Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:33

pinto_1 schreef:
Ik ben waarschijnlijk een unicum als ik het topic zo lees, maar als ik een pakketje aanneem breng ik het altijd gelijk even langs als ik zie dat de buren thuis zijn. Of ik probeer het even, en anders ga ik er een ander moment nog even langs.
Je weet toch niet of de postbode een briefje in de bus heeft gedaan, en mensen willen toch niet onnodig op hun pakjes wachten?

Ik ging er eigenlijk vanuit dat iedereen dat deed. :')

Krijg jij dan ook betaald van de buren om dat te doen? :P
Ik ga het echt niet brengen hoor, zonde van mijn tijd. Krijg toevallig net pakketjes binnen voor allebei de buren haha. Maar goed, die ken ik goed en dat nemen we altijd voor elkaar aan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:51

Vjestagirl schreef:
pmarena schreef:
Joh die mensen zijn wellicht een weekje weg, en zien die briefjes dan helemaal niet nu....

Wie weet hebben ze dat pakje al tijden geleden besteld, hebben ze geen benul ervan dat het nu bezorgd werd en als ze dat wel hadden, dan kunnen ze er prima vanuit zijn gegaan dat ze het dan wel op het postpunt op zouden halen.

Er wordt hier nu net gedaan alsof die geadresseerde expres TS een gigantische loer draait maar volgens mij vergeten heel veel mensen het ook even van de mogelijke andere kant te bekijken: als TS dat pakje niet had binnengehaald dan had het nu veilig op een pakketpunt gelegen en had niemand er last van gehad.

Ik vind het dus eerlijk gezegd niet kunnen om het pakje dan maar voor de deur te zetten, het zou imo niet geheel onterecht zijn als je daar gezeik mee krijgt.....

Het zijn wel dezelfde mensen die de vorige keer kwaad werden dat de TS het niet op tijd kwam brengen, omdat ze erop zat te wachten. Ik vind het niet zo gek dat mensen aannemen dat de betreffende buren gewoon thuis zijn

Plus dat hun buren ook al slechte ervaringen met pakketten voor hen hadden.
Volgens mij is Pmarena het Pietje. Die doet net of TS schandalig onveilig en vervelend het pakket voor de buren aan heeft aangenomen. Net als in haar zogenaamde Pietje-voorbeeld :))
Het is nog altijd een gunst richting je buren. Sommige mensen zijn in de basis vriendelijk, heel gek.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:10

Ja dat is altijd makkelijk hè, mensen die het van de andere kant kunnen bekijken, lekker wegschoffelen als aso :=

Maar ik denk dat het daar soms fout gaat: denken dat je je buren een gunst verleent - en zo zal het vaak ook inderdaad gezien worden gelukkig, als gewoon elkaar helpen - maar als die daar helemaal niet om gevraagd hebben, dat misschien door hen helemaal niet als gunst gezien wordt. En daar hebben ze volgens mij ook het goed recht toe zonder meteen als aso weggezet te worden :)

Of vind je dat je bvb., als je paarden hebt, ook dankbaar moet zijn als de buren regelmatig je paarden hun broodresten voeren? Of wanneer penny-meisjes in de wei klimmen om zielige paardjes te helpen? Of de buurman die even je boom kortwiekt want die geeft zoveel schaduw in de tuin. Dat bedoelen ze heus ook goed maar daar heb je ook niet om gevraagd en dat kan je, hoe goed bedoeld ook, toch als heel vervelend ervaren :=

Kijk bij de TS heeft het al een verhaal natuurlijk, door die buur die zegt "nou succes" en de verwachting dat ze het maar moet brengen :=

Maar dan kan die geadresseerde nog steeds nu wel een week weg zijn.
Er wordt door sommigen net gedaan of ze expres de TS iets heel ergs aandoet :=

Door een aantal ervaringen met Pietjes heb ik geleerd het ook van een andere kant te bekijken. En trouwens ook door een buuf die steeds ongewenst pakjes aanpakte en die je dan volgens haar nog dankbaar moest zijn daarvoor ook :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-05-21 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:14

Nou ja, op zich is het aannemen van een pakje voor de buren vooral een gunst naar de bezorger toe, die hoeft niet nog een keer te rijden. Hij krijgt namelijk per pakje betaald en niet per keer dat hij aanbelt.

