Hoe doen jullie dit? Kind ziek, werk, corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:54

Ok, helder. Mijn excuus dan! Zo zie je maar, zelfs het geschreven woord kan nog voor interpetatie vatbaar zijn.

Ik las het stukje ik heb met mijn directe collega's overlegd als zijnde: dat is hoe ik het geregeld heb.

Ik hoop in ieder geval nog steeds dat het gesprek eea uit de lucht haalt en anders zou ik kijken voor een andere baan. Dit klinkt niet als iets waar je lang mee door moet willen. Zeker niet met een ziek kind, dat is al zwaar genoeg. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:00

josien_m_ schreef:
Hoihoi, ga je toch niet aldoor verdedigen! Is helemaal niet nodig. Je bent de enige die weet heeft van je eigen inzet en je eigen afspraken. Dat mensen van alles suggereren zegt iets over hun eigen denkraam.

Of over de onduidelijkheden die je als outsider gewoon hebt.

Weet niet of je weleens als externe gespreksleider bij een gesprek hebt gezeten? Dan heb je in principe alles op papier van te voren kunnen bestuderen en als de partijen aan het woord komen rolt er binnen 3 minuten weer van alles over tafel waarvan je denkt: huh, dit is niet gedocumenteerd, terwijl het wel van belang is omdat het de kijk op zaken best wat nuanceert.

Zo'n sneer zegt wat over jouw en je behoefte om sneren uit te delen. Niet over een ander. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:05

Hoihoi10 schreef:
Spenk schreef:
Maar kijk je bijvoorbeeld naar 2022 hebben we het dan over 2/3 keer dat je onverwachts thuis blijft voor ziekte? Want dat is heel anders dan wanneer die al 15 keer gebeurt is bijvoorbeeld. Dat zou ik ook meenemen in het gesprek.

Ik zal het eens opzoeken. Dat is wel iets goeds om mee te nemen :)

Dan kun je het feitelijk houden en proberen emotie eruit te laten :)

Dus ik noem maar wat van het is nu dit jaar 5x voorgekomen maar ik heb wel thuisgewerkt en al mijn taken en uren voldaan.

En wellicht kijken hoe je leidinggevende aankijkt tegen dan bijvoorbeeld een halve dag naar kantoor. Dus stel kindje blijkt ziek dat jij tot de middag op kantoor werkt en je man dan thuis is.

En dat je daarna thuis verder werkt. Ideaal is dat misschien ook niet maar wellicht wel een gulden middenweg.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:07

Sunnda schreef:
josien_m_ schreef:
Hoihoi, ga je toch niet aldoor verdedigen! Is helemaal niet nodig. Je bent de enige die weet heeft van je eigen inzet en je eigen afspraken. Dat mensen van alles suggereren zegt iets over hun eigen denkraam.

Zo'n sneer zegt wat over jouw en je behoefte om sneren uit te delen. Niet over een ander. ;)

Eens met Sunnda.
Je opmerking is nergens voor nodig Josien.

Zoals ik het gister begreep komt TS niet op overleggen want het zijn haar werkdagen niet.
Vanuit mijn referentiekader zijn dingen zoals; "jongens vanaf nu is 3 dagen per week verplicht aanwezig op kantoor" een typisch iets wat op een overleg aan bod komt.
Als je daar dan niet aanwezig bij bent mis je dus de kans om je uit te spreken en vragen naar duidelijkheid.

Uiteraard kan dat achteraf als je notulen ontvangt, maar dan moet je dat wel aangeven en niet je eigen plan trekken.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 12:15

Spenk schreef:
Hoihoi10 schreef:

Ik zal het eens opzoeken. Dat is wel iets goeds om mee te nemen :)

Dan kun je het feitelijk houden en proberen emotie eruit te laten :)

Dus ik noem maar wat van het is nu dit jaar 5x voorgekomen maar ik heb wel thuisgewerkt en al mijn taken en uren voldaan.

En wellicht kijken hoe je leidinggevende aankijkt tegen dan bijvoorbeeld een halve dag naar kantoor. Dus stel kindje blijkt ziek dat jij tot de middag op kantoor werkt en je man dan thuis is.

En dat je daarna thuis verder werkt. Ideaal is dat misschien ook niet maar wellicht wel een gulden middenweg.

