[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:28

Vroegah, toen zat ik o.a. samen met Forum_ster in een soortgelijk topic; "Waarom moet elke vrouw een kind krijgen?". Toen hadden we een soort van besloten met elkaar een kasteeltje op een berg met bijbehorend landgoed te kopen en gezamelijk allerlei luxe zorg in te kopen (met uiteraard zeer goed uitziend verplegend personeel :o ).

De berg is wel belangrijk zodat we eventuele kinderen goed kunnen zien aankomen en dan van onze berg af kunnen schieten....... :j

Komt goed overeen met jouw idee Laurora +:)+

Siers83

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:30

Ik had net Keano en Djaylano in de winkel, ze waren precies zoals je verwacht. Onopgevoed en niet luisterend naar oma en moeder. Ik gaf ze de blik, hielp wel wat

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:41

Laurora schreef:
Kunnen we als we straks allemaal oud en rimpelig zijn niet een bokt-kindvrij-bejaardentehuis opzetten? :)*
De sporadische kindereigenaar kan zn kinderen mooi inzetten voor de wijnsmokkel, en ondertussen doen wij de hele dag rolstoelraces, memes delen, klagen over blagen, en netflix bingen.
(en niemand is eenzaam *\o/* )

Als we hem zelf opzetten is er geen wijnsmokkel nodig, dan maken we gewoon een functie voor iemand die niets anders doet dan iedereen van hapjes en drankjes voorzien.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:43

Niet alleen Keano/Dylano/Djanayro/Jaydens voldoen vaak aan de verwachting maar ook de ouders die ze van dergelijke namen voorzien :=

Net als de beroemde Storm en Vlinder met hun sneeuwvlokjes ouders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:46

Ja echt. Het stereotype klopt altijd. _O-

Van die hippe woke moekes met hippe woke kindernamen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:49

Ik wil me ook vast inschrijven voor landgoed kindvrij bokt *\o/*

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:52

Mars schreef:
Niet alleen Keano/Dylano/Djanayro/Jaydens voldoen vaak aan de verwachting maar ook de ouders die ze van dergelijke namen voorzien :=

Net als de beroemde Storm en Vlinder met hun sneeuwvlokjes ouders.

Dit was idd een moeder van de wat lagere klasse, met van die hele lelijke dikke geverfde wenkbrauwen :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:53

Laurora schreef:
Kunnen we als we straks allemaal oud en rimpelig zijn niet een bokt-kindvrij-bejaardentehuis opzetten? :)*
De sporadische kindereigenaar kan zn kinderen mooi inzetten voor de wijnsmokkel, en ondertussen doen wij de hele dag rolstoelraces, memes delen, klagen over blagen, en netflix bingen.
(en niemand is eenzaam *\o/* )

Damn, geniaal idee! Nu al zin in :))

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:55

MarlindeRooz schreef:

Van die moeders met zogenaamd nonchalante vesten, en een zogenaamd nonchalant kapsel, die dan om 8.15 's morgens perfect gekapt, gemakeupt en gekleed hun perfect geklede kindertjes droppen op school, met in hun rugtasje een een trommeltje met een wrap van avocado en in de tuin geplukte groentjes, en een glazen drinkflesje water met wat sinaasappel schilletjes erin.

Zelf gaan ze dan lekker naar de yoga en dan lunch met de dinnies, waar ze uitgebreid bespreken dat ze echt niet snappen dat de moeder van Martijntje haar zoon zomaar chocopasta op brood smeert en een pakje wikky meegeeft :wow: .

Allemaal mega woke en hip, waarbij ze voor het gemak vergeten dat ze in een dure wijk van een dure stad wonen, en dat 90% van de mensheid toch niet de luxe heeft om zich daar druk over te maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:05

Vjestagirl schreef:
MarlindeRooz schreef:

Van die moeders met zogenaamd nonchalante vesten, en een zogenaamd nonchalant kapsel, die dan om 8.15 's morgens perfect gekapt, gemakeupt en gekleed hun perfect geklede kindertjes droppen op school, met in hun rugtasje een een trommeltje met een wrap van avocado en in de tuin geplukte groentjes, en een glazen drinkflesje water met wat sinaasappel schilletjes erin.

Zelf gaan ze dan lekker naar de yoga en dan lunch met de dinnies, waar ze uitgebreid bespreken dat ze echt niet snappen dat de moeder van Martijntje haar zoon zomaar chocopasta op brood smeert en een pakje wikky meegeeft :wow: .[quote]

:') :') :')
Ik woon waarschijnlijk nog teveel in achtergesteld gebied (gelukkig). De kinderen van mijn vriendin heten Willem, Gert en Steef.
Mijn pensionklant heeft 2 jongens Dirk en Bram.
Maar bij mijn buren hebben ze een Xavi en een Catteleya :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-22 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:07

Oeh, nieuw topic! Mag ik ook weer meepraten? Ik heb me in het vorige topic wel voorgesteld maar ben zo slecht in regelmatig reageren, sorry! Dat is iedereen ongetwijfeld dus alweer vergeten :')

Mijn vriend en ik zijn helemaal blij met ons kindvrije leven, we hebben wel een hond en kat en die vragen op hun eigen manier al genoeg zorg en aandacht maar daar kan ik het van hebben. Zeker onze oude, eigenwijze, veel te slimme maar lieve kat. Wij wonen op een boot en dat is ook altijd een perfecte ‘dan vragen we maar niet verder of jullie kinderen willen’ stop. Hoewel ik die vraag zelden krijg.

