Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:52

nynke55 schreef:
Mensen, dit topic gaat over het paspoort he? Duidelijk is dat allen die niet willen vaccineren ook geen paspoort willen. En een aantal ook niet willen testen. Wat ze voor oplossing hebben om deze pandemie achter ons te laten weten we nog niet. Van de mensen die wel willen vaccineren, willen een aantal wel en een aantal niet een paspoort.

Iedereen moet zelf weten of ze vaccineren of niet, maar de suggestie door sommigen, omdat ze verder kijken, vind ik dan wel weer een beetje lachwekkend, maar vooral arrogant :D

Hoe kijk je verder?
Naar wie? Naar wat?
Wat is je eigen achtergrond?
Heb je zelf of je kinderen wel andere vaccins gehaald?
Was je toen ook zo sceptisch?
Wat doe je met (experimentele) medicatie bij (levensbedreigende) ziektes?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:53

IMANDRA schreef:
Waarom vinden jullie de onbekende gevolgen van een vaccin (welke techniek al decennia in ontwikkeling is én er ook 'normale' varianten van zijn die wel al veel worden ingezet) enger dan de onbekende gevolgen van Corona?

Déze enting is aangepast aan deze variant van covid-sars. Die is dus, ondanks dat sommige technieken hetzeldse zijn níet als die anderen.

Niemand weet hoe lang hij effectief blijft, hoevaak herhaald moet worden en vooral dat ocer bv 20 jaar.

Dan: ondanks dat sommigen pech hebben loop ik geen hoog risico op covid met nare gevolgen. Ik heb een zeer sterk immuumsysteem waar ik op vertrouw. Ik neem dat risico dus en vertrouw op mijn lijf. Meer dan op een halsoverkom ontworpen inenting.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:54

Electra, weet je zeker dat je mij wilde quoten?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:55

Electra: dat ik als kind inentingen heb gehad zegt natuurlijk niets. Daar was ik niet verantwoordelijk voor zullen we maar zeggen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:55

Daks schreef:
Tja eerlijk?

Ik ben voor natuurlijke selectie. Dood gaan hoort bij het leven. De 1 eerder dan de anders. Is poedersuiker is rot maar wel de realiteit.

Ik vind wat er nu gebeurd allemaal te ver gaan voor het procent wereldwijd wat er aan overlijd.
En dit is mijn mening en visie. Niet uit 1 of ander boekje of van 1 of andere virus ontkennen.

Neemt niet weg dat ik mij zal verdedigen tegen de maatregelen nee integendeel ik houd mij aan die maatregelen voor een ander niet voor mijzelf.

Maar een chemisch goedje in mijn lijf voor een ander dat gaat mij een stap te ver.

Uitgaande van de 2% welke wordt aangehouden is dat voor Nederland alleen al 340.000 man. Dat vind ik toch best een groot getal om te zeggen, ach, de een gaat nu eenmaal eerder dan de ander.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:56

nynke55 schreef:
Electra, weet je zeker dat je mij wilde quoten?

Klopt.... was niet helemaal goed...

Ik had het al eerder aan Daks gevraagd.

Die kijkt nl. verder ? :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:58

mylittlejoy schreef:
Daks schreef:
Tja eerlijk?

Ik ben voor natuurlijke selectie. Dood gaan hoort bij het leven. De 1 eerder dan de anders. Is poedersuiker is rot maar wel de realiteit.

Ik vind wat er nu gebeurd allemaal te ver gaan voor het procent wereldwijd wat er aan overlijd.
En dit is mijn mening en visie. Niet uit 1 of ander boekje of van 1 of andere virus ontkennen.

Neemt niet weg dat ik mij zal verdedigen tegen de maatregelen nee integendeel ik houd mij aan die maatregelen voor een ander niet voor mijzelf.

Maar een chemisch goedje in mijn lijf voor een ander dat gaat mij een stap te ver.

Uitgaande van de 2% welke wordt aangehouden is dat voor Nederland alleen al 340.000 man. Dat vind ik toch best een groot getal om te zeggen, ach, de een gaat nu eenmaal eerder dan de ander.

En dan nog niet meegerekend de mensen die indirect gegaan zijn of nu met de gevolgen leven omdat operzties zijn uitgesteld, diagnoses te laat werden gemaakt,...

