Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:11

Als iemand nog leuke en lekkere kerst recepten heeft dan houd ik me ook aanbevolen. Het mag echt van alles zijn: baksels, hoofdgerechten etc. <3

Kaasfondue met zuurkool heb ik nog nooit geprobeerd maar lijkt me eigenlijk heel lekker!

Wij zijn er nog steeds niet uit wat we met kerst doen met familie. Mijn moeder kan dus sowieso niet komen omdat ze nu met deze toestand niet mag vliegen vanwege haar gezondheid. Schoonmoeder en schoonvader komen denk ik wel, maar op aparte dagen want schoonvader neemt denk ik vriendin mee. Ingewikkeld gedoe is het eigenlijk allemaal. :+

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:21

rien10 schreef:
Wij doen alleen ons gezin met kerst. Ik heb geen zin om nu mensen uit te nodigen, vind het risico te groot.
Ik ga een hele grote pan stoof maken van het een of ander voor eerste kerstdag. Wildpeper, of boeuf bourguignon. Twee aardappel gerechten er bij, twee groentes, stoofpeertjes...... kwijl kwijl En voor tweede kerstdag denk ik kaasfondue met veel groente, zuurkool (MAN dat is lekker met kaasfondue! Echt). verschillende soorten brood. Moet dan nog ff een lekker toetje verzinnen, maar ik denk dat ik voor e Kdag een taart bak voor bij de koffie. (Kaasfondue is al machtig genoeg, daar hoeft geen voorgerecht of toetje bij).
Ik houd me aanbevolen voor ideeën voor een licht voorgerecht voor 1e Kdag en voor een toetje 1e Kdag. :D

Ik hoor al waar ik ga eten dit jaar **\O/**

Wij wilden eigenlijk een avond zelf koken, en een avond uiteten..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:22

Oef Judass, ik denk dat uit eten dit jaar lastig wordt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:25

Ik denk dat de restaurants wel weer kunnen dan. Wij hebben onze reservatie ook al heel lang staan! En 1e kerstdag gourmetten en kerst avond uitgebreid koken. En 28e ga ik met wat vrienden nog een kerst diner maken maar dat is wel even afwachten met hoeveel het mag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:17

Ik hoop ook dat het tegen die tijd weer kan... Zou graag kerstavondje met vriendje uiteten gaan. Maar als t niet kan, ook prima. Verzin ik thuis wat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:20

Wij halen het anders af bij dat restaurant denk ik. Maar dat is natuurlijk niet net zo lekker als dat het voor je gemaakt wordt.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:23

oooooh ik wil me ook melden! Ik zag de andere topic; 'Ik haat kerst' continu bovenaan staan. Maar nee i love it! Ik kan niet wachten. Warmte, gezelligheid, lampjes, lichtjes, versieringen, lekker eten en de waardevolste mensen om je heen. Ja hoor ik tel af! {:)

Ik heb de eerste dingetjes alweer bij de action gekocht.

Mits corona het allemaal toelaat, gaan wij 1e kerstdag met het gezin bij ons eten, en 2e kerstdag met oom/tante en de kids gezellig cadeautjes doen dmv lootjes trekken en daarna gourmetten. :9

Ik volg jullie verhalen graag.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:33

Wij gaan eigenlijk nooit uiteten met Kerst. Het is dan overal zo stervensdruk. Ga liever op een rustige random dag uiteten.

Zelf jaren in de keuken van een restaurant gewerkt, in die periode keek ik wel echt op tegen Kerst. Beide kerstdagen van 12 uur in de middag tot 1 uur in de nacht alleen maar rennen en haasten. Gadver. :')

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:40

Wij gaan altijd met de familie op eerste kerstdag eten. Tweede kerstdag heb ik een date met mn paard haha. Ik vind het heerlijk. Voor mij voelt het absoluut niet als iets geforceerd. Ik heb dan juist weer altijd zo'n besef momentje hoe geluk ik heb met de familie :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:45

Wij gaan ook nooit uiteten rond de kerst, vind het dan veel te druk en eigenlijk ook helemaal niet gezellig om met kerst in een restaurant te zitten. Wij eten bij familie en/of koken zelf een uitgebreid diner, en met vrienden doen we een potluck diner wat altijd uit de hand loopt _O- Hoop dat er tegen die tijd toch wat mogelijk is qua bezoekjes afleggen.

Ik heb zojuist een boom besteld! Formaat van 2m10, m'n eerste echte grote boom :):) Prijs was wel een beetje te mooi om waar te zijn maar ik heb geen al te hoge eisen en hij kan gratis retour. Wordt dit weekend dus al de kerstboom op proef opzetten om te kijken of het wat is :') En dan maar eens gaan nadenken over wat ik er in wil hangen want daar heb ik ook nog niks voor...

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:49

Memories schreef:
Wij gaan ook nooit uiteten rond de kerst, vind het dan veel te druk en eigenlijk ook helemaal niet gezellig om met kerst in een restaurant te zitten. Wij eten bij familie en/of koken zelf een uitgebreid diner, en met vrienden doen we een potluck diner wat altijd uit de hand loopt _O- Hoop dat er tegen die tijd toch wat mogelijk is qua bezoekjes afleggen.

Ik heb zojuist een boom besteld! Formaat van 2m10, m'n eerste echte grote boom :):) Prijs was wel een beetje te mooi om waar te zijn maar ik heb geen al te hoge eisen en hij kan gratis retour. Wordt dit weekend dus al de kerstboom op proef opzetten om te kijken of het wat is :') En dan maar eens gaan nadenken over wat ik er in wil hangen want daar heb ik ook nog niks voor...

