Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:30

Kaaspasta klinkt als smeerkaas?

Sloffen, van die goedkope gebreide dingen, die gaan ook vaak mee van de action.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:32

Dat click en collect lijkt toch wel echt te gaan gebeuren *\o/*
Ik ben wel benieuwd hoe, want toen ik laatst verf ging halen bij een winkel zonder webshop mocht er blijkbaar niet gepind worden (want je moet vooraf bestellen oid). Dus toen moest ik of contact gepast meenemen of dat ik mijn nummer gaf en hij een tikkie stuurde via whatsapp. Bij een zelfstandig ondernemer kan dat maar bij een Action of Hema lijkt me dat ingewikkeld en kun je wel online bestellen dan zit je denk ik toch snel aan een minimum bestelbedrag zoals bv. de bouwmarkten ook hebben.
Ik heb bij de bloemist die nu een buitenwinkel heeft trouwens wel gewoon gepind afgelopen weekend.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:41

Is gewoon een pasta met kaassaus. Een zakje dat je aanmaakt met water. Doe dan in apart pannetje wat groente koken wat ik erbij gooi op het laatst. Eventueel wat blokjes ham opbakken en heb van een 2 persoons zakje 3 of 4 maaltijden. :P

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:42

Vooraf bestellen kan bij de kleine bouwmarkt hier in de buurt per app/bellen/ mail. Die heeft ook geen webshop.
En daar kun je bij afhalen gewoon pinnen.

Die zaak zit naast de Jumbo en had een rol ducttape nodig, ik denk hebben ze wel bij de Jumbo maar helaas.
Loop naar die kleine bouwmarkt, bel aan bij de buiten afhaalbalie.
Ik zeg, ik heb niet besteld, maar kan ik dat ter plekke nog doen? Of?
Want ik dacht stuur wel een appje nu hier ter plekke als ze willen.
Maar ze ging die rol tape halen en kon zo pinnen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:43

je kan bij het bestellen van de boodschappen van de jumbo nu ook veel hema dingen bestellen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:51

FleurVP schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe, want toen ik laatst verf ging halen bij een winkel zonder webshop mocht er blijkbaar niet gepind worden (want je moet vooraf bestellen oid). Dus toen moest ik of contact gepast meenemen of dat ik mijn nummer gaf en hij een tikkie stuurde via whatsapp. Bij een zelfstandig ondernemer kan dat maar bij een Action of Hema lijkt me dat ingewikkeld

Niet kunnen pinnen heeft vaak maar 2 redenen: Het pinapparaat is stuk of belastingvoordeel :Y) Dus wees maar niet bang dat je straks alles contact moet gaan betalen.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:38

De Action... ik heb er een hard hoofd in dat ik deze open zie gaan vóór einde van april. Eind april gaan wij verhuizen en zoals iemand in dit topic ook al aangaf; daar kan je de hele verfadeling leegkopen voor € 50,- totaal. Dat is bij de bouwmarkt niet het geval :+. Ook al hoeven we niet op de kleintjes te letten, toch is het fijn om spullen ergens te halen waar je weet dat het goedkoper is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:14

Action heeft zover als ik weet al geen online shop. En na wat ik een keer begreep willen ze dit ook niet.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:15

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:25

Autumnn schreef:
mystery1980 schreef:
wellicht elkaar even helpen, wie heeft er iets kleins nodig in welke plaats?

Zou daar wel voor open staan, als iemand in mijn regio bv een puntenslijper nodig heeft, gooi ik er graag 1 in de bus, heb er vast nog wel 1 liggen.

broeken ook nog wel wat liggen, zelf wat aangekomen -O-

Goed idee :j ik woon in de Zaanstreek mocht iemand iets nodig hebben. Ik heb dus een latje nodig, zo rond de 2.70m

woon niet in de buurt helaas.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:37

Wbt stukje vlees zonder stukje vega discussie. Ik eet minder vlees, maar ik eet het wel. Mijn vriend was slager. Ik vergroot maaltijd porties door extra groente en ivh per maaltijd minder vlees. Ook eten we regelmatig vlees vrij. Ik moet wel een goede balans zoeken anders krijg ik gemopper haha.
Maar vlees is duur, en dit scheelt echt wel in de portemonnee. Wij halen het vaak bij de turk. Dat scheelt echt veel.

Action mis ik ook inderdaad. We krijgen ons huis half oktober maar ik ga voordat we het najaar ingaan toch ook wel even wat inslaan. Komende periode zal het wel flink uitverkocht zijn.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:38

Ik mis nu een winkel waar ik goedkoop inpakpapier kan halen := Vind max 1 euro per standaard formaat rol meer dan voldoende, qua kwaliteit mag het dan ook gewoon bagger zijn. Normaal haal ik eens in de zoveel tijd een voorraad bij de action maar die is nu op, en niemand van m'n vrienden in de buurt heeft nog een rolletje voor me liggen helaas. Zie ze in de xenos webshop wel staan maar max levertijd van 12 werkdagen schrikt me een beetje af, ik heb het wel echt volgende week nodig. Iemand nog een tip waar ik er aan kan komen of een ander idee om creatief met inpakken om te gaan? :')

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:48

Ik had hetzelfde dit weekend, bij de AH was het uitverkocht. Bij veel pakjes zit van dat bruine opvulpapier en daar hebben we het mee ingepakt en dan met een stift er wat patroontjes opgetekend en de naam van het kindje op geschreven.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:48

FleurVP schreef:
Ik had hetzelfde dit weekend, bij de AH was het uitverkocht. Bij veel pakjes zit van dat bruine opvulpapier en daar hebben we het mee ingepakt en dan met een stift er wat patroontjes opgetekend en de naam van het kindje op geschreven.

