De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:47

Dinopino: er is hier niemand die zegt dat het vaccin 100% veilig is. Niet 1 medicijn of vaccin is 100% veilig, zelfs paracetamol niet.
En dat ligt toch in de meeste keukenkastjes, zoals iemand al eerder zei.

En het is jouw waarheid

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:48

Marjo schreef:
Maar ook de minder kwetsbaren kunnen er doodziek van worden, en zelfs dood van gaan. Als ik van vrienden hoor dat een jonge, gezonde moeder op de IC is beland en eraan is overleden vind ik dat nog wel een heel risico.
Goede vriend van mij is nog altijd niet 100% opgeknapt. Talloze mensen die gezond waren en nog altijd aan het revalideren zijn. En dat zijn geen incidenten.

Dus, liever niet. Als je niet ingeënt wil worden, prima, maar het virus zomaar zijn gang laten gaan vind ik een uiterst slecht plan.

Weer dat Bushisme.
Dat staat er niet dûh.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:48

superpony schreef:
Ik heb nu door pensioen van arts en verhuizen meerdere artsen gehad, maar artsen vinden biologicals echt als goud en mag je blij zijn dat je ze krijgt.

Toen ik de eerste bijwerkingen kreeg ben ik echt wel 4x weggestuurd, afgewimpeld etc.

Het is natuurlijk ook waanzinnig duur. Maar 1 biological spuit produceren kost sws al 6 maanden en kan in principe niet sneller zover ik ben voorgelicht.

Zonder kan je niet, maar ik heb al diverse gesprekken gehad en artsen kunnen echt nog weinig antwoorden geven. Zeker wat betreft auto immuun ziekte's tast men op veel gebieden echt nog in het duister.

En daar wringt ook de schoen bij mensen. Er krijgen heel veel mensen nare ziekte's waar niet altijd een oplossing voor is. Waar te weinig geld voor onderzoek is of het ontwikkelen van medicatie. Dat er nu wel zo snel een vaccin is, vinden mensen dan eng, spannend etc. Ze begrijpen niet waarom je met de gegevens die bekend zijn, dit zo snel ontwikkelt kon worden.

Tja, die ervaring heb ik niet. :) Ben ook nooit weg gestuurd met bijwerkingen. Integendeel zelfs. :) éénmaal zelfs opgenomen om te kijken wat ze konden doen om het in te perken.
Wb auto immuunziekten tast men inderdaad in het duister. Maar daar zit ook simpelweg weinig geld achter. :)

In dit vaccin is van alle kanten enorm geïnvesteerd waardoor het onderzoek en resultaat dus ook veel sneller kon komen. :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:49

Agossie schreef:
Ik heb niet alles teruggelezen. Ik lees niet snel, dus dat gaat me veel te lang duren, plus, als ik dan bijgelezen ben, kan ik opnieuw beginnen... :=

Ik wil wel even aangeven dat ik niet anti-vaccinatie ben. Nee, zeker niet. Iedereen die zich wil laten vaccineren, ga alsjeblieft je gang, want, ik ben ook van mening, hoe meer mensen gevaccineerd, hoe hoger de bescherming van het volk en des te beter kunnen we het virus de baas. Ik ontken het virus dus ook zeker niet.

Alleen IK wil het (nu) niet, omdat ik een auto-immuunziekte heb en dus gewoon huiverig ben. Als hij gezet is en het gaat niet goed, kan ik het niet meer uit mijn systeem halen. Ik neem amper medicijnen (alleen voor het resultaat van de auto-immuunziekte) en wil dat ook tot een minimum beperken.

Ik zag één reactie ergens die ik absoluut kant noch wal vond slaan. En dat was dat mensen die ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren, geen recht zouden mogen hebben op een IC bed. Dan zou ik zeggen, mensen die roken mogen dat dan ook niet, mensen die veel drinken mogen dat dan ook niet, mensen die obese zijn, mogen dat dan ook niet en ga zo maar door. Ik leef heel gezond, eet gezond, beweeg veel, kom veel buiten. Het enige is dat ik ervoor kies om mij (nu) niet te laten vaccineren.