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:00

nynke55 schreef:
Pareltjes, je gaat toch een beetje voorbij aan het doel van de maatregelen, en het paspoort. En dat is namelijk geld. Als wij deze maatregelen blijven houden gaan we failliet. Nederland bedoel ik dan, ik niet persoonlijk. Onze maatschappij drijft op de economie. We kunnen dus niet onbeperkt geld uitgeven aan bv ziekenhuiszorg, er moet geld verdiend worden. Daarom is het zo belangrijk dat we gevaccineerd worden. En dan kun je zeggen dat dat jou niet treft ( niet persoonlijk bedoeld) maar dan zijn de gevolgen enorm, dan is er nergens geld meer voor.

Geld je drijfveer laten zijn in een beslissing over je gezondheid is nooit een goed plan. Maak deze beslissing “ zuiver”. Ik vind mijn eigen lijf belangrijker dan geld en helemaal belangrijker dan de gezamelijke economie. Ik laat mij geen schuldgevoel aanpraten dat ik de economie niet in stand houd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:04

Pareltjes schreef:
nynke55 schreef:
Pareltjes, je gaat toch een beetje voorbij aan het doel van de maatregelen, en het paspoort. En dat is namelijk geld. Als wij deze maatregelen blijven houden gaan we failliet. Nederland bedoel ik dan, ik niet persoonlijk. Onze maatschappij drijft op de economie. We kunnen dus niet onbeperkt geld uitgeven aan bv ziekenhuiszorg, er moet geld verdiend worden. Daarom is het zo belangrijk dat we gevaccineerd worden. En dan kun je zeggen dat dat jou niet treft ( niet persoonlijk bedoeld) maar dan zijn de gevolgen enorm, dan is er nergens geld meer voor.

Geld je drijfveer laten zijn in een beslissing over je gezondheid is nooit een goed plan. Maak deze beslissing “ zuiver”. Ik vind mijn eigen lijf belangrijker dan geld en helemaal belangrijker dan de gezamelijke economie. Ik laat mij geen schuldgevoel aanpraten dat ik de economie niet in stand houd.

Maar ook dan.

De kans dat je covid met gevolgen doorloopt is hoger dan dat je ernstige bijwerkingen krijgt van het vaccin. Dus ook als je gezondheid de drijfveer is, is het verstandiger het vaccin te nemen.

Nogmaals: je hebt alle vrijheid om dat niet te doen (al zitten daar mbv het 'paspoort' dan ook consequenties aan... maar je bent nog steeds vrij om nee te zeggen).

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:06

Nee, geld is natuurlijk een vies woord en van economie hebben we ook al geen kaas gegeten. Tot die op zijn gat ligt en er bezuinigd moet worden, dan staan we ineens te steigeren: Rutte heeft te veel bezuinigd, dat is het probleem! Wij hebben daar geen schuld aan!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:08

Pareltjes schreef:
nynke55 schreef:

Neem je dan de consequentie dat de beperkende maatregelen moeten blijven duren totdat het virus ooit eens vanzelf stopt? En dat we ons de volgende jaren allemaal blauw betalen aan belastingen om alle steun aan bedrijvn terug te betalen?
Of wil je per direct alle steun stoppen? Want dat is ook de link tussen economie en gezondheid.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:11

nynke55 schreef:
Nee, geld is natuurlijk een vies woord en van economie hebben we ook al geen kaas gegeten. Tot die op zijn gat ligt en er bezuinigd moet worden, dan staan we ineens te steigeren: Rutte heeft te veel bezuinigd, dat is het probleem! Wij hebben daar geen schuld aan!

Ik bespeur wat frustratie... :D

Je leest niet. Het feit dat ik geld niet laat regeren over een beslissing van lijf en leden impliceert niet automatisch dat ik geld vies zou vinden. In tegendeel, ik ben er dol op. Maar niet ten koste van mijn vrijheid over lijf, leden en leven.

Om kort te gaan, mijn fysieke integriteit staat hoger op mijn lijst dan geld. Want zodra men fysieke integriteit dreigt te verliezen, verliest men een stukje beslissingsrecht en dus vrijheid.

Stof tot nadenken op 5 mei!

Daarnaast is het hele economische systeem ernstig “vervuild”! Maar dat is een andere discussie...

Fitzroy

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:15

Pareltjes, ben je dan helemaal niet ingeënt ?
Iedereen staat op zijn achterste benen maar we hebben allemaal al wat vaccins ingespoten gekregen. En laten ons vrolijk enten tegen gele koorts en zo omdat we naar Verweggistan willen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:16

Fitzroy schreef:
Iedereen staat op zijn achterste benen maar we hebben allemaal al wat vaccins ingespoten gekregen. En laten ons vrolijk enten tegen gele koorts en zo omdat we naar Verweggistan willen.

