Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:59

DuoPenotti schreef:
Het heeft er wel mee te maken.
Natuurlijk mag je verdrietig zijn. Maar het is zo tegenstrijdig.
Je wilt niet te snel volwassen worden.
En vervolgens stort je je als volwassen in een relatie met een eikel. Drama na drama voordat het uit is. Oké dat kan gebeuren. En dan vervolgens zeg je dan niet ik ben pas 16 ik ben blij vrij te zijn.
Nee je doet alsof je een relatie van 15 jaar kwijt bent incl huis enz.
Leef, echt leef!

Ik was 16 en werkte door omstandigheden thuis 40-60 uur in de week. Betaalde kostgeld. En betaalde alles zelf.

Leef meid leef!
Daarom zeg ik dat. Niet om rot te doen

Ik ben een tiener met hormonen en daarbovenop ook nog een trauma dus ik ervaar zulke dingen gewoon sterker. Ik leef, echt waar. Ik leef in plaats van te overleven zoals ik dat vroeger deed. Het is gewoon moeilijk nu, er is niks te doen vanwege corona en het feit dat ik geen vrienden heb. Maar mij god, ik heb liever dat ik nu alles uithuil en er niet meer mee zit dan dat ik er later weer mee loop. En voor mij is dat oke.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:01

fotolijstje schreef:
DuoPenotti schreef:
Het heeft er wel mee te maken.
Natuurlijk mag je verdrietig zijn. Maar het is zo tegenstrijdig.
Je wilt niet te snel volwassen worden.
En vervolgens stort je je als volwassen in een relatie met een eikel. Drama na drama voordat het uit is. Oké dat kan gebeuren. En dan vervolgens zeg je dan niet ik ben pas 16 ik ben blij vrij te zijn.
Nee je doet alsof je een relatie van 15 jaar kwijt bent incl huis enz.
Leef, echt leef!

Ik was 16 en werkte door omstandigheden thuis 40-60 uur in de week. Betaalde kostgeld. En betaalde alles zelf.

Leef meid leef!
Daarom zeg ik dat. Niet om rot te doen

Ik ben een tiener met hormonen en daarbovenop ook nog een trauma dus ik ervaar zulke dingen gewoon sterker. Ik leef, echt waar. Ik leef in plaats van te overleven zoals ik dat vroeger deed. Het is gewoon moeilijk nu, er is niks te doen vanwege corona en het feit dat ik geen vrienden heb. Maar mij god, ik heb liever dat ik nu alles uithuil en er niet meer mee zit dan dat ik er later weer mee loop. En voor mij is dat oke.

:(:) Met uithuilen is echt niets mis, als je daar behoefte aan heb moet je dat lekker doen, eventueel met een aantal chocolade repen erbij :(:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:01

Ik zeg weleens, ik wilde dat ik 18 was en dan weten wat ik nu weet :+
Wat zou ik de beest uithangen _O-
Maar dat is heuuul lang gelee :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:05

Tiener hormonen trauma, check.
Maar geloof dat ik niet van het uithuilen was maar schop eronder en doorgaan. Treuren is zonde van de tijd :)

Maar zal niet meer op je reageren. Wat ik schrijf begrijp je niet of vat je anders op. Dus komt niet binnen zoals ik het bedoel. :knuffel:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:07

Zo was ik ook hoor, ging gewoon met mijn vriendengroep uit ook al had ik eigenlijk geen zin :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:11

DuoPenotti schreef:
Tiener hormonen trauma, check.
Maar geloof dat ik niet van het uithuilen was maar schop eronder en doorgaan. Treuren is zonde van de tijd :)

Maar zal niet meer op je reageren. Wat ik schrijf begrijp je niet of vat je anders op. Dus komt niet binnen zoals ik het bedoel. :knuffel:

Je zegt nu eigenlijk dat ze niet mag zeuren maar moet werken. :?

Als iemand tegen jou zegt stel je niet aan met je ziekte ga gewoon werken. Er zijn mensen die zieker zijn en wel werken, dan is dat toch ook kwetsend en naar?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:13

Avalanche81 schreef:
Ik ben 40 en nog altijd niet over het feit dat ik ooit 30 ben geworden :')

Oke, dus dat gevoel gaat nooit over :')

xPabloBokt schreef:
M_D_H schreef:
Serieus? Je bent pas 16...
Waar maak jij je in godsnaam druk over, je hebt nog een heel leven voor je.

