Mindim schreef:Jis_ schreef:Dat soort organisaties? Heb wel een vermoede maar wat bedoel je daarmee?
Mijn partner is vrijwilliger (penningmeester) bij een kleine stichting die mensen in Indonesië helpt aan schoon drinkwater en een goede hygiëne, daaronder valt het bouwen van wc’s. Hulp voor ziekenhuizen, scholen en educatie over hiv/aids en hulp aan mensen die zijn besmet.
1 medewerker krijgt wel betaalt en heeft er een fulltime job aan en woont daar.
Als ze afreizen voor de stichting naar Indonesië, wat zelden gebeurt, komt dat wel uit de pot van de stichting dat vind ik persoonlijk er bij horen.
Vele mensen hebben destijds Foster Parents verlaten, ten eerste omdat de directeur enorme bedragen incasseerde als loon en omdat er van elke gulden maar een kwartje daadwerkelijk bij het kind kwam. Dus daar bleef het geld enorm aan de strijkstok hangen.
Ook dat er kinderen door medewerkers werden misbruikt en niet enkel bij Plan Nederland, maar ook bij oa Artsen zonder Grenzen en Oxfam, heeft mijn vertrouwen in dit soort organisaties enorm geschaad dat ik daar geen geld meer aan geef.
Ook kreeg je destijds foto's van kindertjes van "je foster parents kind" wat achteraf helemaal niet bleek te kloppen. Eerlijkheid stond destijds niet hoog in het vaandel.
Misbruik is afschuwelijk, dit gebeurde bij Plan tussen 2016 en 2017, de gehele organisatie daarvoor aanrekenen vind ik persoonlijk wel zonde.
Het is naïef om te denken dat misbruik nooit zal plaatsvinden, helaas, niet binnen organisaties, niet binnen sportverenigingen niet binnen de kerk, niet binnen een gezin enz...het gaat er om wat er mee gedaan wordt door degene die het ontdekt.
https://nos.nl/artikel/2218758-kinderen ... ernational
Mensen met een full time baan zoals een directeur binnen zo'n organisatie krijgt daarvoor betaalt, heel logisch. Is dat buitensporig veel dan ben ik het er mee eens dat daar wat aan gedaan moet worden. Voor mij geen reden om dan te zeggen je krijgt van mij niks meer, maar dat is natuurlijk ieders keus.

dus die dragen is alsnog beter dan een superduurzame nieuwe chillbroek kopen.