Mando schreef:Het is echt belachelijk wat er gebeurt.
Lockdown is lockdown.
Helemaal mee eens. Wat heb je nou eigenlijk echt nodig om 5 weken te overleven.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
san4nie schreef:Mando schreef:Het is echt belachelijk wat er gebeurt.
Lockdown is lockdown.
san4nie schreef:Mando schreef:Het is echt belachelijk wat er gebeurt.
Lockdown is lockdown.
san4nie schreef:Maar natuurlijk is het logisch dat ondernemers opzoek gaan naar mogelijkheden! Omzet nodig hebben en kijken hoe dat veilig kan. Dat weet en merk ik zelf ook wel degelijk, van heel dichtbij.
Maar de kleine ondernemers hebben er niks aan dat de Hema, action, en dergelijke zelf wel vinden dat ze open mogen.
Maar ben inderdaad bang dat we zo bezig blijven en er geen einde komt aan deze ellende.
san4nie schreef:Maar natuurlijk is het logisch dat ondernemers opzoek gaan naar mogelijkheden! Omzet nodig hebben en kijken hoe dat veilig kan. Dat weet en merk ik zelf ook wel degelijk, van heel dichtbij.
Maar de kleine ondernemers hebben er niks aan dat de Hema, action, en dergelijke zelf wel vinden dat ze open mogen.
Maar ben inderdaad bang dat we zo bezig blijven en er geen einde komt aan deze ellende.
moonsparkle schreef:Ondanks dat er ergere dingen zijn mag dit toch wel ter sprake komen? Daarbij hebben veel kleine zelfstandige winkels het vaak al moeilijk om rond te komen, steeds meer leegstand. Volgens mij zegt niemand ook dat ze het niet vinden kunnen dat winkels dichtgaan, maar vinden ze het gewoon fijn even te delen en om te lezen welke winkels mensen gaan missen, lijkt mij oke.
Foaly schreef:Citaat:We zijn de grootste banketbakker van Nederland. Het zou gek zijn als we dicht zouden gaan”, aldus Hema-woordvoerder Frederike van Urk
Deze is van de Hema. Want een banketbakker is ook echt een essentieel goed waar je vijf weken lang absoluut niet zonder kunt
Judass schreef:Loretta schreef:Wat de banketbakkerij maakt is allemaal hartstikke ongezond dus daar kunnnen we prima 5 weken zonder.
Wel fijn dat jij dat bepaalt voor iedereen
Loretta schreef:Het gaat er toch om wat essentieel is. Taart lijkt mij nu niet bepaald essentieel. Natuurlijk is een gewone broodbakker wel essentieel. En de kleine groenteboer heeft een winkel vol met essentiele goederen. Maar goed misschien zijn taarten op de een of andere manier wel essentieel ook al zie ik er het nut dan totaal niet van in. Net zoiets als tabak, is ook niet iets wat je nodig bent om te leven. Ik functioneer heel goed zonder tabak.
Bovendien is die losse broodbakkerij ook niet essentieel omdat er zat supermarkten zijn waar je ook broden kan krijgen.
Memories schreef:Loretta schreef:Het gaat er toch om wat essentieel is. Taart lijkt mij nu niet bepaald essentieel. Natuurlijk is een gewone broodbakker wel essentieel. En de kleine groenteboer heeft een winkel vol met essentiele goederen. Maar goed misschien zijn taarten op de een of andere manier wel essentieel ook al zie ik er het nut dan totaal niet van in. Net zoiets als tabak, is ook niet iets wat je nodig bent om te leven. Ik functioneer heel goed zonder tabak.
Ik functioneer anders heel goed zonder brood hoor, is echt geen 'essentieel' voedingsmiddel en heb je zeker niet nodig om te overlevenBovendien is die losse broodbakkerij ook niet essentieel omdat er zat supermarkten zijn waar je ook broden kan krijgen.
Het gaat erom dat je ergens een grens moet gaan trekken en ik snap dat ze die daar hebben gelegd.

Zonnetje81 schreef:Memories schreef:
Ik functioneer anders heel goed zonder brood hoor, is echt geen 'essentieel' voedingsmiddel en heb je zeker niet nodig om te overlevenBovendien is die losse broodbakkerij ook niet essentieel omdat er zat supermarkten zijn waar je ook broden kan krijgen.
Het gaat erom dat je ergens een grens moet gaan trekken en ik snap dat ze die daar hebben gelegd.
Dan kan alles dicht slager bakker en supermarkt want we hebben het niet nodig....ik kan prima zonder groente dus doen we de groenteman ook dicht....water komt toch uit de kraan dus ach.