Blue_Eyes schreef:Maar Nederlands gereformeerd, evangelisch, charismatisch - die zijn eigenlijk nooit zo strak geweest.
Bij de Nederlands Gereformeerde mogen vrouwen pas sinds 2017 ouderling/diaken/voorganger zijn.
Dus ze zijn best strak geweest.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:verootjoo schreef:Nee maar dat lijkt me logisch. Net als dat je niet in je paardenkloffie op je werk verschijnt. (Tenzij het je werk is)
Op mijn werk zijn er kledingvoorschriften, maar de kerk zou die niet hebben; toch?
Je moet/mag komen zoals je bent (en dus toch niet..).
senna21 schreef:SP Je kunt lang niet altijd aan het uiterlijk of kleding zien hoe vooruitstrevend of behoudend iemand is.
Blijf vooral nieuwsgierig en vul niet in voor een ander...
Brainless schreef:Blue_Eyes schreef:Maar Nederlands gereformeerd, evangelisch, charismatisch - die zijn eigenlijk nooit zo strak geweest.
Bij de Nederlands Gereformeerde mogen vrouwen pas sinds 2017 ouderling/diaken/voorganger zijn.
Dus ze zijn best strak geweest.
Citaat:Ambten van ouderling en predikant kunnen ook voor vrouwen worden opengesteld. Zo luidt een aanbeveling van een commissie in de Nederlands Gereformeerde Kerken (NGK), na vijf jaar bezinning en Schriftonderzoek.
Shenavallie schreef:Even terug naar het topic: Ik maak me toch wel zorgen over kinderen op bepaalde religieuze scholen zitten. Ooit op een bibliotheekbus gewerkt, waar schoolkinderen van een bepaalde religieuze school geen boekjes over heksen mochten lezen. Dus Heksje Lilly was bijvoorbeeld absoluut not done. Zo onschuldig als de pest, maar het werd venijnig uit de kinderhandjes getrokken. Waarom?
Shenavallie schreef:Even terug naar het topic: Ik maak me toch wel zorgen over kinderen op bepaalde religieuze scholen zitten. Ooit op een bibliotheekbus gewerkt, waar schoolkinderen van een bepaalde religieuze school geen boekjes over heksen mochten lezen. Dus Heksje Lilly was bijvoorbeeld absoluut not done. Zo onschuldig als de pest, maar het werd venijnig uit de kinderhandjes getrokken. Waarom?
anjali schreef:Shenavallie schreef:Even terug naar het topic: Ik maak me toch wel zorgen over kinderen op bepaalde religieuze scholen zitten. Ooit op een bibliotheekbus gewerkt, waar schoolkinderen van een bepaalde religieuze school geen boekjes over heksen mochten lezen. Dus Heksje Lilly was bijvoorbeeld absoluut not done. Zo onschuldig als de pest, maar het werd venijnig uit de kinderhandjes getrokken. Waarom?
Momenteel mogen ze geen bibliotheekboeken waar Zwarte Piet in staat.Ik ben echt tegen alle vormen van discriminatie. Anders kun je niets leren.Je moet alles mogen zien en overal over mogen discussieren.En dan pas kan een eigen mening gevormd worden.
verootjoo schreef:Idd babootje, niet omdat in de Bijbel staat dat zwarte Piet niet mag, maar er staat wel in dat je je naasten met respect moet behandelen. Als nu overduidelijk is dat zwarte Piet racistisch is en er mensen pijn mee gedaan wordt, vind ik dat je het als christen niet kan maken voor zwarte Piet te zijn.
Babootje schreef:elnienjo schreef:Christenen zijn toch niet anti Zwarte Piet?
In zekere zin wel natuurlijk. Want ook tegen (elke vorm van) slavernij.
Het stereotype (domme lollige knechtje van goede blanke rijke heilige) staat ver af van waar je als christen volgens mij voor zou moeten staan.
elnienjo schreef:De Sint heeft de slaaf/slaven juist bevrijd en die helpen hem uit dankbaarheid met de pakjes bezorgen. Zo is het verhaal mij pakweg 50 jaar geleden verteld. Een keurige Christelijke versie dus.
elnienjo schreef:De Sint heeft de slaaf/slaven juist bevrijd en die helpen hem uit dankbaarheid met de pakjes bezorgen. Zo is het verhaal mij pakweg 50 jaar geleden verteld. Een keurige Christelijke versie dus.
Babootje schreef:Hmm ik vind het wel apart dat je dat verhaal een keurige Christelijke versie noemt. De oorsprong van het sinterklaasfeest is namelijk allerminst christelijk.
https://historianet.nl/maatschappij/geb ... e-te-maken
Citaat:Ons overbuurmeisje komt uit groot gelovig gezin, moeder is pastoor.
Onze kinderen hebben veel met haar gespeeld en zien ze dan ook bidden als ze bij hun eten.
Citaat:Ik bennieuwsgierig : anglicaans? Of Oud-katholiek?
Citaat:Geen flauw idee haha. Christelijk? Ik heb er geen verstand van.
Mavelle schreef:elnienjo schreef:De Sint heeft de slaaf/slaven juist bevrijd en die helpen hem uit dankbaarheid met de pakjes bezorgen. Zo is het verhaal mij pakweg 50 jaar geleden verteld. Een keurige Christelijke versie dus.
Een beetje off topic, maar dat is natuurlijk wel erg naïef voor iemand die de hele tijd verkondigd dat de bijbel en andere godsdienstige boeken fabeltjes boeken zijn