Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:48

Ik dacht dat ze nu weer gewoon naar buiten gaat. Anders is het wel een heel zwaar leven en voor mij zou het niet meer leuk zijn. Wij doen alles weer, klopt. En ik geniet ervan.
Wij zijn ziek geworden juist denk ik, doordat we onder de grond geleefd hebben afgelopen jaar en nu dus de kinderen en kleinkinderen zagen. Veel mensen hoorde ik van onze huisarts familie lid, dragen nu ook andere virusjes bij zich.
We hebben iedereen ook gewoon gekust hoor (zijn allemaal minstens 1x geënt). Het leven vieren we nu weer.
En zelfs toen we dachten dat manlief covid had opgelopen van mijn zoon, hadden we zo iets→ dat zou heel jammer zijn als het nu mis gaat, maar we staan er achter dat we naar NL zijn geweest en na zo'n lange tijd ook onze dierbaren gewoon normaal gekust hebben etc. Bijna iedereen was 2x geënt en de pubers pas 1x .

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:49

pien_2010 schreef:
Ik dacht dat ze nu weer gewoon naar buiten gaat. Anders is het wel een heel zwaar leven en voor mij zou het niet meer leuk zijn. Wij doen alles weer, klopt. En ik geniet ervan.
Wij zijn ziek geworden juist denk ik, doordat we onder de grond geleefd hebben afgelopen jaar en nu dus de kinderen en kleinkinderen zagen. Die hebben we ook gewoon gekust hoor (zijn allemaal minstens 1x geënt). Het leven vieren we nu weer.
En zelfs toen we dachten dat manlief covid had opgelopen van mijn zoon, hadden we zo iets→ dat zou heel jammer zijn als het nu mis gaat, maar we staan er achter dat we naar NL zijn geweest en na zo'n lange tijd ook onze dierbaren gewoon normaal gekust hebben etc. Bijna iedereen was 2x geënt en de pbers pas 1x .

Daar doelde ik op inderdaad. Ik vind een mondkapje niet een vermindering op je kwaliteit van leven hoor. Als jullie daardoor alles kunnen, super!!

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:51

Dat begrijp ik nu, sorry Inge. Te snel de foute conclusie getrokken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:53

pien_2010 schreef:
Dat begrijp ik nu, sorry Inge. Te snel de foute conclusie getrokken.

No problemo! Te warm om ons druk te maken toch {:} *D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:53

Ik vraag me trouwens af of volledig gevaccineerd zijn en toch besmet raken wel helpt tegen long-covid of dat je dat alsnog kunt krijgen. Interessant wat er de komende maanden voor geluiden gaan komen. Het is wel zo dat nu het grootste risico op vervelend ziek worden bij niet gevaccineerde personen ligt. En wanneer ook gevaccineerden het door kunnen geven is op het moment dat iedereen die gevaccineerd wil zijn de prikken heeft gehad toch het moment daar om alles los te laten. UK is een mooi voorbeeld om te volgen behalve dat ze daar geen kinderen vaccineren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:54

Hier wel. Ga zo maaien ......

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:55

Ik ben ook wel benieuwd of mensen die niet willen of twijfelen nu toch overstag gaan als blijkt dat er in het ziekenhuis bijna alleen maar ongevaccineerden liggen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:56

Geen virusuitbraak onder tienduizenden bezoekers Servisch festival
Het vierdaagse Exit Festival in Servië heeft niet tot een corona-uitbraak onder de bezoekers geleid. Van 8 tot en met 11 juli kwamen er elke dag zo'n 50.000 bezoekers naar het festival in de stad Novi Sad, onder wie honderden Nederlanders.

Ze moesten vooraf een negatieve uitslag van een PCR-test laten zien of kunnen aantonen dat ze gevaccineerd zijn. Daarna waren er geen coronaregels meer; de festivalbezoekers hoefden geen afstand te houden en geen mondkapjes te dragen.

Honderden bezoekers werden op het terrein getest en een paar dagen later nog een keer. Geen van hen bleek besmet. En van de duizenden buitenlandse bezoekers die voor hun terugreis een negatieve PCR-testuitslag nodig hadden, was er slechts een besmet. Verder is er in Novi Sad geen sprake van een toename van het aantal coronabesmettingen.

