TeSzZz schreef:Volgens mij lees je nu toch echt dingen die er niet staan Onali. TS heeft juist aangegeven wel op overleggen te zijn die niet op haar werkdagen vallen, maar dat als er vanuit werkgever geen enkele flexibiliteit is, zij zelf in de toekomst ook minder flexibel zal zijn en buiten werktijd niet meer beschikbaar zal zijn voor werk en overleggen buiten haar uren. Dat lijkt me niet onredelijk.
Wat een ontzettend vervelende situatie TS. Ik denk dat je al hele goede tips gekregen hebt om het gesprek feitelijk te benaderen, hoe vaak is het voorgekomen, hoe heb je het toen opgevangen, zijn er mogelijkheden om idd toch minder op kantoor te zijn of evt te compenseren door andere weken meer op kantoor te zijn.
En misschien zou je nog wel kunnen kijken naar de manier waarop je het meedeelt. Dat iets voor jou een hele logische oplossing is betekent niet automatisch dat de andere kant niet liever zou overleggen. Misschien zou jouw leidinggevende wel blijer zijn met een halve dag op kantoor dan automatisch een hele dag thuiswerken, alleen omdat jij het op een andere manier bekijkt en iets meedeelt ipv overlegt is die ruimte er niet. Dat kan aan beide kanten een hoop onnodige frustratie oproepen, want voor jouw gevoel heb je er alles aan gedaan om het op te lossen en je uren te maken, terwijl je leidinggevende het gevoel heeft voor het blok te worden gezet.
Als je werkgever op geen enkele manier mee wil/kan bewegen dan zou ik ook overwegen om op zoek te gaan naar iets anders. Zo te lezen zou dat geen probleem moeten zijn, dan kan je het thuiswerken van tevoren bespreken en ik denk dat het voor jezelf een hoop rust zou geven.
Sterkte met de gebroken nachten, dat is echt ontzettend killing voor je hele functioneren.
Bedankt! Ook aan anderen met zinnige tips 
Het is ook zo, ik denk het allemaal goed op te lossen, maar wellicht heeft zij idd liever een paar uur kantoor en een paar uur vrij. Ik probeer open het gesprek in te gaan en zal in eerste instantie luisteren naar haar verhaal.