Ja, dat is ook zo!
De dagen dat ons kindje ziek is, of wij geen opvang hebben, wil ik ook gerust naar kantoor! Alleen dan haal ik op sommige dagen mijn uren niet. Omdat ik eerder naar huis moet, zodat mijn vriend ook wat uren kan maken (die niet thuis kan werken). Dus dan kies ik ervoor thuis te werken, en mijn leidinggevende daarvan op de hoogte te stellen. Zo probeer ik mijn werk dus wel gewoon te doen. Als ons kindje thuis is, kan ik niet werken. Hij is veel te levendig als hij goed is, en veel te hangerig als hij ziek is. Dan kan ik me niet voldoende op mijn werk concentreren.

Misschien heeft ze liever dat ik die dag gewoon vrij neem. Voor mij geen enkel probleem :) Ik zal dat eens meenemen.
Laatst bijgewerkt door Hoihoi10 op 06-04-22 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 12:16

Onali schreef:
Sunnda schreef:

Eens met Sunnda.
Je opmerking is nergens voor nodig Josien.

Zoals ik het gister begreep komt TS niet op overleggen want het zijn haar werkdagen niet.
Vanuit mijn referentiekader zijn dingen zoals; "jongens vanaf nu is 3 dagen per week verplicht aanwezig op kantoor" een typisch iets wat op een overleg aan bod komt.
Als je daar dan niet aanwezig bij bent mis je dus de kans om je uit te spreken en vragen naar duidelijkheid.

Uiteraard kan dat achteraf als je notulen ontvangt, maar dan moet je dat wel aangeven en niet je eigen plan trekken.

Mijn god zeg. Waar is het vermogen van mensen om te lezen? Ik ga er ook niet eens meer op in. Zo vermoeiend.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:17

TS heeft juist aangegeven altijd met overleggen mee te doen ondanks dat ze niet op haar werktijden om flexibiliteit te tonen, maar denkt erover daarmee te gaan stoppen als WG ook geen flexibiliteit toont.

In mijn organisatie komt er trouwens niemand voor een overleg terug in z’n vrije tijd :n daar staat de balans tussen werk en privé hoog in het vaandel.
Ik vind dat ook niet iets wat gewoon zou moeten zijn. Je eigen tijd is eigen tijd, daarin doe ik niks wat met werk te maken heeft.
In overleg wil ik best een dag ruilen als ik per se bij een overleg moet zijn, maar dit is geen gewoonte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:19

En je werkt 24 uur over 4 dagen verdeeld toch? Is daar vanuit jouw kant in zo'n geval nog mee te schuiven bijvoorbeeld? Dat je dan de maandag bijvoorbeeld vrij neemt bij ziekte maar dan die vrije dag compenseert op een andere dag of verdeeld over de dag ofzo?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:20

Volgens mij lees je nu toch echt dingen die er niet staan Onali. TS heeft juist aangegeven wel op overleggen te zijn die niet op haar werkdagen vallen, maar dat als er vanuit werkgever geen enkele flexibiliteit is, zij zelf in de toekomst ook minder flexibel zal zijn en buiten werktijd niet meer beschikbaar zal zijn voor werk en overleggen buiten haar uren. Dat lijkt me niet onredelijk.

Wat een ontzettend vervelende situatie TS. Ik denk dat je al hele goede tips gekregen hebt om het gesprek feitelijk te benaderen, hoe vaak is het voorgekomen, hoe heb je het toen opgevangen, zijn er mogelijkheden om idd toch minder op kantoor te zijn of evt te compenseren door andere weken meer op kantoor te zijn.
En misschien zou je nog wel kunnen kijken naar de manier waarop je het meedeelt. Dat iets voor jou een hele logische oplossing is betekent niet automatisch dat de andere kant niet liever zou overleggen. Misschien zou jouw leidinggevende wel blijer zijn met een halve dag op kantoor dan automatisch een hele dag thuiswerken, alleen omdat jij het op een andere manier bekijkt en iets meedeelt ipv overlegt is die ruimte er niet. Dat kan aan beide kanten een hoop onnodige frustratie oproepen, want voor jouw gevoel heb je er alles aan gedaan om het op te lossen en je uren te maken, terwijl je leidinggevende het gevoel heeft voor het blok te worden gezet.

Als je werkgever op geen enkele manier mee wil/kan bewegen dan zou ik ook overwegen om op zoek te gaan naar iets anders. Zo te lezen zou dat geen probleem moeten zijn, dan kan je het thuiswerken van tevoren bespreken en ik denk dat het voor jezelf een hoop rust zou geven.

