Niet veilig voelen in eigen huis

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Re: Niet veilig voelen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-22 10:32

Sorry was ondertussen in slaap gevallen en blijkbaar per ongeluk op verzenden gedrukt

Nu kreeg mijn kennis gister een app dat wij om de tafel hadden gezeten en een lang gesprek hadden gehad en ik haar dus in dat gesprek aardig voor de bus had gegooid. Echter is de “om de tafel gesprek” voor mijn voordeur gebeurd en zijn de hele lange 6 minuten op beeld opgenomen. Waarbij ik niets gezegd heb over haar. Ik heb aangegeven dat ze de beelden mocht terug kijken en luisteren omdat ik niks te verbergen heb. Nu is het balletje dus gaan rollen want mijn kennis is dus even flink pissig door het bedrog van haar en zal een deze dagen op de stoep staan. Het begint er steeds meer op te lijken dat haar hulptroepen zoals zij ze noemt uit beginnen te dunnen ik hoop dat het beinnenkort eens en voor altijd klaar is!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:33

Wat een toestanden. Je gaat er veel te veel in mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:35

Goede investering die camera +:)+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:52

Goede tijden slechte tijden is er niks bij :+

Zoiets komt vanzelf goed zo te lezen. Nu lekker genieten van de dingen die je hebt en de buurvrouw lekker negeren.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:54

LaPluche schreef:
Was mijn kerel ook niet, beetje je vrouw laten creperen en zelf als een "mietje" je verschuilen achter het zoveelste excuus.

Gewoon niet alsjeblieft. Je scheld ook niet met kanker , dan dit ook niet.
Mijn 14 jarige mietje thuis laat nooit vrouwen of mannen creperen, maar heeft er wel last van dat hij niet geaccepteerd/ uitgescholden/ cybergepest wordt als mensen erachter komen dat hij een vriendje heeft.

Watje , sukkel, scheldwoorden met geslachtsdelen allemaal prima, maar liever niet een scheldwoord gebruiken die op een groep, helaas nog steed kwetsbare mensen, slaat.

En ja ik denk zo goed als zeker te weten dat je dat niet zo bedoelt, maar er zijn nog teveel mensen die het wel zo bedoelen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:55

Eleeke schreef:
LaPluche schreef:
Was mijn kerel ook niet, beetje je vrouw laten creperen en zelf als een "mietje" je verschuilen achter het zoveelste excuus.

Gewoon niet alsjeblieft. Je scheld ook niet met kanker , dan dit ook niet.
Mijn 14 jarige mietje thuis laat nooit vrouwen of mannen creperen, maar heeft er wel last van dat hij niet geaccepteerd/ uitgescholden/ cybergepest wordt als mensen erachter komen dat hij een vriendje heeft.

Watje , sukkel, scheldwoorden met geslachtsdelen allemaal prima, maar liever niet een scheldwoord gebruiken die op een groep, helaas nog steed kwetsbare mensen, slaat.

En ja ik denk zo goed als zeker te weten dat je dat niet zo bedoelt, maar er zijn nog teveel mensen die het wel zo bedoelen.

Gaat ie lekker? :')

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:57

candalisa schreef:
Sorry was ondertussen in slaap gevallen en blijkbaar per ongeluk op verzenden gedrukt

Nu kreeg mijn kennis gister een app dat wij om de tafel hadden gezeten en een lang gesprek hadden gehad en ik haar dus in dat gesprek aardig voor de bus had gegooid. Echter is de “om de tafel gesprek” voor mijn voordeur gebeurd en zijn de hele lange 6 minuten op beeld opgenomen. Waarbij ik niets gezegd heb over haar. Ik heb aangegeven dat ze de beelden mocht terug kijken en luisteren omdat ik niks te verbergen heb. Nu is het balletje dus gaan rollen want mijn kennis is dus even flink pissig door het bedrog van haar en zal een deze dagen op de stoep staan. Het begint er steeds meer op te lijken dat haar hulptroepen zoals zij ze noemt uit beginnen te dunnen ik hoop dat het beinnenkort eens en voor altijd klaar is!

Het is pas klaar wanneer jij er klaar mee bent.
Wanneer het jou niet meer raakt en jij er eindelijk boven gaat staan.

