Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:37

Ayasha schreef:
Sclimpre schreef:
Ja, we hebben er verschillende goeie. Van Ranst is wel de luidruchtigste :) Wat dan weer maakt dat hij vaak tot doodsbedreigingen krijgt :( Sommige mensen schijnen te denken dat virologen virussen uitvinden of zo.

Hij is niet bedreigd omwille van zijn functie/uitspraken als viroloog.
De echte bedreigingen kwamen pas op gang toen hij politieker ging spelen en mensen ging uitdagen. Dat is ieders recht. Maar als je doet wat hij deed moet je IMO niet gaan janken erna. Alleen zijn vrouw en kinderen waren echte slachtoffers.

Hij reageert (in eigen naam, dus niet in functie van prof of viroloog) op alles wat pertinent racisme is. Dat is zijn goed recht en dat zou ik nu niet direct uitdagen noemen.
Trouwens de andere virologen krijgen ook een boel bagger over zich heen.
Waarschijnlijk van dezelfde mensen die boos zijn op de weerman als het in het weekend regent.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 14-07-21 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:37

Ayasha schreef:
De echte bedreigingen kwamen pas op gang toen hij politieker ging spelen en mensen ging uitdagen. Dat is ieders recht. Maar als je doet wat hij deed moet je IMO niet gaan janken erna. Alleen zijn vrouw en kinderen waren echte slachtoffers.

Tja, als we zo gaan kijken naar bedreigingen. Want eigenlijk schrijf je hier eigen schuld dikke bult, en nu niet piepen van Ranst. DAT vind ik wel een heftige uitspraak Ayasha want daarmee rechtvaardig je doodsbedreigingen terwijl daar in mijn ogen nooit een rechtvaardiging voor te vinden is, of een verzachting.
Mensen mogen zeggen wat ze willen en verdienen NOOIT daarvoor doodsbedreigingen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:39

Het beleid in China is ook niet echt om mee te pronken :+
Kom je tijdens de avondklok op straat, lig je de volgende dag onder de grond..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 16:40

Uit jouw bericht lijkt in ieder geval wel heel duidelijk hoe jij over van Ranst denkt Ayasha. Het lijkt alsof je de bedreigingen terecht vind, klopt dat ook of lees ik dat er onterecht in?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:58

Ayasha schreef:
Sclimpre schreef:
Ja, we hebben er verschillende goeie. Van Ranst is wel de luidruchtigste :) Wat dan weer maakt dat hij vaak tot doodsbedreigingen krijgt :( Sommige mensen schijnen te denken dat virologen virussen uitvinden of zo.

De echte bedreigingen kwamen pas op gang toen hij politieker ging spelen en mensen ging uitdagen. Dat is ieders recht. Maar als je doet wat hij deed moet je IMO niet gaan janken erna. Alleen zijn vrouw en kinderen waren echte slachtoffers. Dreigementen zijn niet oké maar laten we hem aub niet af schilderen als arm zielig onschuldig hulpeloos lammetje want dat is hij in geen geval. Hoogstens een wolf in schaapsvacht.

Wow !!

In Nederland worden gewoon artsen en virologen en leden van het MTO bedreigd en voor alles uitgemaakt. Net overigens als politici, politieagenten, journalisten (Peter R. de Vries), presentatoren enz.
Gisteren zijn er 2 collega's (ggz) van mij neergeschoten, waarvan 1 overleden.

Wat bezielt mensen om bedreigingen te uiten en wellicht anderen het laatste zetje te geven om inderdaad actie te ondernemen.

En dan eigenlijk nog een excuus er voor maken? Bizar !!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:59

Sclimpre schreef:
Ayasha schreef:

Hij reageert (in eigen naam, dus niet in functie van prof of viroloog) op alles wat pertinent racisme is. Dat is zijn goed recht en dat zou ik nu niet direct uitdagen noemen.
Trouwens de andere virologen krijgen ook een boel bagger over zich heen.
Waarschijnlijk van dezelfde mensen die boos zijn op de weerman als het in het weekend regent.

