Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Merexa schreef:Tuurlijk mag ze woongenot hebben, maar ik wil mij ook niet bezwaard voelen als we spontaan wat mensen op visite hebben die even bij de paarden achter onze huizen willen kijken of even wat op het betonpad laat staan.. Zij zegt dat ik aan alles te zwaar til en probeerde veel goed te praten, maar vervolgens zelf wel zwaar aan dingen tillen en dingen verwachten dat ik door communiceer dat het voor mij niet meer leuk word. Dus alleen het hoefgetrappel van mijn paard als ik haar op laad stoort haar blijkbaar al (was ik vergeten te zeggen), dan wil ze dat ik app om te kijken of ze niet slaapt of in de tuin is. Ook als ik gras wil maaien, wil ze dat ik het door geef. Ben ik onredelijk dat ik niet elke keer wil denken van; ''Oja, de buurvrouw moet ik even even appen.'' voor zulke dingen? De buurman aan mijn andere kant draait nachtdiensten maar omdat hij van alles wakker word slaapt hij voor zo ver ik weet gewoon met oordopjes in. Ik wil ook geen welles nietes of mijn hielen in het zand drukken, maar voor haar zijn dit soort dingen blijkbaar een groot dingetje, maar ik heb er toch een andere kijk op. Daar zullen we het niet over eens worden, maar ik kan wel veel dingen aangenamer maken door de laurierhaag te plaatsen. Deze blijft groen in de winter en over de kosten komen we nog wel uit. 27 Juni hou ik dus een BBQ bij de appelboomgaard. Daar heeft ze niet direct zicht op, maar dit ga ik wel in onze straatapp melden van te voren i.v.m. extra auto's en mogelijk een beetje achtergrondmuziek. Ik denk sowieso dat de Laurierhaag een hele verbetering word. Ik ga nog een afspraak plannen en hou jullie up to date.
Joltsje schreef:Goed dat je moeder met haar gesproken heeft.
Ik lees dus duidelijk dat ze je niet moedwillig terorriseert. En ik denk dst dat heel belangrijk is om te onthouden. Ze is bang dat je hobby te groot wordt en zij geen privacy meer heeft. Ik kan me dat heel goed voorstellen.
Als goeie buur denk ik dat het goed is hier rekening mee te houden. Zij verdient ook woongenot.
Net zoals jij woongenot mag hebben en lekker je hobby mag uitvoeren.
Als ik het zo zie is je tuin erg netjes. En daardoor ben je juist veel in de tuin, maaien, opruimen etc. Hoort er dus bij.
Als je met haar gaat praten, ga dan noet discussieren of het wel of niet 10 minuten gaat duren of wanneer je moet maaien.
Vraag om haar vertrouwen dst je rekening met haar zult houden, de tuin netjes houdt en een haag neerzet. Zeg ook dat je nirt volledig aan haar wensen kan voldoen, immers ieder zijn woonplezier.
Je hebt xxx grond, daar zouden eventueel xx paarden op kunnen. Gewf aan dat je mogelijk nog een veulen wil of wat dan ook, maar dat er geen andere gekke dieren komen. En anders laat je het haar weten dat je daar aan denkt.
Ik denk echt dat door te kijken waar jullie samen naar toe willen 100x beter werkt dan de hakken in het zand te zetten en ik zie in je laatste bericht dat je dat nog wel doet. Ik snap dat het niet leuk is vals beschuldigd te worden. Maar het maakt je woonplezier niet beter.
Zij wil ook geen ruzie, maar bang dat ze haar woonplezier kwijt raakt.
Popstra schreef:Joltsje schreef:Goed dat je moeder met haar gesproken heeft.
Ik lees dus duidelijk dat ze je niet moedwillig terorriseert. En ik denk dst dat heel belangrijk is om te onthouden. Ze is bang dat je hobby te groot wordt en zij geen privacy meer heeft. Ik kan me dat heel goed voorstellen.
Als goeie buur denk ik dat het goed is hier rekening mee te houden. Zij verdient ook woongenot.
Net zoals jij woongenot mag hebben en lekker je hobby mag uitvoeren.
Als ik het zo zie is je tuin erg netjes. En daardoor ben je juist veel in de tuin, maaien, opruimen etc. Hoort er dus bij.
Als je met haar gaat praten, ga dan noet discussieren of het wel of niet 10 minuten gaat duren of wanneer je moet maaien.
Vraag om haar vertrouwen dst je rekening met haar zult houden, de tuin netjes houdt en een haag neerzet. Zeg ook dat je nirt volledig aan haar wensen kan voldoen, immers ieder zijn woonplezier.
Je hebt xxx grond, daar zouden eventueel xx paarden op kunnen. Gewf aan dat je mogelijk nog een veulen wil of wat dan ook, maar dat er geen andere gekke dieren komen. En anders laat je het haar weten dat je daar aan denkt.
Ik denk echt dat door te kijken waar jullie samen naar toe willen 100x beter werkt dan de hakken in het zand te zetten en ik zie in je laatste bericht dat je dat nog wel doet. Ik snap dat het niet leuk is vals beschuldigd te worden. Maar het maakt je woonplezier niet beter.
Zij wil ook geen ruzie, maar bang dat ze haar woonplezier kwijt raakt.
Dus de TS moet op haar tenen blijven lopen om de buuf haar woon genot te gunnen?
Merexa schreef:Het is sinds het gesprek eigenlijk zo goed als stil, maar had wel een paar vreemde situaties. Ik heb diezelfde week nog struiken opgehaald. Helaas waren die ik gratis op wilde halen al deels weg en was het niet de moeite waard om dat eind nog te gaan rijden voor wat er van over was.. Het heeft mij nu alsnog 140€ gekost om iets uit de buurt te halen bij een kwekerij, maar goed..
Tijdens het gesprek zei ik dat 'klachten' niet meer via de App zouden moeten komen, maar dat ze gewoon aan moeten bellen of een appje sturen als ik niet open doe met; kunnen we even praten? De buren communiceren heel onduidelijk over de app. Hoe ze dingen brengen word volgens hen door mij verkeerd begrepen, zoals met de trailer elke keer destijds. Ze bedoelen het niet drammerig, maar zo komt het wel heel erg over en anderen interpreteren het ook als zeuren. Het komt bijna over alsof ze denken dat ik zwakbegaafd of een kind ben. Zo dus een Appje een week nadat ik de plantjes op had gehaald en een deel had aangeplant; ''Hoi (mijn naam), ik zag dat je de laurierstruiken heb besteld. Fijn dat je daarmee bezig gaat. Zou je het fijn vinden dat we daar samen over meedenken?'' dus ik antwoordde; ''Hoi! Die heb ik vorige week opgehaald bij een tuincentrum. Maar hoe bedoel je?'' (want alles was gewoon al duidelijk besproken bij het gesprek) waarop ik kreeg; ''We waren gewoon geïnteresseerd en benieuwd tot hoe hoog de laurierstruik max gaat groeien.'' dus ik had zoiets van; huh? Zo klonk de eerste vraag niet. Maar antwoordde en daarop kreeg ik ''Bedankt (mijn naam)''
Ook kwam vorige week de buurvrouw ineens de tuin in lopen voor iets terwijl ik de zwembad op aan het zetten was waar ik ook niet zo erg gecharmeerd van was. De tuin is nu sowieso beter afgesloten met een schapenhek omdat er diezelfde week ook een hond onze tuin in rende en vervolgens het huis in, achter mijn kat aan..Maar goed, ze zijn sinds Maandag op vakantie en komen 8 Juli pas weer terug.