Ik wordt dit jaar 32 en ik ben nog steeds niet over het feit heen dat ik 30 ben geworden (en dit niet heb kunnen vieren door die klote corona).

Mijn leven is al bijna over de helft, jij hebt nog zeker 3 kwart leven voor je.

Ga je druk maken over zaken die belangrijk zijn en laat dit los :j :)

Nou je zult het vast goed bedoelen maar op mij komt deze reactie heel banketstaaf over.

Ik vind het juist mooi dat ze beseft dat ze opgroeit, jong ben je maar een keer en besef doet genieten van datgeen wat je hebt.

Ik kon niet wachten om volwassen te worden en ik zou soms willen dat ik wat meer had gekeken naar wat ik had toen ik zelf 17 was. Ben nu bijna 25.

Wat vervelend dat mijn reactie op jouw heel banketstaaf over komt.
Maar weet je? Klagen om het klagen maakt het leven niet beter, dat maakt het leven alleen maar negatiever en klagen omdat je 17 wordt en eindelijk rijlessen mag gaan nemen is wel een beetje het toppunt van klagen om het klagen. Mijn neefje heeft niet eens 17 mogen worden sterker nog... Haal er nog maar 10 jaar van af want 7 jaar heeft hij ook niet mogen worden.
En als er dan mensen gaan klagen omdat ze ouder worden is gewoon oprecht heel erg pijnlijk, wees in godsnaam blij dat je ouder wordt.

Het is als of ik zou zeggen: De verantwoordelijkheid en vaste lasten van een eigen woning ergeren mij enorm, terwijl er hier zoveel mensen zitten die graag een eigen woning met die verantwoordelijkheid zouden willen.

Oprecht fotolijstje, je maakt je zo ontzetten druk om dingen die er niet toe doen, het maakt je leven zoveel negatiever. Probeer alsjeblieft een beetje te genieten van het leven, je bent jong, je kan nog van alles doen en juist omdat je nog zo jong bent heb je ook nog geen verantwoordelijkheid.
Ga je dan ook niet druk maken over dat je over een paar jaar wel verantwoordelijkheid hebt.

Komt tijd, komt raad.
En 18 klinkt een heek stuk volwassener als dat het is hoor. Je bent niet volwassen op de dag dat je 18 wordt, en ja, je zal dan je eigen zorgverzekering moeten betalen en je eigen opleiding, maar de meeste ouders zijn er dan nog steeds voor je om de hete kastanjes voor je uit het vuur te halen en je te begeleiden.

Echt, neem het leven zoals het is en probeer er een beetje van te genieten, want voor je het weet is het voorbij...

En dat is het laatste wat ik hierover zeg, want ik merk dat ik mij ontzettend opwind hier over omdat mij dit toch wel persoonlijk raakt en verdriet doet...

Ook al ken ik je niet persoonlijk fotolijstje, het doet mij verdriet dat je op jonge leven al zoveel hebt meegemaakt, maar probeer alsjeblieft een beetje te genieten van wat je wel hebt, want het kan nog zoveel erger :o
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 02-01-22 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:15

Ro0sje schreef:
_San87_ schreef:
Nah, ik vind t leven momenteel niet zo leuk. Door externe factoren. De huizenmarkt zit vast, huizen zijn onbetaalbaar voor starters, we hebben een kabinet van lik me vestje, we hikken tegen een giga energiecrisis aan, veroorzaakt door datzelfde kabinet, de zorg staat op ontploffen, de maatschappij is compleet gestoord. Het is maar goed dat de winter zacht is.

Ik heb mijn nieuwbouw woning 12 jaar geleden gekocht middenin de crisis. Voor een bizar lage prijs, daar koop je nu in de randstad niet eens een loods voor. We wonen nu met de lage rente, echt bijna voor niks. Ik ben echt in shock als ik de huidige huizenmarkt zie. Starters die huizen kopen van 350.000? Hoe dan?!

Ons huidige huis is wat klein voor ons gezin in zijn huidige vorm. We zouden best wat anders willen kopen maar ik ga echt geen hypotheek van 7 ton afsluiten om dan alleen nog maar voor een huis te werken.

Jij en ik delen hetzelfde bouwjaar en ik deel zeker de zorgen die je opnoemt…..

Wij zitten in een huurhuis. En we zitten goed, maar we kunnen genoeg hypotheek krijgen voor wat 5 jaar geleden een vrijstaand huis zou betekenen. Maar nu... Nu een huis kopen zou echt financiele zelfmoord zijn.

