Show je mondkapje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:11

Ik was vandaag even in het tuincentrum en de supermarkt en het viel op hoe weinig mensen een mondkapje dragen. Je werd ook aangekeken alsof je niet helemaal goed was...heel bijzonder. Overigens droeg het personeel in het tuincentrum geen mondkapje. In de supermarkt wel. Ik begrijp niet waarom mensen zo moeilijk doen om een dringend advies op te volgen. Ik draag dat ding ook niet voor mijn lol, maar het is een kleine moeite, toch?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:38

Denk dat het heel erg per regio verschilt. Hier 50-75% met kapje op in de supermarkt. Al vroeg de caissière aan m’n man waarom toch iedereen met mondkapje liep. Die leeft denk ik onder een steen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:40

Denk dat het per plaats verschilt, misschien ook nog wel per wijk. Ik zit in dezelfde regio als Selina. Maar hier draagt bijna niemand een kapje. Hier wordt je ook nog best bekeken. Voelt erg ongemakkelijk.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:52

Hier in Drenthe word ik nog net niet de winkel uit gekeken zonder mondkapje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:52

Hier in de Zaanstreek is het ongeveer 50% momenteel

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:28

Nou was even bij de winkels hier in Alblasserdam, 20 min van Rotterdam vandaan, 10 van Dordrecht, regio zuid holland zuid, en echt bitter weinig mensen die er 1 op hadden, hooguit 15 mensen ermee gezien >;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:29

Hier in Breda draagt het personeel ze in de supermarkten en vandaag toen ik bij de Hema was ook.

Maar bij heel veel winkels ook niet.
Over het algemeen zie je ze wel. Maar het is om het even. Sommige wel anderen niet, ik denk ongeveer 50/50.
Laatst bijgewerkt door Lous op 03-10-20 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:39

Scheelt per winkel en per plaats. Ben bij 2 boerenbond winkels geweest, de eerste niemand, de 2de de helft. Tuincentrum ook de helft. Bouwmarkt was het verplicht, supermarkt gisteren 90 %. Veel winkels gehad en nog geen eikelraper, gaat uiteindelijk dus internet worden. -O-

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:23

Afbeelding
Deze heb ik. De eerste 2 vind ik het fijnste

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:09

Cookies schreef:
Nee zie ze op de website ook niet meer. Heb op hun FB pagina gevraagd of ze weer even achter de naaimachine wilden gaan zitten. :D

Volgens de site zijn ze weer op voorraad. ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:15

Mijn man heeft wegwerp op zijn werk en die zitten bij zijn oren niet goed. Hij heeft wel wasbare, maar ze moeten steeds een verse op, dus er gaan er wel wat doorheen.

Ik zie wel verschil in die rechthoekige met plooien die je in vorm trekt of die echte kapjes. Ik heb de eerste, maar twijfel ook over zo ene echt kapje. Heb alleen ook een vrij klein gezicht.

Vorige keer was de Gamma hier heel streng en nu valt dat nog erg mee. Personeel had wel mondkapjes, maar klanten nog niet. Vorige keer moest je alleen komen, nu liepen mensen wel samen.

Lild net zo. personeel heeft mondkapjes op en in de winkel is het 50/50. Dat is wel al veel meer dan de afgelopen tijd, want tot nu toe maar 3x iemand met een mondkapje gezien. Wel veel handschoentjes gezien.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:26

Ik twijfel of het werkt, maar gezien het hier de standaard is in de supermarkt zet ik er een op, kleine moeite en mocht het iets helpen is dat mooi meegenomen. Heb een wasbare, helemaal zwart. Wil er graag een paar bij halen om in de auto te leggen en voor als deze in de was zit. :j

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 00:13

Vanmiddag die van About you binnen gekregen. Ze vallen inderdaad mooi klein en hebben een nette pasvorm. Bedankt voor de tip :D

Het wisselt hier ook nogal (Den Haag). Er liepen er al wel wat met mondkapje en nu sinds deze week is het meer dan de helft in de supermarkt. Veel winkels in de stad hebben het verplicht. Een dorp verderop is het echter zoeken naar mensen met mondkapjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:22

