Welke winkels ga jij missen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:42

Mando schreef:
Het is echt belachelijk wat er gebeurt.

Lockdown is lockdown.

Helemaal mee eens. Wat heb je nou eigenlijk echt nodig om 5 weken te overleven.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:44

WC papier _O-

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:47

san4nie schreef:
Mando schreef:

Lockdown is lockdown.

Dat is het punt toch niet. Het is als ondernemer toch alleen maar logisch dat je gaat zoeken naar mogelijkheden om wél omzet te genereren.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:55

san4nie schreef:
Mando schreef:

Lockdown is lockdown.

Voor een gewoon mens: in principe niet heel veel. Voor een ondernemer: omzet.
Ik snap het aan de ene kant wel en aan de andere kant denk ik, zo blijven we bezig. Maar dit is altijd al zo in Nederland.

san4nie

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:09

Maar natuurlijk is het logisch dat ondernemers opzoek gaan naar mogelijkheden! Omzet nodig hebben en kijken hoe dat veilig kan. Dat weet en merk ik zelf ook wel degelijk, van heel dichtbij.

Maar de kleine ondernemers hebben er niks aan dat de Hema, action, en dergelijke zelf wel vinden dat ze open mogen.

Maar ben inderdaad bang dat we zo bezig blijven en er geen einde komt aan deze ellende.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:13

san4nie schreef:
Maar natuurlijk is het logisch dat ondernemers opzoek gaan naar mogelijkheden! Omzet nodig hebben en kijken hoe dat veilig kan. Dat weet en merk ik zelf ook wel degelijk, van heel dichtbij.

Maar de kleine ondernemers hebben er niks aan dat de Hema, action, en dergelijke zelf wel vinden dat ze open mogen.

Maar ben inderdaad bang dat we zo bezig blijven en er geen einde komt aan deze ellende.

Dit dus idd :(:)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:15

Natuurlijk is het zuur dat je 5 weken dicht moet, dat vind ik voor mezelf ook. Ik zou aan huis mogen fotograferen of 1 persoon buiten volgens de regels
Maar ik ga nu niet werken omdat ik elke fotoshoot nu een onnodige beweging vind.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:31

san4nie schreef:

Dit idd.

---

De lokale Primera waar wij jaarlijks Oudejaarsloten en cadeaubonnen halen voor kerst ook, gaat nu mensen online/via social media laten bestellen en de pakketjes bezorgen dus zij zoeken op een fijne manier uit hoe ze nog wat omzet kunnen binnenslepen, wat altijd beter als niks is. Net dus een flinke bestelling gedaan bij ze en ben blij dat ik ze dan zo kan helpen nu :j

Maar een action e.d. Die kostte wat kost nu de regels proberen te ombuigen... blij dat het kabinet daar een stokje voor steekt. Het spul is idd bij de action goedkoop maar je kunt toch best tijdelijk je poets spullen even bij de gewone winkel halen lijkt me (ook als puur financieel ernaar kijken, want de meeste supermarkten hebben van basis spullen ook goedkopere producten en dat scheelt echt niet veel met action dan- alleen de A merk spullen dan miss maar daar vind je online vaak ook fijne acties van).

Ik snap dat mensen die veel bij action halen enz nu toch op langer termijn duurder uit gaan zijn als ze t elders moeten kopen en dat is zeker k*t als je daar minder budget voor hebt, maar ze moeten toch iets doen nu... zoals je wel ziet maken Hema ed er gelijk misbruik van en blijven ze manieren zoeken - wat ik ook wel snap hoor, maar om dan nu te zeggen dat het essentiële winkels zijn? Nee, ben ik het dan weer niet mee eens, want hetgeen wat ze verkopen waarvoor ze open zouden Mogen blijven als het aan hun lag; dat spul krijg je ook online of in supermarkten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:59

moonsparkle schreef:
Ondanks dat er ergere dingen zijn mag dit toch wel ter sprake komen? Daarbij hebben veel kleine zelfstandige winkels het vaak al moeilijk om rond te komen, steeds meer leegstand. Volgens mij zegt niemand ook dat ze het niet vinden kunnen dat winkels dichtgaan, maar vinden ze het gewoon fijn even te delen en om te lezen welke winkels mensen gaan missen, lijkt mij oke.

Precies dit dacht ik. Je kan nergens over koetjes en kalfjes kletsen hier wel ... ja het is allemaal erg maar je kan wel gewoon zeggen welke winkel je mist.

Klik dan het topic niet aan

Ik deed eigenlijk heel veel online dit jaar. Vaak met bepaald bedrag zijn de verzendkosten gratis.

Dus het echt missen nee, ja de kringloopwinkels wel eigenlijk

Ik vind het wel goed dat ze nu ingrijpen bij alles wat los gaat.

Action koop ik ook veel. Als je geen grote portemonee hebt is het daar betaalbaar..en staat er best veel.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 16-12-20 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:01

Foaly schreef:
Citaat:
We zijn de grootste banketbakker van Nederland. Het zou gek zijn als we dicht zouden gaan”, aldus Hema-woordvoerder Frederike van Urk

Deze is van de Hema. Want een banketbakker is ook echt een essentieel goed waar je vijf weken lang absoluut niet zonder kunt |o

Banketbakker vind ik ook een grote term. Ja ze leveren taarten, maar die zijn in de verste verte niet te vergelijken met die van een echte banketbakkerij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:10

Wat de banketbakkerij maakt is allemaal hartstikke ongezond dus daar kunnnen we prima 5 weken zonder.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:35

Maar ja, als de banketbakker/slager/bakker/kaasboer/groenteboer dicht moet maar de supermarkt het wel mag verkopen, is de banketbakker/slager/bakker/kaasboer/groenteboer zometeen failliet en heb je straks echt alleen nog maar supermarktvoedsel......

