De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:44

germie schreef:
Bijna alle vluchten lijken geannuleerd en gisteren schreven ze nog dat er niet veel uitval zou zijn. Heel bijzonder trouwens dat Schiphol zegt dat het mee gaat vallen en KLM toch 170 vluchten annuleert. Daarmee is gewoon 80% geannuleerd. Ik hoop zo dat de mijne wel gewoon gaat, is geen klm, maar tui.

Meen je dat echt dat je nu graag wilt vliegen? Heb een keer moeten landen op Schiphol met storm, dat was vreselijk, wist niet hoe gauw ik de wc na de landing moest opzoeken..was na een paar uur nog misselijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:44

germie schreef:
Dan zit ik dus op zo ongeveer het hoogtepunt in de auto om geheel van noord naar zuid te rijden zeg maar. Ach, ik zie het wel en stap gewoon in de auto vanavond.
Ik wil gewoon dat mijn vlucht ook normaal doorgaat zonder vertraging.

Ik vind het wel grappig dat jij altijd zo veel lijkt te willen, wanneer er noodweer is. Of wanneer er andere noodmaatregelen van kracht zijn.

Mars

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:45

Er is ook geen code rood en geen wind, allemaal verzinsels van Rutte om ons bang en binnen te houden.
Gewoon lekker gaan vliegen :j

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:46

Ik wil ook wel veel. Liefst zou ik willen dat ik ff lekker ga shoppen, dan naar m'n medische afspraak ga en daarna lekker uit eten.

Maarja, dat zou dom zijn. Alles gecancelled...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:46

Ik heb net droge kleren aan, ik ben natuurlijk in een rotbui beland op stal :') Ondertussen is het hier droog, zul je altijd zien he haha. De paarden waren er in ieder geval niet van onder de indruk, ik had hun hooinetten al gevuld voor het zo begon te regenen dus die waren blij.

Momenteel is het weer rustig hier, dus we wachten verder af.

Hopelijk droogt mijn telefoon snel - ik heb een vochtmelding en nog maar 2% batterij, en ik kan niet opladen zolang de vochtmelding niet oprot :')

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:49

Ik moet zeggen, op een paar windvlagen na is hier (In het Gooi) nog weinig aan de hand..

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:49

Zou nu echt niet willen vliegen met dit weer. Heb al vliegangst en no way dat je mij dan in een vliegtuig ziet als het stormt of net heeft gestormt.

Hier net ineens veel regen en best flinke wind. Houd toch een beetje mijn hart vast voor vanavond. Pony's staan gelukkig in een weiland waar ze de ruimte hebben om weg te rennen als er wat aan komt waaien, maar de kans ook klein is dat er wat kan gebeuren. Zal blij zijn als ik ze morgen alle 4 gezond en wel aantref.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:55

_San87_ schreef:
germie schreef:
Dan zit ik dus op zo ongeveer het hoogtepunt in de auto om geheel van noord naar zuid te rijden zeg maar. Ach, ik zie het wel en stap gewoon in de auto vanavond.
Ik wil gewoon dat mijn vlucht ook normaal doorgaat zonder vertraging.

Ik vind het wel grappig dat jij altijd zo veel lijkt te willen, wanneer er noodweer is. Of wanneer er andere noodmaatregelen van kracht zijn.

Denk je dat ik zoiets er om doe? Ik kan er toch ook niets aan doen dat het gaat stormen? Ik kan echter ook niet thuisblijven. Natuurlijk zal ik wat eerder weggaan en wat langzamer rijden. Dat ik dan misschien helemaal geen slaap krijg de komende 36 uur neem ik wel voor lief dan.
Maar als iemand mij 3 weken geleden gezegd had dat het 18 februari zou gaan stormen, dan kon ik besluiten om niet te gaan, maar nu niet meer.

Er vertrekken nog wel degelijk vluchten vanaf Schiphol. Ik hou dat goed in de gaten. Ik zou theoretisch net na de storm gaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:58

Als je vliegtuig gaat, kan je instappen... Heathrow land ook nog steeds zie ik..

