Wie nog meer eigen website/webshop

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:52

Klinkt goed! Nou ik vind je gewoon een bedrijf dan hoor :D

Ik denk dat er zeker een markt is voor zoiets, ik heb in het verleden een klant gehad (met het advertentiebedrijf) die soortgelijk iets deed en die was erg succesvol.

_Lois_

Berichten: 3302
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:32

SpikkelFire schreef:
Klinkt goed! Nou ik vind je gewoon een bedrijf dan hoor :D

Ik denk dat er zeker een markt is voor zoiets, ik heb in het verleden een klant gehad (met het advertentiebedrijf) die soortgelijk iets deed en die was erg succesvol.


Haha thanks! :D
Bedoel je soortgelijke opzet of soortgelijk onderwerp?
Ik denk ook wel dat er vraag naar is, vooral omdat er nogal weinig richtlijnen voor zijn en er erg makkelijk mee om wordt gegaan.
Zou niet verkeerd zijn als jonge kinderen pas wat later meedoen aan de digitale samenleving :j

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:00

Soortgelijk onderwerp, maar zij was dan meer gericht op HSP en hoogbegaafde kinderen en het functioneren thuis.

Misschien is het wel helemaal iets anders :') heb niet zoveel verstand ervan haha.

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 21:47

Mijn webshop bestond gister 2 jaar *\o/*

Tijd voor een nieuwe :D

Hoelang hebben jullie je webshop/website al?

_Lois_

Berichten: 3302
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:50

Gefeliciteerd! :D
Mijne is nog non existent / niet live :')

Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 10:53

Ik denk dat wij inmiddels bijna de 4 jaar aantikken :D Nooit bij stilgestaan eigenlijk dat het al zo lang is weer.

_Lois_

Berichten: 3302
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:51

Ik heb vanmiddag meeting gehad met een grafisch vormgever, super leuk! :D
Veel ideeën besproken, ben erg benieuwd wat ze ervan gaat maken :))

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 17:02

@Sky; dat is al een behoorlijke tijd! Is dit je eerste site nog of ondertussen al veranderd?

@Lois; gaaf! Altijd leuk dat soort projecten!

_Lois_

Berichten: 3302
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:02

Mijn logo is af, heel blij mee *\o/*
Zie link onderschrift, even gauw een maintenance pagina erop gezet met logo :D

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:28

Mooi logo! En goede om die pagina erop te zetten :D

Hoe gaat het verder bij iedereen met een webshop, is het erg stil? Ik had verwacht dat juli flink zou tegenvallen, maar nu een van mijn beste maanden dit jaar. :+ Soms ook geen pijl op te trekken!

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:22

Als ik terug kijk naar de corona tijden dan is de webshop echt om te huilen momenteel..
Maar daarin tegen draaien de fysieke winkels nu super, dus dat maakt een hoop goed!

Het najaar is voor ons de beste periode, dus nu alles voorbereiden daar voor.

Nirvana_

Berichten: 3208
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:29

Niet echt webshop nieuws, maar afgelopen woensdag is onze fysieke winkel open gegaan en de pers heeft dat opgepakt! NOS Stories, Omroep Gelderland, Radio 1, Radio 2, Jeugdjournaal, Gelderlander - en we komen morgen op tv, om 18:15 bij EditieNL op RTL4 :D

Super gaaf, en spannend, om deze transitie door te voeren.

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:09

Oh wauw, wat super! Dat is gelijk zeer goede reclame!

@peerke, fijn dat de fysieke shops iig goed lopen :)

_Lois_

Berichten: 3302
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:33

Nirvana wat leuk, hoe gaat het nu met de winkel?

Mijn website is live *\o/*
Man wat kan het een gedoe zijn om bepaalde details goed te krijgen :')
Voor nu is het even goed genoeg zo, morgen lekker op vakantie :D

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:57

Gefeliciteerd! *\o/*

Hier merk ik wel dat het vakantie is, het is vrij rustig. Maar geeft weer tijd om andere dingen op te pakken die blijven liggen.

_Lois_

Berichten: 3302
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:30

Ja vakantie tijd zal wel anders zijn!

Wat voor betaalsysteem/plug-in hebben jullie?
Zie dat WooCommerce heel veel gebruikt wordt maar je hebt ook iets Nederlands, Plug&Pay.
Ik ga enkel digitale producten verkopen dus vind het belangrijkste dat het product na afrekenen gemakkelijk te downloaden is.
En bij voorkeur lage kosten en gemakkelijk te gebruiken natuurlijk :P

milla99

Berichten: 102
Geregistreerd: 22-01-10

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 14:21

Hoi allemaal! Leuk dat er onlangs nieuw leven is geblazen in dit topic. Ik zie al een aantal mooie websites voorbij komen.

Mijn website is een week geleden live gegaan, dus vandaar dat ik mij hier ook graag meld! De website heet www.bebraless.nl , geïnspireerd door producten die ik tegenkwam tijdens een reis in Australië en nu een uit de hand gelopen project, leuk voor erbij.

