WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:01

MarlindeRooz schreef:
Ja ik snap in den beginne al niet waarom je zoiets moeten delen op een feestdag. Het is heel rot natuurlijk maar met zulk verdrietig nieuws druk je aardig een stempel op zo’n avond.

Als je elkaar dan eindelijk weer in real life ziet, waarom niet? Omdat het allemaal koek en ei is? Wat als iemand dan vraagt, en hoe is het met jullie? Moet je dan blij een masker aan trekken en zeggen 'ja top hoor!'. Ik kan mij voorstellen dat het niet perse de hele bedoeling van het bezoek was, maar dat zoiets wel ter sprake kan komen. Zeker als er specifiek naar wordt gevraagd, familie weet mogelijk al dat je al bezig was en vraagt er naar.

De andere partij had het wat anders kunnen brengen, zoiets van oh sorry, ik had dat niet zien aankomen, rot timing zo want ik heb net een speciaal kadootje onder de kerstboom gelegd... of iig het wat verzachtender te brengen. Ipv mond dichthouden en blij opspringen als het bewuste kadootje wordt open gemaakt. In dat geval is het ontactisch en pijnlijk. Een andere manier zou ook pijnlijk zijn geweest, maar ik vind niet perse dat ze dan maar hun mond hadden moeten houden... wat als je elkaar sinds tijden eindelijk eens bij elkaar ziet in real life, dan is dat juist het moment om zulk leuk nieuws te delen.

Over en weer empathie was beter geweest... Voor beide partijen super ongemakkelijk en pijnlijk, maar als je goede familie bent en het een beetje menselijk en met gevoel kan brengen, had het prima kunnen gaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 00:49

Doet me denken aan dat ik mijn communie deed en de kinderbijbel kreeg en dacht >;) >;)En tegen mn moeder ergens zei: alweer een boek -O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 01:38

Tancreda4 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja ik snap in den beginne al niet waarom je zoiets moeten delen op een feestdag. Het is heel rot natuurlijk maar met zulk verdrietig nieuws druk je aardig een stempel op zo’n avond.

Als je elkaar dan eindelijk weer in real life ziet, waarom niet? Omdat het allemaal koek en ei is? Wat als iemand dan vraagt, en hoe is het met jullie? Moet je dan blij een masker aan trekken en zeggen 'ja top hoor!'. Ik kan mij voorstellen dat het niet perse de hele bedoeling van het bezoek was, maar dat zoiets wel ter sprake kan komen. Zeker als er specifiek naar wordt gevraagd, familie weet mogelijk al dat je al bezig was en vraagt er naar.

De andere partij had het wat anders kunnen brengen, zoiets van oh sorry, ik had dat niet zien aankomen, rot timing zo want ik heb net een speciaal kadootje onder de kerstboom gelegd... of iig het wat verzachtender te brengen. Ipv mond dichthouden en blij opspringen als het bewuste kadootje wordt open gemaakt. In dat geval is het ontactisch en pijnlijk. Een andere manier zou ook pijnlijk zijn geweest, maar ik vind niet perse dat ze dan maar hun mond hadden moeten houden... wat als je elkaar sinds tijden eindelijk eens bij elkaar ziet in real life, dan is dat juist het moment om zulk leuk nieuws te delen.

Over en weer empathie was beter geweest... Voor beide partijen super ongemakkelijk en pijnlijk, maar als je goede familie bent en het een beetje menselijk en met gevoel kan brengen, had het prima kunnen gaan.

Ik ben het zeker eens met dat de andere partij het anders had kunnen brengen, idd het andere koppel even apart nemen en zeggen "oh sorry joh, ik had dit en dat gepland voor vanavond, dat was natuurlijk voor ik van jullie mededeling op de hoogte was".

Maar ik vind wel dat de parents-to-be het recht hebben blij te zijn met hun nieuws en dat zij dat op hun manier mogen brengen, en ik kan me ook heel goed voorstellen dat het extra fijn is die mededeling op zo'n moment als een kerstfeest te willen brengen. Voor de grootouders-to-be is dit een leuk cadeau, en ik vind het erg kinderachtig (wat een woordkeuze, in deze situatie, maar het sluit wel het beste aan bij wat ik bedoel) dat het kinderloze koppel hier zo dramatisch op reageert.

