Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 07:58

Varekaj, ik bedoelde dat ik ook afstand houd van iemand die geen mondkapje op heeft, niet dat ik er geen draag.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:14

Nou, hier maakt het echt geen ster uit of je een mondkapje draagt want mensen komen altijd wel dicht op je staan :))

Bijzonder, dit topic

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 08:18

Magrathea schreef:
Nou, hier maakt het echt geen ster uit of je een mondkapje draagt want mensen komen altijd wel dicht op je staan :))

Bijzonder, dit topic

Ben wel benieuwd wat je er bijzonder aan vindt?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:53

Verschillende dingen. Maar voornamelijk dat ondanks dat onderzoek suggereert dat een mondkapje wel degelijk meerwaarde heeft (en ook het RIVM, hoewel in wollig taalgebruik, die kant op wijst) mensen hun eigen ervaring belangrijker en relevanter vinden :=

Volgens mij zijn mensen die toch binnen 1.5m van hun medemens komen in de supermarkt e.d. toch wel aso's, mondkapje of niet :o

Ook even terugkomend hierop:
Jorex schreef:
Die meta-analyses zijn er nog niet. Daar is nog niet genoeg onderzoek voor gedaan. Maar mijn standpunt blijft dat het alleen maar hete ondingen zijn die mondkapjes en dat ik ze alsnog blijf dragen ondanks het gevoel dat ik er niet door kan ademen. En het feit dat partikels elke ademhaling er door de openingen aan de zijkanten doorheen gaan. Er moeten betere mondkapjes gemaakt worden die goed aansluiten zowel aan de onder boven en zijkant. Maar goed dat is nogal off topic. Ik weet overigens heel goed wetenschappelijk onderzoek te interpreteren, maar heb simpelweg de tijd niet om over mondkapjes elk onderzoek op te zoeken omdat ik overdag al papers moet opzoeken en lezen voor mijn colloquium. Maar dit onderzoek was toevallig op tv afgelopen week dus vandaar dat ik me daar achter durf te scharen qua mening over mondkapjes. Maar ik blijf ze ondertussen wel dragen in winkels hoor. :j

Dit verbaast me echt. Als je zelf ook bezig bent met literatuuronderzoek dan moet je toch weten dat je niet zomaar op 1 conclusie af mag gaan? In elk geval niet zonder naar tegenstellingen te zoeken - zoals dat ene onderzoek waaruit bleek dat waar mondkapjes gedragen werden er meer afstand werd gehouden :)
Daarbij, het zou wat zijn als iedereen zijn eigen onderzoek moet doen :o dan krijg je dus die Viruswaanonzin. Gelukkig is er letterlijk een rijksinstituut dat dat onderzoek voor jou doet, en, zoals ik al zei, hoewel ze het nogal wollig inpakken is het advies gewoon: draag een mondkapje in de buitenruimte.
Goed in elk geval dat je het toch doet +:)+

Tot dusver zijn er geen aanwijzingen dat het juist de besmettingskans vergroot oid. Daarbij - het beste advies is nog steeds om zo veel mogelijk thuis te blijven, hoef je je over die mondkapjes ook niet druk te maken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:47

Hier heeft bij zowel de Coop, Plus als Lidl niet al het personeel mondkapjes en als ze er wel een op hebben hangt die op half 12. Werkt erg motiverend als je zelf mondkapjes al een onding vind. Maar goed, we doen er maar weer een op, anders heeft de jeugd het weer gedaan.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:08

Esaqar schreef:
Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Nu heb ik er niet veel last van. Behalve als ik vergeet 'm te wisselen. Dan gaat ie pluizen.
Gewoon opdoen. Niet zo zeuren. Je went er wel aan.

Edit.
Ik help trouwens geen klanten die geen mondkapje op hebben. Niet omdat ik bang ben. Maar uit principe. Als je 'm nu nog niet op heb in de winkel, dan heb je het gewoon niet begrepen.