Maar het is vaak ook een gunst naar je buren toe, dan hoef je niet "helemaal" naar zo'n pick-up point met openingstijden om je pakje op te halen.

Ik snap op zich wel wat pmarena bedoelt met haar post :j

Maar wat mij vooral steekt is de reactie van de buurvrouw, dat ze er zo lang over gedaan heeft om het langs te brengen......maar goed als de buurvrouw niet wist dat er een pakje was kon ze het ook niet eerder zelf ophalen.

Blijft een lastig verhaal als je niet weet hoe alles precies zit.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:18

Ik vind het inderdaad gek dieren voeren te vergelijken met pakketten aannemen voor een ander.
Wel iets andere risico's, vind je niet?

Wegschoffelen als aso is wel weer wat ernstig opgevat. Ik vind het wel onvriendelijk. Een beetje gaan zitten zuren omdat een buur je uit de brand wil helpen.

De mevrouw in kwestie heeft aan TS kenbaar gemaakt dat ze wil dat TS hun pakketten langs brengt. Plus de buren van de mevrouw in kwestie zeiden al waarschuwende woorden over dergelijke situaties tegen TS. Komt nog bij dat ze, zoals mevrouw wenst, het pakket heeft geprobeerd te brengen en mevrouw meerdere keren niet thuis geeft.
Dan ben je gewoon een tang. Niks vakantie, onveilig pakket of ( := := := ) ongewenst. Een verbitterd, arrogant en wereldvreemd mens en TS is de banketstaaf omdat ze lief wil doen.
Ik haat dat echt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:26

Mwoah, je weet niet wat het verhaal precies is. Wie weet had die mevrouw helemaal geen briefje in de bus gehad en dan kan ik me best voorstellen dat iemand even geïrriteerd bij zichzelf denkt: "verdorie, waar ligt dat pakket nou weer.... blijf er lekker af en laat het naar het postpunt brengen."

En als die buur dan aan de deur staat met het pakje dat er dan uitfloepte van "waar bleef je" kan ik me ook nog voorstellen :=
Die vrouw heeft er ook niet om gevraagd hè dat het pakje ergens anders dan bij haarzelf of het postpunt terecht zou komen....

Is het charmant om zo te reageren: nee natuurlijk niet.
Zou ik zelf zou reageren? Nee natuurlijk niet.

Maar kan ik me er iets bij voorstellen dat iemand zo reageert en er toch een scenario is dat het niet meteen een verbitterde, arrogante, wereldvreemde tang is, dan denk ik: mja, er kan toch ook een andere kant aan zo'n verhaal zitten waardoor het toch wat beter te begrijpen is dat iemand niet zo reageert als je hoopte :)

Maar dat bedoel ik dus: "mevrouw geeft meerdere keren niet thuis."
Alsof er bewust iemand die deur dicht zit te houden om TS te zieken....

Dat staat me gewoon tegen, dit soort opmerkingen, ook bij andere situaties wordt er wel héél makkelijk vanuit gegaan dat die geadresseerde maar een rotzak is als die niet dankbaar is voor de ongevraagde hulp... dat mag best een tandje minder als je ècht vriendelijke bedoelingen hebt :=

Pantykous

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:58

Nou, zoals die mevrouw overkomt hier is het ook een vreselijk zuur wijf. Dat ben ik helemaal met Lisi eens.