Ik ga straks ook naar een restaurant.. (ik vind de boom hier voor de flat veel enger... := ) Oh dat had ik al geschreven... maar t is ook echt wel eng :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:59

_San87_ schreef:
friezenfan2 schreef:
De nos linkt in hun liveblog naar deze youtube stream. Ik denk zo maar dat ik weet wat ik vandaag ga kijken. Lekker met een typisch Brits accent.
https://www.youtube.com/watch?v=vPQh1FrbOc0

Deze piloten zijn echt geweldig dat ze met dit weer die vliegtuigen aan de grond zetten.

Oh dit zit ik ook al de hele ochtend/middag te kijken :)).

Bedankt voor deze link :)) Ik heb em ook al de hele tijd aan staan.
Ik moest lachen om de tinker die aan z'n auto zit te likken :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:59

Cer schreef:
Als je vliegtuig gaat, kan je instappen... Heathrow land ook nog steeds zie ik..

Ik ga straks ook naar een restaurant.. (ik vind de boom hier voor de flat veel enger... := ) Oh dat had ik al geschreven... maar t is ook echt wel eng :')

Precies en ja, ik moet er ook naartoe en dat is een 2.5 uur rijden (normaal dan, 130km per uur 's avonds). Dus ik kan er niets aan doen dat ik de auto in moet als het stormt. OV had ik sowieso niet gepland. Maar dat is nu dus ook geen optie.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:00

Germie hoe laat moet je vliegen als ik vragen mag?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:03

germie schreef:
_San87_ schreef:

Denk je dat ik zoiets er om doe? Ik kan er toch ook niets aan doen dat het gaat stormen? Ik kan echter ook niet thuisblijven. Natuurlijk zal ik wat eerder weggaan en wat langzamer rijden. Dat ik dan misschien helemaal geen slaap krijg de komende 36 uur neem ik wel voor lief dan.
Maar als iemand mij 3 weken geleden gezegd had dat het 18 februari zou gaan stormen, dan kon ik besluiten om niet te gaan, maar nu niet meer.

Er vertrekken nog wel degelijk vluchten vanaf Schiphol. Ik hou dat goed in de gaten. Ik zou theoretisch net na de storm gaan.

Ik doel meer op het 'ik wil dat mijn vlucht doorgaat zonder vertraging'. Doe even normaal, laat de experts die moeten vliegen besluiten of dat veilig kan.

Dat er nog steeds vliegtuigen landen zegt mij niet zo veel, wat in de lucht zit, moet naar de grond. Kijk ook even hoe er geland wordt.

Dat jij zelf besluit te gaan rijden, prima. Maar laat het besluit vluchten door te laten gaan aan de mensen die er verstand van hebben.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:03

Ik zou om 17 uur moeten paardrijden, net op het moment dat de piek hier (Deventer) op z'n hoogst is. Ik ben nu aan het overwegen om te vragen of instructrice hem in dat half uur dat voor mijn les gepland staat beweging kan geven zodat ik niet naar stal hoef.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:04

Op het moment lijkt het hier minder te worden, de lucht klaart ook op.

Wel is er nog een pampaspluim gesneuveld :').

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:06

Hier, bij Noordwijk, is het al hevig. Vanmorgen de paarden tot 13 uur buiten gehad. Nu lekker met hooi in stal! Hopelijk geen schade aan stal en huis door de storm.
Verder etentje afgezegd voor vanavond, ik ga de weg niet op met dit weer als het niet hoeft!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:07

_San87_ schreef:

Hier ook! Maar het ergste moet volgens mij nog komen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:07

