Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:28

Mijn ouders wonen op hetzelfde erf en zijn de enige die ik heb gezien de afgelopen tijd. Collega’s via video vergadering.

Ik ga volgende week wandelen met een vriendin. Snak naar een ander gesprek! :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:32

bigone schreef:
Er mag gewoon gezegd worden waar je tegenaan loopt of klagen over hoe je leven nu is. Voor de één veranderd er weinig , voor de ander zal door heftige omstandigheden het leven nooit weer zo zijn als voor Corona. Alle ervaringen staan op zich en zijn niet te vergelijken maar zeggen dat je niet zo mag denken omdat anderen het nog veel erger getroffen hebben is typisch Nederlands . Dus inderdaad , tel je zegeningen, zwelg maar even in zelfmedelijden maar bagataliseer het niet tov van anderen want voor jou telt je eigen gevoel gewoon het zwaarst.

Zeker mee eens hoor.
En rot voelen, lekker een keer mopperen of misschien wel een potje schelden kan zeer bevrijdend zijn.
Toch denk ik wel dat het verstandig is daar proberen niet in te blijven hangen.
En op zoek te gaan naar de voordelen.
En de een zal dan harder moeten zoeken als de ander, maar vaak zijn ze er wel.

Kijk maar naar Pien die zegt, ons huis geschilderd.
Safina die een bevrijdend gevoel ervaart.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:33

safina schreef:
Ik ben vanmorgen juist opgestaan met het bevrijdende gevoel helemaal nergens heen te hoeven. Ik ga lekker klussen in de moestuin. En brood bakken. .

Ik werd vanmorgen door de wekker wakker met: damn omdat mijn dag gisteren niet efficient was moet ik vandaag ook werken :')

Stiekum wil ik ook werktijdverkorting met het mooie weer :P
We hebben nu binnen het bedrijf afdelingen met te weinig werk die werktijdverkorting krijgen en afdelingen die gewoon net als normaal volbelast tot overbelast zijn. Laat ik nou net daarbij horen _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:37

Natuurlijk zijn dat soort dips heel begrijpelijk, als je ergens naartoe aan het werken was en dat komt nu "on hold" te staan....dat is gewoon ontzettend balen....helemaal als je het ook voelt in je lijf :(:)

Hopelijk kan je thuis wat regelen zodat je toch wat kan trainen? :)

Het spreekt alleen maar voor je dat je je schuldig voelt daarom en beseft dat het veel erger had kunnen zijn. Wij balen ook als een stekker dat die kleine zijn eerste echte verjaardag op school, en met vriendjes niet heeft kunnen vieren. De week ervoor kon zijn beste vriendje het nog wel allemaal doen, en hij niet meer...alles afgezegd :(:) Dat is ook super sneu, het ventje keek er zo naar uit....

Maar hij heeft in ieder geval ons allemaal nog, niemand in het ziekenhuis ofzo. Nouja alleen oude oma dan waar we niet meer bij mochten en het nu een raar afscheid wordt. Maar ook daar: ik ben blij dat ze toch redelijk rustig heeft mogen sterven want ik maakte me al zorgen dat het hele circus gierend uit de hand zou gaan lopen en de dormicum / morfine e.d. op zouden raken ofzo.... of dat ze nog even Corona zou krijgen of weet ik wat.

Deze zorg hebben we gelukkig niet meer :)

Ik vind het wel heel sneu dat ze "alleen" is gestorven, zonder familie erbij...
Bij haar man, en mijn andere oma en opa werd gewaakt en was mijn moeder erbij. Maar niet bij haar eigen moeder.... beetje naar idee vind ik dat wel.... maar oma wilde ook pertinent niet dat mijn moeder ernaast ging zitten. Dat scheelt.

Ze heeft dat altijd gezegd en drukte mijn moeder een paar weken geleden nog op het hart "je gaat het NIET doen, je gaat NIET naast dat bed zitten wachten tot ik dood ga, ik wil het niet hebben". Omdat een halve eeuw geleden haar man zo heel onrustig werd toen hij overleed en dat gruwelijk was voor mijn oma en moeder om te zien. Oma wilde niet dat dat bij haar ook zou gebeuren.

En dat aapies kijken hoefde sowieso niet van haar. Dus kist dicht en geen gedoe. We mogen net allemaal een roos op de kist leggen en dan wat gaan eten & drinken ergens, dat wilde ze. Maargoed dat zal nu moeten wachten.

Die uitvaart zonder poespas die krijgt ze in ieder geval :=
Wij zijn vooral blij dat het over is voor d'r nu :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:40

bigone schreef:
Er mag gewoon gezegd worden waar je tegenaan loopt of klagen over hoe je leven nu is. Voor de één veranderd er weinig , voor de ander zal door heftige omstandigheden het leven nooit weer zo zijn als voor Corona. Alle ervaringen staan op zich en zijn niet te vergelijken maar zeggen dat je niet zo mag denken omdat anderen het nog veel erger getroffen hebben is typisch Nederlands . Dus inderdaad , tel je zegeningen, zwelg maar even in zelfmedelijden maar bagataliseer het niet tov van anderen want voor jou telt je eigen gevoel gewoon het zwaarst.

Mooi gezegd wel. Toch merk ik aan mezelf dat als ik 's morgens opsta met dat gevoel van "heerlijk, ik hoef nergens naar toe!" me een beetje schuldig voel. Het voelt een beetje fout om te genieten van iets wat voortkomt uit deze ellendige crisis en van iets dat anderen als iets heel naars ervaren.

