Zorgverzekering 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:03

Ik blijf lekker bij ONVZ, goede service en geen gezeik met niet gecontracteerde zorgverleners. Ga van 190 naar 150 omdat ik een pakket naar beneden ga, uitgebreide tandartsverzekering blijft wel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:50

bij ONVZ hebben ze ook korting voor ZZP-ers. Moet je begin van het jaar je inschrijving KvK mailen en dan passen ze de premie aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:10

Geen last van contractering zit bij DSW en ik blijf daar.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 16:39

Ik ben overgegaan op vgz. Meer fysio als ik nu heb.. sterilisatie 100% vergoed, tandarts 75% tot 250 euro en kan overal terecht. 165 euro

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 17:00

Je kan toch met iedere verzekering bij elke tandarts terecht? Tandarts werkt met codes

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:05

purny schreef:
Je kan toch met iedere verzekering bij elke tandarts terecht? Tandarts werkt met codes

Klopt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:13

Ze bedoelt denk ik vrije zorgkeuze!

Ik ga denk ik voor basispakket met 385 eigen risico en 75% voor 250 tandarts.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:45

purny schreef:

Ik bedoel idd vrije keuze bij ziekenhuis, fysio enzovoort. Beetje verkeerd geformuleerd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:02

Kimberley_ schreef:
purny schreef:

Ik bedoel idd vrije keuze bij ziekenhuis, fysio enzovoort. Beetje verkeerd geformuleerd.

Oh ja dan snap ik het. Dat is idd, vooral met veel budgetpolissen, goed opletten.

Heb zelf voor volgend jaar zo'n basisverzekering. Maar wel al uitgezocht in welk ZH ik terecht kan.

Voor overige zorgverleners binnen de Basis kijk ik later wel voor.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 09:19

Hier ook aan het zoeken naar een verzekering, wat een puzzel weer dit jaar zeg.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:27

Ik moet komende dagen ook even goed kijken naar de zorgverzekering.
Vriend en ik hebben een kinderwens en daardoor zal mijn zorgverzekering aangepast moeten worden.
Mocht iemand tips hebben graag.
Ik heb geen flauw idee waar ik nu allemaal naar moet kijken. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:49

Renske_W schreef:
Vriend en ik hebben een kinderwens en daardoor zal mijn zorgverzekering aangepast moeten worden.

Sowieso even kijken naar hoe de kraamzorg en bevallen voor thuis of ziekenhuis geregeld zijn. En bij welk kraamcentrum kun je terecht.

Ik doe zelf de geboorteservice niet, maar heb wel collega's die alle vragen rondom zwangerschap/geboorte en de zorgverzekering kunnen beantwoorden.

Denk dat iedere zorgverzekeraar die optie wel aanbied voor mensen die vragen hierover hebben. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:57

Morgen dan dus idd maar even gaan rondbellen.
Dankjewel :)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:02

Ik ben ook daarvoor aan het rondkijken. Maar er is bar weinig ze zeggen overal dat er vanuit de basis hetzelfde geregeld is. Je kan geen extra zorg aanvullen vanuit de verzekering. Bij extra kraamzorg mag je zelf dokken.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:10

Ik had aanvullend best van unive dit jaar voor 147,- per maand net zwangerschap. Ik ben 29 december bevallen en 31 december toch besloten alsnog deze module te nemen omdst kosten van eigen bijdrage kraamzorg net zo hoog was als de verzekeringen. niet hoe het nu zit. Alles wat ik wilde (volledig kraamzorg gedekt, bevallings doos, poliklinisch gedekt (ik wilde ziekenhuis maar werd onverwacht medisch en in 2019 bevallen i.p.v. 2020 dus achteraf onnodig voor verzekerd). alternatieve geneeswijze vond ik fijn zodat ik met mijn zoon de osteopaat kon bezoeken waarvan gedeelte vergoedt werd. Eigenlijk adviseren ze dat vaak aan na geboortes. Hier hebben 3 behandelingen echt verschil gemaakt met ontroostbaar krijsen 6 weken en daarna het normale huilen. Scheelde toch 120 euro weer.
En fysio voor mezelf voor mijn bekken op voorhand en nu toevallig extra over en voor mijn schouder nog even gegaan. Zit ook iets van ehbo cursus voor kindern bij en bril vergoeding. Kwam extra mooi uit nu.

Voor afweging waar wil je bevallen en wil je volledige kraamzorg. Eigen kosten van kraamzorg zijn evenveel vaak als extra kosten van verzekering maar daardoor heb je wel dus die extra dingen mooi erbij.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:13

Ik zat bij zilveren kruis, studenten goed verzekerd. Opzich niet ontevreden, maar wil wel weer even goed bekijken of het niet beter kan.

