Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:39

Die van mij mogen niet boven.. siberen met heel veel haar! Ik vouw de was op met zo'n plakroller.. echt niet leuk.

Op tafel en aanrecht wil ik ook niet.. stiekem doen ze het toch.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:40

Christiene schreef:
ga het proberen want de oude douche kraan is van onder wit en het glaswerk is altijd een pokkewerk

Als huishoudhulp kan ik dit alleen maar toejuichen haha.

Ik merk héél hard verschil qua poetsen van douchecabines hierin bij mijn klanten.
Ik zie zo wie de douche uitdroogt en wie niet. En als ze echt pech hebben, krijg ik de kalk er nooit meer helemaal af, zowel van de cabine als van de kranen. Mag ik nog zo hard schrobben als ik kan.

Even snel de douche uitdrogen kost je hoogstens 5 minuten, en dan bedoel ik incl. tegens en cabinewand. Tegenover het nooit doen en dan moeten lopen schrobben, scheelt dat echt enorm veel.

Tiwi1969 oh bah dat is idd smerig. Ik ben zo'n hulp die 10 doekjes eist :+ Het droge wordt toch snel nat en moet vervangen worden, en ik wil echt niet de keuken hoeven schoonmaken met het doekje waar ik eerder het toilet mee heb opgeblonken, dat kan ik niet eens "schoon"maken noemen, hoe kan iets nou schoon worden als je een vies doekje gebruikt?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:40

Ik woon niet zo groot dus mijn katten mogen overal komen. Dus zit er overal haar. :+
Als ik alleen ben vind ik het allemaal niet zo erg maar als er visite komt dan probeer ik alles zoveel mogelijk haar vrij te krijgen. En dan nog zeg ik altijd sorry voor de haren...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:41

Dat van dat trekkertje na de douche doe ik ook altijd ja! Gewoonte ontwikkeld omdat dat altijd van mijn ex en bij mijn schoonouders moest. Nu doe ik het zelf ook haha. Die doek dan weer niet, misschien wel een goede, maar ik zou dan zo'n doek 3 maanden gebruiken waarschijnlijk voordat ik hem vervang _O- .

Ik wil eigenlijk een draadloze stofzuiger want ik houd mezelf voor dan ik dan vaker ga stofzuigen :+ .

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:42

Fitzroy schreef:
Ik doe het na het afdrogen, douchelaken om en speel vals. Want ik heb de sunshower erbij aan. Dus koud krijg ik het niet.

En bedankt he , nu wil ik ook een sunshower :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:43

Josien_ schreef:
Ik wil eigenlijk een draadloze stofzuiger want ik houd mezelf voor dan ik dan vaker ga stofzuigen :+ .

Het werkt echt, bij mij dan.
Schoonmaakhulp doet twee keer per week het hele huis en ik fladder soms een minuutje rond met de draadloze ( en we hebben ook een robot, die is helemaal super )

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:43

Eleeke schreef:
Fitzroy schreef:
Ik doe het na het afdrogen, douchelaken om en speel vals. Want ik heb de sunshower erbij aan. Dus koud krijg ik het niet.

Je he, dat dacht ik ook toen ik deze las. :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:45

Aan de ene kant denk ik nu: ah heerlijk dat ik dus niet van die verharende katten heb!
... En met dat ik dat denk, denk ik: ohja wacht ik heb gerbils, van die kleine ratjes met adhd die de hele dag knagen, spelen, graven en troep maken. Ik heb geen haren overal, ik heb bodembedekker overal door mijn huis :+ :+ :+ want als je er per ongeluk doorheen loopt dan neem je het ook overal mee naartoe.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:57

Je vergeet buiten de kattenharen ook de kattebakgrit dat door het hele huis ligt. :')
Ik heb 5 bakken dus tel uit je winst...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:57

Eleeke schreef:
Fitzroy schreef:

Ik ging er ook al voor kijken aangezien de badkamer ook eens aangepakt moet worden.

Edit. Ik ben om... die komt straks in de douche.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:16

Ohja kattenbakgrit :') dat ook nog!

