lenaa_tje schreef:Toch lees ik niet dat de vriend het haar verbied dat maakt het voor mij niet anders want er is dus gesprek. Een heel aantal mensen vult dat wel zo.
Uiteraard ‘verbiedt’ hij mij niets.
En de vraag was natuurlijk eerder hoe andere mensen zouden omgaan met zulke cultuurverschillen binnen hun relatie.
Dat is voor iedereen anders waarschijnlijk. En een groot deel zou er al niet aan beginnen.
In mijn omgeving ook hoor. Daarom dat ik dit topic begonnen was. Om eens de gelegenheid te hebben om erover te kunnen discussiëren. Soms lastig om het allemaal alleen te bedenken.
Ik had hem gisterenavond nog eens proberen duidelijk te maken wat die discussie nou juist betekende voor mij. Dat hij vraagt iets op te geven dat voor mij even normaal is als eten en drinken. Dat ik als 3 jarige peuter al in zo’n ding rondbanjerde. En dat er voor mij niets sexueels of extravagent aan zat.
Zo had hij het nog niet bekeken. Als ik het belangrijk vond, moest ik hem maar gewoon dragen, zei hij.
Maar ja, daar schieten we natuurlijk niets mee op. Zijn gevoel erbij is niets veranderd. En de volgende keer dat hij ergens mee zit, durft hij het misschien niet eens meer benoemen. Dat is ook niet constructief. Lastig hoor.