Welke website kon je ook alweer je ziekenhuizen aanvinken zodat je in 1x kan zien of er contracten zijn of niet?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:19

Renske_W schreef:

Ik zit bij CZ, daar kun je "gezinnen" ook halverwege het jaar erbij nemen. Voor ons niet nodig, ik ben in mei uitgerekend, dus gewoon vanaf januari verzekerd nu.
Bij mij wordt de eigen bijdrage kraamzorg vergoed, eventuele eigen bijdrage poliklinische bevalling ziekenhuis (voor ons vooralsnog niet van toepassing), goede vergoeding voor zwangerschapscursus, lactatiedeskundige etc. Als extra voor mij een meer uitgebreide vergoeding voor mn lenzen en 250 per jaar tandarts. Ik kom ergens rond de €170,- per maand uit straks.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:31

WenK schreef:
Renske_W schreef:

Ik zit bij CZ, daar kun je "gezinnen" ook halverwege het jaar erbij nemen. Voor ons niet nodig, ik ben in mei uitgerekend, dus gewoon vanaf januari verzekerd nu.
Bij mij wordt de eigen bijdrage kraamzorg vergoed, eventuele eigen bijdrage poliklinische bevalling ziekenhuis (voor ons vooralsnog niet van toepassing), goede vergoeding voor zwangerschapscursus, lactatiedeskundige etc. Als extra voor mij een meer uitgebreide vergoeding voor mn lenzen en 250 per jaar tandarts. Ik kom ergens rond de €170,- per maand uit straks.

Ik zit nu ook bij CZ, fijn om te horen dat je het ook later kan regelen. Morgen maar eens een rondje bellen en kijken waar ik op uit kom qua kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:39

Ik kreeg vrijdag mijn nieuwe zorgpas van promovendum binnen en bedacht dat ik nog een andere verzekering moet gaan kiezen. Volgende week vakantie, dan maar even voor gaat zitten.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:50

Ik val even binnen met een vraag:

Ik heb begin januari mijn 2e afspraak gepland staan voor mijn wortelkanaalbehandeling, ik ben tot nu 75% tot 250 euro vergoed met een eigen risico van 385. Nu vraag ik mij af wat verstandig is, moet ik mijn aanvullende verzekering ophogen tot 500? Of wat zou nuttig zijn?
Snap maar weinig van de werking van het eigen risico en hoop iets meer duidelijkheid te kunnen krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:55

Het algemene eigen risico van €385 heeft niks te maken met je aanvullende verzekering, maar geldt alleen over de basisverzekering muv een aantal zaken.

Dus over de tandarts hoef je geen eigen risico te betalen. Wel een eigen bijdrage, als je maar 75% vergoed krijgt tot €250. Of het verstandig is die te nemen of op te hogen hangt af van wat je er per jaar voor betaalt. Wat kost die verzekering per maand?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:15

Seventeen schreef:
Ik val even binnen met een vraag:

Ik heb begin januari mijn 2e afspraak gepland staan voor mijn wortelkanaalbehandeling, ik ben tot nu 75% tot 250 euro vergoed met een eigen risico van 385. Nu vraag ik mij af wat verstandig is, moet ik mijn aanvullende verzekering ophogen tot 500? Of wat zou nuttig zijn?
Snap maar weinig van de werking van het eigen risico en hoop iets meer duidelijkheid te kunnen krijgen.

Je krijgt geen eigen risico berekend over tandartskosten.

Vraag is: wat verwacht je aan tandartskosten en wat kost de premie.
Dan even kijken wat kwijt zou zijn in geval van wel en niet extra verzekeren. :)

Ik zou bvb sowieso €200 meer kwijt zijn als ik niet zou verzekeren. Dus daarom een tandartsverzekering genomen die tot 500 dekt

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:02

Misschien heeft iemand zich hier al in verdiept: ik heb twee kinderen in een traject bij de orthodontist. Kan ik dan overstappen van verzekeraar of loop je dan weer tegen de wachttijd aan?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:19

Zijn er hier vrouwen die gaan bevallen in 2021 met goede tips? Heb geen idee wat ik allemaal aanvullend nodig heb.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:25

Kana schreef:
Zijn er hier vrouwen die gaan bevallen in 2021 met goede tips? Heb geen idee wat ik allemaal aanvullend nodig heb.

Dat hangt van je eigen wensen af. Ik vond het prettig dat de eigen bijdrage van de kraamzorg gedekt is, lactatiedeskundige en cursussen. Heel veel zit in je basisverzekering, dus als je weet wat jouw wensen zijn kun je daar naar kijken.
Denk aan poliklinische bevalling in het ziekenhuis. De eigen bijdrage daarvoor is flink, dus dat is prettig om verzekerd te hebben. Voor alleen de eigen bijdrage kraamzorg kan het niet uit iig.
Alle echt medische zorg voor jou en de baby valt onder de basisverzekering.