Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:15

Tjonge jonge....

Ik zou buuf een paar oordoppen kado doen en appje sturen als je paard gaat laden, dan kan ze dr doppen in doen.

Die haag mag ze in dr eigen tuin planten en ik zou bijdragen in de kosten. Maar ze mag ze zelf onderhouden dan krijg je daar geen gezeur over.
Hoe breed is die tuin vd buuf? Je zou anders ook nog zo'n uittrekbaar zonnescherm kunnen plaatsen die ze uit kan trekken als ze privacy wil als ze jullie ziet lopen in de wei.
Laatst bijgewerkt door cissy op 29-05-22 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:16

Daar valt ook geen rekening mee te houden.
Kleine dingen als bijvoorbeeld geen grasmaaien tusss 12 & 1 als ze dan slaapt oké.
Maar veel meer idd niet.
Maar gaf alleen reactie op ze is 50 wie slaapt we dan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:24

Merexa schreef:
Tuurlijk mag ze woongenot hebben, maar ik wil mij ook niet bezwaard voelen als we spontaan wat mensen op visite hebben die even bij de paarden achter onze huizen willen kijken of even wat op het betonpad laat staan.. Zij zegt dat ik aan alles te zwaar til en probeerde veel goed te praten, maar vervolgens zelf wel zwaar aan dingen tillen en dingen verwachten dat ik door communiceer dat het voor mij niet meer leuk word. Dus alleen het hoefgetrappel van mijn paard als ik haar op laad stoort haar blijkbaar al (was ik vergeten te zeggen), dan wil ze dat ik app om te kijken of ze niet slaapt of in de tuin is. Ook als ik gras wil maaien, wil ze dat ik het door geef. Ben ik onredelijk dat ik niet elke keer wil denken van; ''Oja, de buurvrouw moet ik even even appen.'' voor zulke dingen? De buurman aan mijn andere kant draait nachtdiensten maar omdat hij van alles wakker word slaapt hij voor zo ver ik weet gewoon met oordopjes in. Ik wil ook geen welles nietes of mijn hielen in het zand drukken, maar voor haar zijn dit soort dingen blijkbaar een groot dingetje, maar ik heb er toch een andere kijk op. Daar zullen we het niet over eens worden, maar ik kan wel veel dingen aangenamer maken door de laurierhaag te plaatsen. Deze blijft groen in de winter en over de kosten komen we nog wel uit. 27 Juni hou ik dus een BBQ bij de appelboomgaard. Daar heeft ze niet direct zicht op, maar dit ga ik wel in onze straatapp melden van te voren i.v.m. extra auto's en mogelijk een beetje achtergrondmuziek. Ik denk sowieso dat de Laurierhaag een hele verbetering word. Ik ga nog een afspraak plannen en hou jullie up to date.

Ik zou daar erg opstandig van worden. Het moet toch niet gekker worden dat jij toestemming moet gaan vragen om gewoon te leven?

Als ze daar echt op stond zou ik er met wat pech een sport van maken om zelfs te appen als ik de WC door trek. :o

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:54

Joltsje schreef:
Goed dat je moeder met haar gesproken heeft.

Ik lees dus duidelijk dat ze je niet moedwillig terorriseert. En ik denk dst dat heel belangrijk is om te onthouden. Ze is bang dat je hobby te groot wordt en zij geen privacy meer heeft. Ik kan me dat heel goed voorstellen.

Als goeie buur denk ik dat het goed is hier rekening mee te houden. Zij verdient ook woongenot.

Net zoals jij woongenot mag hebben en lekker je hobby mag uitvoeren.

Als ik het zo zie is je tuin erg netjes. En daardoor ben je juist veel in de tuin, maaien, opruimen etc. Hoort er dus bij.

Als je met haar gaat praten, ga dan noet discussieren of het wel of niet 10 minuten gaat duren of wanneer je moet maaien.

Vraag om haar vertrouwen dst je rekening met haar zult houden, de tuin netjes houdt en een haag neerzet. Zeg ook dat je nirt volledig aan haar wensen kan voldoen, immers ieder zijn woonplezier.

Je hebt xxx grond, daar zouden eventueel xx paarden op kunnen. Gewf aan dat je mogelijk nog een veulen wil of wat dan ook, maar dat er geen andere gekke dieren komen. En anders laat je het haar weten dat je daar aan denkt.

Ik denk echt dat door te kijken waar jullie samen naar toe willen 100x beter werkt dan de hakken in het zand te zetten en ik zie in je laatste bericht dat je dat nog wel doet. Ik snap dat het niet leuk is vals beschuldigd te worden. Maar het maakt je woonplezier niet beter.
Zij wil ook geen ruzie, maar bang dat ze haar woonplezier kwijt raakt.