Kijk: ik woon in Maasmechelen. Ik kan mijn mening geven over de Aquino’s en de hells angels op mijn social media. Dat is mijn goed recht. Ik denk zelfs dat heel veel mensen die mening zouden ondersteunen. Heb ik echter vervolgens één van de aangesproken mensen in mijn postvak... Ja... Da’s beetje oorzaak-gevolg hè. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.

Alleen als mij dat overkomt mag ik blij zijn als er notitie van gemaakt wordt. Voor mij geen safe house en drie legers.... ;)

Ik vind NIET dat iemand met de dood bedreigd mag worden omwille van zijn of haar mening. Ik vind het echter ook behoorlijk irritant dat het bij elk ander niet zoveel mooier gemaakt zou worden als het is zoals bij Marc. Zeg het gewoon zoals het is. Tot hij politieke oliebol begon te verkondigen en hele bevolkingsgroepen begon te verketteren kreeg hij niet meer bagger dan een bokker met een te strakke slof om de knol.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:01

Jeetje Electra, schietpartij waarbij 2 collega's zijn neergeschoten en 1 overleden. Sterkte meid, heel verdrietig om te lezen!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:01

Ayasha schreef:
Kijk: ik woon in Maasmechelen. Ik kan mijn mening geven over de Aquino’s en de hells angels op mijn social media. Dat is mijn goed recht. Ik denk zelfs dat heel veel mensen die mening zouden ondersteunen. Heb ik echter vervolgens één van de aangesproken mensen in mijn postvak... Ja... Da’s beetje oorzaak-gevolg hè. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.

Wat jij nu doet is victim blamen (met jezelf als voorbeeld). Dus als jij in een kort rokje 's avonds laat over straat gaat heb je het ook aan jezelf te danken dat je verkracht wordt?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:10

Er is een verschil met in discussie gaan met iemand die iets anders verkondigd dan je aanstaat, of er gewoon niet naar luisteren en die persoon gaan aanvallen, of dat nu geestelijk of lichamelijk is.
Gek genoeg zijn dat soort aanvallers ook de mensen die zo prat gaan op vrijheid van meningsuiting. Als het maar om hun eigen mening uiten gaat.
Iedereen kan uiten wat men wil en maar dat betekent niet dat het zonder consequenties is en niet altijd zijn de consequenties die je wenst, maar het mag nooit onveilig worden, al is het maar je gevoel, omwille van wat je gezegd hebt.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 14-07-21 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:10

Ibbel schreef:
Ayasha schreef:

Wat jij nu doet is victim blamen (met jezelf als voorbeeld). Dus als jij in een kort rokje 's avonds laat over straat gaat heb je het ook aan jezelf te danken dat je verkracht wordt?

Neen. Maar het is wel iets wat ik zou kunnen incalculeren. Dat betekent niet dat ik het goed keur dat dat gebeurt. Als ik mijn zin kreeg kon iedereen op elk uur op elke plek naakt rondlopen met alleen goud en diamanten als aankleding en niet overvallen of verkracht worden. De agressor is per definitie de schuldige. Maar dat is niet de realiteit en het is in de realiteit dat we moeten leven en functioneren. Als je in dat ideaalbeeld wil leven zal dat je levensverwachting danig drukken vrees ik. :)

Het is niet zijn schuld. Again: ik keur bedreiging niet goed. Nooit. Maar ik keur het ook niet goed dat men ontkent dat er wel wat meer aan de basis ligt dan zijn functie als viroloog. Niet meer en niet minder.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:31

Ayasha schreef:
Ibbel schreef:

Neen. Maar het is wel iets wat ik zou kunnen incalculeren. Dat betekent niet dat ik het goed keur dat dat gebeurt. Als ik mijn zin kreeg kon iedereen op elk uur op elke plek naakt rondlopen met alleen goud en diamanten als aankleding en niet overvallen of verkracht worden. De agressor is per definitie de schuldige. Maar dat is niet de realiteit en het is in de realiteit dat we moeten leven en functioneren. Als je in dat ideaalbeeld wil leven zal dat je levensverwachting danig drukken vrees ik. :)

Het is niet zijn schuld. Again: ik keur bedreiging niet goed. Nooit. Maar ik keur het ook niet goed dat men ontkent dat er wel wat meer aan de basis ligt dan zijn functie als viroloog. Niet meer en niet minder.