En ik snap ook dat je familie bent, en dat je ook met kerst een triester moment kan hebben. Dat moet ook gewoon kunnen, daar ben je familie voor. Maar het drukt idd wel een stempel op de avond - en volgens mij ook op het verdere verloop van de zwangerschap, als het zo loopt zoals hier gebeurd is.
Maar dat moment van het delen van dat trieste nieuws is dan al voorbij - natuurlijk mag je daar later nog 100x op terug komen, maar wanneer het pakjes-tijd is en de parents-to-be maken door middel van het cadeautje hun mededeling, vind ik het wel zo normaal gewoon blij te zijn voor je familie. Het draait dan even niet om jouw verdriet, maar om de blijdschap van een ander. Van de parents-to-be en van de grootouders-to-be.

Ik ben iemand zonder kinderwens. Ik ben er zelfs heel erg op tegen :+ Snap met de beste wil van de wereld niet waarom iemand kinderen zou willen - maar ieder zijn/haar ding!
Kun je je voorstellen - onze beste vrienden verwachten een kindje. Nog een week of 5 en de kleine is er. Zij waren serieus zenuwachtig om mij het nieuws te vertellen, vond ik ZO erg voor hen! Ze hadden het nieuws aan ons en andere vrienden gezamenlijk gebracht met een soort van puzzel, ik was de eerste die die puzzel door had en ben hen letterlijk rond de nek gevlogen, met tranen in mijn ogen en al. Want: ik weet dat zij kinderen willen, en ben dan door het dolle heen voor hen! Meer nog: ik heb hun gender reveal met alle plezier en liefde (en een smak geld) georganiseerd, en het was echt geslaagd! Ik heb niks met kinderen, mijn wereld zou vergaan mocht ik onverhoopt zwanger geraken, maar ik kan dus wel gewoon blij zijn voor een ander.

Het voorbeeld van een huis kopen dat ik eerder aanhaalde: ik heb ab-so-luut geen baksteen in de maag, geen haar op mijn hoofd denkt er aan ooit uit een huis te kopen :') Snap niet dat mensen daarin willen investeren - maar nogmaals, dat ben ik en dat is mijn mening. Ik zit dan wel vrolijk mee huizen op te zoeken voor mijn beste vriendin, die wél een huis wilt kopen. En dat gun ik haar ook gewoon, al denk ik er zelf anders over.

Een triestiger voorbeeld: 5 maanden geleden moest ik mijn katje laten inslapen. Hij was 11 weken oud. Ik huil nog steeds de ogen uit m'n kop als ik aan dat lieve mannetje denk.
Maar: ik feliciteer nog steeds gewoon anderen, als zij een katje adopteren. Of een ander dier. Mijn gevoelens staan compleet los van wat een ander op een mooie moment ervaart, ik kan dan echt uit mijn eigen schoenen stappen en in die van een ander, en gewoon oprecht blij zijn voor de andere partij, ongeacht mijn eigen gevoel. Daar moeten zij niet voor opdraaien, laat staan dat ik van een kerstfeest zou weglopen als mijn ouders een kitten in een doos stoppen en die aan mijn broer geven. Want hij wilt ook een katje, en het is niet omdat ik een heel zwaar verlies geleden heb wat dat betreft dat ik niet gewoon blij voor hem zou zijn. Ik zou ook niet willen dat mijn ouders die kitten dan stiekem aan mijn broer zouden proberen geven om mij te ontzien - het draait niet om mij om dat moment, ik hoef dat niet persoonlijk te nemen. Stel je voor zeg - kom ik daarna op de koffie bij mijn broer, het arme kind zou de kitten in de badkamer verstoppen uit schrik dat ik begin te huilen of weg loop. Ik zal dan achteraf in de auto misschien wel een traantje wegpinken, maar serieus, kun je niet gewoon blij zijn voor een ander, ook al krijgt die iets wat jij ook wilt maar niet kan krijgen?

