gegeten had. Of toen na een congres van de 1200 aanwezigen 1000 mensen ziek werden.
Dus ik neem aan dat je er wel immuniteit tegen opbouwt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:09

SusanH schreef:
Ik zou dan wel willen weten of die mensen wel eens een voedselvergiftiging hebben gehad :=

Over dingen die trainbaar zijn, zo hebben mensen wel eens hun verbazing geuit dat onze jonge hond zo goed luistert naar het hondenfluitje. Dat dat toch wel erg handig was, en hoe dat toch kon. Ja, klopt. Maar dat gaat niet vanzelf natuurlijk. Dat moet je wel trainen. En dat vergeten heel veel mensen, dat je het moet trainen en onderhouden.

Oh dat herken ik ook! Ik heb ook altijd mazzel met zulke brave paarden en honden! Dat ik er zelf de nodige training in investeer blijft onopgemerkt. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:14

Jessix schreef:
SusanH schreef:

Oh dat herken ik ook! Ik heb ook altijd mazzel met zulke brave paarden en honden! Dat ik er zelf de nodige training in investeer blijft onopgemerkt. :D

Precies dat :j wij hebben die mazzel ook :P . En mensen ja, maar jij hebt een jachthond. Die kun je nergens loslaten. En dat dat dan gewoon wel kan :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:19

De onze kon ook gewoon los :j gewoon lijn los klikken en klaar!
En soms ging het goed.
Nee wacht heel af en toe was het ja heel af en toe ging het goed!
Naja eigenlijk meer eens. Ja één keer is het goed gegaan. Denk ik. Toch? Moet toch wel?

:+

Die van ons mocht niet los, liep wel aan een lange longe haha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:36

Ja gewoon de lijn los klikken :D tot nu toe komt ze nog als ik fluit of komvoor zeg. Maar goed, ze is nu 9 maanden := dus even afkloppen en hopen dat we de puberteit ook overleven :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 17:40

Ahhh een nieuw gezicht en een dame op de vrachtauto.
En dit vind je nu leuk werk??

Ehm, ik ben hier de afgelopen 5 jaar al minimaal 40x op t erf geweest...
En ja dit vind ik leuk

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:06

Jouw reactie: Last van beginnende Alzheimer? ;)