Wauw, wie ben jij dan wel niet joh? Jij gaat toch niet bepalen wat ik wel of niet doe? Het niet verplicht en jij bent totaal niet in je recht om dit voor een ander te willen bepalen. Ik zou niet eens bij jou in de winkel willen komen als jij zo'n instelling hebt. Want in mijn optiek heb JIJ het namelijk niet begrepen. Dat jij nou braaf de overheid volgt etc moet je allemaal zelf weten. Maar zolang er niet bewezen is dat een mondkapje helpt, en dit ook 1000 x benoemd is in de eerste golf en ook nu, zal ik dat niet dragen. En wie ben JIJ dan om zon houding te hebben door iemand niet te helpen die geen mondkapje op heeft???
Wat een walgelijke wereld leven we tegenwoordig in zeg.. 8)7

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:20

De overheid mag jou niet verplichten een mondkapje te dragen, maar een winkel mag dat wel, dus Esaqar heeft het volste recht klanten te weigeren die geen mondkapje dragen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:21

__Robijn__ schreef:
Esaqar schreef:
Nu heb ik er niet veel last van. Behalve als ik vergeet 'm te wisselen. Dan gaat ie pluizen.

Edit.
Ik help trouwens geen klanten die geen mondkapje op hebben. Niet omdat ik bang ben. Maar uit principe. Als je 'm nu nog niet op heb in de winkel, dan heb je het gewoon niet begrepen.

Wauw, wie ben jij dan wel niet joh? Jij gaat toch niet bepalen wat ik wel of niet doe? Het niet verplicht en jij bent totaal niet in je recht om dit voor een ander te willen bepalen. Ik zou niet eens bij jou in de winkel willen komen als jij zo'n instelling hebt. Want in mijn optiek heb JIJ het namelijk niet begrepen. Dat jij nou braaf de overheid volgt etc moet je allemaal zelf weten. Maar zolang er niet bewezen is dat een mondkapje helpt, en dit ook 1000 x benoemd is in de eerste golf en ook nu, zal ik dat niet dragen. En wie ben JIJ dan om zon houding te hebben door iemand niet te helpen die geen mondkapje op heeft???

Winkels mogen er voor kiezen je te weigeren als je geen mondkapje draagt hoor. Dus volledig gerechtvaardigd dit.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:23

__Robijn__ schreef:
Esaqar schreef:

Edit.

Helemaal mee eens.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:24

+1

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:24

nynke55 schreef:
De overheid mag jou niet verplichten een mondkapje te dragen, maar een winkel mag dat wel, dus Esaqar heeft het volste recht klanten te weigeren die geen mondkapje dragen.

Nou, ik denk niet dat haar baas daar zo blij mee is. Geloof niet dat zij eigenaar is van die winkel.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:27

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met Esaqar eens ben, wow, wat een reactie Robijn.. Een dringend advies is er niet voor niets. Er zijn inmiddels zat winkels waar een mondkapje verplicht is, anders mag je idd niet naar binnen. Deal with it, we leven nu tijdelijk in de tijd van een mondkapje, moet iedereen het mee doen, wil jij daar naar binnen, mondkapje op. Wil je het niet, zelf weten, maar ga niet zeuren als een winkel of iemand anders zich er graag aan houd om corona in te dammen, hiermee zichzelf en zijn klanten wil beschermen, heel erg kinderachtig. Ga je naar de huisarts, fysio, orthodontist, ik ben afgelopen weken overal geweest en overal al een mail van te voren ontvangen dat een mondkapje daar verplicht is (orthodontist voor de ouders, lukt helaas niet om controle te doen met mondkapje op ;) )

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:29

Dat weet je niet, niet iedereen denkt zoals jij.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:30

Daarom zeg ik ook dat ik het denk en niet dat ik het weet. Maar als ondernemer zijnde zal hij momenteel blij zijn met elke klant. Ook als ze een andere kleur hebben.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:32

Er zijn zat winkels waar het verplicht is Bloodymary, wie zegt dat de baas van haar er niet precies zo over denkt? Wat bedoel je met als ze een andere kleur hebben?
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 28-10-20 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:32

