Cer schreef:Maar er staat nu nog specifiek "epidemie Covid-19", dus dan mogen ze m nergens anders meer voor gebruiken, neem ik aan?
Dat lijkt me dan dom, want het is juist handig als er 'n algemene wet op de plank klaar ligt die je weer uit de kast kunt trekken op het moment dat Pandemie-X zich aandient.
Ik kan me nog de woorden van Rutte herinneren vóórdat corona in Nederland was. We zijn op alles voorbereid en we hebben goede noodplannen klaarliggen. Nou not dus! Geen beschermingsmiddelen, geen noodwet, geen testmateriaal. Hopelijk leren ze van de fouten die gemaakt zijn en zorgen ze dat ze bij een volgende pandemie wél gelijk goed van start kunnen gaan.

Iemand anders laat mensen in mijn huis om mijn spullen af te leveren. En ja dat zijn er meer dan twee en nee niet allemaal van een huishouden. en ik vrees ook dat de 1,5 meter niet gehandhaafd kan worden, maar ja verhuizen kun je niet even een jaar uitstellen. Oftewel zo snel loop je al tegen een strafblad aan als je de pech hebt dat iemand je erbij lapt.