Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Varekaj schreef:Ik kwam onlangs als fietser met racefiets plots achterop 3 ruiters, op het jaagpad. Een plek waar je ze absoluut niet verwacht omdat ze er volgens mij niet eens mogen rijden en tegelijk omdat het compleet gestoord is om je daar als ruiter te begeven. Het pad is net breed genoeg voor 2 fietsers naast elkaar of 3 wandelaars. Ene kant bosrand of draad, andere kant 1m graskant die vaak steil naar beneden gaat, recht de vaart in.
Schrok me rot omdat ik ze dus als confrontatie kreeg pal om een bocht zonder enig overzicht.
Ik rij misschien maar 22km/u, je schrikt je alsnog de pleuris als je de bocht om komt en het hele pad is volledig ingenomen door een paardenkont. Als ze daar 1 drol leggen ligt het hele pad vol.
Veulen84 schreef:Enne als ze niet gaan? Het vaste hardloopclubje loopt gewoon stug door reageren nergens op. En op de dijk heb ik regelmatig racefietsers die dan gaan opcrossen tegen je, die passeer je gewoon niet even makkelijk.
Absolem schreef:Ik zit me gewoon af te vragen of er geen landelijke petitie getekend/gemaakt kan worden om alle paarden en menners 1 dag in de week vrij spel te geven zodat er ongestoord gereden kan worden en de natuur even op adem kan komen van de stormloop aan mensen. en het de rest van de week "delen" met de stads mensen is.
Want eerlijk is eerlijk het is dat ik zo een braaf paard heb. Maar allemachtig Jezus Christus wat een verschrikkelijke drukte vanmiddag. Idioot gewoon...
Varekaj schreef:Met regenweer kom ik vaak de diehard wandelaars en mountainbikers tegen die bij mooi weer zich ook dood ergeren aan alle drukte en dus niet in rust en stilte kunnen genieten. Jammer genoeg zijn veel paden van de korte route vlakbij stal gras en met de huidige regen kan je daar sowieso niet "harder" dan een sukkeldrafje. Daar zie je dan ook weinig wandelaars.
Op de betere paden bijgevolg dus ook meer recreanten.
Wat me wel blijft verbazen: waarom gaan zoveel mensen het bos in met sneakers of nette schoenen als het gigantisch geregend heeft
Naderhand smakelijk om gelachen en door, maar mensen denk even na.
. Citaat:Als ze ruiterpaden afsluiten met linten (en je officieel geen andere route kan/mag rijden) haal ik ze ook weg.
Hoe moet ik weten als ruiter dat ik die dag het bos blijkbaar niet in mag/kan en men zonder bericht vooraf paden/wegen/parkeerplaatsen af gaat sluiten zonder mensen erbij?
Winged schreef:Citaat:Als ze ruiterpaden afsluiten met linten (en je officieel geen andere route kan/mag rijden) haal ik ze ook weg.
Hoe moet ik weten als ruiter dat ik die dag het bos blijkbaar niet in mag/kan en men zonder bericht vooraf paden/wegen/parkeerplaatsen af gaat sluiten zonder mensen erbij?
Trailevenementen sluiten GEEN paden af. Tenminste, niet die ik loop. Ik heb wel eens een mtb-wedstrijd gezien die complete routes volledig uitzette en afzette met lint. Trailruns zijn vaak of een lijntje lint in de boom gehangen. Of speciale plastic bewijzers die hergebruikt kunnen worden. Die laatste worden ook ontzettend vaak weggehaald.
(En ja, evenementen moet je aanvragen bij de gemeente en zijn dus met toestemming)
Es_ther schreef:Waar ik me wel aan stoor is dat mensen niet even netjes achter elkaar gaan lopen om te passeren. Als ik met mijn vriend loop en we zien tegenliggers lopen we achter elkaar en gaan waar het kan even aan de kant zodat we ruimte hebben. Maar blijkbaar zien mensen dat als vrijbrief om dus lekker nog breder te gaan lopen.
Marije_jiplover schreef:Ik heb me gisteren verbaasd over hoe onwijs rustig het was op het strand om kwart over 11, tot ik me rond 12 uur, toen er dus langzaamaan wat meer mensen het strand op kwamen, realiseerde dat mensen waarschijnlijk eerst uitgebreid aan 't kerstontbijt gezeten hebben.
Onze camper kijkt uit op het fiets-wandel-ruiterpad naar zee en het is de hele middag behoorlijk druk geweest, ook met groepen groter dan 2 volwassenen die ongetwijfeld niet allemaal van 1 huishouden waren.
Wij waren toen zelf lekker alweer terug gelukkig.