Edit: typo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 06:03

Ontopic dan maar?

Vjestagirl schreef:
Zo stuurt de schoonmoeder van een vriendin van mij de meest verschrikkelijke cadeaus voor de kleinkinderen via bol.com, amazon enz. Boekjes over "Jezus houdt ook van mij, ja echt waar", schaapjes die bijbelverzen opzeggen als je op hun buik drukt etc. (die vriendin en haar man geloven niet en voeden de kinderen dus ook op zonder religie). Ze adresseert dat dan ook echt aan de kinderen "want als jouw naam erop staat, mag mama het niet openmaken!" maar na vier of vijf van dat soort pakjes willen de kinderen het niet eens meer open maken.

Tegenwoordig gaat alles dus keurig in een doos retour afzender, en stuurt haar man z'n moeder iedere keer een "hier zijn we niet van gediend" berichtje. Het komt geloof ik nog niet helemaal binnen...

Oh wat erg :=
Hoe reageert ze dan als haar man zo’n berichtje stuurt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 07:17

LWDaisy schreef:
Lange lap tekst

Je snapt het niet en dat is prima, agree to disagree en weer door met het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 08:52

Vjestagirl schreef:
Zo stuurt de schoonmoeder van een vriendin van mij de meest verschrikkelijke cadeaus voor de kleinkinderen via bol.com, amazon enz. Boekjes over "Jezus houdt ook van mij, ja echt waar", schaapjes die bijbelverzen opzeggen als je op hun buik drukt etc. (die vriendin en haar man geloven niet en voeden de kinderen dus ook op zonder religie). Ze adresseert dat dan ook echt aan de kinderen "want als jouw naam erop staat, mag mama het niet openmaken!" maar na vier of vijf van dat soort pakjes willen de kinderen het niet eens meer open maken.

Tegenwoordig gaat alles dus keurig in een doos retour afzender, en stuurt haar man z'n moeder iedere keer een "hier zijn we niet van gediend" berichtje. Het komt geloof ik nog niet helemaal binnen...

Oh jeetje :') Dan heb heb je wel een flinke plaat voor je kop.

Ineke2

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:11

Ik snap LWDaisy wel en ik vind het bewonderenswaardig als je je zo kan inleven in anderen ( met name dus die heel dichtbij je staan ). Het blijkt wel in de reacties hier in het topic dat vele mensen dat ( helaas ) niet kunnen.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:01

Ineke2 schreef:
Ik snap LWDaisy wel en ik vind het bewonderenswaardig als je je zo kan inleven in anderen ( met name dus die heel dichtbij je staan ). Het blijkt wel in de reacties hier in het topic dat vele mensen dat ( helaas ) niet kunnen.

Grappig, dat inlevingsvermogen een groot goed is blijkt wel uit het gebrek daaraan bij LWDaisy. Maar nogmaals, wees blij als je je niks kunt voorstellen bij ongewenst kinderloos.

En om maar weer ontopic te gaan: Als je een baby krijgt weet je pas echt hoeveel smakeloze meuk er op te wereld te koop is :')
Wij kregen bij de eerste een soort konijntje dat vanuit het niets heel harde apengeluiden schreeuwde. Iedereen vond 'm eng, de gever had niet gezien dat er geluid bij zat (en dan vooral dít geluid, keiharde terror :D )

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:16

Laten we het er op houden dat je geen flauw idee hebt hoe ongewenst kinderloos voelt tenzij je het zelf meegemaakt hebt. Welk “recht” je dat geeft om niet blij te hoeven/mogen zijn voor een ander zwanger stel, dat je eigen verdriet belangrijker is dan het geluk van iemand anders en daar zelfs vriendschappen door verbroken worden of familie ruzies door ontstaan…
Tja, ik vind dat een lastige.

Er kan een topic geopend worden voor de juiste mate van tact als het om geboorte aankondigingen gaat, want het gaat hier wel erg off topic.

