Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:42

Qimm schreef:
TamaraFloor schreef:
Als je nou afspreekt dat als je gaat wandelen of zwemmen in je bikini of what ever je er een doek om heen doet en met het zonnen gewoon in je zwemkleding gaat is dat toch niet heel raar? En daar voelt hij zich misschien beter bij en is voor jou niet echt een opgave.

Dit doet ze dus al, maar hij vindt het ook onprettig als ze in haar tankini aan het zonnen is. Hij ziet het liefst dat ze non stop een bedekkend jurkje draagt

Voor mij zou dit te ver gaan. Maar ik krijg niet echt hoogte van wat TS vind.

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:52

Ik vind het wel zo netjes dat je als je gaat lopen naar een strandwinkel dat je iets over je bikini of badpak aandoet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:54

chanicha schreef:
Ik vind het wel zo netjes dat je als je gaat lopen naar een strandwinkel dat je iets over je bikini of badpak aandoet.

Dat doet ze al.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:02

chanicha schreef:

Daar gaat het nu toch ook niet over?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:16

chanicha schreef:

Maar dat vinden mijn oer-hollandse man en ik ook dus dat heeft niks te maken met de culturele discussie die hier zich afspeelt

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:34

Zertab schreef:
chanicha schreef:

Daar gaat het nu toch ook niet over?

Joh! Dat is mijn mening of moet ik dat eerst aan jou vragen?

Zertab

Re: Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:35

Waar slaat dit nu weer op? Geef dan een mening gerelateerd aan het onderwerp: op het strand in een bikini.

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:39

Jij beslist toch niet uit wat gerelateerd is aan het onderwerp?
Je geeft een opmerking met daar gaat het toch niet over, vind ik wel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:42

Prima joh. :) Wat is Bokt toch aardig voor elkaar de laatste tijd. Heb het topic getemd. Dit gaat echt nergens meer over.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:46

Luckystory schreef:
lenaa_tje schreef:
Toch lees ik niet dat de vriend het haar verbied dat maakt het voor mij niet anders want er is dus gesprek. Een heel aantal mensen vult dat wel zo.

Uiteraard ‘verbiedt’ hij mij niets.
En de vraag was natuurlijk eerder hoe andere mensen zouden omgaan met zulke cultuurverschillen binnen hun relatie.
Dat is voor iedereen anders waarschijnlijk. En een groot deel zou er al niet aan beginnen.
In mijn omgeving ook hoor. Daarom dat ik dit topic begonnen was. Om eens de gelegenheid te hebben om erover te kunnen discussiëren. Soms lastig om het allemaal alleen te bedenken. ;)

Ik had hem gisterenavond nog eens proberen duidelijk te maken wat die discussie nou juist betekende voor mij. Dat hij vraagt iets op te geven dat voor mij even normaal is als eten en drinken. Dat ik als 3 jarige peuter al in zo’n ding rondbanjerde. En dat er voor mij niets sexueels of extravagent aan zat.
Zo had hij het nog niet bekeken. Als ik het belangrijk vond, moest ik hem maar gewoon dragen, zei hij.
Maar ja, daar schieten we natuurlijk niets mee op. Zijn gevoel erbij is niets veranderd. En de volgende keer dat hij ergens mee zit, durft hij het misschien niet eens meer benoemen. Dat is ook niet constructief. Lastig hoor. :?

Maar zijn gevoel hoeft helemaal niet te veranderen. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gevoel. Rekening houden met? Ja, prima. Dat doe je al. Maar jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gevoel. Zijn gevoel is van hem.

Jij draagt wat jij wilt.
Hij voelt wat hij voelt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:57

@Rien10: In een vriendschap werkt dat wel want dan is er wederzijdse onafhankelijkheid.Maar in een relatie werkt dat vaak niet.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:58

Magrathea schreef:
Echt? Nou ja dan verschillen we daarin. Mijn badkleding kan je misschien mijn kledingsmaak aan afzien maar mijn persoonlijkheid? Mwoah :D

Dat betwijfel ik, heel je garderobe zegt iets over je persoonlijkheid, dus ook je badkleding.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:00

Toch vind ik dat wel Anjali. Niet overal en altijd, er is inderdaad nuance, maar je hoeft niet te knutselen aan de gevoelens van je partner. Je bent geen partners om elkaars psycholoog te zijn. Uiteraard is het fijn als je partner je steunt is zaken die je lastig vind. Persoonlijk vind ik dat ook wel een voorwaarde voor een goede relatie. Maar verantwoordelijk voor het gevoel van je man/vrouw kan je m.i. niet zijn en moet je m.i. ook niet willen zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:02

Zertab schreef:
Prima joh. :) Wat is Bokt toch aardig voor elkaar de laatste tijd. Heb het topic getemd. Dit gaat echt nergens meer over.

Heerlijk toch, laat gaan, lekker bekvechten lucht misschien wel op in deze tijd. En We zitten verscholen achter onze nickname, dus gooi het eruit.
Vervelende is wel dat een goed lopende discussie dan vastloopt, da's weer jammer voor de meer relaxte types onderons.
Moderators: succes en sterkte.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:26

Maar zou hij er niet aan kunnen wennen dan?

