Extra kosten voor een betalingsregeling?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:03

upendo schreef:
Ze doen het meestal niet omdat ze die tijd nuttiger kunnen besteden aan handelingen die mondhygiënistes niet kunnen.

Om het vervolgens aan de preventie-assistente over te laten die het ook niet kan. Want...ze krijgen de theorie wel maar de praktische handeling niet en in het gunstigste geval doet de tandarts het 1 keer op de opleiding. En fijn dat ze leren hoe een pocketsonde werkt maar daarmee kun je nog niet deep scalen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:06

janderegelaa schreef:
upendo schreef:
Ze doen het meestal niet omdat ze die tijd nuttiger kunnen besteden aan handelingen die mondhygiënistes niet kunnen.

Om het vervolgens aan de preventie-assistente over te laten die het ook niet kan. Want...ze krijgen de theorie wel maar de praktische handeling niet en in het gunstigste geval doet de tandarts het 1 keer op de opleiding. En fijn dat ze leren hoe een pocketsonde werkt maar daarmee kun je nog niet deep scalen.

Ik ben benieuwd hoe je aan deze info komt. Ben je zelf werkzaam in de tandheelkunde?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:07

janderegelaa schreef:
upendo schreef:

Preventie assistent hebben ze hier echt niet. Ook nog nooit heb gehoord :')

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:10

Amber_anne schreef:
janderegelaa schreef:

Ik ben benieuwd hoe je aan deze info komt. Ben je zelf werkzaam in de tandheelkunde?

Laten we zeggen dat ik door mijn werk iets meer van de materie weet dan een gemiddeld iemand maar in dit geval werd ik even gesouffleerd door een tandarts.

upendo

Re: Extra kosten voor een betalingsregeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:49

:')

Hoe oud was die tandarts?

Vind het erg jammer dat je zoveel onzin verkondigt. Sorry to put it this way.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:54

upendo schreef:
:')

Hoe oud was die tandarts?

Vind het erg jammer dat je zoveel onzin verkondigt. Sorry to put it this way.

Jij deep scaled jouw patiënten niet. 100% zeker.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:55

Ik ben ook geen tandarts, dus dat klopt.

Vriendinlief daarentegen wel. Die heeft het afgelopen vrijdag nog gedaan. Vindt er alleen geen reet aan. Die doet liever andere dingen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:58

janderegelaa schreef:
Geen enkele tandarts kan deep scalen. Dat leren ze niet op de opleiding. Daarom sturen ze vaak ook gelijk door naar de parodontoloog terwijl een goede MH het nog een heel eind kan redden.

Tandarts kan dit wel maar in de tijd dat ze daar mee bezig zijn kunnen ze 3-4 andere patiënten zien voor controle. MH is goedkoper om die dat werk te laten doen. En meeste tandartsen werken tegenwoordig samen met mh en verwijzen zeker niet gelijk door naar parandontoloog.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:00

Wat tandartsen nou wel of niet doen.... Daar gaat dit topic toch niet over?

Een eigen topic met die discussie is dan meer op zijn plaats :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:55

purny schreef:
MarcoBorsato schreef:
Maar je zegt zelf dat je een slecht gebit hebt dus hoe onvoorzien was het dan?

Zoals ik al eerder aangaf heb ik mijn tandarts potje te laag gezet. Volgend jaar gaat ie weer de hoogte in. Van fouten leert men

Maar dan is het alsnog zorgwekkend dat je dus geen enkel potje hebt waar je die 150 euro uit kunt halen. Ik wil niet zeggen dat het niks is, maar we hebben het nou ook weer niet over duizenden euro's.
Wat doe je als je dier naar de dierenarts moet of je een jaar teveel stroom gebruikt? Dan blijft het al snel niet bij 150 euro.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:55

Het is niet voor iedereen even makkelijk om een potje te hebben... En wat je dan doet als je stroom te hoog uitvalt of je naar de dierenarts moet? Ik heb een goede vriend die dan geld kan en wil lenen aan mij en anders hopen op een betaalregeling.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:12

En zo zijn we terug bij het begin...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 08:40

Gelukkig heb ik normaal gesproken wel al mijn financiële zaken op orde, dus de discussie of ik niet goed mijn zaken kan regelen is niet meer op zijn plaats

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:05

Princess_ schreef:
Het is niet voor iedereen even makkelijk om een potje te hebben... En wat je dan doet als je stroom te hoog uitvalt of je naar de dierenarts moet? Ik heb een goede vriend die dan geld kan en wil lenen aan mij en anders hopen op een betaalregeling.

Uiteraard! Maar als jij er dan wel voor kiest paarden te houden, een verre reis te maken oid, dan vind ik niet dat je kunt verwachten dat een ander, i.c. de tandarts of het administratiebedrijf, je gratis geld leent.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:56

Aan de andere kant, niet alles is wat het lijkt. Wie zegt dat in al die gevallen die mensen zelf betalen voor een paard of vakantie bijvoorbeeld? Mijn paard kost mij 0 euro, omdat ze niet van mij is en vakanties kosten mij ook niks.
Dat oordelen vind ik dus nogal tricky. Mensen gaan veroordelen omdat er iets op een forum staat, maar je weet alsnog niets.