En die vent van je eens een flinke schop geeft. Want of jij bent volstrekt labiel en verzint alles bij elkaar dus dan heeft hij gelijk daar niet aan mee te doen, of hij is gewoon een slappe zak die jou niet wil helpen.
Hoe dan ook - het is tijd dat jij ZELF de regie pakt in je eigen leven en je minder afhankelijk opstelt van het oordeel van een ander.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:08

Tja of hij probeert in zijn beleving gewoon "het goede voorbeeld" te geven: laat het van je afglijden, gun haar die aandacht niet, doe gewoon je ding en laat haar lekker haar goddelijke gang gaan maar verspil er geen energie aan. Wat op zich niet zo'n slechte insteek is :)

Wil je het als vrouw anders aanpakken dan is het goed om daarover in gesprek te gaan met je man, aan te geven wat het met je doet en samen een plan van aanpak maken waar je je allebei goed bij voelt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:10

Misschien is de vriend van ts wel de perfecte tegenpool voor haar eigen onzekerheid, daar wel eens bij stil gestaan ? Ts heeft problemen en haar vriend blijft de rust zelve en laat merken dat ze zich niet zo druk moet maken.
Misschien had hij een keer kunnen ingrijpen maar wij weten ook niet hoe die gesprekken tussen hun gaan.
Ts, jij hebt het probleem dat je toelaat dat de buurvrouw dit doet en je veel te bang bent over wat anderen van je denken. Ondanks je ptss, bijt eens van je af, geloof me, dat lucht op.
Vertel haar dat ze op film staat met al haar treiteren en dit rechtstreeks naar de wijkagent gaat wanneer ze niet per direct stopt. En even in het Engels erachteraan gooien : Get a life!
En ga zelf eens leven ipv dat je je door haar laat leven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:11

Op zich is het voor TS wel fijner denk ik als hij haar daar meer in zou steunen of het een keer voor haar op zou nemen, maar als hij dat laatste doet is het voor de buurvrouw des te meer een bevestiging dat het voor TS vervelend is wat ze aan het doen is. Dus zo heel gek ik het eigenlijk niet wat hij doet, de buurvrouw laat hem tenslotte wel met rust en TS niet.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:26

Je mag niet zomaar iemand zonder zijn akkoord filmen. TS i.p.v. strafbare feiten te plegen en kost wat kost goed te willen staan bij mensen die er niets mee te maken hebben zou je beter moeten weten, we zijn nu maanden verder en je hebt nog helemaal niets verandert aan de situatie of de manier waarop je ermee omgaat. Massa's bokkers hebben je hierbij willen helpen, troosten, ervaringen gedeeld en vooral het advies gegeven om haar gewoon te negeren, maar jij blijft er maar mee bezig. Je verlaagt je net zo hard in niveau als je buurvrouw. Ik ontstip.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:31

Dan zijn dus alle mensen in bezit van een Ring deurbel strafbare feiten aan het plegen volgens jou.

TS, je gaat er veel teveel in mee. Negeer die trol nou gewoon eens ipv overal op in te gaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:31

betadine schreef:
Je mag niet zomaar iemand zonder zijn akkoord filmen. TS i.p.v. strafbare feiten te plegen en kost wat kost goed te willen staan bij mensen die er niets mee te maken hebben zou je beter moeten weten, we zijn nu maanden verder en je hebt nog helemaal niets verandert aan de situatie of de manier waarop je ermee omgaat. Massa's bokkers hebben je hierbij willen helpen, troosten, ervaringen gedeeld en vooral het advies gegeven om haar gewoon te negeren, maar jij blijft er maar mee bezig. Je verlaagt je net zo hard in niveau als je buurvrouw. Ik ontstip.

Ga je lekker?

Ts deze reactie zou ik meteen naast je neerleggen en niets mee doen.

Als je ergens mee zit kun je niet zomaar ermee stoppen / negeren etc… Als je niet in zo’n situatie zit is het zo gemakkelijk praten van achter een beeldscherm en mensen zouden eens moeten stoppen met victem blaming.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-22 11:39

Het is niet zonder akkoord ze weet ervan dat heb ik haar meerdere malen verteld. Ook als ze aangeeft dat de honden blaffen aangegeven we hebben overal camera’s en wij hebben haar toen nog laten zien hoe onze deurbel werkte dus er wordt niet zonder toestemming opgenomen.
Ik snap de reactie niet zo goed want ik heb juist niemand erbij willen halen ik hou mensen erbuiten maar als deze mensen door haar benaderd zijn en vervolgens bij mij vragen wat er is gebeurd geef ik hun mijn kant van het verhaal.
En ik heb veel tips opgevolgd haar netjes aanspreken heeft niet geholpen negeren heeft niet geholpen wijk agent is ingeschakeld.
Zij is degene die telkens weer iemand erbij haalt of iets nieuws verzint ik ga er al niet op in maar moet ik dan maar in een hoekje gaan zitten en haar zo haar gang laten gaan?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:40

candalisa schreef:
[...]