Dat vind ik een heel overwogen mening. Als er medische gronden zijn om niet te vaccineren is dat prima. Dat gaat niet over zoveel mensen, dus zonder hen kunnen we ook voldoende vaccinatiegraad halen. Je kan van niemand verwachten dat hij of zij een vaccin neemt dat meer kwaad dan goed gaat/kan doen.
Ook met je uitspraak dat je mensen geen ziekenhuisbed kan weigeren ben ik het helemaal eens. Wat ik wel aanvaardbaar vind is dat iemand die niet gevaccineerd is en weigert zich te laten testen geen toegang heeft tot bepaalde plaatsen. Ook dat komt om heel veel andere redenen voor. Denk maar aan films voor 16+, enkel toegang tot sporthal als je schoenen hebt met de juiste zolen, enkel toegang als je entrée betaalt, etc.
Maar medische zorg weigeren, no way.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:51

Agossie schreef:
Ik heb niet alles teruggelezen. Ik lees niet snel, dus dat gaat me veel te lang duren, plus, als ik dan bijgelezen ben, kan ik opnieuw beginnen... :=

Ik wil wel even aangeven dat ik niet anti-vaccinatie ben. Nee, zeker niet. Iedereen die zich wil laten vaccineren, ga alsjeblieft je gang, want, ik ben ook van mening, hoe meer mensen gevaccineerd, hoe hoger de bescherming van het volk en des te beter kunnen we het virus de baas. Ik ontken het virus dus ook zeker niet.

Alleen IK wil het (nu) niet, omdat ik een auto-immuunziekte heb en dus gewoon huiverig ben. Als hij gezet is en het gaat niet goed, kan ik het niet meer uit mijn systeem halen. Ik neem amper medicijnen (alleen voor het resultaat van de auto-immuunziekte) en wil dat ook tot een minimum beperken.

Ik zag één reactie ergens die ik absoluut kant noch wal vond slaan. En dat was dat mensen die ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren, geen recht zouden mogen hebben op een IC bed. Dan zou ik zeggen, mensen die roken mogen dat dan ook niet, mensen die veel drinken mogen dat dan ook niet, mensen die obese zijn, mogen dat dan ook niet en ga zo maar door. Ik leef heel gezond, eet gezond, beweeg veel, kom veel buiten. Het enige is dat ik ervoor kies om mij (nu) niet te laten vaccineren.

Ik hoop niet dat je je door dit topic een soort van gedwongen voelde om je reden te geven om niet te vaccineren. Ik vind je alleen maar heel wijs en snap het helemaal.
En je laatste deel ben ik het mee eens. Belachelijk om zoiets te stellen inderdaad :x

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:53

Agossie schreef:

Maar wat vind jij dan van mensen die hun beslissing op basis van foutieve informatie baseren? Even afgezien van het feit dat iedereen vrij is het vaccin wel of niet te nemen. Ben even benieuwd naar hoe jij dat ziet, en of je die mensen moet helpen (of een poging tot) mits ze daar enigszins welwillend tegenover staan? Of vind je dat te dwingend en moet je die mensen als het ware met fluwelen handschoenen behandelen want stel dat ze zich ongemakkelijk voelen? Terwijl het dus, zoals eerder gezegd, ook gevolgen kan hebben die verder gaan dan dat individu?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 01-06-21 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:54

Ayasha schreef:
superpony schreef:
Ik heb nu door pensioen van arts en verhuizen meerdere artsen gehad, maar artsen vinden biologicals echt als goud en mag je blij zijn dat je ze krijgt.

Toen ik de eerste bijwerkingen kreeg ben ik echt wel 4x weggestuurd, afgewimpeld etc.

Het is natuurlijk ook waanzinnig duur. Maar 1 biological spuit produceren kost sws al 6 maanden en kan in principe niet sneller zover ik ben voorgelicht.

Zonder kan je niet, maar ik heb al diverse gesprekken gehad en artsen kunnen echt nog weinig antwoorden geven. Zeker wat betreft auto immuun ziekte's tast men op veel gebieden echt nog in het duister.