LiannePuthzy schreef:
_San87_ schreef:
Nah, ik vind t leven momenteel niet zo leuk. Door externe factoren. De huizenmarkt zit vast, huizen zijn onbetaalbaar voor starters, we hebben een kabinet van lik me vestje, we hikken tegen een giga energiecrisis aan, veroorzaakt door datzelfde kabinet, de zorg staat op ontploffen, de maatschappij is compleet gestoord. Het is maar goed dat de winter zacht is.

En dat brengt mij op mijn volgende “ergenis”

Ik ben best bang voor de toekomst, of ik inderdaad een leuk huis kan vinden. Het liefst in het dorp waar ik ben opgegroeid en nog steeds woon, maar als ik hier de huisprijzen zie, 6 ton voor een 2 onder 1 kap opknapper ben ik bang dat dat nooit gaat lukken. Of überhaupt een woning vinden gaat lukken is ook de vraag

Jup. Ik ben blij dat ik geen kinderen heb. Ik zou kapot gaan van de zorgen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:18

@marlinde Ik zeg dat dus niet. Waar heb ik het over werk??

Ik zeg dat het tegenstrijdig is dat ze zegt volwassenen te worden en kind te willen blijven.
Dan zeg ik hou je weg bij dat soort relaties. En leef. Dat doet ze al lang niet. Ook niet in die relatie.
Ze is jong. Dan laat je je leven toch niet bepalen door die loser.
Ze heeft er geen kinderen mee. Dus vrij en blij met de 16 wat dat Beteft.
Vergelijk met ziek zijn is dus krom.
Dát kan ik niet bepalen.

En ja door te gaan met mijn ziekte na mijn "fijne" jeugd en niet bij de pakken neer te zitten kon en kan ik goed verder.
Denk dat er genoeg bij het spoor gestaan zouden hebben.

Edit wat mdh zegt. :j
Negatief maakt negatief.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 02-01-22 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:20

Dit was een topic om ergernissen te delen toch? Niet om andermans ergernissen te bagatelliseren?
Mensen mogen er last van hebben dat ze ouder worden. Dat een ander niet zo oud heeft mogen worden maakt nog niet dat een ander geen last heeft van het ouder worden. Anders mag niemand meer ergens over klagen want er is altijd wel iemand die het erger heeft.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:20

Joh laat Fotolijstje zich lekker ergeren, en trek haar ergenissen niet zo persoonlijk aan. Zet dr anders lekker op de foeilijst. Er zijn hier zat bokkers die zich ergeren aan de meest domme dingen en imo gewoon een dagboek moeten kopen, maar het blijft een topic over ergenissen. Het is een kind van 16. Later snapt ze zelf ook wel dat het allemaal echt wel mee viel en niet zo dramatisch was als het nu lijkt. Komt wel goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:22

__Sannne schreef:
Joh laat Fotolijstje zich lekker ergeren, en trek haar ergenissen niet zo persoonlijk aan. Zet dr anders lekker op de foeilijst. Er zijn hier zat bokkers die zich ergeren aan de meest domme dingen en imo gewoon een dagboek moeten kopen, maar het blijft een topic over ergenissen. Het is een kind van 16. Later snapt ze zelf ook wel dat het allemaal echt wel mee viel en niet zo dramatisch was als het nu lijkt. Komt wel goed.

Wat een wijze woorden. Waar is __Sannne.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:23

Daarom zei ik ook. Ik reageer niet meer op haar. Maar dan komen andere weer dingen uit het verband trekken en reageer je indirect weer...

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:24

DuoPenotti schreef:
Daarom zei ik ook. Ik reageer niet meer op haar. Maar dan komen andere weer dingen uit het verband trekken en reageer je indirect weer...

Het maakt mij niet uit dat je erop reageerde hoor, we begrijpen elkaar gewoon niet. :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:24

_San87_ schreef:
__Sannne schreef:

Ga een huis kopen man :*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:25

__Sannne schreef:

_/-\o_

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:25

[***] schreef:
Dit was een topic om ergernissen te delen toch? Niet om andermans ergernissen te bagatelliseren?
Mensen mogen er last van hebben dat ze ouder worden. Dat een ander niet zo oud heeft mogen worden maakt nog niet dat een ander geen last heeft van het ouder worden. Anders mag niemand meer ergens over klagen want er is altijd wel iemand die het erger heeft.

Klopt, maar het maakt wel dat ik vanuit mijn positie daar heftiger op kan en mag reageren en het maakt ook dat ik zeg dat ze het leven positiever moet gaan bekijken omdat dit wel heel erg dramatisch is.

