Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 00:05

Gezien het feit dat wij smorgens keken voor een hotel en nog voor €120 konden boeken, 10 min later voor €160 en de prijs die avond op €250 stond zullen een hoop mensen ook met de auto gaan en een hotel nemen.

Althans, niemand bij ons wil de Bob zijn en je moet natuurlijk met aparte auto’s :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:24

Haha, bij ons was ook het hele hotel gevuld met mensen van dat festival :D

Zijn nog tot laat door gegaan toen met zijn allen op een kamer, dat was echt heel gezellig haha. Hotel manager kwam zelfs meedoen omdat ze het zo gemist had :+ ze zei dat ze wel wat gewend was van Defqon etc.

Dus een hotel kan wel heel gezellig zijn als er geen andere mensen nog in zitten!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:48

Firelight schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1100335 ... angstesten

Onderzoeksplatform Follow The Money (FTM) publiceerde dinsdag een artikel over de overeenkomst met de stichting. Vanuit de overheid vloeit 925 miljoen euro naar de stichting om de sneltesten uit te voeren, maar aan de deal ging geen aanbesteding vooraf. Over de voorwaarden van de overeenkomst is weinig bekend. De stichting heeft geen raad van toezicht en in de statuten staat niks over hoe het geld moet worden besteed, schrijft FTM. Vragen die FTM aan het ministerie stelde, werden niet beantwoord.

925 miljoen euro....
Die hadden ze beter aan vaccins kunnen besteden.

Hier was gister een heel item over bij Een vandaag op NPO2
Namelijk dat er helemaal geen resultaten zullen komen van deze zogenaamde test evenementen. Dat is ook de rede waarom bijv een Walibi niet mee deed.

Er is best veel om te doen en de ziekenhuizen spreken schande want die zien het geld ook liever aan vaccinaties besteed worden zodat we ALLEMAAL weer veilig zijn.

Dat moet namelijk prioriteit hebben!!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:27

Dat gast over de testen voor toegang evenementen. Fieldlab staat daar eigenlijk los van volgens mij, werkt met ander testsysteem en app. En wordt een hele hoop data verzameld en geanalyseerd.
Maakt het niet ineens de juiste keuze, maar wel belangrijk te beseffen dat er een verschil is tussen de inititatieven.

Overigens heb ik het idee dat er veel geld naartoe gaat omdat ze hopen op die manier meer te kunnen openen, en de evenementen-/recreatiesector daarmee zsm juist een boost te kunnen geven, met positieve economische gevolgen.

Vaccins wordt zo veel mogelijk aanschaf gedaan, maar we zijn afhankelijk van Europese verdeling afspraken (en ik zou het ook graag sneller zien hoor, hoe sneller iedereen gevaccineerd hoe liever)

Vayo

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:53

Ik ben uitgeloot. Ik vind het wel echt met een dubbel gevoel. Enerzijds heb ik zo’n behoefte en zin om weer op stap te kunnen en niet zo idioot die 1,5 m te handhaven, maar gewoon even zorgeloos genieten van de gezelligheid.

En ergens denk ik dat ze eerst maar eens moeten zorgen dat de normale dagelijkse dingen weer kunnen. Gewoon “thuis “ een terrasje pakken met wat vrienden. Een select gezelschap thuis uitnodigen voor een biertje. Geen avondklok. Maar aan de andere kant dacht ik ook “tja , de mogelijkheid is er .... pakken wat je pakken kan”.

En het idee van een testmaatschappij of “het nieuwe normaal” beangstigd mij wel. Ik heb toevallig gisteren getest en ik vond het echt enorm vervelend en naar. Ze heeft 3 keer moeten proberen en toen heeft ze er maar genoegen mee genomen dat ze net niet diep genoeg kon komen.
Naar een testevent gaan voelt dan eigenlijk ook weer de testmaatschappij aanmoedigen, terwijl ik dit juist niet zie zitten. Maar wel behoefte aan leuke dingen. Ik vind het echt lastig.....
Ik hoop dat er nu eens doorgevaccineerd kan worden. Als iedereen aan de beurt gekomen is en iedereen heeft de mogelijkheid gehad zich te laten vaccineren, dan mogen ze alles van mij opengooien zonder testen. Terug naar echt normaal en accepteren dat Corona erbij hoort en we het voldoende onder controle kunnen houden door kwetsbaren te vaccineren.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:01

ik vind het heel fijn voor de mensen die dit zo gemist hebben om weer op stap te kunnen maar eerlijk gezegd hou ik mijn hart vast.
Wij krijgen komende week online scholing over hoe te handelen bij landelijk code zwart omdat dat echt heel dichtbij is en om dan tegelijkertijd zoveel evenementen uit de grond gestampt te zien worden maakt me wel bang.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 17:08

Polly schreef:
ik vind het heel fijn voor de mensen die dit zo gemist hebben om weer op stap te kunnen maar eerlijk gezegd hou ik mijn hart vast.
Wij krijgen komende week online scholing over hoe te handelen bij landelijk code zwart omdat dat echt heel dichtbij is en om dan tegelijkertijd zoveel evenementen uit de grond gestampt te zien worden maakt me wel bang.