Sterkte met de gebroken nachten, dat is echt ontzettend killing voor je hele functioneren.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:21

Hoihoi10 schreef:
Ik ook! En dat is idd niet haar probleem :)
Maar ook niet mijn probleem dus, als er overleggen worden gepland op dagen of tijden dat ik niet werk. Dat is dan ook echt hun probleem. Ik zet dan geen stap extra meer :)

Lees ik dit verkeerd dan??

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:23

Onali schreef:
Hoihoi10 schreef:
Ik ook! En dat is idd niet haar probleem :)
Maar ook niet mijn probleem dus, als er overleggen worden gepland op dagen of tijden dat ik niet werk. Dat is dan ook echt hun probleem. Ik zet dan geen stap extra meer :)

Lees ik dit verkeerd dan??

Dat gaat over geen stap extra meer willen zetten als de LG vasthoudt aan het per se 3 dagen op kantoor moeten werken ipv 1 of 2 ook toestaan.
Ze zet nu juist alles opzij om wel te komen en het werk af te krijgen, alleen niet op kantoor.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 12:33

TeSzZz schreef:
Volgens mij lees je nu toch echt dingen die er niet staan Onali. TS heeft juist aangegeven wel op overleggen te zijn die niet op haar werkdagen vallen, maar dat als er vanuit werkgever geen enkele flexibiliteit is, zij zelf in de toekomst ook minder flexibel zal zijn en buiten werktijd niet meer beschikbaar zal zijn voor werk en overleggen buiten haar uren. Dat lijkt me niet onredelijk.

Wat een ontzettend vervelende situatie TS. Ik denk dat je al hele goede tips gekregen hebt om het gesprek feitelijk te benaderen, hoe vaak is het voorgekomen, hoe heb je het toen opgevangen, zijn er mogelijkheden om idd toch minder op kantoor te zijn of evt te compenseren door andere weken meer op kantoor te zijn.
En misschien zou je nog wel kunnen kijken naar de manier waarop je het meedeelt. Dat iets voor jou een hele logische oplossing is betekent niet automatisch dat de andere kant niet liever zou overleggen. Misschien zou jouw leidinggevende wel blijer zijn met een halve dag op kantoor dan automatisch een hele dag thuiswerken, alleen omdat jij het op een andere manier bekijkt en iets meedeelt ipv overlegt is die ruimte er niet. Dat kan aan beide kanten een hoop onnodige frustratie oproepen, want voor jouw gevoel heb je er alles aan gedaan om het op te lossen en je uren te maken, terwijl je leidinggevende het gevoel heeft voor het blok te worden gezet.

Als je werkgever op geen enkele manier mee wil/kan bewegen dan zou ik ook overwegen om op zoek te gaan naar iets anders. Zo te lezen zou dat geen probleem moeten zijn, dan kan je het thuiswerken van tevoren bespreken en ik denk dat het voor jezelf een hoop rust zou geven.

Sterkte met de gebroken nachten, dat is echt ontzettend killing voor je hele functioneren.

Bedankt! Ook aan anderen met zinnige tips :)

Het is ook zo, ik denk het allemaal goed op te lossen, maar wellicht heeft zij idd liever een paar uur kantoor en een paar uur vrij. Ik probeer open het gesprek in te gaan en zal in eerste instantie luisteren naar haar verhaal.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:35

Flexibiliteit moet van twee kanten komen. Ik werk ook parttime en kom ook naar overleggen buiten mijn werktijd. Hiervoor krijg ik af en toe een vrije dag terug. Soms kan ik echt niet komen naar een overleg en moet het worden verschoven als mijn aanwezigheid belangrijk is.
Als de flexibiliteit altijd van één kant moet komen zou ik er ook rap klaar mee zijn. Dan word ik heel strikt en ga ik me ook puur aan mijn werkuren houden.

Een aantal reageerders laat in dit topic wel zien dat er voor werkende moeders nog veel te doen is voor een plek in de arbeidsmarkt. Alle ballen hoog houden en iedereen tevreden stellen lijkt vrijwel onhaalbaar hoe hard je ook je best doet.
In de maatschappij moet ook gewoon ruimte zijn voor ouders en kinderen. De rekensom is niet zo moeilijk.

