Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kimberley_ schreef:purny schreef:Je kan toch met iedere verzekering bij elke tandarts terecht? Tandarts werkt met codes
Ik bedoel idd vrije keuze bij ziekenhuis, fysio enzovoort. Beetje verkeerd geformuleerd.
Renske_W schreef:Ik moet komende dagen ook even goed kijken naar de zorgverzekering.
Vriend en ik hebben een kinderwens en daardoor zal mijn zorgverzekering aangepast moeten worden.
Mocht iemand tips hebben graag.
Ik heb geen flauw idee waar ik nu allemaal naar moet kijken.
Renske_W schreef:Ik moet komende dagen ook even goed kijken naar de zorgverzekering.
Vriend en ik hebben een kinderwens en daardoor zal mijn zorgverzekering aangepast moeten worden.
WenK schreef:Renske_W schreef:Ik moet komende dagen ook even goed kijken naar de zorgverzekering.
Ik zit bij CZ, daar kun je "gezinnen" ook halverwege het jaar erbij nemen. Voor ons niet nodig, ik ben in mei uitgerekend, dus gewoon vanaf januari verzekerd nu.
Bij mij wordt de eigen bijdrage kraamzorg vergoed, eventuele eigen bijdrage poliklinische bevalling ziekenhuis (voor ons vooralsnog niet van toepassing), goede vergoeding voor zwangerschapscursus, lactatiedeskundige etc. Als extra voor mij een meer uitgebreide vergoeding voor mn lenzen en 250 per jaar tandarts. Ik kom ergens rond de €170,- per maand uit straks.
Seventeen schreef:Ik val even binnen met een vraag:
Ik heb begin januari mijn 2e afspraak gepland staan voor mijn wortelkanaalbehandeling, ik ben tot nu 75% tot 250 euro vergoed met een eigen risico van 385. Nu vraag ik mij af wat verstandig is, moet ik mijn aanvullende verzekering ophogen tot 500? Of wat zou nuttig zijn?
Snap maar weinig van de werking van het eigen risico en hoop iets meer duidelijkheid te kunnen krijgen.

Kana schreef:Zijn er hier vrouwen die gaan bevallen in 2021 met goede tips? Heb geen idee wat ik allemaal aanvullend nodig heb.