Daar heb ik mij dan weer niet laten inenten.
Ik denk ook zeker dat het probleem enorm is verergerd doordat we allemaal maar massaal de wereld overvliegen

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:16

Fitzroy schreef:

Ga eerst lezen wat ik pagina’s geleden al heb geschreven dan zul je begrijpen dat ik juist niet deel neem aan de discussie wel / niet en ook niet wens te zwichten voor druk. :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:24

Pareltjes schreef:
nynke55 schreef:

Ik bespeur wat frustratie... :D

Je leest niet. Het feit dat ik geld niet laat regeren over een beslissing van lijf en leden impliceert niet automatisch dat ik geld vies zou vinden. In tegendeel, ik ben er dol op. Maar niet ten koste van mijn vrijheid over lijf, leden en leven.

Om kort te gaan, mijn fysieke integriteit staat hoger op mijn lijst dan geld. Want zodra men fysieke integriteit dreigt te verliezen, verliest men een stukje beslissingsrecht en dus vrijheid.

Stof tot nadenken op 5 mei!

Daarnaast is het hele economische systeem ernstig “vervuild”! Maar dat is een andere discussie...

Nee hoor, geen frustratie. Maar de anti-coronamaatregelen bepleiters hebben het vaak over verder kijken. En dan vraag ik mij af hoe zij dat dan zien in de toekomst. Volgens mij heb je maar 2 keuzes, of je neemt maatregelen of je doet dat niet. De maatregelen zonder vaccinatie houden we niet vol, psychisch niet en economisch niet. En de boel de boel laten houden we sowieso economisch niet vol en psychisch ook niet, lijkt me.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:26

Fitzroy schreef:

Sorry, maar de inentingen die we als kind hebben gekregen waren denk ik niet eigen keuze. Sterker nog, als kind zijn wisten we niet wat goed voor ons was.

Ja, ik heb inentingen gehad simpelweg omdat mijn ouders mij lieten inenten. So be it.

En nee, ik ga niet naar verwegistan.
Hoe dan ook, als zo'n inenting tegen gele koorts niet verplicht is zou ik hem niet halen. Het schijnt vrij zeldzaam te zijn

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:27

IMANDRA schreef:
De kans dat je covid met gevolgen doorloopt is hoger dan dat je ernstige bijwerkingen krijgt van het vaccin. Dus ook als je gezondheid de drijfveer is, is het verstandiger het vaccin te nemen.

Dat is jouw persoonlijke overweging.... geen feit uiteraard.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:32

Palmera schreef:
En nee, ik ga niet naar verwegistan.

Met corona is Verweggistan in onze eigen straat gekomen.
Ttz. een ziekte die niet onder controle is.
Dat zijn we niet gewoon in onze Westerse wereld en daarom is er zoveel weerstand tegen alle maatregelen om die ziekte in te dijken en/of er te leren mee leven.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 05-05-21 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:35

Moderatoropmerking:
In dit topic is het niet toegestaan offtopic discussies te voeren.
Hiervoor kun je terecht in de volgende topics:
[CV] Algemeen coronatopic #6
[CV] Viruswaanzin
Gelieve het onderwerp bij het Vaccinatiepaspoort te houden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:39

nps schreef:
Maar wat is dan de weg naar een samenleving waarin de zorg niet meer overbelast is volgens jou? Zonder vaccinatie en de daarbij horende priveleges, zonder testen? Wat zijn dan die boel andere opties?

De realisatie dat we zelf in de hand gewerkt hebben dat dit virus zo enorm succesvol is (alhoewel het gelukkig nog steeds discrimineert.... de maatregelen doen dat niet).

Het wereldwijd kapitalistisch systeem heeft werkelijk alles gesloopt dat van waarde is.
In Nederland hebben we dankzij een neo liberaal beleid ook steeds ongezonder en verrijkt voedsel (en daarmee overgewicht en hart & vaatziekten), ongezonde lucht (door grote industrie & veel te grote veestapel), slechte waterkwaliteit (ook dankzij voorgenoemde zaken), een uitgeholde zorg & onderwijs, een bevolking die 'geluk' koopt van verspillende aankoop naar aankoop, veel te goedkoop luchtverkeer, een te grote vraag naar energie, etc....