TS, mocht je er in je gesprek niet uit komen, is er dan een mogelijkheid dit een trede hoger aan te kaarten? Ik heb dit gedaan toen ik er niet uit kwam en ben daar heel blij mee geweest. Deze persoon dacht echt mee in oplossingen en niet alleen in problemen. Ik zit nu alweer een jaar fijn op mijn plek door aanpassingen die toch mogelijk bleken.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 12:39

Lisitano schreef:
Flexibiliteit moet van twee kanten komen. Ik werk ook parttime en kom ook naar overleggen buiten mijn werktijd. Hiervoor krijg ik af en toe een vrije dag terug. Soms kan ik echt niet komen naar een overleg en moet het worden verschoven als mijn aanwezigheid belangrijk is.
Als de flexibiliteit altijd van één kant moet komen zou ik er ook rap klaar mee zijn. Dan word ik heel strikt en ga ik me ook puur aan mijn werkuren houden.

Een aantal reageerders laat in dit topic wel zien dat er voor werkende moeders nog veel te doen is voor een plek in de arbeidsmarkt. Alle ballen hoog houden en iedereen tevreden stellen lijkt vrijwel onhaalbaar hoe hard je ook je best doet.
In de maatschappij moet ook gewoon ruimte zijn voor ouders en kinderen. De rekensom is niet zo moeilijk.

TS, mocht je er in je gesprek niet uit komen, is er dan een mogelijkheid dit een trede hoger aan te kaarten? Ik heb dit gedaan toen ik er niet uit kwam en ben daar heel blij mee geweest. Deze persoon dacht echt mee in oplossingen en niet alleen in problemen. Ik zit nu alweer een jaar fijn op mijn plek door aanpassingen die toch mogelijk bleken.

Dankjewel!
Eigenlijk niet; zij valt direct onder de cfo en ceo. Ik wil het ook niet hoger opzoeken eerlijk gezegd. Ik probeer er met haar gewoon uit te komen. Lukt dat niet, dan ga verkassen en zoek ik een plek waar dit wel wordt begrepen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:48

Polly schreef:
Ik heb toen onze zoon geboren werd meteen gezegd dat ons kind altijd boven werk komt voor mij. Nou is hij gelukkig weinig ziek (afkloppen) maar wij blijven dan afwisselend thuis (nemen vrij) of ik probeer dagen te ruilen.
Ik vind ziek naar een oppas eigenlijk ook geen optie, zou ik als oppas ook niet op zitten te wachten eigenlijk.

Nja, ik pas wel op mijn neefje als hij ziek is en thuis moet blijven. Ik werk thuis en dat kan prima bij mijn neefje. Wel iets minder tijd om te werken (ben ten slotte de feest- en speeltante, ook als kind ziek is :') ) maar dat haal ik dan later wel weer in.

Het moeilijke is alleen wel dat ik relatief vaak ziektes overpak }:0 Toen ik, door omstandigheden, vast oppaste ben ik 3x ziek geweest in een jaar wat echt een record is. Maargoed. Dat is dan maar zo. Meestal valt het mee.

Heb niet alles gelezen, maar zo zou ik het proberen op te lossen. Oppas aan huis nemen, voor leuke dagjes, etc. En hopen dat die het ok vindt om op te passen als ze ziek zijn.
Ligt er natuurlijk wel aan hoe ziek overigens hè.....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:53

als ik hier zo lees snap ik wel waarom een zo'n grote loonkloof is tussen mannen en vrouwen en waarom vrouwen bij een scheiding financieel aan het kortste eind trekken. Ze krijgen niet eens de kans om carrière te maken als er kinderen komen want kennelijk wordt er verwacht dat als het even tegenzit je maar minder gaat werken of helemaal stopt met werken.

Beseffen degenen die dit roepen wel dat op het moment dat de relatie kapot gaat de vrouw met veel moeite de eindjes aan elkaar moet knopen, omdat zij die stappen niet in hun werk hebben kunnen maken en hun partners wel?
Soms houdt het inderdaad in dat je werkt om de kinderopvang te betalen, maar later heb je er wel veel profijt van.

Alleen al daarom zou ik niet stoppen met werken, ik wil mijn financiële onafhankelijkheid niet opgeven.