Deskundigen vreesden een uitbraak, maar op basis van de steekproeven en tests blijkt daarvan dus geen sprake.

Bron NOS

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:04

bigone schreef:
Ik vraag me trouwens af of volledig gevaccineerd zijn en toch besmet raken wel helpt tegen long-covid of dat je dat alsnog kunt krijgen. Interessant wat er de komende maanden voor geluiden gaan komen. Het is wel zo dat nu het grootste risico op vervelend ziek worden bij niet gevaccineerde personen ligt. En wanneer ook gevaccineerden het door kunnen geven is op het moment dat iedereen die gevaccineerd wil zijn de prikken heeft gehad toch het moment daar om alles los te laten. UK is een mooi voorbeeld om te volgen behalve dat ze daar geen kinderen vaccineren.

Klopt. Ik ben ook heel benieuwd hoe het zich in de UK zal ontwikkelen. Stiekem hoop ik dat, ondanks toenemende besmettingsaantallen, de druk op de zorg laag blijft. Da’s namelijk een bevestiging van wat de UK wil: corona gaat niet weg, bij voldoende vaccinatiedruk zullen we ermee moeten leren leven.

Tuurlijk, ik onderschat long-covid en überhaupt covid echt niet, ik zit er nog steeds niet op te wachten zeg maar, maar als de UK laat zien dat het ‘kan’… tsja.

Ik zal me toch ooit weer ergens aan bloot moeten stellen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:04

Lees net op nos dat gevaccineerde met de deltvariant deze dus nu wel goed door kunnen geven en ook moeten testen bij evenementen en ruime afstand moeten houden.

Wel worden mensen nog steeds minder ziek ervan.

Dus we zijn eigenlijk weer vanaf punt 0

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:05

Zebrastreep schreef:
Lees net op nos dat gevaccineerde met de deltvariant deze dus nu wel goed door kunnen geven en ook moeten testen bij evenementen en ruime afstand moeten houden.

Niet helemaal. Wat het vaccin doet wat het moet doen: Het voorkomt dat mensen ernstig ziek worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:08

Winged schreef:
Zebrastreep schreef:

Niet helemaal. Wat het vaccin doet wat het moet doen: Het voorkomt dat mensen ernstig ziek worden.

Dat is waar!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:09

Zebrastreep schreef:

Neehoor, op punt 0 was niemand gevaccineerd en liep dus ‘iedereen’ (beetje gechargeerd) gevaar.

Nu is een deel gevaccineerd en tegen september zal de vaccinatiegraad dusdanig hoog zijn dat met de tijd mensen het virus wel oplopen maar niet ziek worden. En dan komen we op het punt dat we zullen moeten leren leven met covid.

Ik hoop eigenlijk dat zodra de vaccinatiegraad hoog genoeg is en onze ‘paraplu’ groot genoeg is voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, we ook uit de testsamenleving kunnen komen.

Daarom is het wel interessant om te volgen hoe het er de komende maand in de UK uit gaat zien.

Lastige is wel dat hoe meer het virus weer kan rondwaren, er meer risico bestaat van het ontstaan van mutaties.
Anderzijds, zou je als gevaccineerde, na het oplopen van de Deltavariant (mild) niet een beter gevulde ‘gereedschapskist’ krijgen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:12

ingedebruijn schreef:
Ik ben ook wel benieuwd of mensen die niet willen of twijfelen nu toch overstag gaan als blijkt dat er in het ziekenhuis bijna alleen maar ongevaccineerden liggen.