En daar wringt ook de schoen bij mensen. Er krijgen heel veel mensen nare ziekte's waar niet altijd een oplossing voor is. Waar te weinig geld voor onderzoek is of het ontwikkelen van medicatie. Dat er nu wel zo snel een vaccin is, vinden mensen dan eng, spannend etc. Ze begrijpen niet waarom je met de gegevens die bekend zijn, dit zo snel ontwikkelt kon worden.

Tja, die ervaring heb ik niet. :) Ben ook nooit weg gestuurd met bijwerkingen. Integendeel zelfs. :) éénmaal zelfs opgenomen om te kijken wat ze konden doen om het in te perken.
Wb auto immuunziekten tast men inderdaad in het duister. Maar daar zit ook simpelweg weinig geld achter. :)

In dit vaccin is van alle kanten enorm geïnvesteerd waardoor het onderzoek en resultaat dus ook veel sneller kon komen. :)

Nu al meerdere artsen die de bijwerkingen niet serieus namen. Nu vanwege nieuwe huisarts wordt er wel wat ondernomen, maar uit eerste onderzoeken komt nog niet veel.

Ben wel van Humira naar Cimzia, maar geen verschil.

Humira kostte natuurlijk wel veel. Geloof eerst 800 euro per spuit. Nu heb je de Hyrimoz en dan is het 100 euro per doosje van 2 spuiten. Groot verschil.

Het gaat ook niet van mijn eigen risico af en krijg ze alleen via ziekenhuis apotheek.

Ik zou ze liever niet nemen en het is eigenlijk erger dan 1 zo een vaccinatie. Maar het is alles bij elkaar. Had tijdens de stop tramadol gekregen en werd doodziek. Is niet de eerste keer, maar het is toch een middel dat in verhouding vrij veel mensen voorgeschreven krijgen bij pijn..

Ibuprofen mag ik niet, maar is vrij te koop. Mijn man en moeder hadden het ooit toevallig tegelijk via de arts en tandarts. Beiden doodziek. Maar mensen zien het als redelijk veilig roze knikkertje.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:55

Ayasha schreef:
Mindim schreef:

Het helpt zekers, heb je de cijfers bekeken en de versoepelingen, hoe denk je dat dat komt, door niets doen?

Ja, die heb ik bekeken. :) In verhouding met de relatief lage vaccinatie graad in België vind ik het verbazingwekkend dat dat dan toch aan de vaccins gelinkt wordt. :))
18% van de belgen is gevaccineerd, beduidend minder dan de 70% die "nodig" was om dit effect te verkrijgen. Toch dalen ze. Wat nog gekker is, is dat dat vorig jaar óók gebeurde rond deze tijd. :D Voor er überhaupt vaccins waren.
Er zijn hier nu geen versoepelingen die er vorig jaar juni ook niet waren.
"

Wat voor misinformatie is dit nu weer?

50% van de volwassen bevolking heeft al minstens 1 vaccinatie gekregen.

Afbeelding
(bron: VRTNWS)

En als je kijkt naar de leeftijdscategorieën, dan ligt de vaccinatiegraad vanaf, laat ons zeggen, de 60jarigen hoger dan 70%.

Afbeelding
(bron: covid-vaccinatie.be)

Dat wil zeggen dat het meest kwetsbare deel van onze bevolking, de ouderen, een hoge vaccinatiegraad hebben. Zij zijn degenen die het vaakst in het ziekenhuis belanden en overlijden, waardoor de ziekenhuisopnames en overlijdens dalen, ook al is nog geen 70% vaccinatiegraad over de gehele bevolking bereikt.
De vaccinatie van deze kwetsbare groep zorgt dus zeker wel voor een daling in de cijfers.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:56

IMANDRA schreef:
Maar wat vind jij dan van mensen die hun beslissing op basis van foutieve informatie baseren? Even afgezien van het feit dat iedereen vrij is het vaccin wel of niet te nemen. Ben even benieuwd naar hoe jij dat ziet, en of je die mensen moet helpen (of een poging tot) mits ze daar enigszins welwillend tegenover staan? Of vind je dat te dwingend en moet je die mensen als het ware met fluwelen handschoenen behandelen want stel dat ze zich ongemakkelijk voelen? Terwijl het dus, zoals eerder gezegd, ook gevolgen kan hebben die verder gaan dan dat individu?