@ts, succes vrijdag! Ik hoop dat jullie eruit komen.
Ik ben iig blij dat mijn werkgever er een stuk flexibeler in staat en dat dingen goed geregeld zijn voor zowel de moeders als de vaders.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:12

Hoihoi10 schreef:
Lisitano schreef:

Dankjewel!
Eigenlijk niet; zij valt direct onder de cfo en ceo. Ik wil het ook niet hoger opzoeken eerlijk gezegd. Ik probeer er met haar gewoon uit te komen. Lukt dat niet, dan ga verkassen en zoek ik een plek waar dit wel wordt begrepen :)

Kijk even hoe die 3 dagen tot stand is gekomen. Op mijn werk is dit via de OR gegaan die een advies uitbrengt. Advies is in principe mogelijkheid tot 2 dagen thuiswerken, mijn werk heeft dit uitgedragen tot maximaal 2 dagen, wat dus niet volgens advies OR is. Want hun hebben geen max gegeven, zodat in sommige gevallen juist meer of minder gehanteerd kan worden.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:39

ingvdh schreef:
als ik hier zo lees snap ik wel waarom een zo'n grote loonkloof is tussen mannen en vrouwen en waarom vrouwen bij een scheiding financieel aan het kortste eind trekken. Ze krijgen niet eens de kans om carrière te maken als er kinderen komen want kennelijk wordt er verwacht dat als het even tegenzit je maar minder gaat werken of helemaal stopt met werken.

Beseffen degenen die dit roepen wel dat op het moment dat de relatie kapot gaat de vrouw met veel moeite de eindjes aan elkaar moet knopen, omdat zij die stappen niet in hun werk hebben kunnen maken en hun partners wel?
Soms houdt het inderdaad in dat je werkt om de kinderopvang te betalen, maar later heb je er wel veel profijt van.

Alleen al daarom zou ik niet stoppen met werken, ik wil mijn financiële onafhankelijkheid niet opgeven.

@ts, succes vrijdag! Ik hoop dat jullie eruit komen.
Ik ben iig blij dat mijn werkgever er een stuk flexibeler in staat en dat dingen goed geregeld zijn voor zowel de moeders als de vaders.

Ik zou er van uit gaan dat de minder verdienende partner dan wat minder gaat werken.
De vicieuze cirkel waar we momenteel in zitten die zorgt er gewoon voor dat dit vaak de vrouw is.
Overigens is daarvoor alimentatie ook, nee? (Even simpel).

Mbt flexibiliteit: ik ben als leidinggevende (manager, retail) altijd flexibel geweest, en verwacht dat ook terug.
Nee ik doe er niet moeilijk over als je eens twee minuten later bent. Blijf je er dan ook twee langer als kassa’s tellen langer duurt? Top!
Het moment dat mijn leidinggevende dan weer wel exact ging gaan kijken wanneer het alarm geactiveerd/ desactiveerd werd? Ja dan sloot ik ook EXACT op de minuut af, kassa’s geteld of niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:44

Bij het lezen van je openingspost zag ik staan "ziek worden van vaccinaties" maar als die kleine al anderhalf is dan heb je de meeste nu wel achter de rug, dus dat zal al wel wat verlichting geven dat je daar dan geen last meer van hebt...?

Van zere oortjes krijg je gruwelijk intensieve hartverscheurend zielige ukjes, hopelijk kan je hiervoor z.s.m. een oplossing vinden, en zal het ook allemaal een heel stuk makkelijker worden als kindje van de pijn af is :j

En voor het gesprek met je leidinggevende:

Ik denk dat het het beste is, om je gesprek rustig in te gaan, met begrip voor haar situatie. Want wellicht wordt zij er op afgerekend dat jouw schema "niet klopt". Begrip voor haar situatie, maar wel even rustig, duidelijk uiteenzetten hoe jij het ziet:

- je doet je stinkende best
- je maakt je uren
- je doet je werk hartstikke goed
- collega's zijn hartstikke tevreden over je werk
- zij vinden het niet erg dat je soms niet op kantoor kan komen, want je werk blijft niet liggen
- ondanks je moeilijke situatie kom je zelfs buiten je werktijd op overleggen waar je geen verplichting toe hebt
- je man neemt ook veel zorgtaken op zich, het had dus nog veel erger kunnen zijn bij andere werknemer
- je hebt het momenteel zwaar maar doet je stinkende best om alle ballen hoog te houden
- als ze soepel kunnen zijn over het thuiswerken dan is het risico op een burn-out opmerkelijk kleiner
- bij het thuiswerken ben je productiever omdat je niet steeds een "praatje pot" met collega's hebt

En vraag er bij haar naar waar het probleem nou precies in zit, en of je er een oplossing in kan vinden waardoor het minder problematisch voor haar zou zijn. Bijvoorbeeld dat een halve dag naar kantoor komen, of 's ochtends even overleggen wat je mogelijkheden die dag zijn.

