Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Gaat hier bij ons net hetzelfde. Met zo ongeveer het dubbele aantal besmettingen als in NL![]()
Hoorde van de week Van Damme een heel groot pleidooi houden om zoveel mogelijk kinderen te laten vaccineren als er goedkeuring is.
Want zij dragen toch ook verantwoordelijkheid, het is toch in hun eigen belang dat de scholen kunnen openblijven, blablabla....
Ik heb niks met kinderen en heb zelf geen kinderen, maar dit is er echt heel ver over.
Gelukkig staan de kinderartsen hard op de rem wat dit betreft.
Sure_lee schreef:Ik mag toch echt hopen dat ze de maatregelen invoeren voor plekken waar ook de meeste besmettingen zijn.
In dit geval wil ik dus graag dat het kabinet tegen het advies van het OMT ingaat en als dat nodig is wel de scholen sluit.
Ik ben overigens voor een totale lockdown van 14 dagen. Dan is naar mijn idee de grootste ellende voorbij.
Leuk zou ik het niet vinden maar ik denk dat het de enige manier is om echt een goede klap op het virus te geven en heeft bijna iedereen er evenveel 'last' van.
Sure_lee schreef:Ik mag toch echt hopen dat ze de maatregelen invoeren voor plekken waar ook de meeste besmettingen zijn.
In dit geval wil ik dus graag dat het kabinet tegen het advies van het OMT ingaat en als dat nodig is wel de scholen sluit.
Ik ben overigens voor een totale lockdown van 14 dagen. Dan is naar mijn idee de grootste ellende voorbij.
Leuk zou ik het niet vinden maar ik denk dat het de enige manier is om echt een goede klap op het virus te geven en heeft bijna iedereen er evenveel 'last' van.
Spenk schreef:Wat is het alternatief voor de kinderen nu dan? Ze willen scholen openhouden, niet testen of vaccineren en intussen komen de meeste besmettingen daar vandaan en steken de kinderen weer de mensen aan die wél in het ziekenhuis komen.
linda_hans schreef:Ik lees hier al een tijdje (vanaf het begin) mee maar ik merk dat ik nu toch echt wil reageren.
Ja om te beginnen: ik heb een zoon en als de regering besluit om de scholen dicht te doen dan deal ik daarmee (met werken in de avonden en de weekenden om al mijn werk gedaan te krijgen) maar dat vind ik geen probleem. Wat moet dat moet.
Maar wil iedereen die hier zo hard roept nadenken over het volgende:
Kinderen moeten straks thuis blijven terwijl volwassenen(!) het probleem zijn. Al iedere volwassene zich voor 90% aan de regels zou houden zou dit helemaal niet noodzakelijk zijn! Kinderen zijn de dupe van de volwassenen die allemaal een uitvlucht verzinnen waardoor regeltjes niet voor hen gelden! Geen vaccinatie, want en dan volgen er redenen. Geen 1,5 meter afstand want.. en dan komt de volgende reden. Iedereen vindt wel dat een bepaalde regel niet voor hen geldt. Daar word ik ontzettend geïrriteerd van.
Als iedereen nu eens een keer zijn best zou doen en geen uitvluchten zou verzinnen dan zouden kinderen niet de dupe worden.
Nogmaals als de scholen dicht moeten vind ik dat prima (voor mezelf) dat wordt wel geregeld maar voor de kinderen heeft dit echt wel effect. (En we weten allemaal dat dit niet voor 2 weken gaat gelden, maar zeker tm de kerstvakantie).
Voorbeeld vanuit de praktijk: mama test positief. Papa heeft geen zin om thuis te blijven en brengt kind op sport en blijft daar zelf ook gezellig staan. Volgende dag zijn papa en kind ook ziek. De dag daarna 4 kinderen vanuit de sport van het kind ook ziek. De dag daarna 11 kids uit de klas ziek.
Maar is dit de schuld van kinderen? Nee dit is de schuld van een volwassene die geen zin heeft om zich aan de regels te houden.
Kinderen zijn misschien wel virus bommetjes maar volwassenen net zo….
En wat komt morgen dat komt, ik ga me er weer aan houden. Voor mezelf, voor mijn kind, voor mijn omgeving en voor de zorg!
Cer schreef:mama test positief.. kind mag gewoon naar sport / school .. steekt vriendjes aan...die gaan naar huis, steken ouders aan..
Daar is toch geen volwassene voor nodig?
Of gaat het niet zo?
Pandora2 schreef:Jij neemt dat aan. De kinderartsen blijkbaar niet.
Kinderen zijn namelijk niet gewoon kleine volwassenen.
En daarna ? QR code voor kinderen om naar school of naar de sportclub te mogen ?
linda_hans schreef:Wat ik alleen maar wil zeggen is dat als iedereen nu zijn best zou doen om zich aan de maatregelen te houden dan zou het niet zover komen dat kinderen de dupe worden!
CharleyT schreef:Niks mis met een gezondere levensstijl, maar ja, je kunt het niet afdwingen. Zelf geef je aan dat je het ook niet zou waarderen. Dus.......... hoe bereiken we dat? En een oplossing is het ook niet voor de huidige covid gerelateerde ellende.
Eelco:Maar dat hadden ze allemaal al jaren geleden kunnen doen. maar ja aan gezonde mensen valt niks te verdienen dus waarom zou de overheid dat doen.
Deze zin vind ik, netjes gezegd heeeeel bijzonder!
Pandora2 schreef:Gaat hier bij ons net hetzelfde. Met zo ongeveer het dubbele aantal besmettingen als in NL![]()
Hoorde van de week Van Damme een heel groot pleidooi houden om zoveel mogelijk kinderen te laten vaccineren als er goedkeuring is.
Want zij dragen toch ook verantwoordelijkheid, het is toch in hun eigen belang dat de scholen kunnen openblijven, blablabla....
Ik heb niks met kinderen en heb zelf geen kinderen, maar dit is er echt heel ver over.
Gelukkig staan de kinderartsen hard op de rem wat dit betreft.