Als je zo dringend op je pakket zit te wachten ga je toch zelf de deuren langs? En bovendien gaf ze te kennen dat ze had zitten wachten op TS (?!) dan ben je toch gewoon een aso.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:00

Pantykous schreef:
Nou, zoals die mevrouw overkomt hier is het ook een vreselijk zuur wijf. Dat ben ik helemaal met Lisi eens.

Als je zo dringend op je pakket zit te wachten ga je toch zelf de deuren langs? En bovendien gaf ze te kennen dat ze had zitten wachten op TS (?!) dan ben je toch gewoon een aso.

Dit dus. Zij besteld een pakket dus het is haar probleem.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:08

Als ze weer niet open doen zou ik bijna een briefje bij hun leggen:
Hé buurvrouw, bedankt voor het mooie cadeautje. Had je echt niet hoeven doen.
Ben benieuwd hoe snel ze voor je deur staat. :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:12

Kmbrly schreef:
Als ze weer niet open doen zou ik bijna een briefje bij hun leggen:
Hé buurvrouw, bedankt voor het mooie cadeautje. Had je echt niet hoeven doen.
Ben benieuwd hoe snel ze voor je deur staat. :=

Dat vind ik ook wel een goeie _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:24

Ook bij een pakketpunt gaat het uiteindelijk weer retour als je het niet op komt halen. Dus in alle scenario's die hier geschetst worden was het pakket al terug gestuurd. Je moet het binnen een week ophalen namelijk...

Je kan een pakket met ander adres ook naar post nlpunt brengen, ts. Kost jou dan niks.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:26

Over pakketjes naar het PostNL punt sturen en buren bedacht ik me ook nog een mooie.
Onze rechter buren hadden een pakketje besteld, maar waren niet thuis. Dus de postbezorger heeft het keurig op het afhaalpunt ingeleverd en een briefje door de brievenbus gedaan. Tot zover ging het goed. Dus de buurvrouw rechts gaat het pakketje halen bij het afhaalpunt, is het pakketje al opgehaald. :? Na wat overleg bij dat punt bleek dat onze linker buurman het had opgehaald. Hoe dat kan is nog steeds een raadsel, maar goed de buurvrouw rechts gaat naar buurman links en buurman links beweert gewoon doodleuk dat het zijn pakket is, terwijl ze haar naam op het pakket zag staan :+. Is een heel gedoe geweest, maar uiteindelijk heeft buurman links het toch maar mee gegeven :roll: :')

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:28

Earth schreef:
pinto_1 schreef:
Ik ben waarschijnlijk een unicum als ik het topic zo lees, maar als ik een pakketje aanneem breng ik het altijd gelijk even langs als ik zie dat de buren thuis zijn. Of ik probeer het even, en anders ga ik er een ander moment nog even langs.
Je weet toch niet of de postbode een briefje in de bus heeft gedaan, en mensen willen toch niet onnodig op hun pakjes wachten?

Ik ging er eigenlijk vanuit dat iedereen dat deed. :')

Krijg jij dan ook betaald van de buren om dat te doen? :P
Ik ga het echt niet brengen hoor, zonde van mijn tijd. Krijg toevallig net pakketjes binnen voor allebei de buren haha. Maar goed, die ken ik goed en dat nemen we altijd voor elkaar aan.

Haha, nee, zover wonen mijn buren ook niet bij mij vandaan, ben geen kwartier onderweg. :P
Zou ik elke dag 12 pakketjes krijgen dan wordt het wat anders, maar af en toe even naar links of rechts wandelen vind ik niet zo vervelend.
Gelukkig bestel ik zelf heel weinig online, ik zou dus ook heel naief gaan afwachten tot mijn buren het langs komen brengen. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:37

pmarena schreef:
Dat staat me gewoon tegen, dit soort opmerkingen, ook bij andere situaties wordt er wel héél makkelijk vanuit gegaan dat die geadresseerde maar een rotzak is als die niet dankbaar is voor de ongevraagde hulp... dat mag best een tandje minder als je ècht vriendelijke bedoelingen hebt :=

pmarena schreef:
Wat een muts joh die buurvrouw! Je pakt het toch hoop ik voortaan niet meer aan voor haar hè...? Wat een gedoe zo joh.