Edit: [LZP] Geboorte aankondiging en ongewenst kinderloos.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:35

dakplaat schreef:
Ineke2 schreef:

Grappig, dat inlevingsvermogen een groot goed is blijkt wel uit het gebrek daaraan bij LWDaisy. Maar nogmaals, wees blij als je je niks kunt voorstellen bij ongewenst kinderloos.

En om maar weer ontopic te gaan: Als je een baby krijgt weet je pas echt hoeveel smakeloze meuk er op te wereld te koop is :')
Wij kregen bij de eerste een soort konijntje dat vanuit het niets heel harde apengeluiden schreeuwde. Iedereen vond 'm eng, de gever had niet gezien dat er geluid bij zat (en dan vooral dít geluid, keiharde terror :D )

Kinderspeelgoed met geluid vind ik sowieso nogal heftig. En eng :') .

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:45

Over inlevingsvermogen heb ik ook nog wel een mooie. Geen WTF cadeau om te krijgen, maar om te vragen:

Mijn tante heeft drie kinderen, en het is al jarenlang bonje tussen eigenlijk iedereen in dat gezin. Een paar kunnen inmiddels weer redelijk met elkaar, maar anderen uit het gezin kijken elkaar nog steeds amper aan (en ja, tante heeft daar zelf ook een aandeel in maar dat vergeet ze regelmatig even voor het gemak).

Tante is vandaag jarig. En tante had haar dochter geappt met 'Weet je wat ik graag voor mijn verjaardag wil? Een grote canvas foto met al mijn kinderen en kleinkinderen'.

Nou, dat ging hem dus niet worden. Nicht had totaal geen zin om leuk en gezellig met elkaar op de foto te gaan terwijl je weet dat het in het echt helemaal niet gezellig is en ze met veel pijn en moeite net bij elkaar op verjaardagsvisite kunnen. Dus ze gaf dat netjes aan, en zei dat ze samen al een ander cadeau hadden geregeld (een nieuwe fiets, dus ook geen kleinigheidje zeg maar).

Tante was niet blij, stuurde een heel melodramatisch verhaal terug dat ze heus wel wist dat er zoveel ruzie was en dat het haar zo'n pijn deed en dat ze daarom juist graag die foto wilde. Ergens snap ik haar ook wel en het is ook sneu dat haar familie zo uit elkaar ligt, maar aan de andere kant: je ziet toch zelf ook wel hoe verstoord de verhoudingen zijn, en dat leuk en gezellig met elkaar op de foto gaan dat niet oplost?

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:13

Foaly schreef:
Tante is vandaag jarig. En tante had haar dochter geappt met 'Weet je wat ik graag voor mijn verjaardag wil? Een grote canvas foto met al mijn kinderen en kleinkinderen'.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:20

Nou bij ons in de familie, zonder ruzie, was het een jaar of 25 geleden erg moeilijk om iedereen op hetzelfde moment op dezelfde plek te krijgen voor een familiefoto voor oma. Toen heeft een handige neef gewoon iets van 3 verschillende foto's gemaakt en later iedereen in 1 grote foto geplakt.

Had oma toch een familiefoto waar iedereen op stond :)

Ik ga er vanuit dat het tegenwoordig nog een stuk makkelijker is om op die manier een hele familie samen op de foto te krijgen. Maarja het is natuurlijk wel een beetje dubbel zo'n foto....iedereen bij elkaar terwijl ze dat helemaal niet willen / dat niet realistisch is :(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:22

dakplaat schreef:
Ineke2 schreef:

Hieruit blijkt alleen maar weer dat onder andere jij geen inlevingsvermogen bezit. Jij hebt notabene zelf kinderen, dan kún je niet weten wat een verdriet ongewenst kinderloos zijn met zich meebrengt.