Maar daar wringt juist de schoen. Wat is foutieve informatie?

Als er artikelen worden geplaatst waar artsen, onderzoekers etc hun negatieve mening delen over corona, de vaccinaties etc, is dat voor veel mensen ook onderbouwde info.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:57

Schemerdier schreef:
Ayasha schreef:

Wat voor misinformatie is dit nu weer?

50% van de volwassen bevolking heeft al minstens 1 vaccinatie gekregen.

*foto*
(bron: VRTNWS)

En als je kijkt naar de leeftijdscategorieën, dan ligt de vaccinatiegraad vanaf, laat ons zeggen, de 60jarigen hoger dan 70%.

*foto*
(bron: covid-vaccinatie.be)

Dat wil zeggen dat het meest kwetsbare deel van onze bevolking, de ouderen, een hoge vaccinatiegraad hebben. Zij zijn degenen die het vaakst in het ziekenhuis belanden en overlijden, waardoor de ziekenhuisopnames en overlijdens dalen, ook al is nog geen 70% vaccinatiegraad over de gehele bevolking bereikt.
De vaccinatie van deze kwetsbare groep zorgt dus zeker wel voor een daling in de cijfers.

Neem het op tegen "our world in data" zou ik zeggen:

Afbeelding
1 vaccinatie is niet volledig gevaccineerd he. :)

Hoe verklaar je de daling van vorig jaar rond deze tijd? :)
Ben eens benieuwd in september/oktober. :D

Edit: even de foto's uit de quote gehaald ivm boktbeleid.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:01

OP: 'ik wil mij liever niet laten vaccineren'.

Nee, ik wil het liefst ook niet.

Maar ik vond het mijn morele plicht om direct een afspraak te maken toen de huisarts belde.
Je vaccineert niet alleen voor jezelf, maar ook voor heel veel anderen.

En houd op over het seizoenseffect.

Goddank bestaat dat, en vanaf september, oktober 2020 was het weer bal.
Not to mention de effecten van het reizen: ik gun een antivaccer wel een ontmoeting met de Indiase variant.... (Verkrijgbaar in vele landen, ook buiten India.)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 13:05

IMANDRA schreef:

Mensen die hun beslissing baseren op 'foutieve informatie' vind ik HUN keuze en, net als met de mensen die mij willen overtuigen dat ik me wél zou moeten laten vaccineren, ben ik niet gediend van de pogingen van de 'echte anti-vaccers' om mij te overtuigen mij vooral níet te laten vaccineren.

Ik vind ook niet dat ik de mensen die hun mening hebben gebaseerd op de 'foutieve informatie' moet 'helpen'. Ik moet niets, zij moeten dat zelf weten en als zij tegen mij gaan vertellen dat er chips in de vaccins zitten of zo en dat het gevaarlijk is, dan meld ik gewoon dat dit niet mijn mening is en dat ik mijn eigen redenen heb om mij niet te laten vaccineren. Ik ga ze niet proberen te overtuigen van hun ongelijk, a) omdat dit niet werkt en b) omdat dit niet mijn (of van wie dan ook) plaats is om te doen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:07

Ayasha

Waarom tel je de deels gevaccineerde personen niet mee? Ook zij hebben al een stuk minder kans om in het ziekenhuis te belanden.

Daarnaast is het vooral belangrijk om te kijken naar de vaccinatiegraad van de groepen die het meest risico hebben om opgenomen te worden in het ziekenhuis --> daarop hebben de vaccinaties wel al een effect, aangezien zij procentueel al een veel hogere vaccinatiegraad hebben dan de volledige bevolking. Daarom gaan de ziekenhuisopnames en sterftecijfers zo fel achteruit terwijl er nog wel relatief veel besmettingen zijn. De kwetsbaren worden beschermd middels de vaccinatie, terwijl het virus wel nog rond gaat.