Edit en voor dit soort kleine, lokale ondernemers is de kerstomzet vaak enorm belangrijk dus ik heb liever de Jamin/Chocolatier/banketbakker open dan de Action of de Wibra....

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:41

Loretta schreef:
Wat de banketbakkerij maakt is allemaal hartstikke ongezond dus daar kunnnen we prima 5 weken zonder.

Wel fijn dat jij dat bepaalt voor iedereen :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:52

Judass schreef:
Loretta schreef:

Wel fijn dat jij dat bepaalt voor iedereen :D

Het gaat er toch om wat essentieel is. Taart lijkt mij nu niet bepaald essentieel. Natuurlijk is een gewone broodbakker wel essentieel. En de kleine groenteboer heeft een winkel vol met essentiele goederen. Maar goed misschien zijn taarten op de een of andere manier wel essentieel ook al zie ik er het nut dan totaal niet van in. Net zoiets als tabak, is ook niet iets wat je nodig bent om te leven. Ik functioneer heel goed zonder tabak.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:57

De chocolaterie hier mag ook open blijven, dat vind ik nou ook niet echt bepaald essentieel. :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:04

san4nie schreef:

Dit!
Volgens mij moeten ze al dicht.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:10

Earth schreef:
De chocolaterie hier mag ook open blijven, dat vind ik nou ook niet echt bepaald essentieel. :=

Chocola is voor mij een eerste levensbehoefte :o.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:18

Dan mag de slager ook wel dicht want je kan ook zonder vlees. Zo blijf je bezig.

Ik houd het lekker bij 1x per week naar de supermarkt en het enige “foute” wat ik doe is naar mijn vriend toe reizen. Scheelt dat er geen kip in de trein zit. :+

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:26

Loretta schreef:
Het gaat er toch om wat essentieel is. Taart lijkt mij nu niet bepaald essentieel. Natuurlijk is een gewone broodbakker wel essentieel. En de kleine groenteboer heeft een winkel vol met essentiele goederen. Maar goed misschien zijn taarten op de een of andere manier wel essentieel ook al zie ik er het nut dan totaal niet van in. Net zoiets als tabak, is ook niet iets wat je nodig bent om te leven. Ik functioneer heel goed zonder tabak.

Ik functioneer anders heel goed zonder brood hoor, is echt geen 'essentieel' voedingsmiddel en heb je zeker niet nodig om te overleven :D Bovendien is die losse broodbakkerij ook niet essentieel omdat er zat supermarkten zijn waar je ook broden kan krijgen.
Het gaat erom dat je ergens een grens moet gaan trekken en ik snap dat ze die daar hebben gelegd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:12

Morgen gaan alle hemafilialen dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:34

Wat mij betreft is het, winkels die voor 80% of meer om eten draaien open blijven. Dan heb je je supermarkten, je kleine voedselondernemers (slagers, bakkers etc). En dan apotheken en drogisten (maar dan alleen!! voor medicatie) en evt bankfilialen (op afspraak).

Als we dat dan een paar weken volhouden kunnen we daarna weer naar Actions en Hema's. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:36

Winkels mogen alleen openblijven als ze minstens 70 procent van hun omzet halen uit essentiële producten als voedsel, schoonmaakmiddelen en persoonlijke verzorging. De grens lag eerder op 30 procent. Het kabinet scherpt de regels aan, nadat meerdere budgetketens besloten toch deels open te gaan.

https://www.nu.nl/coronavirus/6097036/k ... ingen.html

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:45

Memories schreef:
Loretta schreef:

Ik functioneer anders heel goed zonder brood hoor, is echt geen 'essentieel' voedingsmiddel en heb je zeker niet nodig om te overleven :D Bovendien is die losse broodbakkerij ook niet essentieel omdat er zat supermarkten zijn waar je ook broden kan krijgen.
Het gaat erom dat je ergens een grens moet gaan trekken en ik snap dat ze die daar hebben gelegd.

Dan kan alles dicht slager bakker en supermarkt want we hebben het niet nodig....ik kan prima zonder groente dus doen we de groenteman ook dicht....water komt toch uit de kraan dus ach. 8-)

Voor mij zou het simpel zijn:
slager bakker groenteman supermarkt open en een ECHTE drogist misschien wel.
dierenSPECIAALzaken en fourage handel en verder gewoon alles DICHT ook een snoep choco winkel of een wijnhandel.
Niet met % dit of dat werken, dat wekt weer discussie op.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:00

Zonnetje81 schreef:
Memories schreef:

Dan kan alles dicht slager bakker en supermarkt want we hebben het niet nodig....ik kan prima zonder groente dus doen we de groenteman ook dicht....water komt toch uit de kraan dus ach. 8-)

Maar dat is zo'n beetje wat ik probeer te zeggen, dan wordt het een kwestie van willekeur. Het lijkt me beter dat ze dan gewoon alle voedselgerelateerde dingen open houden ipv dit wel dit niet.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:00

Ik ga mee met zonnetje inderdaad, als er zoveel uitzonderingen worden gemaakt is straks nog de helft open. Van de andere kant begrijp ik ook wel dat elke winkeleigenaar er alles aan doet om maar open te kunnen blijven.