Heb je misschien een linkje? Ik ben ook opzoek naar een mooie nieuwe boom.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:51

Memories schreef:

Wij gaan ook nooit uit eten, aangezien we familie op eerst een tweede kerstdag zien en we sowieso maar weinig uit eten gaan, willen we kerstavondje eens lekker genieten :D.

Wat is een potluck diner :D? Klinkt... Apart :=.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:59

Frummels schreef:
Als iemand nog leuke en lekkere kerst recepten heeft dan houd ik me ook aanbevolen. Het mag echt van alles zijn: baksels, hoofdgerechten etc. <3

Kaasfondue met zuurkool heb ik nog nooit geprobeerd maar lijkt me eigenlijk heel lekker!

Wij zijn er nog steeds niet uit wat we met kerst doen met familie. Mijn moeder kan dus sowieso niet komen omdat ze nu met deze toestand niet mag vliegen vanwege haar gezondheid. Schoonmoeder en schoonvader komen denk ik wel, maar op aparte dagen want schoonvader neemt denk ik vriendin mee. Ingewikkeld gedoe is het eigenlijk allemaal. :+

Ik vind mon chou Taart met bastogne bodem heel geslaagd als toetje. Met verse blauwe bessen en framboos ziet er kerstig uit. In een recept staat vaak zo’n 100 gr suiker door de mon chou, halveer dat maar, nog steeds zoet genoeg. :j

Even weer gekeken nog weer, tussen 100 en 150 gr suiker wordt veel gezegd, ik doe 70 gr.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:16

Ik doe nooit suiker door de mon chou, de aardbeien die bovenop gaan zijn meer dan zoet genoeg :9. Wel een goed idee, trouwens, mon chou taart maken. Bastogne bodems zijn de beste.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:43

Ik vind uit eten gaan met de kerstdagen verschrikkelijk! Alles in shifts en het hele restaurant vol. Uit eten doe ik dus wel op andere dagen dan de feestdagen zelf.
Ik eet samen met mijn moeder (voorheen beide ouders) en draag gewoon comfortabele uitbuikkleding en we kijken op de bank naar gezellige kerstfilms.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:55

_San87_ schreef:
Ik doe nooit suiker door de mon chou, de aardbeien die bovenop gaan zijn meer dan zoet genoeg :9. Wel een goed idee, trouwens, mon chou taart maken. Bastogne bodems zijn de beste.

Jaa die bodem is om te smullen! Gewoon verse aardbeien? Dan moet ik dat ook maar eens proberen. Of die Voor vlaai uit blik, daar zit ook zat zoetigheid in. Gek toch dat in zo’n recept zoveel suiker zit? Ik vind 100 en 150 gr ook echt een flink verschil.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:56

Jis_ schreef:
_San87_ schreef:

Jaa die bodem is om te smullen! Gewoon verse aardbeien? Dan moet ik dat ook maar eens proberen. Of die Voor vlaai uit blik, daar zit ook zat zoetigheid in. Gek toch dat in zo’n recept zoveel suiker zit? Ik vind 100 en 150 gr ook echt een flink verschil.

Een combi van vlaai uit blik aardbeien (waar ik de aardbeien uit vis, want vies :+) en verse aardbeien :j.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:00

GamblersCup heerlijk voor elkaar zo toch. :D

_San87_ schreef:
Ik haat bakken :=. Misschien maak ik een bananenbrood, of chocolate chip cookies. Iets makkelijks.

Houd je van chocola en Bailey's of Kahlua? Ik heb een cakerecept dat echt niets voorstelt en superlekker is.

Hoe ziet het er bij jullie trouwens uit qua decoratie? Ieder jaar hetzelfde of ieder jaar een nieuwe trend? Of veel variëren met de spullen die je hebt + een beetje nieuw?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:02

silverdapple schreef:
GamblersCup heerlijk voor elkaar zo toch. :D

_San87_ schreef:
Ik haat bakken :=. Misschien maak ik een bananenbrood, of chocolate chip cookies. Iets makkelijks.

Houd je van chocola en Bailey's of Kahlua? Ik heb een cakerecept dat echt niets voorstelt en superlekker is.

Hoe ziet het er bij jullie trouwens uit qua decoratie? Ieder jaar hetzelfde of ieder jaar een nieuwe trend? Of veel variëren met de spullen die je hebt + een beetje nieuw?

Ja, chocola en Bailey's klinkt goed :9.

Met kerst drinken we warme chocomel met Bailey's, jammie.

Ik heb ieder jaar hetzelfde met aanvullingen, soms vervang ik dingen, maar meestal vind ik dat wat ik koop zo leuk, dat ik t ieder jaar weer neerzet en blij ben :D.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 17:06

Bailey’s cake :oo kom maar door met dat recept hoor Y)(^) Die ga ik zeker weten maken!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:11

Hier verschilt het per jaar of ik afwissel of niet.
Meeste jaren vul ik wel aan.
Ik heb nu zilver en goud liggen wat aangevuld kan worden met blauw of rood.
En een klein setje multicolor van toen ik nog een klein boompje had ivm budget- en ruimtegebrek. :+

Dit jaar wil ik eigenlijk bruin en goud met champagne qua kleur maar als dat niet lukt budgettechnisch dan wordt het zilver-lichtblauw of rood-goud en hout. :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:19

Klinkt lekker die cake, chocola!!! :):) benieuwd naar het recept, :j denk dat ik dat maak met Amerula. lijkt op Bailey’s maar dan van een vrucht gemaakt. Zo lekker!

Ik heb jaren dezelfde boom, koop niet vaak wat nieuws.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:30

Afbeelding

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:37

O super bedankt Nickeltje! Leuk!

Wij hebben ooit een goed idee, althans dat dachten we, om een ijstaart te maken. Never nooit dat we die gesneden kregen zo hard dat die was :')

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:42

Je kan vrij makkelijk en semi freddo maken?