Snap ik heel goed Polly!
Maar ik denk dat deze test evenementen niet het probleem zijn, eerder de bereidheid van mensen om zich in het dagelijks leven aan de maatregelen te houden..

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:30

Ik vind de testevenementen echt belachelijk.

Niets kan open, geen enkele versoepeling maar dit kan wel? En het kost nog verschrikkelijk veel geld ook.

Ja er wordt vantevoren getest maar geloof nooit dat dat waterdicht is. Laat ze dat geld investeren in het normale leven...

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:15

Ik kijk met smart uit naar festivals, terrasje pakken met meerdere vrienden. Ik kan het niemand verbieden om mee te doen aan het testbeleid. Ik word er wel heel erg verdrietig van. Ik vind het van de zotte dat je moet bewijzen dat je gezond bent en niet ziek. Het voelt zoooooo tegenstrijdig en van de zotte.

Nee ik zeg niet dat er geen virus is en dat je er ontzettend ziek of zelfs dood aan kan gaan. De meeste mensen overleven het gewoon of hebben minimale klachten.

Ik hoop ook oprecht dat er geen testsamenleving gaat komen. Ook niet voor een terrasje pakken. 2 kopjes koffie of thee en dan belachelijk veel geld kwijt te zijn ivm het testen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:06

Weet je wat ik nou zo grappig vindm dat iedereen zo valt over dat 538 feest petities en weet ik het wat.

Je hoort niemand dat de dag erna 7500 fans in de Arena zitten, waar Ajax mogelijk kampioen wordt. Denkt iedereen dat die fans braaf naar huis gaan na de wedstrijd ipv met zn allen een feestje vieren zoals vrijdag zo bij Cambuur gebeurde?

Je hoort niemand over het festival Startschot op het terrein van de zwarte cross waar 1 mei ook 10.000 mensen bij elkaar komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:56

Olympia schreef:
Weet je wat ik nou zo grappig vindm dat iedereen zo valt over dat 538 feest petities en weet ik het wat.

Je hoort niemand dat de dag erna 7500 fans in de Arena zitten, waar Ajax mogelijk kampioen wordt. Denkt iedereen dat die fans braaf naar huis gaan na de wedstrijd ipv met zn allen een feestje vieren zoals vrijdag zo bij Cambuur gebeurde?

Je hoort niemand over het festival Startschot op het terrein van de zwarte cross waar 1 mei ook 10.000 mensen bij elkaar komen.

Precies. Daarnaast wordt iedereen getest. Wat nergens anders wordt gedaan. Ik begrijp het echt niet.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:00

En bovendien.. die wedstrijd van Ajax-AZ is zelfs in tijd verschoven, omdat er publiek mag komen en anders zaten ze met de avondklok. Werkelijk waar niemand hoor je daar over.

Weet je, als je er tegen bent om welke reden dan ook, dat mag. Maar focus je niet op maar 1 ding zoals nu met het feest van 538 gebeurd. Dan moet je ook een petitie tegen het startschot doen en tegen de wedstrijd van Ajax icm dat ze kampioen kunnen worden en die supporters echt niet braaf naar huis gaan na de wedstrijd..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:03

Dat is toch logisch? 538 is beroemd en heeft het constant op de radio erover. 7500 over een voetbalstadion is natuurlijk heel anders dan zonder 1.5 meter naast elkaar. Mij interesseert het niet allemaal zoveel maar ik snap wel dat mensen hier sneller over vallen.

Je moet je nu niet aangesproken voelen omdat je er heen gaat, nergens voor nodig.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:07

Olympia schreef:
Weet je, als je er tegen bent om welke reden dan ook, dat mag. Maar focus je niet op maar 1 ding zoals nu met het feest van 538 gebeurd. Dan moet je ook een petitie tegen het startschot doen en tegen de wedstrijd van Ajax icm dat ze kampioen kunnen worden en die supporters echt niet braaf naar huis gaan na de wedstrijd..

Ben ik ook niet voor.

Maar ik ga zelf geen petities starten.
Deze is er.
Die teken ik.

Ik ben wél voor de serieuzere wetenschappelijke experimenten waarbij van te voren duidelijk is welke factoren onderzocht worden en hoe.
Daar horen onderzoeksvragen, hypotheses en werkplannen bij, op voorhand.

En zodanig van opzet dat je redelijk kunt inschatten dat je het echt in de hand kunt houden en kunt regiseren/aansturen/bijstellen ook op de dag zelf nog.

Aan die voorwaarden wordt hier niet voldaan.

En dáárom ben ik er in dít geval tegen.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 18-04-21 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:08

Eigenlijk is het wel zo is, dat ik en vast alle andere mensen daar ook een veel grotere kans hebben om in het dagelijkse leven (voor mij op stal, op werk, bij klanten én in de supermarkt en de Kruidvat bij wijze van) een besmetting op te lopen dan dat ik in een vak sta met 2500 man. Het is niet zo dat als er daar toch 1 positief blijkt, er direct 2500 man in het ziekenhuis ligt.