Dus de TS moet op haar tenen blijven lopen om de buuf haar woon genot te gunnen?

superpony

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:07

Maar ook als ze dat stuk grond had gekocht, had ze jou gehoord. Ik hoor ook wat de buren naast of tegenover ons doen in de tuin, maar ook 1 huis verder de rij op aan beide kanten.
En de één is wel iets irritanter dan de ander. Sommigen pakken een maaier, kettingzaag of bosmaaier en doen hun ding en zijn klaar.
Anderen geven gas los, gas los, zetten het uit, weer aan en zijn uren bezig en dat elke week of soms 2x pw. En als iedereen een keer bezig is, heb je dus elke dag wel iemand die lawaai maakt.

Er zijn hier mensen die al veel langer buitenaf wonen, maar wel zeggen; hoop toch dat je geen haan neemt bijv.
En ik wilde een ezeltje, maar doe het maar niet. Ondanks dat wij het minste geluid maken en amper buren hebben, weet ik zeker dat er iets over gezegd moet worden als zo een ezeltje flink staat te balken. Dan zou ik geen rust meer hebben als hij dat doet, dus laat maar.

Als ik verder bezig ben, heb ik wel meer dat ik denk; jullie maken geluid, dus wij ook even. Met de bosmaaier bijv. Maar als je nieuw bent of van buitenaf, wordt er altijd net iets meer op je gelet.

Ik zou geen laurier haag planten. Genoeg niet giftige hagen die ook eetbaar zijn en vogeltjes trekken etc. Pootgoed meidoorn bijv kost niks.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:10

Hier zit de laurier vol met mussen. En blijft groen in de winter.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:26

Ja, die van ons ook, maar staat niet waar de paarden erbij kunnen.

En aan een eetbare haag heb je gelijk meer voor de paarden. Kan je ook aanbieden als welkome aanvulling op het rantsoen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:27

Popstra schreef:
Joltsje schreef:
Goed dat je moeder met haar gesproken heeft.

Ik lees dus duidelijk dat ze je niet moedwillig terorriseert. En ik denk dst dat heel belangrijk is om te onthouden. Ze is bang dat je hobby te groot wordt en zij geen privacy meer heeft. Ik kan me dat heel goed voorstellen.

Als goeie buur denk ik dat het goed is hier rekening mee te houden. Zij verdient ook woongenot.

Net zoals jij woongenot mag hebben en lekker je hobby mag uitvoeren.

Als ik het zo zie is je tuin erg netjes. En daardoor ben je juist veel in de tuin, maaien, opruimen etc. Hoort er dus bij.

Als je met haar gaat praten, ga dan noet discussieren of het wel of niet 10 minuten gaat duren of wanneer je moet maaien.

Vraag om haar vertrouwen dst je rekening met haar zult houden, de tuin netjes houdt en een haag neerzet. Zeg ook dat je nirt volledig aan haar wensen kan voldoen, immers ieder zijn woonplezier.

Je hebt xxx grond, daar zouden eventueel xx paarden op kunnen. Gewf aan dat je mogelijk nog een veulen wil of wat dan ook, maar dat er geen andere gekke dieren komen. En anders laat je het haar weten dat je daar aan denkt.

Ik denk echt dat door te kijken waar jullie samen naar toe willen 100x beter werkt dan de hakken in het zand te zetten en ik zie in je laatste bericht dat je dat nog wel doet. Ik snap dat het niet leuk is vals beschuldigd te worden. Maar het maakt je woonplezier niet beter.
Zij wil ook geen ruzie, maar bang dat ze haar woonplezier kwijt raakt.

Dus de TS moet op haar tenen blijven lopen om de buuf haar woon genot te gunnen?

Nee ze hoeft niet op haar tenen te lopen. Ze mag gewoon leven en dit ook aangeven bij de buurvrouw.

Ts is nu hele dagen mrt de buurvrouw bezig lijkt het wel. Daarom denk ik als je goeie afspraken maakt, dan kan ts het loslaten. Wat de buurvrouw doet moet ze lekker zelf weten.

Maar altijd appen zou ik zeker niet doen. Maar tussen 1 en 2 niet maaien bijv. Lijkt me prima. Of tussen 1 en 2 rustig. Ook. Mocht het een keer niet lukken, dan app je: vandaag lukt t niet.

Maar ik ben benieuwd hoe het verder gaat ts.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 20:10

En ik kom met goed nieuws.