Helemaal hip :D.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:49

Memories schreef:
Ik mis nu een winkel waar ik goedkoop inpakpapier kan halen := Vind max 1 euro per standaard formaat rol meer dan voldoende, qua kwaliteit mag het dan ook gewoon bagger zijn. Normaal haal ik eens in de zoveel tijd een voorraad bij de action maar die is nu op, en niemand van m'n vrienden in de buurt heeft nog een rolletje voor me liggen helaas. Zie ze in de xenos webshop wel staan maar max levertijd van 12 werkdagen schrikt me een beetje af, ik heb het wel echt volgende week nodig. Iemand nog een tip waar ik er aan kan komen of een ander idee om creatief met inpakken om te gaan? :')

Hema?
AH?
Jumbo?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:52

Supermarkt inderdaad?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:55

Nog servetten ergens misschien? Werkte hier ook als inpakpapier

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:59

Memories schreef:

Kruidvat

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:04

Memories schreef:

Krantenpapier? Kruidvat verkoopt ook, staat bij de kassa vaak. En niet duur.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:26

Oscar schreef:
Ik kom er 2 keer per jaar en dan neem ik dingen zoals aluminium ovenschalen ed. mee.

2 x per jaar naar de action??

Geen tik fout?

Ik ben nogal een hamsteraar... :o
Al ben ik niet een fanatieke shopper.

Flinke voorraad van oa sokken, ondergoed,t'shirts maar ook pasta's, groenten, kwasten, sponzen en ducktape :+

Dat laatste vooral omdat ik de aangebroken rol ergens neer leg waar ik het niet kan vergeten....en jawel 10minuten later kan ik het niet meer vinden _O-

Ik mis nu niet echt specifiek iets maar ik mis wel de "vrijheid" om zo ff een winkel in te lopen om snel een pak suiker oid te halen zonder dat je een kar mee moet hebben en mondkapje etc.

Voorheen riepen mensen regelmatig als ze bij ons kwamen van "oooh wat een voorraad" wat moet je ermee?

Nu zeggen ze niet zoveel }> :D

Besef net dat ik zelfs een reserve kruiwagen heb :') altijd handig,dient nu als opslag..

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:30

Daan13 schreef:
Oscar schreef:
Ik kom er 2 keer per jaar en dan neem ik dingen zoals aluminium ovenschalen ed. mee.

Geen tik fout?

Ik ben nogal een hamsteraar... :o
Al ben ik niet een fanatieke shopper.

Flinke voorraad van oa sokken, ondergoed,t'shirts maar ook pasta's, groenten, kwasten, sponzen en ducktape :+

Dat laatste vooral omdat ik de aangebroken rol ergens neer leg waar ik het niet kan vergeten....en jawel 10minuten later kan ik het niet meer vinden _O-

Ik mis nu niet echt specifiek iets maar ik mis wel de "vrijheid" om zo ff een winkel in te lopen om snel een pak suiker oid te halen zonder dat je een kar mee moet hebben en mondkapje etc.

Voorheen riepen mensen regelmatig als ze bij ons kwamen van "oooh wat een voorraad" wat moet je ermee?

Nu zeggen ze niet zoveel }> :D

Besef net dat ik zelfs een reserve kruiwagen heb :') altijd handig,dient nu als opslag..

Dat kon mijn tekst zijn

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:37

Daan13 schreef:
Oscar schreef:

Geen tik fout?

Dat red ik niet eens. Action is echt niet per definitie voor iedereen een cruciale winkel :Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:39

Zo handig voorraad. *\o/*

Ben nu ook blij met mijn weckketel. Kan ik nu ook nog een voorraadje eigen geteeld groente aanleggen zonder afhankelijk te zijn van de vriezer. Met dat hoop dingen maar maximaal 3/6 maanden houdbaar is in de vriezer. En met wecken vaak veel langer houdbaar.

Zo wil ik op het moment naar de winkel, maar ben niks nodig. :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:13

Het was geen tikfout :D

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:23

:') het is niet zo dat ik er elke week of maand er naar toe ga maar het is toch wel een herhipt handige winkel :))

Al moet ik zeggen dat ik het geld online ook prima kan uitgeven :=
Deze week vakantie en ben nu al 350,-lichter voor de paarden O:) oh wacht toch een beetje boel voor mij..

M'n overbuurvrouw gaat denk ik voor de deur liggen als de action weer open gaat :') die gaat rustig iedere week heen en komt regelmatig met een kar vol (!) naar buiten.