De rommel van mijn gerbils noem ik liefkozend de gerbil glitter. Er ligt gerbil glitter door mijn huis, zij versieren de boel met hun kunst. Dan vind ik het meteen minder erg ook wanneer ik weer een stukje stro of karton knaagsel in mijn bed aantref omdat het onder mijn voeten mee lift :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:18

Josien_ schreef:
Dat van dat trekkertje na de douche doe ik ook altijd ja! Gewoonte ontwikkeld omdat dat altijd van mijn ex en bij mijn schoonouders moest. Nu doe ik het zelf ook haha. Die doek dan weer niet, misschien wel een goede, maar ik zou dan zo'n doek 3 maanden gebruiken waarschijnlijk voordat ik hem vervang _O- .

Moet zeggen dat sinds ik een draadloze stofzuiger heb, ik hem er wel vaker bij pak voor de kleine dingetjes. Ook handig om je auto mee te stofzuigen.
Al vind ik dat laatste nog steeds onzin om te doen, 1x naar het paard en de matten zijn weer vies :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:31

In de auto's hebben we op de originele matten rubberen matten, echt ideaal.

Maar ik ga dan weer met mijn auto wilgentakken halen en dan zit alles echt overal. Daarna heeft mijn man nog 3 tuinplanten overgenomen en achter in de auto gelegd, dus zelfs et reservewiel ligt al even in de garage, omdat de achterkant een keer schoon moet.

Wij hebben 2 katten en 2 bakken. Staan nu ergens op, zodat de honden er niet bij kunnen, maar er liggen amper steentjes naast de bakken en ze hebben het ook niet aan de pootjes hangen. 1 korthaar 1 lang haar.

Je kan je wel afvragen wat nou echt vies is en voor wie? Ik vind mn eigen vuil toch iets minder vies dan dat van een ander. En ik weet dat het van onze dieren is en de rest alleen zand.
Al zou het huis blinken, ga ik toch weer knuffelen met de dieren en raak je ze aan, dus is net zo vies, dnek ik dan.

Onze hondjes zijn klein, dus hun buikjes zitten ook vol modder, zand etc.

Vroeger hadden wij thuis gordijnen, vloerbedekking etc. Toen kwam het wat strakkere in en zou dat gezonder zijn. Maar juist toen ging je al het stof zien liggen overal en dwarrelde het door de lucht.

Waar ik me wel aan erger. We hebben een raam aan de zijkant en de katten en honden zitten daar voor het raam. Op die hoogte kan je niet meer naar buiten kijken. Het is 1 en al neus en mond afdrukken. Ik doe dat dan even met een spuitbus glas spul en is het wel weer even oke, maar ook het kozijn krijgt daar snel een vieze rand.
Maar dat afleren wordt hem niet meer.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:32

Ik snap nu ook weer waarom ik een hond heb en geen kat. Die kan je net iets beter manieren bijbrengen al vond ik met wel groenafval (paprika en ui snijresten)op de grond omdat het bakje op de rand van het aanrecht stond. Dat bakje gooi ik normaal na het koken leeg in de container of eerder als er vlees of visresten inzitten.
In mijn keuken geen grote afvalbak voor groen ivm vliegjes.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:34

Oh mijn auto hou ik wel netjes zo goed als dat kan. Ik probeer elke 2/3 weken hem te wassen in de wasbox en dan even uit te zuigen en met een doekje door de binnenkant.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:36

Mijn broer belde op of hij langs kon komen... ik kan echt geen nee zeggen tegen mijn lieve broer, dus in anderhalf uur tijd als een gek het huis opgeruimd. Broer op visite blijkt wonderen te doen voor mijn drive om het huishouden toonbaar te krijgen/houden (dat laatste is de kunst ja). *\o/* *\o/* *\o/*

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:09

Wat een heerlijk filmpje en topic! Valt het hier toch allemaal wel mee :=

Ik woon klein en heb de paarden aan huis dus soms baal ik weleens dat het niet altijd spik en span is. Maar ik ruim sinds paar maanden elke dag even paar min op en dat helpt wel enorm. Omdat het klein is oogt het snel rommelig maar is het ook snel weer netjes voor het oog. Op 1 rommel kamer na :')

Stofzuigen doe ik 2x per week ongeveer. 1 keer snel voor het hooi/vlas en zand van de paarden en 1 keer heel uitgebreid. Vaatwasser heb ik helaas niet dus probeer wel elke dag na het eten even af te wassen. Elke dag kleine beetjes helpt voor mij wel om het beter bij te houden. 1 keer in de week neem ik wat meer tijd voor de grotere klussen maar dan is het ook echt allemaal schoon (keuken/badkamer) , netjes en bed verschoond etc.