En ik snap écht de druk op de ziekenhuizen. Maar het is wel flauw om hierover te vallen en dat de rest allemaal oké is. Ik denk dat het Vondelpark zonder testen iets gevaarlijker is.

Laten we hopen dat verder de vaccinaties inderdaad opschieten zodat er wat minder druk op komt te staan.

Overigens had ik wat betreft drank een combinatie mooi gevonden voor de horeca, maar dan ook: ga je voor de horeca in Breda dan is het voor de rest van Nederland weer sneu.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:11

Ik voel mij niet aangesproken hoor. Dat is iets wat jij er van maakt. En dat is niet zo. :)

Ik vind dingen rondom Corona vaker krom. En dit is gewoon weer zo'n ding, waarvan ik niet begrijp dat mensen zelf de focus op 538 leggen en daardoor blind lijken te zijn wat er nog meer gebeurd en dat het niet alleen het 538 feest is.

Denken mensen nou echt dat die 7500 supporters bij Ajax allemaal braaf naar huis gaan na de wedstrijd als Ajax kampioen wordt? Ik denk dat het heel realistisch is dat die nog een feestje vieren op elkaar buiten de Arena. Hoor je de Ziggodome klagen? Hoor je Afas klagen? Hoor je de horeca op het Arenaplein klagen? Nope. Tenzij mensen zo naief zijn dat ze denken dat deze supporters braaf naar huis gaan zonder een feestje te bouwen bij een kampioensschap. Kijk wat er vrijdag gebeurde bij Cambuur. Hoor je niemand over. Ook 2000 man die een feestje bouwde en de politie deed niks..

Wat gebeurd er in Breda? Iedereen gaat klagen en petities starten.. :roll:

En de vakken zijn verdeeld in 2500 man waar je ook in die vakken je eten en drinken moet halen, dus nee. Er zijn geen 10.000 man op elkaar. Er zijn 4 bubbels van 2500 man die niet met een andere bubbel in contact mogen en kunnen komen. Maar omdat niemand leest en zich alleen maar krom staart op 10.000 man bij elkaar krijg je dit. Dat mensen blind zijn voor hoe die 10.000 bij elkaar worden gezet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:23

Nou, je schiet zo in de verdediging. Dat is nergens voor nodig hoor :+

Die 10k gaan wel allemaal tegelijk van het veld af trouwens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:26

Maar leg het maar eens uit aan de horeca. Hoe valt dit nog goed uit te leggen in de hoop dat ondernemers het begrijpen?
U mag niet open meneer de horeca ondernemer en winkelier maar we gaan wel een experiment houden met 10.000 man....

Maar als er 1 groep voorbij is gelopen dan is het de horeca wel

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:28

Ik zou zelf ook liever zien dat de horeca open gaat. Ik denk ook dat dit wel een beetje een goedmakertje is, tegenover dat ze ondertussen alles blijven verlengen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:28

Leg eens uit aan de horeca? De evenementen brache is al 13 maanden dicht?

En ik schiet niet in de verdediging hoor :+ Dat is wat jij er van maakt. Dit zou ik namelijk ook vinden als ik geen kaarten had of niet was gegaan. Dat staat er compleet los van.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:32

Olympia schreef:

En ik schiet niet in de verdediging hoor :+ Dat is wat jij er van maakt. Dit zou ik namelijk ook vinden als ik geen kaarten had of niet was gegaan. Dat staat er compleet los van.

Nou dit inderdaad. Daarbij zijn er ook experimenten in de horeca.
Ik snap niet zo goed waarom iets erger is voor de horeca dan voor de evenementen branche. De mensen die daar werken zijn niet belangrijk?

Prima als de test evenementen voor jou vervelend voelen ivm de druk in de zorg maar stellen dat het zo sneu is voor de horeca vind ik echt een kul argument.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:33

Olympia schreef:

Horeca is met complete plannen gegaan naar het kabinet over hoe zij veilig open kunnen gaan.
Ik ga er verder niet op in maar ik vind dat je dit soort evenementen niet kan organiseren. Niet nu, niet in deze tijd als de ziekenhuizen nog vol liggen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:35

Purny dat is een ander argument maar stellen dat het zo erg is voor de horeca terwijl de evenementen branche niet meer open is geweest, is nogal gek.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:40

Oh, maar ik wil dat de horeca open gaat én evenementen hoor :+ want ik ben oprecht niet bang dat dit mis gaat. Maar ik snap wel dat het niet leuk is om al die mensen langs je tent te zien lopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:45

sureido schreef:
Oh, maar ik wil dat de horeca open gaat én evenementen hoor :+ want ik ben oprecht niet bang dat dit mis gaat. Maar ik snap wel dat het niet leuk is om al die mensen langs je tent te zien lopen.

Bij de testvakantie naar rhodos zijn er ook 8 positief bevonden. Dus ik vraag me af hoe dit veilig zou kunnen?