Ik heb ook nergens gezegd dat de huidige daling ALLEEN door de vaccinaties te verklaren is. Het goede weer speelt inderdaad ook mee (al was het tot voor kort nog helemaal GEEN goed weer, waardoor mensen nog steeds veel binnenshuis contact hadden). De coronamaatregelen spelen uiteraard ook mee, ik vrees wel nog opnieuw een (hopelijk lichte) stijging nu er zo hard versoepeld wordt. Laat ons hopen dat de vaccinaties snel genoeg gaan om dit op te volgen.

Hoe het gaat evolueren naar de herfst toe? Ik denk niet dat men dat nu al kan voorspellen, daar spelen zoveel factoren mee. Het weer, de vaccinatiegraad, nieuwe mutaties/varianten,...
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 01-06-21 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:08

Waarom vinden het de niet weigeraars het zo belangrijk om vooral te vertellen hoe goed ze zijn door ze zich te laten vaccineren. Voor mij hoeft niemand zich te vaccineren, maar mag het uiteraard doen.

Dat vaccineren goed is en beschermt en veilig is, kan niemand hier 100% bevestigen. Het zou dan de mensen die zich in dit topic melden ook sieren, om hun waarheid dan ook niet als de waarheid te verkopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:10

Schemerdier schreef:
Ayasha

Waarom tel je de deels gevaccineerde personen niet mee? Ook zij hebben al een stuk minder kans om in het ziekenhuis te belanden.

Daarnaast is het vooral belangrijk om te kijken naar de vaccinatiegraad van de groepen die het meest risico hebben om opgenomen te worden in het ziekenhuis --> daarop hebben de vaccinaties wel al een effect, aangezien zij percentueel al een veel hogere vaccinatiegraad hebben dan de volledige bevolking. Daarom gaan de ziekenhuisopnames en sterftecijfers zo fel achteruit terwijl er nog wel relatief veel besmettingen zijn. De kwetsbaren worden beschermd middels de vaccinatie, terwijl het virus wel nog rond gaat.

Ik heb ook nergens gezegd dat de huidige daling ALLEEN door de vaccinaties te verklaren is. Het goede weer speelt inderdaad ook mee (al was het tot voor kort nog helemaal GEEN goed weer, waardoor mensen nog steeds veel binnenshuis contact hadden). De coronamaatregelen spelen uiteraard ook mee, ik vrees wel nog opnieuw een (hopelijk lichte) stijging nu er zo hard versoepeld wordt. Laat ons hopen dat de vaccinaties snel genoeg gaan om dit op te volgen.

Hoe het gaat evolueren naar de herfst toe? Ik denk niet dat men dat nu al kan voorspellen, daar spelen zoveel factoren mee. Het weer, de vaccinatiegraad, nieuwe mutaties/varianten,...

En dit hele verhaal maakt dus dat je het IMO weigeraars niet eens kwalijk kunt nemen. :) Want in de kern komt het neer op "je bent beschermd maar....." en dan volgt er toch best een lang lijstje. :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:12

DinoPino, waar zie jij mensen die vertellen hoe goed ze zijn? En wat heb jij toch met die 100%? Er is niet veel wat 100% zeker is, behalve dat we allemaal dood gaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:13

Huertecilla schreef:
Marjo schreef:
Maar ook de minder kwetsbaren kunnen er doodziek van worden, en zelfs dood van gaan. Als ik van vrienden hoor dat een jonge, gezonde moeder op de IC is beland en eraan is overleden vind ik dat nog wel een heel risico.
Goede vriend van mij is nog altijd niet 100% opgeknapt. Talloze mensen die gezond waren en nog altijd aan het revalideren zijn. En dat zijn geen incidenten.

Dus, liever niet. Als je niet ingeënt wil worden, prima, maar het virus zomaar zijn gang laten gaan vind ik een uiterst slecht plan.

Weer dat Bushisme.
Dat staat er niet dûh.