Ja nee oké meid.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:53

Oké stel dat ze op vakantie zijn, dan bestel je de spullen toch pas na je vakantie? Je weet dat als je besteld dat het uitgeleverd gaat worden als de spullen voorradig zijn.
Maar ik twijfel of ze op vakantie zijn, lijkt me dat de buurman dat ook wel gezegd had van die betreffende buren buiten de succes melding erbij

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:05

ts, je weet het wel spannend te houden. Ik zit steeds te kijken of er al weer nieuwe ontwikkelingenbzijn, haha

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:06

Als ze op vakantie was geweest had ze mooi pech gehad als ze terug kwam. Het pakketpunt bewaart het maar een week.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:08

Misschien was het een ongeplande vakantie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:42

MarcoBorsato schreef:

Ja. Misschien zijn ze onverwacht met het hele gezin uitgenodigd voor de volgende vlucht naar de maan

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:47

Vjestagirl schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ja. Misschien zijn ze onverwacht met het hele gezin uitgenodigd voor de volgende vlucht naar de maan

Ze zit vast in de bak voor het verduisteren van pakketjes :))

Maar dan zonder gein, als ik op vakantie zou zijn en eennpakket zou verwachten dan zou ik iemand hebben geregeld die dat dan in de gaten houdt en ook dat pakket kan ophalen. Er moet toch ook iemand langs komen voor mijn post, de plantjes en mijn huisdieren, die kan dan toch net zo goed ook dat pakket meteen ophalen. Neuh ik vind dit wel een beetje zoeken hoor naar redenen om het gedrag van die vrouw goed te praten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:52

MarcoBorsato schreef:

Vrij aannemelijk ook wel, in Corona-tijd :j :P

Als er nou iets momenteel niet echt een optie is, is het wekenlang op vakantie/onverwachts een last-minute/stedentripje of weetikveelwat.

Ik had het pakje ondertussen écht gewoon ergens in de tuin gedropt. Uit het zicht bij de achterdeur of whatever.
Fotootje maken ervan, briefje in de bus met tijdstip waarop je het pakje hebt gedropt (zodat je met het tijdstip van de foto kunt aantonen dat je dat hebt gedaan) en klaaaarrrr.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:53

meggiemeg schreef:
Oké stel dat ze op vakantie zijn, dan bestel je de spullen toch pas na je vakantie? Je weet dat als je besteld dat het uitgeleverd gaat worden als de spullen voorradig zijn.
Maar ik twijfel of ze op vakantie zijn, lijkt me dat de buurman dat ook wel gezegd had van die betreffende buren buiten de succes melding erbij

Eens, MAAR ik werk bij een webshop en ik zie ook vaak pakketten die enorm vertraagd zijn bij de bezorgdienst. :') Er gebeurd helaas nogal wat, ook als het voorradig is. (Al denk ik niet dat dat het geval is, gezien het verhaal van de buurman.)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 17:04

Wat betreft vakantie: ik weet dat ze er zijn. Ik heb ze een keer voorbij zien fietsen, maar toen zat ik in een meeting dus kon ik niet langsgaan.

Maar ze waren er net weer niet -O- Het pakje staat hier dus nog. Heb wel weer een briefje in de bus gedaan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:05

Ik had het lekker voor de deur gezet. Daaag.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:07

Ceffyl schreef:
Wat betreft vakantie: ik weet dat ze er zijn. Ik heb ze een keer voorbij zien fietsen, maar toen zat ik in een meeting dus kon ik niet langsgaan.

Maar ze waren er net weer niet -O- Het pakje staat hier dus nog. Heb wel weer een briefje in de bus gedaan.

Ik ben heel benieuwd wat ze gaat zeggern als ze voor de deur staat straks