Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jorex schreef:Die meta-analyses zijn er nog niet. Daar is nog niet genoeg onderzoek voor gedaan. Maar mijn standpunt blijft dat het alleen maar hete ondingen zijn die mondkapjes en dat ik ze alsnog blijf dragen ondanks het gevoel dat ik er niet door kan ademen. En het feit dat partikels elke ademhaling er door de openingen aan de zijkanten doorheen gaan. Er moeten betere mondkapjes gemaakt worden die goed aansluiten zowel aan de onder boven en zijkant. Maar goed dat is nogal off topic. Ik weet overigens heel goed wetenschappelijk onderzoek te interpreteren, maar heb simpelweg de tijd niet om over mondkapjes elk onderzoek op te zoeken omdat ik overdag al papers moet opzoeken en lezen voor mijn colloquium. Maar dit onderzoek was toevallig op tv afgelopen week dus vandaar dat ik me daar achter durf te scharen qua mening over mondkapjes. Maar ik blijf ze ondertussen wel dragen in winkels hoor.
dan krijg je dus die VirusEsaqar schreef:Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Nu heb ik er niet veel last van. Behalve als ik vergeet 'm te wisselen. Dan gaat ie pluizen.
Gewoon opdoen. Niet zo zeuren. Je went er wel aan.
Edit.
Ik help trouwens geen klanten die geen mondkapje op hebben. Niet omdat ik bang ben. Maar uit principe. Als je 'm nu nog niet op heb in de winkel, dan heb je het gewoon niet begrepen.
__Robijn__ schreef:Esaqar schreef:Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Nu heb ik er niet veel last van. Behalve als ik vergeet 'm te wisselen. Dan gaat ie pluizen.
Edit.
Ik help trouwens geen klanten die geen mondkapje op hebben. Niet omdat ik bang ben. Maar uit principe. Als je 'm nu nog niet op heb in de winkel, dan heb je het gewoon niet begrepen.
Wauw, wie ben jij dan wel niet joh? Jij gaat toch niet bepalen wat ik wel of niet doe? Het niet verplicht en jij bent totaal niet in je recht om dit voor een ander te willen bepalen. Ik zou niet eens bij jou in de winkel willen komen als jij zo'n instelling hebt. Want in mijn optiek heb JIJ het namelijk niet begrepen. Dat jij nou braaf de overheid volgt etc moet je allemaal zelf weten. Maar zolang er niet bewezen is dat een mondkapje helpt, en dit ook 1000 x benoemd is in de eerste golf en ook nu, zal ik dat niet dragen. En wie ben JIJ dan om zon houding te hebben door iemand niet te helpen die geen mondkapje op heeft???
Wat een walgelijke wereld leven we tegenwoordig in zeg..
__Robijn__ schreef:Esaqar schreef:Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Edit.
Wauw, wie ben jij dan wel niet joh? Jij gaat toch niet bepalen wat ik wel of niet doe? Het niet verplicht en jij bent totaal niet in je recht om dit voor een ander te willen bepalen. Ik zou niet eens bij jou in de winkel willen komen als jij zo'n instelling hebt. Want in mijn optiek heb JIJ het namelijk niet begrepen. Dat jij nou braaf de overheid volgt etc moet je allemaal zelf weten. Maar zolang er niet bewezen is dat een mondkapje helpt, en dit ook 1000 x benoemd is in de eerste golf en ook nu, zal ik dat niet dragen. En wie ben JIJ dan om zon houding te hebben door iemand niet te helpen die geen mondkapje op heeft???
Wat een walgelijke wereld leven we tegenwoordig in zeg..
) Esaqar schreef:Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Edit.
nynke55 schreef:Ik ben ondernemer en ik ben inderdaad blij met elke klant. Die een mondkapje draagt en afstand houd. Want als ik mijn bedrijf moet sluiten omdat ik corona krijg, ben ik nog verder van huis en nog ziek ook. Dus die paar mensen die het vertikken om zich aan de regels te houden, mogen wat mij betreft wegblijven. Gelukkig ben ik ze nog niet tegengekomen.
purny schreef:Esaqar schreef:Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Edit.
Het is een ADVIES, geen verplichting!
Jorex schreef:@Magrathea dat is waarom ik ook het advies van de overheid blijf volgen, want ik kan moeilijk op de hoogte blijven van al het onderzoek als dat niet mijn fulltime baan is. Dus ik draag gewoon dat mondkapje inderdaad. En verder snap ik esaqar haar standpunt helemaal om mensen zonder kapje te weigeren. En dat je er wel aan went als je m meerdere dagen op hebt. Ik heb hem in principe maar 1 dag per week op, mijn moeder die in de zorg werkt heeft lang zoveel last niet van haar mondkapje als ik, dus er zit een stukje gewenning in.
Gini schreef:__Robijn__ schreef:Wat een walgelijke wereld leven we tegenwoordig in zeg..
Probeer wel te blijven relativeren. Iedereen mag zich goed of niet goed bij iets voelen, maar bovenstaande uitspraak doen omdat een Bokker geen klanten zonder mondmasker wilt bedienen, gaat een beetje ver, don't you think?