Is toch wel duidelijk wat hier geïmpliceerd wordt.
Dûh

AppleSter schreef:
Wellicht om het virus toch nog wat rond te laten gaan onder minder kwetsbaren om meer groepsimmuniteit te verkrijgen??

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 13:13

nynke55 schreef:
DinoPino, waar zie jij mensen die vertellen hoe goed ze zijn? En wat heb jij toch met die 100%? Er is niet veel wat 100% zeker is, behalve dat we allemaal dood gaan.

En belastingen...

_O-

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:14

Marjo schreef:

Dit soort berichten van jonge mensen die overlijden zijn altijd verschrikkelijk.
Vorig jaar had je 2 Brabantse broers van begin 30 die allebei op de ic belandden met Corona, waarvan er 1 overleed. Dat werd zo breed uitgemeten in de media dat wij er bang voor waren Corona te krijgen.
Toch ga je daar anders naar kijken als je kijkt zonder vrees (in ons geval nadat we zelf Corona hebben gehad). Er gaan door een griep (okay, door de Corona maatregelen vorig jaar waarschijnlijk niet :+) ook elk jaar mensen dood. Net zoals dat gezonde mensen door een griep ook zo geveld kunnen worden dat ze niet 100% opknappen of een nare vervolgaandoening overhouden. Ik kan me nog een krantenkop herinneren van een jonge fanatieke bokser die doodging door een simpele verkoudheid omdat dat op z’n hart was geslagen. Daar schrik ik net zo van als de berichten over jonge mensen met Corona die overlijden. Maar volledig dit soort situaties voorkomen kun je niet. We gaan ons ook niet elk jaar met z’n allen laten inenten tegen elk griepvirus of verkoudheidsvirus. De griepprik is niet voor niets ook alleen voor de mensen in de risicogroepen.

Als je puur de percentages bekijkt van mensen die in het zh belanden of erger door Corona ten opzichte van de hoge aantallen mensen die al Corona hebben doorstaan zie je dat de meeste mensen, ouderen en mensen met onderliggend lijden uitgesloten, er goed doorheen komen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:15

O ja, die ook, inderdaad.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:16

Ayasha schreef:
Schemerdier schreef:
Ayasha

Daarnaast is het vooral belangrijk om te kijken naar de vaccinatiegraad van de groepen die het meest risico hebben om opgenomen te worden in het ziekenhuis --> daarop hebben de vaccinaties wel al een effect, aangezien zij percentueel al een veel hogere vaccinatiegraad hebben dan de volledige bevolking. Daarom gaan de ziekenhuisopnames en sterftecijfers zo fel achteruit terwijl er nog wel relatief veel besmettingen zijn. De kwetsbaren worden beschermd middels de vaccinatie, terwijl het virus wel nog rond gaat.

En dit hele verhaal maakt dus dat je het IMO weigeraars niet eens kwalijk kunt nemen. :) Want in de kern komt het neer op "je bent beschermd maar....." en dan volgt er toch best een lang lijstje. :D

Neen, dat is helemaal niet wat ik zeg?

Ik zeg dat de vaccinatiegraad over de gehele bevolking inderdaad nog niet hoog genoeg is om corona weg te krijgen. De daling in cijfers (met name die van de ziekenhuis/intensieve opnames, en de stertecijfers) zijn voor een groot deel door de vaccinaties te verklaren. Voor de besmettingscijfers zijn er nog andere verklaringen ook, zoals de tijd van het jaar waardoor virussen van nature minder circuleren.

Mensen die gevaccineerd zijn, zijn op heden beschermd. Punt.
Maar, hoe langer het duurt voor een hoge vaccinatiegraad over de hele wereldwijde bevolking is bereikt, blijft het virus circuleren en muteren, waardoor het mogelijk is dat de vaccinatie niet beschermt tegen bepaalde toekomstige mutaties.
De cijfers zijn nog niet helemaal bevestigd, maar tot nu toe lijkt het dat de vaccins (vooral Pfizer dacht ik?) nog steeds bescherming bieden tegen de huidige mutaties.