Wat mijn vriend betreft ja ik zou echt willen dat hij een keer zegt wat hij vind maar ik zie dat niet snel gebeuren denk dat hij het eerder vermeid. Hij zegt wel van alles maar als pintje bij paaltje komt spreekt hij hun niet aan.

Dat is mss ook de reden dat de buurvrouw het op mij gemunt heeft want hij doet er toch niks mee.

Ik zal er zo naar uit kijken dat ze weg zijn iig

Kijk, je geeft hier zelf de oplossing al!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:46

Dees schreef:
candalisa schreef:

Het is pas klaar wanneer jij er klaar mee bent.
Wanneer het jou niet meer raakt en jij er eindelijk boven gaat staan.

En die vent van je eens een flinke schop geeft. Want of jij bent volstrekt labiel en verzint alles bij elkaar dus dan heeft hij gelijk daar niet aan mee te doen, of hij is gewoon een slappe zak die jou niet wil helpen.
Hoe dan ook - het is tijd dat jij ZELF de regie pakt in je eigen leven en je minder afhankelijk opstelt van het oordeel van een ander.

Mee eens. Je geeft de buurvrouw munitie omdat ze weet dat het je raakt.
Op deze manier wordt het ook echt een beetje een soap en zo te lezen kan de hele buurt er van mee genieten..
Jammer dat je vriend niet aanpakt.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-22 13:26

Ik snap ook echt wat jullie bedoelen hoor en ik wou dat het mij niet zoveel deed maar dat is iets wat ik niet zomaar kan uitschakelen. Ben ook erg blij voor de uitlaatklep en jullie adviezen! Verschil tussen mij en mijn vriend is dat ze hem niet aanspreekt maar echt wacht tot ze mij kan overvallen en ik ben niet zo sterk om te zeggen ga weg of ophouden. Ik heb al wel vaker gezegd ik moet gaan of ik heb hier geen tijd voor of geen behoefte aan en dan walst ze over mij heen. Nu ga ik het wel proberen als ze mij weer aanspreekt haar voorbij te lopen. Het neemt niet weg dat ik het nog een ongemakkelijke periode vind en mij heel erg bekeken voel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:39

Ik denk ook dat wel assertieve mensen het niet fijn vinden om door te lopen hoor.
Niemand gaat zo graag om met een ander.
Maar als ze daarom vragen, dat noodzakelijk is, ja dan wel.
Dus dat ongemakkelijke heeft iedereen denk ik wel. Dat maakt het voor jou misschien gemakkelijker dat te weten :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:40

betadine schreef:

In principe mag je je eigen tuin gewoon filmen.

Dit zegt internet er over:

De belangrijkste regel is dat uw camera alleen uw eigen bezittingen mag filmen. U mag dus niet de eigendommen van anderen filmen, zoals het huis of de tuin van uw buren. Ook mag u in principe niet de openbare weg filmen, zoals de stoep of parkeerplaatsen.

Bron: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... erplaatsen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:47

Lieve TS, hoewel ik uit heel ander hout gesneden ben kan ik me je gevoel toch goed voorstellen. Wat een raar en asociaal mens!!
Ik word echt plaatsvervangend woedend.
Zoals ik uit jouw verhalen begrijp valt jou echt niets te verwijten. En al had ze een keer overlast, hallo zeg, dat hoort er toch gewoon bij in een woonwijk? Mijn buren zijn aan het verbouwen en beginnen om 6.00 uur ivm de hitte. Andere buren hebben hele dag spelende kinderen in het zwembad. Aan de andere kant keft een hondje. Vind ik dat altijd leuk? Nee, maar het hoort erbij zolang het maar niet in de nacht is.

