Poekkie schreef:
De gevolgen zijn me eigelijk nog niet geheel duidelijk.
Ik laat me niet vaccineren, maar begrijp het punt van de gevaccineerden wel ergens (alhoewel het imo eerder op een soort irreële angst is gebaseerd aangezien zij als gevaccineerde niet/amper ziek zouden worden van corona).
Voor mij hangt het af van de finale beslissingen. Ik kan begrijpen dat ze negatieve testen zouden vragen voor vliegtuigreizen, cruises en grote evenementen (a.k. Tomorrowland, grote jumpings of dressuurwedstrijden, ...). Daar heb ik niets tegen.
Voor pretparken en dierentuinen vind ik het eigelijk al te ver.
Maar als achteraf elke organisator van iets naar willekeur achter negatieve testen mag vragen, ga ik volledig mee met doubtless dat het eerder discriminatie wordt ipv ‘accepteer de gevolgen en zeur niet’. Daarbij zijn die testen vrij duur, ik hoorde vandaag op de radio iets van een 60 euro dacht ik (pin me er niet op vast). Als je dan elke maand minstens een test moet laten doen voor redelijk normale activiteiten te kunnen bijwonen (dierentuin, feestje, ..) wordt het voor velen al niet meer betaalbaar. Dat zou ik niet ok vinden.
Voor mij hangt het dus af van hoe de ‘gevolgen’ vorm gegeven gaan worden.
Maar de angst is niet het ziek worden. We zijn gevaccineerd. Het grote probleem is dat hoe minder mensen er gevaccineerd worden, hoe meer kans het virus krijgt om te muteren in een variant waar ons vaccin niet tegen werkt. Of die zo dodelijk is dat we er niets meer tegen kunnen beginnen. Want dat scenario kan wel.
En dat is de reden waarom wij willen dat zoveel mogelijk mensen vaccineren. Want dan hebben mutaties bijna geen kans meer.
En ik begrijp goed dat er mensen zijn die om hele legitieme redenen niet enten. Maar zodra het gaat over:
Het is nog niet voldoende getest
Er blijft een magneetje aan mijn arm hangen
Je wordt er onvruchtbaar van
Ze plaatsen een chip in je arm
Het is de great reset
Kwade opzet van de farmaceuten
Allemaal opzet van Bill Gates etc. dat is allemaal fakenews en mensen die dat soort argumenten gebruiken om niet te willen vaccineren die moeten zichzelf echt eens heel goed achterop hun hoofd krabben want al die beweringen kun je met een ieniemienie beetje research al ontkrachten.
Misschien is een topic interessant waar iedereen zijn of haar reden uit de media kan posten om niet te vaccineren en dat wij als voorstanders de onderzoeken erbij zoeken of op een andere wijze het bericht ontkrachten. Ik zeg niet dat 100% waarheid overblijft maar het fakenews is dan zeker voor 90% weg.