Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kinke schreef:Inderdaad Dilan. En als je niet kunt accepteren dat mensen niet volgens jouw 'regeltjes' leven, dan ga je nog een zware dobber krijgen aan het leven.
Nikass schreef:Kinke schreef:Inderdaad Dilan. En als je niet kunt accepteren dat mensen niet volgens jouw 'regeltjes' leven, dan ga je nog een zware dobber krijgen aan het leven.
Dus je begrijpt toch dat ik dat als zwaar heb ervaren in de Achterhoek?
Want de regels zijn niet van mij, behalve het iedereen vrij laten in hoe hij of zij wil leven, en van je hart geen moordkuil maken.
Kinke schreef:Inderdaad Dilan. En als je niet kunt accepteren dat mensen niet volgens jouw 'regeltjes' leven, dan ga je nog een zware dobber krijgen aan het leven.
Nikass schreef:Kinke schreef:Den Haag? Daar heb ik nooit gewoond.
Geboren en getogen noord Drenthe/bijna randje Groningen (daar in verschillende dorpen gewoond)
Op mijn 37ste verhuisd naar Overijssel (Salland)
Oh sorry, verkeerd gelezen. Ik denk dat van Drenthe naar Overijssel niet zo'n cultuur shock is
Achterom schreef:Gut, over generaliseren gesproken... voordat ik weer in de Achterhoek ging wonen heb ik 17 jaar in Twente gewoond. En ik kan je vertellen dat de verschillen daar net zo groot zijn als hier. Enschede, waar ik 10 jaar woonde, is écht een grote stad. Met alles er op en er aan, inclusief slechte buurten, maar ook grote vinex wijken, een altijd levendig centrum, etc. Hengelo is meer een groot dorp, in de straat waar wij woonden hebben we niet echt buurt gemaakt, maar de buren trokken wel regelmatig met elkaar op, inclusief mooi maken en een borrel bij onze bruiloft.
De Lutte, waar mijn paard jaren heeft gestaan is weer heel anders, daar merk je echt de effecten van het toerisme. Later heeft mijn paard in Rossum gestaan, dat is weer heel anders.
In Noord Oost Twente vond ik de mensen gemiddeld niet echt open en welkom voelde ik me er ook niet altijd. Maar goed, ik woonde er ook niet, mijn paard stond daar alleen.
Op mijn werk wel te maken gekregen met de tukker mentaliteit, ik moet eerlijk zeggen: doe mij dan maar Sallanders en Achterhoekers. Minder grote bek, over het algemeen. En betrouwbaarder. Ik heb altijd het idee gehad dat het met Tukkers juist lastiger is om écht contact te maken. Die gezelligheid waar Nikass het over heeft is in mijn ervaring juist een flinterdun laagje en zegt helemaal niets over hoe ze echt over je denken. Persoonlijk heb ik dan liever een wat stugger contact, maar wel oprecht.
Oh wacht, nu generaliseer ik zelf![]()