Wat ligt er dan aan de basis dat jij zo afkeurt?
Het enige onderwerp waar ik Marc Van Ranst vaak zie over reageren is over racisme. Hij steekt niet onder stoelen of banken dat hij tegen racisme is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:59

Ayasha schreef:
Sclimpre schreef:

De echte bedreigingen kwamen pas op gang toen hij politieker ging spelen en mensen ging uitdagen. Dat is ieders recht. Maar als je doet wat hij deed moet je IMO niet gaan janken erna. Alleen zijn vrouw en kinderen waren echte slachtoffers. Dreigementen zijn niet oké maar laten we hem aub niet af schilderen als arm zielig onschuldig hulpeloos lammetje want dat is hij in geen geval. Hoogstens een wolf in schaapsvacht.

Heel bijzondere reactie. Met name door het woordje ''maar'' , dat ontkracht n.l. je opmerking dat dreigementen niet ok zijn.
Nogmaals, heel bijzonder reactie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:02

CharleyT schreef:
Ayasha schreef:

Heel bijzondere reactie. Met name door het woordje ''maar'' , dat ontkracht n.l. je opmerking dat dreigementen niet ok zijn.
Nogmaals, heel bijzonder reactie.

Het is je goed recht om dat zo te interpreteren. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:05

VanHuisUit schreef:
Ik lig er zelf ook af en toe nog wakker van wat ik in die tijd allemaal heb gezien en moest doen, soms kon doen maar vaak ook niet kon doen, als zorg. Ik heb 16 mensen in die korte tijd op soms verschrikkelijke manieren zien overlijden. Daarvoor en daarna trouwens nog meer, maar die 16 waren zo heftig omdat het in zo'n korte tijd ging. Was in verzorghuis setting. Dan heb ik het niet over IC (ik denk dat je daar minder heftig overlijdt trouwens, de mensen die daar overlijden zijn vaak al in coma gebracht op een 'prettige' manier). Ik denk dat er heel veel trauma zit bij de collega's die dit in real hebben gezien. Voor zowel artsen als verzorgenden / verpleegkundigen etc.

Ik ga dit ook nooit meer van t netvlies krijgen. Ik weet dat jullie het ook heel erg voor de kiezen hebben gehad. Er was gewoon niks voor jullie en voor die mensen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:44

Babootje schreef:
VanHuisUit schreef:
Ik lig er zelf ook af en toe nog wakker van wat ik in die tijd allemaal heb gezien en moest doen, soms kon doen maar vaak ook niet kon doen, als zorg. Ik heb 16 mensen in die korte tijd op soms verschrikkelijke manieren zien overlijden. Daarvoor en daarna trouwens nog meer, maar die 16 waren zo heftig omdat het in zo'n korte tijd ging. Was in verzorghuis setting. Dan heb ik het niet over IC (ik denk dat je daar minder heftig overlijdt trouwens, de mensen die daar overlijden zijn vaak al in coma gebracht op een 'prettige' manier). Ik denk dat er heel veel trauma zit bij de collega's die dit in real hebben gezien. Voor zowel artsen als verzorgenden / verpleegkundigen etc.

Ik ga dit ook nooit meer van t netvlies krijgen. Ik weet dat jullie het ook heel erg voor de kiezen hebben gehad. Er was gewoon niks voor jullie en voor die mensen.

Daar ben ik me heel goed van bewust en vind het afschuwelijk :knuffel:

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:05

DezeNaam schreef:
Er zijn zoveel dingen verplicht die je kan zien als 'vrijheidsbeperking'. Maar die zaken vinden we de dag van vandaag normaal. Nieuwe problemen brengen nieuwe regels met zich mee, zo vreemd is dat niet.