Wat betreft vrienden met en zonder kinderen: met mijn beste vriendin die nu in verwachting is van de tweede heb ik nog steeds goed contact, zij heeft dan ook een leuk kind (voor een paar uurtjes Max) en is een leuke moeder die gelukkig ook gewoon streng en nuchter is. Geen snowflake taferelen dus. Met andere vriendinnen zie ik wel het contact verwateren, te weinig aansluiting nog mee. En een vriendin heeft wel van die snowflakes gecreëerd helaas, die hebben het nu al moeilijk. Best sneu. Met haar heb ik inmiddels eigenlijk ook geen contact meer maar dat komt ook omdat we inmiddels totaal verschillende levens hebben en elkaar niet meer begrijpen.

En gelukkig hebben we een aantal goede vrienden om ons heen die ook kindvrij zijn. Daar hebben we dit weekend nog mee gefeest. Niets zo fijn om daarna uit te kunnen slapen en de dag erna uit te brakken in stilte.

Leuk trouwens dat er veel mensen in dit topic bij zijn gekomen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:11

Catteleya, zo noem je een boot ofzo. _O-

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:18

Catteleya. :') Mijn eerste gedachte is, "hoe zijn ze daarop gekomen", maar als ik het google kom ik erachter dat het een cattleya een orchideesoort is (wel een 'e' minder dan hoe [***] het schrijft), dus ik mag daar dan misschien niet over klagen als Iris. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:22

Mews schreef:
Catteleya. :') Mijn eerste gedachte is, "hoe zijn ze daarop gekomen", maar als ik het google kom ik erachter dat het een cattleya een orchideesoort is (wel een 'e' minder dan hoe [***] het schrijft), dus ik mag daar dan misschien niet over klagen als Iris. :')

Te vaak de film Colombiana gekeken denk ik := Maar of ze dan daar een voorbeeld aan moet nemen :=

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:23

Ik ken in mijn omgeving ook twee kinderen die Dylano heten en als ik de naam ook maar ergens hoor dan krijg ik meteen paniek omdat ik weet dat ik dan overprikkeld word door intens geschreeuw en me dood erger aan hoe het kind de baas is over de ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:24

Mews schreef:

:') :') :') Ja dat dachten wij ook toen we het kaartje in de bus vonden.....

Nou, niet omdat je in dit topic zit, Iris is toch een heel stuk normaler dan Catteleya en ja, ze hebben er echt een 'e' extra aan toegevoegd. Hoe ga je zo'n kind roepen denk ik dan???? Dan schaam je je toch dood?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:25

Winged schreef:
Te vaak de film Colombiana gekeken denk ik := Maar of ze dan daar een voorbeeld aan moet nemen :=

Wel een powervrouw opzich :=

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:34

[***] schreef:
Mews schreef:

Nou, niet omdat je in dit topic zit, Iris is toch een heel stuk normaler dan Catteleya en ja, ze hebben er echt een 'e' extra aan toegevoegd. Hoe ga je zo'n kind roepen denk ik dan???? Dan schaam je je toch dood?

Misschien moet je het bij zo'n naamkeuze als je je kind wil roepen maar gewoon bij 'lieveeerd!' houden. :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:47

[***] schreef:
Mews schreef:

Nou, die extra e snap ik wel. Anders is het al gauw Cattle_ya. En dan denk ik aan country-muziek, cowboys, rinkelende sporen en grote kuddes cattle.
Die associatie heb ik bij Iris toch wat minder :D .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:03

Ik zou er eerder Cat-Leya van maken.
Meer zoiets:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:08

Nawwwwh <3 <3 <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:41

Hier in de buurt woont een kind dat G’lion heet…
En ja, wat je je voorstelt qua plaatje hoe de ouders (of tenminste moeder, pa heeft elders alweer een ander zwanger gemaakt) eruit zien dat klopt helemaal.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:45

Vjestagirl schreef:
Ik zou er eerder Cat-Leya van maken.
Meer zoiets:
[ [url=m/IQLuBE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is tenminste nog schattig <3

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:48

daffie1986 schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag die mij heel erg bezig houd de laatste tijd. Hoe kijken/denken jullie dan aan jullie oude dag? Als je partner weg valt, zijn jullie dan niet 'bang' om alleen achter te blijven? Even los van alle ouderen waar dus niet naar omgekeken wordt. Wie regelt eigenlijk alles na het overlijden waneer er niemand meer overblijft?

Het is überhaupt niet gezegd dat je je oude dag haalt, of dat je kinderen dan voor je willen zorgen. Bijzonder argument wel. :')

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:52

Ik krijg nu zin om naar de dierentuin te gaan en stomme-kindernamen-bingo te gaan spelen!