Je kan wellicht ook benoemen dat je onder collega's ook gemopper hoort dat er hier nu ineens zo strikt naar gekeken wordt. Misschien is het een idee om de werkvloer een beetje te mobiliseren om deze beslissing eens tegen het licht te houden :)

En gewoon heel relaxed en niet haatdragend er in zijn, dat je haar positie begrijpt, maar als er niet voldoende binnen jouw mogelijkheden naar je toe bewogen wordt, dat er dan helaas maar 1 optie is en dat is dat jullie wegen scheiden. No hard feelings, het zit er dan gewoon niet (meer) in helaas :(:)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:12

Optiwolk schreef:
Ik zou er van uit gaan dat de minder verdienende partner dan wat minder gaat werken.
De vicieuze cirkel waar we momenteel in zitten die zorgt er gewoon voor dat dit vaak de vrouw is.
Overigens is daarvoor alimentatie ook, nee? (Even simpel).

Alimentatie dekt bij lange na het inkomensverschil niet en is tijdelijk. Dat dekt de kloof bij lange na niet. Zeker op de langere termijn niet. (denk ook maar eens aan pensioenopbouw).

Na een jaar of wat zal je het toch zonder alimentatie doen.
Als je dan jouw werk ten koste van de meeste verdienende hebt opgegeven dan is het helemaal moeilijk om op het nivo te komen dat je zou kunnen hebben indien je doorgewerkt had en zal je al helemaal niet het nivo behalen van de partner die wel gewoon door heeft kunnen werken en stappen heeft gemaakt.

Alle wetgeving is er op gebaseerd dat vrouwen en mannen gelijke kansen hebben maar als het op kinderen aankomt is de maatschappij toch nog behoorlijk traditioneel.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:48

pmarena schreef:
Je kan wellicht ook benoemen dat je onder collega's ook gemopper hoort dat er hier nu ineens zo strikt naar gekeken wordt.

Nooit maar dan ook nooit voor je collega's/ anderen spreken.
Altijd vanuit jezelf.

Verder goede tips.

Neem ook na het gesprek even de tijd om te dingen te laten bezinken. Neem geen beslissingen tijdens het gesprek (ik kom hier op terug)

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:49

Exact Ingvdh,
Ff of topic is de documentaire “Waarom werken vrouwen niet” wel een aanrader.
In andere landen is het toch vaak beter geregeld en kijken ook vrouwen hier anders naar.

Wel fijn ts dat je meer opties hebt. Over jaar of 2 a 3 wordt het sowieso een stuk makkelijker. Laat jezelf dus in de tussentijd niet teveel op de kast jagen

Petpa

Re: Hoe doen jullie dit? Kind ziek, werk, corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:05

Hoe gaat het nu met je?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:28

zorro schreef:
Thuiswerk ben ik trouwens ook helemaal geen fan van. Want ik kan niet controleren of er gewerkt word, hoe er gewerkt word, en ik heb zoveel minder contact met mijn collega's. Dat is een stukje zakelijk en een stukje persoonlijk. Ik wil dat er gewerkt word, daar betaal ik voor, maar ik wil ook een stukje contact, samen werken. Dat vind ik echt heel belangrijk.

Ik pik dit bericht er even uit. Ik ben iemand die liever op kantoor werkt dan thuis, maar als een werkgever wil controleren of ik wel werk dan ben ik weg of ik sluit voortaan iedere dag om precies 17.00u mijn pc. Ik mag hopen dat er meer vertrouwen is tussen ons.

@TS: sterkte. Ik snap op zich wel dat je leidinggevende wil praten en er gaan vaker dingen mis door te weinig communicatie dan door te veel. TBH: ik zou er wel moeite mee hebben, zowel zelf als als werkgever, dat jij zo flexibel 'moet' zijn, terwijl je vriend vasthoudt aan zo'n starre werkgever.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:36

Oh bah ja, ik ben zo blij dat mijn werkgever niet controleert hoeveel ik elke dag gewerkt heb.
Zolang het werk maar afgeraakt toch?
Ik denk dat iedereen wel de ene dag productiever is dan de andere dag. We zijn geen robots.

Ik zou me verschrikkelijk voelen mocht ik het gevoel hebben dat ik me zou moeten verantwoorden of ik wel genoeg gewerkt heb op mijn thuiswerkdagen. Een beetje vertrouwen graag.

Ts hoe is het gegaan?