Maddy_Paola schreef:
Nou was even bij de winkels hier in Alblasserdam, 20 min van Rotterdam vandaan, 10 van Dordrecht, regio zuid holland zuid, en echt bitter weinig mensen die er 1 op hadden, hooguit 15 mensen ermee gezien >;)

Heb je het ook wel over Alblasserdam :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:09

Afbeelding
Moet nog even wennen en hij is iets te groot maar voor nu is hij wel oke

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:28

Hier wordt alweer druk gewerkt aan nieuwe mondkapjes. Gisteren getekend en geknipt en vandaag gaat alles onder de machine door.

Afbeelding

Ik heb het patroon iets aangepast qua vorm en stiksels en nu passen ze beter.

Afbeelding

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:51

Dat zijn echt mooie Jolien. Ik heb jammer genoeg geen naaimachine.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:59

Lous schreef:
Hier in Breda draagt het personeel ze in de supermarkten en vandaag toen ik bij de Hema was ook.

Maar bij heel veel winkels ook niet.
Over het algemeen zie je ze wel. Maar het is om het even. Sommige wel anderen niet, ik denk ongeveer 50/50.

Hier in Venhuizen bestaat corona niet. Personeel supermarkt geen mondkapjes en de klanten ook niet, nog geen 10%. Wel gezellig met het hele gezin boodschappen doen en hoesten en rochelen zonder kapje.

Ik was er helemaal klaar mee. Ik ga al expres op zondagochtend eenmaal per week, maar ik ga volgende week naar een andere supermarkt. -:(-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:02

Ik las dat iemand in dit topic niet begreep waarom mensen het mondkapje op de fiets op hebben, en ik kreeg net buiten ook commentaar :P maar ik doe dat om de simpele reden dat ik het mondkapje toch al op heb (omdat ik ergens naar binnen ben geweest), en het met dit gure weer dan minder koud is in mijn gezicht. Ik zou ook mijn sjaal omhoog kunnen trekken maar dat blijft toch minder goed zitten :D Ik heb overigens gewoon weggooi kapjes in verschillende kleuren dus niks bijzonders.

Mijn man heeft trouwens wel een briljante benaming voor het mondkapje: snuitlap :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:09

Hoe wassen jullie de stoffen mondkapjes? Ik doe ze in water wat net van de kook af is. Wellicht dat ik ze ook eens per week met de was mee doe, als ik er meer heb.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:09

Dat doe ik ook, met wat biotex.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:30

Ik gebruik ieder kapje 1x per week. Als ik thuis kom gaan ze in een bakje water van minstens 60 graden en in het weekend gaan ze vervolgens mee in de bonte was op 60 graden. Tussen die twee beurten gebruik ik ze niet.

Dankjewel Cookies. :)
Ik heb een oude, onverwoestbare Husqvarna die ik van mijn moeder heb gekregen. Ding is superdegelijk en doe en is supermakkelijk in gebruik.

Afbeelding

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:37

Joolien, die is gaaf zeg die je daar op hebt! Sluit perfect aan ook! Vind er heel veel te groot... gisteren twee bij the Stone gehaald. De ene zit heel fijn, de ander wat minder.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:25

Jolien, wat een mooie kapjes maak jij! Verstevig je ze een beetje? Ik kan er ook overheen gelezen hebben hoor, haha.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:38

Mooie kapjes Jolien! <3 Handig als je zo handig bent :D Die sterrenstof heb ik ook, alleen dan een geplooid kapje.

Ik was vanmiddag bij de super in mijn wijk. Personeel allemaal met mondkapje, klanten ongeveer 50/50 (druk was het iig niet). Ik merk wel dat ik prettig vind als het personeel er eentje draagt. Ik kan me voorstellen dat mensen minder gemotiveerd zijn om er eentje op te zetten als het personeel dat ook niet doet. Zoals bij het tankstation/DHL-punt drie straten verderop. Daar hebben ze ook niet eens een spatscherm. Nu ben ik daar toch nooit langer dan een minuut binnen, afrekenen en weer weg (en ik wacht ook altijd buiten als er meer dan één klant binnen is).