Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
safina schreef:Blussem schreef:Ze kunnen veel beter de maatregelen beter handhaven.
Stappen verbieden, bij Efteling, campings, pretparken max aantal bezoekers.
Op dit moment schenden die ondernemers massale de Corona maatregelen door te veel mensen toe te laten.
Ik ben het met je eens. Anderzijds zijn het ook de mensen zelf die het doen. Wij mensen gaan allemaal hutje mutje aan het strand liggen terwijl we vooraf prima weten dat het daar te druk is. Wij houden ons niet aan de anderhalve meter. Wij organiseren feestjes. Wij gaan in die volle kroeg zitten. Wij vinden dat die BBQ-party voor je verjaardag wel kan. Er gaan nu zelfs geluiden dat mensen in Bron en Contactonderzoek niet willen prijsgeven waar ze waren of zelfs daarover liegen, waardoor mensen die risico hebben gelopen niet gewaarschuwd kunnen worden. De overheid kan het virus niet bestrijden met allemaal regels en handhaving. Dan krijg je een soort van politiestaat. We zullen het met z'n allen moeten doen.
Het zou toch fijn zijn als de motivatie wat meer van binnenuit kwam. Vanuit het idee wat voor de gezondheid van een ander over te hebben.
Blussem schreef:Kinke schreef:waarom Blussem? Corona is toch niet ernstig volgens jou?
Het is zeker niet ernstig maar dat neemt niet weg dat je wel erg goed en makelijk wordt verspreid door dit soort activiteiten.
Vind zelf wel bizar dat ze mondkapje in Adam verplichten terwijl in pretparken net zo druk is doordat ze veel te veel mensen toe laten .
veerledec schreef:Iemand die me kan uitleggen wat 'hotels van de mutualiteit' zijn? Dat is toch de verzekering? Wat doen die met hotels in het buitenland?
Bloodymary schreef:Omdat "ze" anderen zijn. Van de regering zijn mondkapjes niet verplicht. Alleen de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam hebben daar andere regels voor gesteld.
Roodvos schreef:Gisteren een dagje naar Den Haag geweest. Op voorhand vond ik de 2x 2,5 uur in de trein in het spannends. Maar dat was goed te doen (daluren 1e klas).
Mondkapje: geen feest maar ook zeker niet zo dramatisch als ik hier op Bokt wel gelezen heb.
Mauritshuis was prima. Heerlijk rustig museum bezoeken zo. Terrassen en restaurant (zaten buiten) ook ok.
Maar de winkelstraat waar we doorheen kwamen was geen doen op 1,5 meter. Niet zozeer qua drukte, want dat vond ik nog alleszins meevallen. En de gemeente heeft echt haar best gedaan met pijlen en lijnen. Maar als je langs de middenstreep loopt passeer je elkaar alsnog rakelings. En mensen volgen toch hun eigen pad. Want mensen lopen met verschillende snelheden en gaan passeren. Of er is een winkel aan de andere kant waar je moet zijn. Of omdat je niet in de volle zon wil (kan/mag) lopen.
Ik zag niet zozeer onwil als wel dat het op zo'n plek echt heel lastig is.
Eleeke schreef:Interessante ervaring hier. Ik 'moest' naar de Apple store voor mijn apple watch waarvan de batterij zo uitgezet is dat m'n scherm eruit popte.
Mondkapje verplicht, in de rij wachten,twee meter afstand en je temperatuur wordt gemeten. Daarna geef je op waar je voor komt ( ik heb een afspraak) en dan wordt ge opgeroepen en mag je naar binnen.
Dat proces duurt een kwartier en nu zit ik binnen aan een tafeltje te wachten ( met mondkapje) tot m'n afspraak begint. Heel rigoureus dus maar wel super strak geregeld.
Ps in Amsterdam dus, daar woon ik maar vermijd het centrum, waar ik dan ook niet geweest was sinds Februari.
Blussem schreef:Het is zeker niet ernstig maar dat neemt niet weg dat je wel erg goed en makelijk wordt verspreid door dit soort activiteiten.
SinneJ schreef:Dit dus... de burgerzin is bij vele mensen ver zoek. En ik weet als nuchter persoon dat je er niet op mag rekenen, maar het is toch wel een teleurstelling te noemen
Benzz schreef:SinneJ schreef:Dit dus... de burgerzin is bij vele mensen ver zoek. En ik weet als nuchter persoon dat je er niet op mag rekenen, maar het is toch wel een teleurstelling te noemen
Het is gewoon te zot voor woorden op het moment. Kom net uit de supermarkt waar hele gezinnen rondliepen. Een oude meneer ging zowat tegen mij aanstaan bij de kassa: Toen ik vroeg of hij afstand wilde houden ( zonder corona stond hij ook al te veel in mn aura) kreeg ik een grote bek.
Begrijp echt niet dat mensen zo laks inmiddels zijn en niet zien dat een 2de golf echt economisch en medisch een heel groot drama gaat worden.
Roodvos schreef:Pretparken, campings, musea enz werken al met maximale bezoekersaantallen, tijdslots enz.
Mogelijk dat in een aantal gevallen dat maximale aantal nog te hoog is.
Benzz schreef:Ga eens praten met de mensen die aan de beademing hebben gelegen en nog maanden moeten revalideren. Of met degene waarbij hun organen uitval hebben. Of gewoon met artsen die aan de bedden hebben gestaan.