Ik vraag me af wat de suggesties dan zijn van mensen die tegen het verplichten van het vaccin zijn. Even wachten tot de bevolking bijdraait? Nog een lockdown (wat ik overigens ergere vrijheidsbeperking vind dan een verplicht vaccin)? Het gegeven er maar bijnemen dat we mogelijk nooit meer terug naar 'normaal' kunnen gaan als het virus zich verder blijft ontwikkelen? Dat er nog meer doden en long covid gevallen bij zullen komen? Simpelweg omdat sommige mensen doorgeslagen zijn in complottheorieën...
Misschien is dat hele complotdenken nog wel het gevaarlijkste virus. Veel moeilijker te bestrijden ook. (En nee, ik zeg niet dat alle mensen die hun bedenkingen hebben complotdenkers zijn. Maar er zijn mensen die wel heel ver doordraaien.)

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit bijvoorbeeld in Amerika aan gaan pakken. Want als je de bevolking daar gaat verplichten breekt er waarschijnlijk (nog net geen) burgeroorlog uit. :+
ik heb het idee men het weigert en geeneens een serieus standpunt hebben waarom!
Ze weigeren om te weigeren zeg maar. Denk dat ze het hele vaccin verder niet boeit maar enkel het feit ze willen laten zien hen niks te laten verplichten.

Eigenlijk gewoon kleuter gedrag!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:18

Popstra schreef:
DezeNaam schreef:
Er zijn zoveel dingen verplicht die je kan zien als 'vrijheidsbeperking'. Maar die zaken vinden we de dag van vandaag normaal. Nieuwe problemen brengen nieuwe regels met zich mee, zo vreemd is dat niet.

Ik vraag me af wat de suggesties dan zijn van mensen die tegen het verplichten van het vaccin zijn. Even wachten tot de bevolking bijdraait? Nog een lockdown (wat ik overigens ergere vrijheidsbeperking vind dan een verplicht vaccin)? Het gegeven er maar bijnemen dat we mogelijk nooit meer terug naar 'normaal' kunnen gaan als het virus zich verder blijft ontwikkelen? Dat er nog meer doden en long covid gevallen bij zullen komen? Simpelweg omdat sommige mensen doorgeslagen zijn in complottheorieën...
Misschien is dat hele complotdenken nog wel het gevaarlijkste virus. Veel moeilijker te bestrijden ook. (En nee, ik zeg niet dat alle mensen die hun bedenkingen hebben complotdenkers zijn. Maar er zijn mensen die wel heel ver doordraaien.)

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit bijvoorbeeld in Amerika aan gaan pakken. Want als je de bevolking daar gaat verplichten breekt er waarschijnlijk (nog net geen) burgeroorlog uit. :+
ik heb het idee men het weigert en geeneens een serieus standpunt hebben waarom!
Ze weigeren om te weigeren zeg maar. Denk dat ze het hele vaccin verder niet boeit maar enkel het feit ze willen laten zien hen niks te laten verplichten.

Eigenlijk gewoon kleuter gedrag!

Ja, die indruk heb ik ook. 'Ze' leggen ons wat op dus doe ik het niet.
Euh.. oké 8)7

Lusitana

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:35

Het is prima om zelf geen vaccinatie te willen, maar het is niet okee om mensen die er wel een willen of moeten omdat de omstandigheden daar nu eenmaal om vragen, te veroordelen en daar tegen aan te schoppen. Of om politici die iets ter verbetering van de situatie afdwingen te zien als een soort monsters die je van alles afnemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:48

Lusitana schreef:
Het is prima om zelf geen vaccinatie te willen, maar het is niet okee om mensen die er wel een willen of moeten omdat de omstandigheden daar nu eenmaal om vragen, te veroordelen en daar tegen aan te schoppen. Of om politici die iets ter verbetering van de situatie afdwingen te zien als een soort monsters die je van alles afnemen.

Dat vind ik dus ook. Alle feiten en omstandigheden in aanmerking genomen begrijp ik Macron. Ben ik (en hij denk ik ook) er blij mee....NEEN, totaal niet.
Dus ik begrijp ook de mensen die dit veroordelen want er zijn dictatoriale regimes die dit zeker zullen aangrijpen om er misbruik van te maken.
Maar ik begrijp de keuze van Macron echt wel en voor alsnog vind ik het dapper.
MAAR er gaan zeker mensen tegen procederen en ik denk dat de Franse grondwet dit niet toestaat en dat Macron dus verliest ( Maar ik ken de Franse grondwet niet goed genoeg om dit zeker te weten). On verra......we zullen zien....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:36

Electra63 schreef:

-O-
:(:)

Meis wat vreselijk heftig...!