Qua kleding hebben wij ook wel ding gehad. Zowel vriend als ik kleden 2/3 keer per dag om en die kleding kan dan de dag erna nog prima even gedragen worden vaak. Maar zo’n kleding rek is hiervoor wel de uitkomst, daar hangt die kleding en de wasmanden staan eronder dus dan is de verleiding niet zo groot om het ergens anders neer te gooien _O-

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 16:18

Selina schreef:
Josien_ schreef:

Moet zeggen dat sinds ik een draadloze stofzuiger heb, ik hem er wel vaker bij pak voor de kleine dingetjes. Ook handig om je auto mee te stofzuigen.
Al vind ik dat laatste nog steeds onzin om te doen, 1x naar het paard en de matten zijn weer vies :=

Ooh ja de auto.

2 kansen:
Vlak voor de keuring.
En ala ik weet dat er iemand mee moet rijden.

Voor de rest zoekt blauto t maar uit... :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:20

Oh dat kan ik echt niet hoor! _O- Sinds ik nieuw rij wil ik ze wel zo goed mogelijk schoon en mooi houden. :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:23

O ja, de auto. Die heb ik na 1 jaar ingeruild, en toen moest ik hem wel schoonmaken :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:42

Wij houden de auto's verder wel bij. ML houdt de buitenkant goed bij en heeft ook wasstraat op het werk.
Binnenkant doen we af en toe. Ik heb echt een hekel aan vieze ramen, dus dan moeten ze echt gepoetst.

Maar ik laat bijv niks slingeren in de auto. Alleen de nodige spullen liggen erin, maar verder gaan losse dingen en rommel.
Maar ik ben wel makkelijk met de grote auto als ik iets wil halen en dan moet alles achterin en ligt het vol zand, blad etc. Ik zie dat ook niet iets als vies of wat schade kan aanbrengen.
Heb zelfs in nood een keer 2 baaltjes hooi achterin gepropt.

Maar bij net nieuw is dat echt een drempel. Na de eerste veeg en keer zand erin, wordt het makkelijker. Maar heb wel de mazzel dat ze professioneel schoongemaakt kunnen worden.

Ik krijg voor de nieuwe keuken wel nieuwe deurtjes en maak me wel zorgen hoe ik die moet schoonmaken en vetvrij, zonder agressieve middelen. Wil geen rare plekken krijgen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:49

Ik weet dat er 12 baaltjes hooi achterin een Volvo V70 gaan. Ik heb al bijna 3 jaar geen paarden meer, maar nog steeds sprietjes hooi achterin de V70 8-)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:08

superpony schreef:
Wij houden de auto's verder wel bij. ML houdt de buitenkant goed bij en heeft ook wasstraat op het werk.
Binnenkant doen we af en toe. Ik heb echt een hekel aan vieze ramen, dus dan moeten ze echt gepoetst.

Maar ik laat bijv niks slingeren in de auto. Alleen de nodige spullen liggen erin, maar verder gaan losse dingen en rommel.
Maar ik ben wel makkelijk met de grote auto als ik iets wil halen en dan moet alles achterin en ligt het vol zand, blad etc. Ik zie dat ook niet iets als vies of wat schade kan aanbrengen.
Heb zelfs in nood een keer 2 baaltjes hooi achterin gepropt.

Maar bij net nieuw is dat echt een drempel. Na de eerste veeg en keer zand erin, wordt het makkelijker. Maar heb wel de mazzel dat ze professioneel schoongemaakt kunnen worden.

Ik krijg voor de nieuwe keuken wel nieuwe deurtjes en maak me wel zorgen hoe ik die moet schoonmaken en vetvrij, zonder agressieve middelen. Wil geen rare plekken krijgen.

Dreft! Meer heb je niet nodig, is ontvettend en neutraal genoeg :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 17:22

Morrie schreef:
Ik weet dat er 12 baaltjes hooi achterin een Volvo V70 gaan. Ik heb al bijna 3 jaar geen paarden meer, maar nog steeds sprietjes hooi achterin de V70 8-)

Kortom, er gingen er 12 in, maar er kwamen er minder dan 12 volledig uit... :') :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:31

Femke_Tweety schreef:
Morrie schreef:

Kortom, er gingen er 12 in, maar er kwamen er minder dan 12 volledig uit... :') :D

Doet me denken aan filmpje van britt dekker laatst. Haar hele porsche volgestouwd met hooinetten vol hooi :')