Het enige dat 'ons' gaat redden is niet een spuitje, maar een volstrekt ander systeem,..... andere waarden.
Schoner leven, minder verspillen, beter voor elkaar zorgen en ons eigen lichaam zorgen, ons niet zo afhankelijk opstellen van medicatie en meer aandacht voor de capaciteit van het lichaam om zaken zelf op te kunnen lossen.Veel van ons zijn zo ongezond dat het lichaam het ook niet meer goed kan oplossen; teveel suiker, teveel vlees, teveel toevoegingen, te weinig gezonde voeding, teveel stress, teveel overgewicht.

De menselijke soort is hardleers.... ook nu heeft rechts het stuur weer in handen, kan Tata Steel haar kankerverwekkende troep de lucht in spuiten, is de lucht en het water op veel plekken doordrenkt van de mest en fijnstof, zit onze voeding vol toevoegingen die gezondheidsproblemen veroorzaken, gebruiken 1 op de 5 mensen medicatie tegen hart & vaatziekten terwijl ze ook met gezond eten hun problemen kunnen oplossen, etc....

Ik vind dat enorm verdrietig. Ik begrijp ook werkelijk niet hoe het kan dat iedereen weer massaal het verkeerde hokje heeft aangekruist in de stemhokjes....

Iedereen is bezig met dweilen met de kraan open, de oorzaak blijft onbesproken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:41

Change3x schreef:
nps schreef:

Maar je hoeft toch niet als je echt niet wil? Dat zorgt er wel dat je eraan bijdraagt dat de pandemie een beetje langer duurt, de zorg een beetje langer overbelast blijft en er een beetje meer mensen doodgaan maarja, jouw lijf en jouw keuze toch? Die mag je gewoon maken. Die keuze heeft echter consequenties. Voor jou maar vooral voor anderen.

Ik wilde dit daarnet eigenlijk vragen maar voor de mensen die dit als zo dwingend ervaren - waarom komt dat toch? Ik ervaar dat zelf echt zó anders. Ik ben juist enorm blij dat ik zometeen weer zonder nadenken mijn familie kan zien en knuffelen maar ook dat ik een stuk minder risico loop om andere mensen ziek te maken. Ik vind het namelijk heel erg als ik anderen ziek maak. Ik ervaar die dwang zó ontzettend niet, ik zie het vaccineren (of testen, met bijbehorende bewijs) juist als een kans om weer vrijer te kunnen gaan leven in een samenleving die veiliger is voor iedereen.

De mensen die de grootste moeite met de maatregelen hebben lijken het minst te willen doen om ervoor te zorgen dat de maatregelen versoepeld kunnen worden (verzet je!). Ik vind dat erg lastig te begrijpen.

Dit is natuurlijk niet waar. Het absoluut niet eens zijn met een vaccinatiepaspoort (of testsamenleving) heeft niks te maken met dat ‘wij’ dan degenen zijn die ervoor zorgen dat er niet versoepeld wordt. Denk je echt dat het kabinet luistert naar ‘het volk’? Die drukken erdoorheen wat ze willen hoor. En ook ‘wij’ (heel vervelend dat voor mijn gevoel deze twee groepen zo tegen elkaar op worden gezet op deze manier) houden ons gewoon aan de regels die er nu zijn, dus het is wel makkelijk roepen dat het dan de schuld is van degenen die het hier niet mee eens zijn als er niet versoepeld wordt.

De reden dat ik mij niet wil laten vaccineren is omdat er niks bekend is over de lange termijn. Er wordt met mRNA (gentherapie) gewerkt en dat is meer dan deccenia niet toegestaan geweest. Niemand weet wat het met je lichaam doet over een paar jaar. Daarom kies ik ervoor om het niet te doen. Een bewuste keuze vanaf mijn kant. Nog meer redenen dat ze zo’n paspoort er niet doorheen zouden mogen drukken.

Er wordt gewerkt met genetische informatie van het virus. Het mRNA, dus het messengerRNA van het covid virus. Dat doet niks met jouw DNA, als je dat mocht denken (zoals mijn schoonzusje).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:46

_San87_ schreef:
Er wordt gewerkt met genetische informatie van het virus. Het mRNA, dus het messengerRNA van het covid virus. Dat doet niks met jouw DNA, als je dat mocht denken (zoals mijn schoonzusje).

Het is niet zeker WAT het doet, voorlopig wordt aangenomen dat het buiten het cytoplasma van de cellen snel wordt afgebroken en dus wordt aangenomen dat het veilig is....
Dat is echter niet zeker, en het zou dus wel eens zo kunnen zijn dat de antigeenproductie doorgaat en zo een immuunreactie op gang houdt.... met alle gevolgen van dien.