Klaas riep nog dat hij daar om de hoek heeft gewoond, maar dat is vijftig jaar geleden.
En ik heb bij de GGZ elders in het land gewerkt.

Maar als het zo dichtbij komt, afschuwelijk.

Veel sterkte!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 20:39

https://www.gouvernement.fr/info-corona ... -sanitaire van deze site komt dit stukje
Citaat:
Concrètement, l’autorité ou la personne habilitée contrôle le « pass sanitaire » via une opération de vérification/lecture, en local, grâce à l’application TousAntiCovid Verif et sans conservation de données.

Seule la signature de la preuve sanitaire est vérifiée sur un serveur central avec l’application TousAntiCovid Verif pour s’assurer de son authenticité.
Télécharger TousAntiCovid Verif sur Google Play ou App Store

Cette application possède le niveau de lecture « minimum ». C’est-à-dire avec juste les informations « pass valide/invalide » et « nom, prénom », « date de naissance », sans divulguer davantage d’information sanitaire.

Komt erop neer dat de qr code gecontroleerd wordt in een systeem, en de gegevens worden niet bewaard. Lijkt mij persoonlijk erg fraude gevoelig in die zin dat ik een code van iemand anders die dezelfde sexe heeft en ongeveer even oud is en die gebruiken. Maar misschien zie ik dat te simpel

Juridisch zal het wel goed in elkaar zitten denk ik. Ik zag alleen dat een jurist zei dat het ontslaan van zorgenden die zich weigeren te laten vaccineren nog wel eens juridisch wat ingewikkelder in elkaar zou kunnen zitten dan ze nu heel makkelijk zeggen

Zag ook op Facebook op de pagina van een lokale nieuwssite dat er iemand hier in de buurt zich vandaag bij de gendarmerie gemeld heeft om aangifte tegen Macron te doen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat nou veel zoden aan de dijk zet

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:50

Janneke2 schreef:
Electra63 schreef:

-O-
:(:)

Meis wat vreselijk heftig...!

Klaas riep nog dat hij daar om de hoek heeft gewoond, maar dat is vijftig jaar geleden.
En ik heb bij de GGZ elders in het land gewerkt.

Maar als het zo dichtbij komt, afschuwelijk.

Veel sterkte!

Ik ken t daar. Zit ook jeugdzorg toch? Kleintjes. En de SAR? Vreselijk… Sterkte!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:58

luxx schreef:
Komt erop neer dat de qr code gecontroleerd wordt in een systeem, en de gegevens worden niet bewaard. Lijkt mij persoonlijk erg fraude gevoelig in die zin dat ik een code van iemand anders die dezelfde sexe heeft en ongeveer even oud is en die gebruiken. Maar misschien zie ik dat te simpel

Ik neem aan dat er een ID aan vast zit? En beter iets dan niets. Je kunt er niet van uit gaan dat de hele bevolking fraudeert en dan maar bij voorbaat opgeven.

Verder, ik snap niet dat er mensen zouden zijn in de zorg die niet gevaccineerd zouden willen worden, ik begrijp de noodzaak tot verplichting eigenlijk niet. Je zou toch denken dan mensen die in de zorg werken geen ziektes willen krijgen of verspreiden aan de zwakkeren.

luxx

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 21:06

Nee alleen het bewijs sanitair, de qr code, wordt gecontroleerd, ik had ook gedacht dat je je er wel bij zou moeten legitimeren, maar het staat er specifiek in zo. Ook dat de gegevens niet opgeslagen worden, dan kun je dus 30 keer dezelfde gebruiken. Maar zo ging dat in Nederland ook mis met die jongeren die naar die testen voor toegang evenementen gingen en dat dan ook deelden met elkaar

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:08

Sclimpre schreef:

Ik denk dat mensen vallen over zijn welbekende filmpje waarin hij uitlegt hoe je virussen 'verkoopt' aan de buitenwereld. ;)