Dit lijkt me juist alleen maar meer een reden om, wanneer je de kans hebt om je te laten vaccineren, dat onmiddellijk te doen, want zo help je zelf mee aan het voorkomen van nieuwe mutaties.

Als de 'ja maar...' volgens jou een argument is om je niet te laten vaccineren, dan denk ik dat je je beter nog wat inleest over het doel en de werking van vaccinaties in het algemeen.
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 01-06-21 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:17

Maar Applester, dat is wel met alle maatregelen en lockdowns, he?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:19

AppleSter schreef:
Marjo schreef:

Dit soort berichten van jonge mensen die overlijden zijn altijd verschrikkelijk.
Vorig jaar had je 2 Brabantse broers van begin 30 die allebei op de ic belandden met Corona, waarvan er 1 overleed. Dat werd zo breed uitgemeten in de media dat wij er bang voor waren Corona te krijgen.
Toch ga je daar anders naar kijken als je kijkt zonder vrees (in ons geval nadat we zelf Corona hebben gehad). Er gaan door een griep (okay, door de Corona maatregelen vorig jaar waarschijnlijk niet :+) ook elk jaar mensen dood. Net zoals dat gezonde mensen door een griep ook zo geveld kunnen worden dat ze niet 100% opknappen of een nare vervolgaandoening overhouden. Ik kan me nog een krantenkop herinneren van een jonge fanatieke bokser die doodging door een simpele verkoudheid omdat dat op z’n hart was geslagen. Daar schrik ik net zo van als de berichten over jonge mensen met Corona die overlijden. Maar volledig dit soort situaties voorkomen kun je niet. We gaan ons ook niet elk jaar met z’n allen laten inenten tegen elk griepvirus of verkoudheidsvirus. De griepprik is niet voor niets ook alleen voor de mensen in de risicogroepen.

Als je puur de percentages bekijkt van mensen die in het zh belanden of erger door Corona ten opzichte van de hoge aantallen mensen die al Corona hebben doorstaan zie je dat de meeste mensen, ouderen en mensen met onderliggend lijden uitgesloten, er goed doorheen komen.

Ik heb geen vrees.
De vergelijking met de griep slaat als een tang op een varken en daar ga ik dan ook verder niet op in.

Het punt is; je kan een virus dat zo willekeurig om zich heen grijpt niet zomaar rond laten gaan onder de mensen waarvan je vermoedt dat ze minder kwetsbaar zijn. Zóveel gezonde mensen die niet eens op de IC of in het ziekenhuis zijn belandt, die nog altijd aan het revalideren zijn en na ruim een jaar nog niet fatsoenlijk aan het werk kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:20

Ayasha schreef:
Ja, die heb ik bekeken. :) In verhouding met de relatief lage vaccinatie graad in België vind ik het verbazingwekkend dat dat dan toch aan de vaccins gelinkt wordt. :))
18% van de belgen is gevaccineerd, beduidend minder dan de 70% die "nodig" was om dit effect te verkrijgen. Toch dalen ze. Wat nog gekker is, is dat dat vorig jaar óók gebeurde rond deze tijd. :D Voor er überhaupt vaccins waren.
Er zijn hier nu geen versoepelingen die er vorig jaar juni ook niet waren.

Dan hier graag een uiteenzetting waarom je het juist niet aan vaccins moet linken, door het mooie weer? Hier waren vorig jaar de scholen om deze tijd dicht, dat is nu niet zo. Dus verklaar het maar hoe het volgens jou werkt dan en waarom we het niet aan de vaccins moeten linken.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:23

Agossie schreef:

Ik heb niet alle pagina's terug gelezen, dus excuus als ik in herhaling val.

Iedereen is vrij om zich wel of niet te laten vaccineren. Sommigen hebben daar, in mijn ogen, een goede reden voor. Anderen baseren zich bij hun keuze helaas op geroeptoeter op de sociale media.

Ik wil alleen degene die zich niet laten vaccineren echt nooit meer horen klagen over de beperkingen en/of de economische schade (en de gevolgen die daar uit voortvloeien in de toekomst). Dat is dan "part of the game" en heb je te accepteren.