En als je zo iets op een openbaar forum deelt kan je verwachten dat er reacties komen en dat mensen je proberen te overtuigen van het feit dat het niet zo slecht is, en dat je het wellicht van een andere kant moet bekijken.

En dan komen we meteen bij mijn ergenis, ik vind het heel erg pijnlijk om te moeten lezen dat mensen zo'n moeite hebben met hun leeftijd.
Ik vond 30 worden ook echt niet tof, maar ik ben het in ieder geval wel geworden... En er zitten ook voordelen aan 30+ denk ik... Ik heb ze nog niet gevonden maar ze zullen er vast wel zijn :') _O-
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 02-01-22 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:26

Blegh heb alweer hoofdpijn. Zo geen zin om morgen te moeten werken. Ben zo moe van alles. Toe aan vakantie denk ik ofzo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:26

__Sannne schreef:
_San87_ schreef:

Ga een huis kopen man :*

Welkom terug *\o/* .

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:31

Nee dat doen we idd niet.
Gaan we denk ik ook nooit doen omdat we totaal anders in het leven staan.
Toen ik 16 was was mijn leven zo anders dan het jouwe. Kon me niet eens druk maken om een ex of rijlessen.
Door mij op te trekken aan de leuke dingen kwam ik verder.
Al dat negatieve... Dat brengt alleen de spiraal verder naar beneden.

Dat wilde ik jou meegeven. Maar dat lukt me niet. Vind het namelijk zo verdrietig jou berichten te lezen.
Maar ik doe je denk ik alleen maar meer pijn. Dat ik besluit er niet meer op te reageren.
:knuffel:
Citaat:
Het maakt mij niet uit dat je erop reageerde hoor, we begrijpen elkaar gewoon niet. :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:34

DuoPenotti schreef:
Nee dat doen we idd niet.
Gaan we denk ik ook nooit doen omdat we totaal anders in het leven staan.
Toen ik 16 was was mijn leven zo anders dan het jouwe. Kon me niet eens druk maken om een ex of rijlessen.
Door mij op te trekken aan de leuke dingen kwam ik verder.
Al dat negatieve... Dat brengt alleen de spiraal verder naar beneden.

Dat wilde ik jou meegeven. Maar dat lukt me niet. Vind het namelijk zo verdrietig jou berichten te lezen.
Maar ik doe je denk ik alleen maar meer pijn. Dat ik besluit er niet meer op te reageren.
:knuffel:
Citaat:

Dat is precies wat ik ook probeer inderdaad :j

Klagen is heerlijk en het lucht ontzettend op, maar als je overal om klaagt, lucht het op een gegeven moment niet meer op, het geeft je leven zelfs een negatief randje.
Als je probeert het leven positiever in te zien, klaag je minder snel en wordt je leven daardoor weer positiever, het is als een spiraal, het kan omhoog of omlaag, en het is belangrijk om omhoog te gaan, omdat omlaag je leven ondraaglijk (en vaak onnodig) zwaar maakt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:36

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:36

In de knoop met mezelf. Heel erg misselijk en als ik gewoon eraan toegeef en overgeef, ben ik er vanaf. Maarja, dat wil ik niet :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:38

Precies een baaldag is heerlijk. Een keer lekker zeiken in een topic. Geweldig. Een keer schreeuwen. Dat lucht zeker op.
Maar bewaak tot hoever dat gaat. Want het kan je ook naar beneden trekken.

En nu ga ik mijn laatste dagje netflix aan zetten :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:43

DuoPenotti schreef:
En ja door te gaan met mijn ziekte na mijn "fijne" jeugd en niet bij de pakken neer te zitten kon en kan ik goed verder.
Denk dat er genoeg bij het spoor gestaan zouden hebben.

Edit wat mdh zegt. :j
Negatief maakt negatief.

Invulling van mijn kant: jij bent boos/geraakt omdat het eerdere bericht en het gedrag in jou iets los maakt, dat kan ik begrijpen. Maar vind je het niet een beetje naar om dat op zo'n manier terug te kaatsen dat het anderen ook weer kan triggeren, want dan doe je toch eigenlijk hetzelfde? Die laatste zin vind ik behoorlijk rot, je weet niet wat mensen hebben meegemaakt en wellicht nog steeds meemaken. Je zit hier niet prive in een gesprek met iemand, en zeker met zo'n onderwerp heb je dan al snel collateral damage ook onder anderen die meelezen :o waaronder mij :)