Bericht xtremechasing
Citaat:
Hoewel het vanuit de ruimte er prachtig uitziet die krul, zien we ook dat de ligging en trekrichting zuidelijker licht dan feitelijk in de kaarten staat. Hij zou volgens de verwachtingen over de Noordzee trekken, maar gaat nu letterlijk over de wadden. Als we dan kijken wat onze Eunice doet in Engeland dan wordt je toch een beetje zenuwachtig. Dit doet namelijk erg lijken op Storm Diana die in 1993 huishield (dank Casper ten Kuile)
Aan de zuidoost rand zit het zwaarste windveld met ook nog eens een stingjet. De stingjet raakt lokaal de grond wat er voor zorgt dat de windstoten naar de 122mph gaan (196km/u) Dit zijn de windstoten die je ook bij ons aan de kust mag verwachten. Het KNMI heeft hier echt terecht gehandeld en dit zijn die uitzonderingsgevallen waar wij als team het vaak over hebben. Men gooit zo vaak in combinaties met media onzinberichten de deur uit dat mensen het niet meer serieus nemen. En dat is voor vandaag echt gevaarlijk.
Het koufront is nu over het grootste gedeelte van Nederland heen en zal weldra Duitsland binnenrollen. Op het moment dat de opklaringen komen, ga je ook merken aan de plotselinge toename van de wind. Hoewel de ligging niet is, zoals we verwacht hadden, is de timing zo goed als spoton. Wil zeggen dat de wind nu snel zal toenemen. Zeker aan de kustgebieden. Het KNMI heeft inmiddels Flevoland ook toegekend aan het weeralarm (code rood).
Raadzaam is om nu te zorgen dat je de weg niet meer op hoeft omdat de aankomende uren de wind hard aantrekt. Ga naar huis als je in de gebieden woont waar er een weeralarm is afgekondigd.

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:10

_San87_ schreef:

Dat hadden we hier net ook.. en nu is het nog erger geworden.. :+

Fearn

Hier schijnt nu ook de zon en wind gaat wat liggen :P bijzondere storm dit

Appeltje_1

_San87_ schreef:

Hier wordt het steeds harder.

Maar echt 10 seconden geleden was het echt uit het niets gestopt.
Ben benieuwd, hier gaat de wind steeds wat harder waaien

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:13

Bij ons heeft het net even heel kort en hard geregend, en nu waait het gewoon redelijk hard maar nog geen echte storm.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:13

Cer schreef:
_San87_ schreef:

Dat hadden we hier net ook.. en nu is het nog erger geworden.. :+

Ja, de welbekende stilte voor de storm :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:14

kiki1976 schreef:
Bericht xtremechasing
Citaat:
Hoewel het vanuit de ruimte er prachtig uitziet die krul, zien we ook dat de ligging en trekrichting zuidelijker licht dan feitelijk in de kaarten staat. Hij zou volgens de verwachtingen over de Noordzee trekken, maar gaat nu letterlijk over de wadden. Als we dan kijken wat onze Eunice doet in Engeland dan wordt je toch een beetje zenuwachtig. Dit doet namelijk erg lijken op Storm Diana die in 1993 huishield (dank Casper ten Kuile)
Aan de zuidoost rand zit het zwaarste windveld met ook nog eens een stingjet. De stingjet raakt lokaal de grond wat er voor zorgt dat de windstoten naar de 122mph gaan (196km/u) Dit zijn de windstoten die je ook bij ons aan de kust mag verwachten. Het KNMI heeft hier echt terecht gehandeld en dit zijn die uitzonderingsgevallen waar wij als team het vaak over hebben. Men gooit zo vaak in combinaties met media onzinberichten de deur uit dat mensen het niet meer serieus nemen. En dat is voor vandaag echt gevaarlijk.
Het koufront is nu over het grootste gedeelte van Nederland heen en zal weldra Duitsland binnenrollen. Op het moment dat de opklaringen komen, ga je ook merken aan de plotselinge toename van de wind. Hoewel de ligging niet is, zoals we verwacht hadden, is de timing zo goed als spoton. Wil zeggen dat de wind nu snel zal toenemen. Zeker aan de kustgebieden. Het KNMI heeft inmiddels Flevoland ook toegekend aan het weeralarm (code rood).
Raadzaam is om nu te zorgen dat je de weg niet meer op hoeft omdat de aankomende uren de wind hard aantrekt. Ga naar huis als je in de gebieden woont waar er een weeralarm is afgekondigd.

[ [url=m/Om1qlr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh jee :=.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:15

Hier schijnt de zon en lijkt het steeds mee te vallen en dan ineens komt er weer een windstoot aan. Maar tot nu toe valt het nog mee. (maar het is dan ook voorspeld dat het ergste nog moet komen)