Vanmiddag hebben we 2 uur bij de buurvrouw en haar vriend aan tafel gezeten. Ik samen met degene die haar paard bij mij heeft staan en ook echt steun bood, al deed ik meestal het woord.
De buurvrouw haar vriend blijkt dus al ruim een jaar bij haar te wonen en dat wist ik niet eens, dat vertelde mijn moeder mij nog. Daarvoor kwam hij ook al vaak bij haar in ieder geval. Hij leek zich minder aan dingen te storen dan de buurvrouw. Het begon een beetje ongemakkelijk voor mij, maar we gingen zitten en koffie drinken. We begonnen een beetje te praten over het dorp, ons werk en kwamen uiteindelijk ter zake toen het een beetje losliep. Voor het gesprek heb ik gekeken of ik ergens een Laurierhaag uit de buurt vandaan kon halen en heb iets kunnen vinden. Gratis, maar moet er wel een stukje voor rijden. Echter moest ik toch een keer die kant op met de auto dus dat kan ik dan gelijk combineren. Ik heb eigenlijk een perfecte plek voor de haag en heb er dan zelf zeggenschap over, dus ik begon het gesprek eigenlijk ook daarmee en toen was ze eigenlijk al wel om. Het haalt veel weg waar ze over klaagde, want ze krijgt meer privacy en kijkt niet meer tegen mijn spullen aan. Ook had ze toch wel wat last van stuifzand uit de paddock bij lange droogte als ik niet tijdig sproeide, maar dat wist ik ook nog niet. Wij merkten in ieder geval niks. Dat vond ik dus ook vervelend, dus des te beter dat ik hem plaats voor ze daar wel een groot punt van gaat maken. De vorige bewoner van ons huis had een laurierhaag elders geplaatst waar mijn kippen graag onder zitten, dus win win. Ja, het haalt wel haar uitzicht weg, maar blijkbaar heeft ze daar toch niet zo veel moeite mee. Ze houd van groen, struiken en bloemen. Het grasmaaien bijvoorbeeld heeft ze niet eens meer genoemd, want ik denk dat mijn moeder vooral de kleinere dingen al voor mij heeft besproken met haar en haar er vanaf heeft gepraat er weer over te beginnen tegen mij omdat dit gewoon moet gebeuren. Dus al met al verliep het wel goed en ik hoop dat het nu ook echt klaar is.
Ze heeft dus geen vaste slaaptijden overigens in de middag. Ze is met mooi weer ook vaak in de middag gewoon bezig in de tuin en ik denk die ene keer dat ze naar buiten kwam omdat ze lag te slapen ook toeval was.
Voor mij voelt het in ieder geval als een enorme last van mijn schouders en gaan we hopelijk een leuke zomer tegemoet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:11

Klinkt goed!
Super dat jullie hebben kunnen praten.
Fijne zomer voor allemaal gewenst :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:22

Hopelijk vanaf nu beter tussen jullie

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:29

Topper!! Hier mag je trots op zijn

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:31

Wat fijn en goed aangepakt. Mijn duimen draaien voor jullie!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:46

Klinkt goed! Nu duimen :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 06:57

Nu maar hopen dat dit zo voort blijft zetten. Als zij geen vaste tijden heeft om een middagdutje te doen is het onmogelijk om daar rekening mee te houden. Ze haalde wel nieuwe dingen aan in het gesprek met jou die niet gezegd waren tegen je moeder. Hoop dat ze dat niet blijft doen. Want dan blijf je bezig.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:57

En als er nu wat is komt ze gewoon praten ipv appen?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:11

Hey TS wat goed.
zoals je ziet, wanneer mensen zich gehoord en gezien voelen, dan maken de kleine dingen niet zoveel meer uit. Je hebt super meegedacht en samen komen jullie er wel uit.

er zal vast weer eens wat voorvallen, maar de toon zal vast vriendelijker zijn.

fijn dat er een last van je schouders is gevallen.
en mensen die hier aangeven dat er misschien concretere afspraken gemaakt hadden moeten worden, dat kan altijd nog, mocht het wel weer helemaal verkeerd lopen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 18:03

Wat een gesprek al niet kan doen! Top aangepakt, TS :)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 11:22