Je hebt al heel wat goede tips gehad! Je buurvrouw kan je niet veranderen, maar jij kan zelf wel veranderen. Dus gewoon doen waar jij zin in hebt, lekker honden buiten, scherm naar beneden, parkeren waar je wilt etc.
Komt de buurvrouw naar je toe dan lach je ( liefst een beetje gemeen ) en zegt óf helemaal niets, óf ‘geen zin meer in uw op- en aanmerkingen’.
En je loopt DOOR. Geen woorden meer aan vuil maken.
Heb je een lief familielid of vriendin? Ga gewoon eens oefenen. Laat je vriendin of familielid maar eens lekker boos/onredelijk/zeurderig worden, laat ze maar alles uit de kast trekken en jij reageert zoals hierboven ( of op een manier die je meer aanspreekt ). Je zal eens zien hoe dat werkt! Succes

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:16

Zeg desnoods "als je klachten hebt ga maar naar mijn vriend, IK ben er he-le-maal klaar mee".

Eens kijken wat er dan gebeurt :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:04

pmarena schreef:
Zeg desnoods "als je klachten hebt ga maar naar mijn vriend, IK ben er he-le-maal klaar mee".

Eens kijken wat er dan gebeurt :P

Je kunt er zelfs nog aan toevoegen “Bij klachten ga naar mijn vriend. Het is zijn huis” }:)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:07

Als jouw camera's jouw tuin filmen, mag dat gewoon. Je mag de stoep niet filmen en stel dat de buurvrouw naakt in jouw tuin gaat staan, zou het niet netjes zijn om dat te delen, maar je hebt gewoon bewakings camera's

Ik vind mensen wel hard oordelen over je vriend.

Heb het al gezegd, maar mijn man is heel stil. Ik ben dan wel iemand die erg goed voor zichzelf kan op komen. De keren dat ik boos ben geworden en tekeer ging, heeft hij ook niks gedaan. ( behalve lachen ) Dat wil niet zeggen dat ze niet achter je staan of je niet steunen, maar dat kan soms verschillende vormen hebben.
Mijn man zijn lontje is 10x langer, maar als zijn bom barst hebben we meer ellende en dat weten we allebei. Soms willen mensen ook de confrontatie niet aan omdat ze weten dat ze heel boos worden.

Wij horen ook niet wat hij tussendoor zegt of probeert te doen om het uit je hoofd te krijgen. Bokt is je uitlaat klep, maar dat wil niet zeggen dat hij niks doet of verkeerd handelt. Hij is ook je vriend en niet je psych. Niet iedereen weet ook altijd wat de juiste manier van reageren is.

Door jouw problemen, krijgt hij vast nog meer van jou mee dan alleen dit probleem en daar moet hij ook zijn weg in vinden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:41

candalisa schreef:
Ik snap ook echt wat jullie bedoelen hoor en ik wou dat het mij niet zoveel deed maar dat is iets wat ik niet zomaar kan uitschakelen. Ben ook erg blij voor de uitlaatklep en jullie adviezen! Verschil tussen mij en mijn vriend is dat ze hem niet aanspreekt maar echt wacht tot ze mij kan overvallen en ik ben niet zo sterk om te zeggen ga weg of ophouden. Ik heb al wel vaker gezegd ik moet gaan of ik heb hier geen tijd voor of geen behoefte aan en dan walst ze over mij heen. Nu ga ik het wel proberen als ze mij weer aanspreekt haar voorbij te lopen. Het neemt niet weg dat ik het nog een ongemakkelijke periode vind en mij heel erg bekeken voel.

Het zal op deze korte termijn nog niet effect hebben op je buurvrouw. Ze heeft al te lang succes gehad met haar kinderlijke gedrag. Het is aan jou om dit vol te houden, het zal op den duur steeds gemakkelijker gaan, alle begin is lastig omdat het niet dat is wat je graag zou willen. Maar als je rust wilt en met rust gelaten wil worden zal je helaas wel moeten. Hou vol met negeren, zeg desnoods alleen gedag als je het lastig vindt om haar zo voorbij te lopen. Bedenk wel geef haar zo min mogelijk handvatten om te pakken, dan zal het vanzelf gaan stoppen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:08

Ik zou mezelf voornemen TS om gewoon niks meer te zeggen. Helemaal niet meer te reageren. Gewoon je mond houden en doorlopen. Niet aankijken. Niks.