MarlindeRooz schreef:Ja ik snap in den beginne al niet waarom je zoiets moeten delen op een feestdag. Het is heel rot natuurlijk maar met zulk verdrietig nieuws druk je aardig een stempel op zo’n avond.
Als je elkaar dan eindelijk weer in real life ziet, waarom niet? Omdat het allemaal koek en ei is? Wat als iemand dan vraagt, en hoe is het met jullie? Moet je dan blij een masker aan trekken en zeggen 'ja top hoor!'. Ik kan mij voorstellen dat het niet perse de hele bedoeling van het bezoek was, maar dat zoiets wel ter sprake kan komen. Zeker als er specifiek naar wordt gevraagd, familie weet mogelijk al dat je al bezig was en vraagt er naar.
De andere partij had het wat anders kunnen brengen, zoiets van oh sorry, ik had dat niet zien aankomen, rot timing zo want ik heb net een speciaal kadootje onder de kerstboom gelegd... of iig het wat verzachtender te brengen. Ipv mond dichthouden en blij opspringen als het bewuste kadootje wordt open gemaakt. In dat geval is het ontactisch en pijnlijk. Een andere manier zou ook pijnlijk zijn geweest, maar ik vind niet perse dat ze dan maar hun mond hadden moeten houden... wat als je elkaar sinds tijden eindelijk eens bij elkaar ziet in real life, dan is dat juist het moment om zulk leuk nieuws te delen.
Over en weer empathie was beter geweest... Voor beide partijen super ongemakkelijk en pijnlijk, maar als je goede familie bent en het een beetje menselijk en met gevoel kan brengen, had het prima kunnen gaan.