Wij werken met Wordpress en WooCommerce en dit bevalt tot nu toe beide prima. Verder heb ik een aantal kleine illustraties nodig voor op een productverpakking, waarvoor ik een vormgever zoek. Heeft iemand ervaring met Fiverr? Of andere goede ideeën?

Xyris

Berichten: 9459
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 14:42

Ik ben zelf een illustrator en grafisch vormgever, dus mocht je hulp nodig hebben doe me maar een berichtje.

Zelf ben ik een tijd onderdeel geweest van Fiverr als illustrator. Je kan geluk hebben en voor een klein prijsje een hoop goed origineel werk krijgen uit vooral India en Afrikaanse landen. Ik heb alleen ook de nodige horrorverhalen voorbij zien komen en zelf research naar gedaan, dit was nog voor het AI tijdperk.

Denk aan:
- Je betaald voor stijl X en je krijgt stijl Y (vaak omdat het portfolio van iemand gestolen is)
- Reviews zijn vaak nep/door vrienden gedaan of zijn van toepassing op een andere service
- De persoon levert je materiaal met copyright erop van iets of iemand anders, denk bijvoorbeeld aan clipart of illustraties van een andere artiest)
- De persoon levert niet waar je om gevraagd hebt (bijvoorbeeld een slap aftreksel van wat het portfolio weergeeft of het is niet volledig) deze persoon kan dan eisen dat hij of zij de opdracht voltooid heeft en betaald wilt worden, jij zegt van niet dus er ontstaan een dispuut. Dan komt Fiverr er bij kijken, die zal over het algemeen kiezen in het voordeel van de verkoper omdat zij een percentage krijgen van elke transactie
- Daarnaast is er nu enorm veel gedoe met AI, (plaatjes gegenereerd met artificial intelligence) dit is vooralsnog behoorlijk ongereguleerd omdat het zo nieuw is, maar de kans is zeer groot dat 1: Deze plaatjes illegaal gaan worden voor commercieel gebruik en 2: Elk getraind oog kan zien wanneer iets AI is (een beetje afhankelijk van de complexiteit natuurlijk). En Fiverr is een echt horzelnest wat dat betreft. Fiverr promoot de verkoop van AI op het moment zelfs, wat ik eerlijk gezegd nogal kwalijk vind gezien de wetgevingen die er hoogst waarschijnlijk aan zitten te komen.

Ik zal niet claimen dat de creatieve markt veilig is (los van Fiverr) want dat is die niet, ook daar zitten scammers en Fiverr is in dat opzicht net wat veiliger als de reguliere markt omdat Fiverr een systeem heeft waarbij geld vastgehouden wordt totdat de het werk is gemaakt.

Het beste kan je gewoon naar een geregistreerd bureau gaan of contact opnemen met iemand die je kent of een kennis van-. Dan is de kans het grootste dat het gewoon goed gaat.

Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 14:48

SpikkelFire schreef:
@Sky; dat is al een behoorlijke tijd! Is dit je eerste site nog of ondertussen al veranderd?

@Lois; gaaf! Altijd leuk dat soort projecten!


Inmiddels van een B2C bedrijf naar een B2B bedrijf gegaan! Zelde sector, maar net weer anders :)

milla99

Berichten: 102
Geregistreerd: 22-01-10

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:13

@Xyris , je hebt een PB!

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:51

_Lois_ schreef:
Ja vakantie tijd zal wel anders zijn!

Wat voor betaalsysteem/plug-in hebben jullie?
Zie dat WooCommerce heel veel gebruikt wordt maar je hebt ook iets Nederlands, Plug&Pay.
Ik ga enkel digitale producten verkopen dus vind het belangrijkste dat het product na afrekenen gemakkelijk te downloaden is.
En bij voorkeur lage kosten en gemakkelijk te gebruiken natuurlijk :P

Ik heb voor zowel de webshop als het marktingbedrijf Woocommerce. Die is sowieso voor webshops echt ideaal. Ook voor digitale producten werkt het prima vind ik. Het heeft wat meer een webshop benadering met een winkelwagentje waarin je producten toevoegen (bij P&P heb je dat niet, dan reken je direct op de pagina af), maar ik ondervind daar geen problemen mee. Ik heb ook gekeken naar Plug&play, maar daar zitten hele andere kosten aan. Ik ben tevreden!

ivy_power89

Berichten: 5874
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:30

Betaal systeem welke op mijn woocommerce shops draait is mollie :)

love_mandy

Berichten: 2978
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:03

Ik gebruik ook woocommerce met mollie

_Lois_

Berichten: 3302
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 17:40

Bedankt voor de ervaringen, dan ga ik toch voor WooCommerce :j

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:42

Goede keuze :D

Weet je al wat voor digitale producten je gaat aanbieden?