Zo ik duw even terug, dit is namelijk precies waarom ik juist wel vind dat LWDaisy een bewonderenswaardig inlevingsvermogen bezit. Zij kan zich in vele situaties inleven. Jij in maar 1… ofzo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:27

Ineke2 schreef:
dakplaat schreef:

Hieruit blijkt alleen maar weer dat onder andere jij geen inlevingsvermogen bezit. Jij hebt notabene zelf kinderen, dan kún je niet weten wat een verdriet ongewenst kinderloos zijn met zich meebrengt.

Zo ik duw even terug, dit is namelijk precies waarom ik juist wel vind dat LWDaisy een bewonderenswaardig inlevingsvermogen bezit. Zij kan zich in vele situaties inleven. Jij in maar 1… ofzo.

Huh, waarom kan zij dat niet weten :?. Misschien is ze zelf wel heel lang ongewenst kinderloos geweest en mocht het uiteindelijk toch lukken. Rare conclusies hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:38

Ineke, wil je even stoppen met drammen en gewoon ontopic gaan? Lekker boeiend allemaal.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:42

pmarena schreef:
Nou bij ons in de familie, zonder ruzie, was het een jaar of 25 geleden erg moeilijk om iedereen op hetzelfde moment op dezelfde plek te krijgen voor een familiefoto voor oma. Toen heeft een handige neef gewoon iets van 3 verschillende foto's gemaakt en later iedereen in 1 grote foto geplakt.

Had oma toch een familiefoto waar iedereen op stond :)

Ik ga er vanuit dat het tegenwoordig nog een stuk makkelijker is om op die manier een hele familie samen op de foto te krijgen. Maarja het is natuurlijk wel een beetje dubbel zo'n foto....iedereen bij elkaar terwijl ze dat helemaal niet willen / dat niet realistisch is :(:)

Die photoshop was inderdaad nog voorgesteld door een neefje wat daarin handig is, maar helaas. Ik hoop maar dat tante blij is met haar nieuwe fiets -O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:46

Mars schreef:
Ontopic dan maar?

Vjestagirl schreef:

Oh wat erg :=
Hoe reageert ze dan als haar man zo’n berichtje stuurt?

Ze wordt boos, want "ze mag toch wel de zieltjes van haar kleinkinderen redden?!". Dan praten ze weer een paar weken niet en dan begint het feest van voren af aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:48

Ik heb liever een fiets dan een foto :=

Mijn broer en z'n vrouw wilden ook zo'n foto maken voor m'n ouders maar niet door een professionele fotograaf én allemaal in dezelfde witte kleding.

Dat is echt voor niemand leuk dus nee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:50

MarcoBorsato schreef:
Ik heb liever een fiets dan een foto :=

Mijn broer en z'n vrouw wilden ook zo'n foto maken voor m'n ouders maar niet door een professionele fotograaf én allemaal in dezelfde witte kleding.

Dat is echt voor niemand leuk dus nee.

Ik ook _O_.

Het idee is wel leuk (minus die dezelfde witte kleding, wat?), maar dan zeker wel door een professionele fotograaf.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:59

Leuk topic! :D

Wat ik me nog goed kan herinneren, ik was ergens in de 20, was de tuinkabouter voor mijn verjaardag. := Was niet als grap bedoeld en verder gewoon totaal kabouterloos dus.. :?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 13:23

Haha Jis, en heb je wel een tuin of dat ook niet?

MischaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:34

Volgens mij snappen kabouterfans niet dat er ook mensen zijn die dus niks met kabouters hebben :')

Over tuinbeelden gesproken…Mijn vriend en zijn broer hadden hun zus (nog voor ik hem kon) een betonnen eend op ware grote gegeven, met een mooie puntstaart… hier is haar kind keihard op gevallen en had ie een gat in z’n hoofd :=
Dus nu staat de eend in huis met een zacht broekje aan over z’n bibs :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:06

MarcoBorsato schreef:
LWDaisy schreef:
Lange lap tekst

Je snapt het niet en dat is prima, agree to disagree en weer door met het leven.

Wat een banketstaaf manier om een discussie af te kappen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:34

Laat ik het anders zeggen, ze snapt mij niet en dat is prima. Dit is zo'n grappig bedoeld topic, laten we het dan ook licht en luchtig houden.