Het is gewoon 'experimenteel' te noemen. Hetgeen makkelijk te verdedigen is wanneer iedereen om je heen terstond dood neervalt.
Nu lijkt het echter een te groots experiment wanneer je het afzet tegen de ernst van het virus.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:52

Ninx schreef:
_San87_ schreef:

Het is niet zeker WAT het doet, voorlopig wordt aangenomen dat het buiten het cytoplasma van de cellen snel wordt afgebroken en dus wordt aangenomen dat het veilig is....
Dat is echter niet zeker, en het zou dus wel eens zo kunnen zijn dat de antigeenproductie doorgaat en zo een immuunreactie op gang houdt.... met alle gevolgen van dien.

Het is gewoon 'experimenteel' te noemen. Hetgeen makkelijk te verdedigen is wanneer iedereen om je heen terstond dood neervalt.
Nu lijkt het echter een te groots experiment wanneer je het afzet tegen de ernst van het virus.

Een specialist van een universitair ziekenhuis had er een mooi, helder en vooral duidelijk filmpje over gemaakt (die ik niet kan vinden, uiteraard :')), ik ben toch geneigd die persoon te geloven tot er onomstotelijk bewijs is dat mRNA toch spannendere dingetjes doet :).

https://www.ntvg.nl/artikelen/nieuws/ge ... k/volledig

Hier nog wat info. Ik maak me iig geen zorgen over het vaccin wat mRNA betreft.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:01

Alleen hebben we geen last van pandemieën sinds we door de overbevolking van de aarde en het neoliberaal uitputten daarvan de wereld tot een hellhole hebben gemaakt. Pandemieën zijn van alle tijden, je kan hoogstens zeggen dat tegenwoordig betere voorwaarden scheppen voor een uitbraak van een nieuwe pandemie.

Het klopt dat we met een gezondere levenswijze heel veel welvaartsziekten kunnen bestrijden. Het probleem is alleen dat we het nu over een pandemie van een virus hebben en die bestrijd je niet met gezonder leven, die bestrijd je door de bestrijding van het virus te beperken. Dat beperken kan je door social distancing doen, door heel goed de mensen die besmettelijk zijn eruit te pikken en in isolatie te zetten en door vaccineren. Het enige wat een paspoort doet is zeggen: "Deze mensen zijn op dit moment geen risico, ze hebben namelijk net de ziekte doorgemaakt, ze zijn net getest of ze zijn gevaccineerd." Dus deze mensen hoeven zich daardoor minder aan de social distancing regels te houden, want zij kunnen het virus op dit moment niet verspreiden.

Dat paspoort zal sowieso iets tijdelijks zijn. Er komt een moment, met dit vaccinatietempo vrij snel in de westerse wereld, waarin het besmettingsrisico klein genoeg geworden is om geen extra maatregelen meer te treffen. Er zijn twee redenen waarom die maatregelen dan weer heel snel weg zijn. De eerste is heel simpel de economie en economie is meer dan alleen veel geld hebben, economie gaat ook over de basisbehoeftes voor ons als mensen. Maatregelen belemmeren de economische groei en politici worden niet blij als ze daar aan gekoppeld worden, want dat kost ze de herverkiezing. Daarom zie je ook een groot deel van de politici, die liever vandaag dan morgen stoppen met de maatregelen, ook binnen de demissionaire regering. En de tweede is dat kiezers niet blij worden van zinloze beperkingen en op het moment dat de reproductie door de maatregelen structureel omlaag gebracht is, dan willen de politici weer niet verantwoordelijk zijn voor het inperken van de maatregelen, waarmee ze hun herverkiezing in gevaar brengen. Het hele idee dat als die maatregelen er zijn, dat die dan nooit meer weggaan, omdat de overheid ons wil controleren. Je weet wel die overheid, die we zelf kiezen en zelf weer kunnen wegsturen. Dat hele idee dat is gewoon onzin. Dat werkt in een dictatuur, maar hier werkt dat gewoon niet.

Door de pandemie hebben we een hoop beperkende maatregelen moeten nemen. Die maatregelen moeten helaas van kracht blijven tot we de pandemie eronder hebben. En het paspoort doet niks meer of minder dan die beperkende maatregelen opheffen voor mensen, die kunnen aantonen dat die maatregelen voor hun niet nodig zijn. Heel veel simpeler is het niet.