Hier in Frankrijk hoorde ik op de radio dat 97% van de mensen die op de IC lagen niet volledig of totaal niet gevaccineerd zijn. Dus 3 % van de opnames zijn wel gevaccineerd. Dus het vaccin doet wat het moet doen. De kans is dus klein dat je op de IC beland met covid, en van die kleine kans liggen er dan ook nog eens 3% in het ziekenhuis. Dus dat is goed. En dan ben ik ook zo van: "ok als het mij dan overkomt, tja enorm tuk, maar dan is het blijkbaar ook mijn tijd. HOe verdrietig ook, daar ben ik dan wel weer nuchter onder.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:13

pien_2010 schreef:
ingedebruijn schreef:

Hier in Frankrijk hoorde ik op de radio dat 97% van de mensen die op de IC lagen niet volledig of totaal niet gevaccineerd zijn. Dus 3 % van de opnames zijn wel gevaccineerd. Dus het vaccin doet wat het moet doen. De kans is dus klein dat je op de IC beland met covid, en van die kleine kans liggen er dan ook nog eens 3% in het ziekenhuis. Dus dat is goed. En dan ben ik ook zo van: "ok als het mij dan overkomt, tja enorm tuk, maar dan is het blijkbaar ook mijn tijd. HOe verdrietig ook, daar ben ik dan wel weer nuchter onder.

Kon ik ook zo maar denken... Het is dat ik gewoon ontzettend bang ben voor de dood en al in paniek raak bij het idee alleen al. Vindt dat knap hoor dat je je zo in kunt stellen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:17

Ik weet niet hoe oud je bent maar dat had ik vroeger ook. Je had vroeger zelfs een website waar je kon opzoeken wanneer en hoe je zou overlijden :+ Nu inmiddels de 30 gepasseerd en me erbij neergelegd. Je kunt ieder moment sneuvelen dus beter genieten zolang het kan!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:20

ingedebruijn schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent maar dat had ik vroeger ook. Je had vroeger zelfs een website waar je kon opzoeken wanneer en hoe je zou overlijden :+ Nu inmiddels de 30 gepasseerd en me erbij neergelegd. Je kunt ieder moment sneuvelen dus beter genieten zolang het kan!

24 oja die websites ken ik nooit op gekeken :') is ook zo ik ben 2 jaar terug van mijn paard gedonderd waarbij de kans groter was dat ik was overleden dan met corona denk ik.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:26

Zebrastreep schreef:
ingedebruijn schreef:

24 oja die websites ken ik nooit op gekeken :') is ook zo ik ben 2 jaar terug van mijn paard gedonderd waarbij de kans groter was dat ik was overleden dan met corona denk ik.

Pluk de dag. Het leven is te kort om bang te zijn voor de dood.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:47

Winged schreef:
Zebrastreep schreef:

Pluk de dag. Het leven is te kort om bang te zijn voor de dood.

Daarbij is het feit dat je doodgaat 1 van de enige zekerheden in het leven….

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:52

Suzanne F. schreef:
Ik ken maar 1 iemand die langdurige klachten heeft overgehouden na haar Corona besmetting in april. Die ligt dus bijna alleen maar op bed en kan bijna niks. Echt heel jong is ze niet meer, rond de 40.

En deze persoon is in een revalidatiecentrum hoop ik?

Alleen maar op bed liggen is niet goed, ook niet bij longcovid.
Ik zie dit ook in onze revalidatie, maar hier gaan ze wel verplicht uit bed met een opbouwschema.
Van op bed liggen wordt het NL niet beter, dat is alleen in de acute fase, niet in de post-covid fase.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:06

Aantal besmettingen loopt (gelukkig) alweer wat terug.
Horeca (avond/nachthoreca) levert toch wel echt een groot aandeel in overdracht blijkbaar.

Ziekenhuisopnames knallen omhoog vandaag.
Past precies qua verwachting, nu 2 weken na de stijging besmettingen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:11

Hopelijk de ergste piek nu gehad en blijft ziekenhuis opname niet zo rap stijgen verder. Wl opvallend dat horeca dicht deels of geheel en de cijfers meteen laag gaan worden. Zij konden en wilden bewijzen dat openen gewoon kon. Nou ja gegokt en verloren zullen we maar zeggen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:26

Schieten omhoog.. Mwa kijk even goed naar de grafieken. Laatste keer dat we deze aantallen besmettingen hadden voor 2 weken, lag het geloof ik veel hoger als nu. Vind de grafieken echt vreselijk beroerd te vinden en te bekijken maar dat ter zijde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:45

Horeca is eerder open gegaan dan het nachtleven. Ik denk dat daar toch echt het probleem ligt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:50

Scholen zijn ook weer volledig opengegaan toch?