@Magrathea dat is waarom ik ook het advies van de overheid blijf volgen, want ik kan moeilijk op de hoogte blijven van al het onderzoek als dat niet mijn fulltime baan is. Dus ik draag gewoon dat mondkapje inderdaad. En verder snap ik esaqar haar standpunt helemaal om mensen zonder kapje te weigeren. En dat je er wel aan went als je m meerdere dagen op hebt. Ik heb hem in principe maar 1 dag per week op, mijn moeder die in de zorg werkt heeft lang zoveel last niet van haar mondkapje als ik, dus er zit een stukje gewenning in.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:34

Ik ben ondernemer en ik ben inderdaad blij met elke klant. Die een mondkapje draagt en afstand houd. Want als ik mijn bedrijf moet sluiten omdat ik corona krijg, ben ik nog verder van huis en nog ziek ook. Dus die paar mensen die het vertikken om zich aan de regels te houden, mogen wat mij betreft wegblijven. Gelukkig ben ik ze nog niet tegengekomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:36

Esaqar schreef:

Edit.

Het is een ADVIES, geen verplichting!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:37

nynke55 schreef:
Ik ben ondernemer en ik ben inderdaad blij met elke klant. Die een mondkapje draagt en afstand houd. Want als ik mijn bedrijf moet sluiten omdat ik corona krijg, ben ik nog verder van huis en nog ziek ook. Dus die paar mensen die het vertikken om zich aan de regels te houden, mogen wat mij betreft wegblijven. Gelukkig ben ik ze nog niet tegengekomen.

Dit dus. Ik ben onderzoeker op een universiteit en dat mag nog gewoon. Bij verplaatsingen mondkapje op; zodra we zitten (op afstand uiteraard!), mag het mondkapje af. Als iemand een ander besmet met corona ligt ons hele onderzoek weer stil; daar zit ik echt niet op te wachten... Leuk? Nee. Maar het is nu eenmaal niet anders in de huidige omstandigheden.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:37

Wat is je punt Purny? Een winkel mag er zeker wel voor kiezen om een mondkapje als regel in te stellen voor klanten?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:38

purny schreef:
Esaqar schreef:

Edit.

Het is een ADVIES, geen verplichting!

Het staat al vaker hierboven; winkels mogen wel verplichten.. En die algehele verplichting zit er aan te komen, dus we kunnen er net zo goed aan wennen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:38

Nee, Purny, even teruglezen, een winkel mag ze verplichten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:56

Jorex schreef:
@Magrathea dat is waarom ik ook het advies van de overheid blijf volgen, want ik kan moeilijk op de hoogte blijven van al het onderzoek als dat niet mijn fulltime baan is. Dus ik draag gewoon dat mondkapje inderdaad. En verder snap ik esaqar haar standpunt helemaal om mensen zonder kapje te weigeren. En dat je er wel aan went als je m meerdere dagen op hebt. Ik heb hem in principe maar 1 dag per week op, mijn moeder die in de zorg werkt heeft lang zoveel last niet van haar mondkapje als ik, dus er zit een stukje gewenning in.

Nee. Het is geen gewenning. Ik heb al maanden een monkapjesplicht hier en het went NIET. Het blijft vies om geen frisse lucht in te ademen. Ik blijf het benauwend vinden en ik blijf hem vergeten.

En dus blijf ik steeds meer weg uit de drukte.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:01

__Robijn__ schreef:

Probeer wel te blijven relativeren. Iedereen mag zich goed of niet goed bij iets voelen, maar bovenstaande uitspraak doen omdat een Bokker geen klanten zonder mondmasker wilt bedienen, gaat een beetje ver, don't you think?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:04

Gini schreef:
__Robijn__ schreef:

Probeer wel te blijven relativeren. Iedereen mag zich goed of niet goed bij iets voelen, maar bovenstaande uitspraak doen omdat een Bokker geen klanten zonder mondmasker wilt bedienen, gaat een beetje ver, don't you think?

Nou, sorry Gini, maar met alle vergaande maatregelen en hysterie vind ik de wereld momenteel niet leuk.