Het is sinds het gesprek eigenlijk zo goed als stil, maar had wel een paar vreemde situaties. Ik heb diezelfde week nog struiken opgehaald. Helaas waren die ik gratis op wilde halen al deels weg en was het niet de moeite waard om dat eind nog te gaan rijden voor wat er van over was.. Het heeft mij nu alsnog 140€ gekost om iets uit de buurt te halen bij een kwekerij, maar goed..
Tijdens het gesprek zei ik dat 'klachten' niet meer via de App zouden moeten komen, maar dat ze gewoon aan moeten bellen of een appje sturen als ik niet open doe met; kunnen we even praten? De buren communiceren heel onduidelijk over de app. Hoe ze dingen brengen word volgens hen door mij verkeerd begrepen, zoals met de trailer elke keer destijds. Ze bedoelen het niet drammerig, maar zo komt het wel heel erg over en anderen interpreteren het ook als zeuren. Het komt bijna over alsof ze denken dat ik zwakbegaafd of een kind ben. Zo dus een Appje een week nadat ik de plantjes op had gehaald en een deel had aangeplant; ''Hoi (mijn naam), ik zag dat je de laurierstruiken heb besteld. Fijn dat je daarmee bezig gaat. Zou je het fijn vinden dat we daar samen over meedenken?'' dus ik antwoordde; ''Hoi! Die heb ik vorige week opgehaald bij een tuincentrum. Maar hoe bedoel je?'' (want alles was gewoon al duidelijk besproken bij het gesprek) waarop ik kreeg; ''We waren gewoon geïnteresseerd en benieuwd tot hoe hoog de laurierstruik max gaat groeien.'' dus ik had zoiets van; huh? Zo klonk de eerste vraag niet. Maar antwoordde en daarop kreeg ik ''Bedankt (mijn naam)''
Ook kwam vorige week de buurvrouw ineens de tuin in lopen voor iets terwijl ik de zwembad op aan het zetten was waar ik ook niet zo erg gecharmeerd van was. De tuin is nu sowieso beter afgesloten met een schapenhek omdat er diezelfde week ook een hond onze tuin in rende en vervolgens het huis in, achter mijn kat aan.. :( Maar goed, ze zijn sinds Maandag op vakantie en komen 8 Juli pas weer terug.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:50

Ik had het appje beantwoord met als je vragen heb bel even aan.
En met de tuin in lopen gevraagd wat doet u in mijn tuin.

Dat zijn toch de afspraken zoals ik het zo lees.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:08

Inderdaad,niet meer over de app, aanbellen en punt. Blokkeren die hap.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:14

Afkappen die hap. Ze blijft je de baas zo

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:51

Merexa schreef:
Het is sinds het gesprek eigenlijk zo goed als stil, maar had wel een paar vreemde situaties. Ik heb diezelfde week nog struiken opgehaald. Helaas waren die ik gratis op wilde halen al deels weg en was het niet de moeite waard om dat eind nog te gaan rijden voor wat er van over was.. Het heeft mij nu alsnog 140€ gekost om iets uit de buurt te halen bij een kwekerij, maar goed..
Tijdens het gesprek zei ik dat 'klachten' niet meer via de App zouden moeten komen, maar dat ze gewoon aan moeten bellen of een appje sturen als ik niet open doe met; kunnen we even praten? De buren communiceren heel onduidelijk over de app. Hoe ze dingen brengen word volgens hen door mij verkeerd begrepen, zoals met de trailer elke keer destijds. Ze bedoelen het niet drammerig, maar zo komt het wel heel erg over en anderen interpreteren het ook als zeuren. Het komt bijna over alsof ze denken dat ik zwakbegaafd of een kind ben. Zo dus een Appje een week nadat ik de plantjes op had gehaald en een deel had aangeplant; ''Hoi (mijn naam), ik zag dat je de laurierstruiken heb besteld. Fijn dat je daarmee bezig gaat. Zou je het fijn vinden dat we daar samen over meedenken?'' dus ik antwoordde; ''Hoi! Die heb ik vorige week opgehaald bij een tuincentrum. Maar hoe bedoel je?'' (want alles was gewoon al duidelijk besproken bij het gesprek) waarop ik kreeg; ''We waren gewoon geïnteresseerd en benieuwd tot hoe hoog de laurierstruik max gaat groeien.'' dus ik had zoiets van; huh? Zo klonk de eerste vraag niet. Maar antwoordde en daarop kreeg ik ''Bedankt (mijn naam)''
Ook kwam vorige week de buurvrouw ineens de tuin in lopen voor iets terwijl ik de zwembad op aan het zetten was waar ik ook niet zo erg gecharmeerd van was. De tuin is nu sowieso beter afgesloten met een schapenhek omdat er diezelfde week ook een hond onze tuin in rende en vervolgens het huis in, achter mijn kat aan.. :( Maar goed, ze zijn sinds Maandag op vakantie en komen 8 Juli pas weer terug.

een boom bij/op de erfgrens mag maar 2 m worden, een struik op de erfgrens / grens mag zo hoog worden als ie kan staat geen beperking voor qua hoogte!!!!!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:33

Begint ze spijt te krijgen dat ze toch niet zelf een haag gaat aanleggen? Dat ze niet zelf dan kan bepalen hoe of wat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:35

Beter gaat ze straks niet lopen klagen dat de heg die zij wilde, te hoog groeit 8)7