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:39

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang je vriend in Nederland is TS.
Is het al best lang dan zou ik me wel achter mijn oor krabben maar dat is natuurlijk aan jou.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:54

chanicha schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang je vriend in Nederland is TS.
Is het al best lang dan zou ik me wel achter mijn oor krabben maar dat is natuurlijk aan jou.

3 jaar. Staat gewoon in één van de posts van TS.

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:00

Dank je wel San.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:04

In dit soort culturen is vaak geen vrije partnerkeuze maar wordt men uitgehuwelijkt door de familie.Die mannen hebben dan misschien wel een relatie met een Westerse vrouw maar de familie heeft dan ineens een vrouwtje uit hun eigen cultuur voor hem.Ik zeg niet dat zoiets hier ook zou kunnen gebeuren want ik ken die mensen niet uiteraard.Maar het blijft een punt om rekening mee te houden.Trouw je wel met een Moslim dan wordt meestal van je verwacht dat je je tot zijn geloof bekeert. Westerse mannen die met een Moslimvrouw zouden willen trouwen krijgen nog veel grotere problemen,zij moeten zich zelfs laten besnijden!De vrije en vrijblijvende omgang tussen man en vrouw die in het Westen gemeengoed is geworden kent men daar niet.

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:21

@Anjali
Ik ken 2 mannen die met een moslima zijn getrouwd en die hebben zich niet hoeven laten besnijden hoor.
Zij zijn dan ook niet moslim geworden en de vrouwen zijn ook goed verwesterd.

Mijn vriendin is getrouwd met een moslim, haar zoon is dan wel besneden, maar familie is nooit met een andere vrouw aan gekomen en zij is ook niet bekeerd (en op en top Hollands).

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:40

Ach , ik heb mijn man uit het dorp naast die van mij.. en toen was ook vaak de opmerking.. in je eigen dorp lopen toch ook leuke jongens!
En ook qua geloof: goh je weet dat hij hervormd is? (ik ben chr gereformeerd opgevoed).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:46

Brainless schreef:
@Anjali
Ik ken 2 mannen die met een moslima zijn getrouwd en die hebben zich niet hoeven laten besnijden hoor.
Zij zijn dan ook niet moslim geworden en de vrouwen zijn ook goed verwesterd.

Mijn vriendin is getrouwd met een moslim, haar zoon is dan wel besneden, maar familie is nooit met een andere vrouw aan gekomen en zij is ook niet bekeerd (en op en top Hollands).

Als je kinderen zou krijgen in een dergelijke interculturele relatie dan komen de verschillen ineens sterk naar boven. Zeker wat die besnijdenis betreft,dat zou ik mijn kinderen nooit aan willen doen. Zelfs bestaat er nog meisjesbesnijdenis! Weliswaar gaat het topic van ts hier niet over,enkel over het al of niet dragen van een bikini, en als een relatie ook niet verder komt dan dat dan is er ook niets aan de hand. Heb je echter serieuze plannen voor levenslang met een man van een andere cultuur te zijn,dan moet je toch echt wel goed nadenken over de consequenties daarvan.

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:54

Alle 3 hebben meerdere kinderen (en al ouder), alleen mijn vriendin heeft hun zoontje toentertijd laten besnijden (door een arts!), maar dat was allang besproken voordat er kinderen kwamen.
In alle 3 de culturen komen geen meisjesbesnijdenissen voor, dus was ook geen discussiepunt.

Qua opvoeding worden ze gewoon Nederlands opgevoed (die van mijn vriendin gingen 1 a 2 x per jaar mee naar de moskee) en dat was het wel.

Mijn man heeft ook moeite met bloot door zijn opvoeding en daar hebben we ook kunnen over praten.
En ja ik heb daar ook wat in aangepast, maar had daar geen problemen mee.
Degene die allemaal vonden dat mijn man niks mocht "eisen" (wat hij ook absoluut niet deed) en vonden dat hij preuts was (omdat hij niet wilde dat mensen topless in onze tuin gingen zitten) zijn ondertussen allemaal al uit elkaar en ik en mijn "preutse" man zijn nog steeds samen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:02

anjali schreef:
Als je kinderen zou krijgen in een dergelijke interculturele relatie dan komen de verschillen ineens sterk naar boven. Zeker wat die besnijdenis betreft,dat zou ik mijn kinderen nooit aan willen doen. Zelfs bestaat er nog meisjesbesnijdenis! Weliswaar gaat het topic van ts hier niet over,enkel over het al of niet dragen van een bikini, en als een relatie ook niet verder komt dan dat dan is er ook niets aan de hand. Heb je echter serieuze plannen voor levenslang met een man van een andere cultuur te zijn,dan moet je toch echt wel goed nadenken over de consequenties daarvan.

Dat heeft niks met cultuur te maken. Over iedere relatie met de intentie die levenslang te laten duren moet nagedacht worden over de 'consequenties'. Ik noem dat trouwens liever 'invulling' van een relatie dan consequentie, maar goed.
Zeker als er kinderen komen. Ook binnen dezelfde cultuur kunnen de manieren van opvoeden mijlenver uit elkaar liggen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:28

Een mannenbesnijdenis gebeurt wel vaker hoor, niet alleen uit geloofsovertuiging...