Maar het heeft veel te maken met hoe je leven eruit ziet, denk ik. Ik maak op mn werk lange, intense dagen en krijg daar genoeg verdriet en ellende mee. Ik denk dat mijn hoofd de rust en stilte juist nodig heeft. Diezelfde stilte die een ander teveel wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:44

Ik ben ook alleen. Maar mag om de week naar kantoor met de wissel op woensdag. Ik ben woensdag na 3 weken (collega had het vermoedelijk, is niet getest dus we zijn langer weggebleven) er voor het eerst weer geweest en dat was zeer aangenaam.

Thuis gebeurde de afgelopen weken nog van alles mbt nieuwe keuken. Weliswaar alleen een monteur gehad. Maar m'n vader kwam wel regelmatig langs. Verder heb ik wel veel contact met buren, dat is fijn, ook al eten we niet bij elkaar ofzo.

Laatst had ik enorme behoefte om weer eens op wedstrijd te gaan. Maar dat gevoel waait wel weer over. Komt vanzelf weer.
Evenementen die ik gepland had, tsjah lig ik gelukkig ook niet wakker van.
Na lange tijd heb ik ineens de behoefte om te daten :') ja dat gaat ook niet :')

Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik er zo relaxed in sta geloof ik. Maarja, wat niet is kan nog komen.
Ben wel wat sneller emotioneel, merk ik af en toe. Maar het is goed om dat makkelijk te kunnen laten gaan in deze tijd.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:45

Voor mij is er juist weinig veranderd. Met familie heb ik sowieso geen contact, dus die mis ik niet, werkte al vanuit huis, ben niet iemand die van het uitgaan is en kan heel goed alleen zijn. Vind ik juist heerlijk;) Alleen boodschappen doen is nu wat anders, maar ja dat is eerlijk gezegd ook alles. En ik ga nu niet meer met de honden wandelen bij onze favoriete plek net over de grens. Maar verder kan ik mij er niet druk om maken eigenlijk. :') Ik vind het wel fijn dat mensen afstand moeten houden..was het altijd maar zo :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:49

Astorga schreef:
Mijn enige contacten zijn patiënten en collega's. Veel bekenden die ik op straat tegenkom springen een meter extra van me af als ze horen met wat voor patiënten ik werk, en dan hou ik al trouw afstand van iedereen.
Zie ineens wel de voordelen van een relatie in, al is dat nu een beetje te laat, want daten is ook niet echt een optie nu.

Jouw laatste zin, daar herken ik me zo goed in :')

MachoPablo

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:51

Ik volg het even ;-)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:54

safina schreef:
bigone schreef:

Mooi gezegd wel. Toch merk ik aan mezelf dat als ik 's morgens opsta met dat gevoel van "heerlijk, ik hoef nergens naar toe!" me een beetje schuldig voel. Het voelt een beetje fout om te genieten van iets wat voortkomt uit deze ellendige crisis en van iets dat anderen als iets heel naars ervaren.

Maar het heeft veel te maken met hoe je leven eruit ziet, denk ik. Ik maak op mn werk lange, intense dagen en krijg daar genoeg verdriet en ellende mee. Ik denk dat mijn hoofd de rust en stilte juist nodig heeft. Diezelfde stilte die een ander teveel wordt.

Ik denk dat deze periode er een is waar mensen zichzelf extra goed leren kennen. Dat kan positief zijn, zoals jij omschrijft, maar ook heel confronterend.

Ik ben een paar jaar terug depressief geweest en heb daarna tig gesprekken met een psycholoog gevoerd. Daar heb ik sowieso heel veel aan gehad, maar ben ik nu extra dankbaar voor. Omdat ik mezelf dus al wat beter ken (Dit klinkt hopelijk niet te zweverig ofzo).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:54

Ik blijf er zeker niet in hangen. Mijn glas is altijd halfvol. Maar ik merk wel dat ik lastige momenten heb. En ook niet eens om mezelf hoor. Ik vind het ook vreselijk hoeveel bokkers hier in het topic zijn geraakt. Hartverscheurend om te lezen hoe mensen hier afscheid moeten nemen van hun dierbaren of nog in de zenuwen zitten met een ziek persoon. En dan denk ik wel even “poeh... wat een k** situatie zitten we toch in”

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:58

Dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:59

Ik lees hier veel verdrietige dingen. Ik fiets er redelijk makkelijk doorheen. Ik heb eigenlijk niet zoveel somberheid in me. Het enige wat me echt stoort is dat ik mijn vriend niet gezellig genoeg is naar mijn zin is bij het brunchen/ high-teaen. Als ik mijn kopje thee ingeschonken heb heeft hij alles al op.

Ik ben weer begonnen met werken en ondanks de 32 dagen isolatie voel ik me niet zo beperkt.
Ik mis dingen, maar ga daar straks dubbel van genieten.

Ik hoop dat het voor de mensen in de verpleeghuizen en iedereen die het slechter volhoudt en die op wat voor manier dan ook geraakt wordt dat het snel beter gaat.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:01

Jessix schreef:
Ik blijf er zeker niet in hangen. Mijn glas is altijd halfvol. Maar ik merk wel dat ik lastige momenten heb. En ook niet eens om mezelf hoor. Ik vind het ook vreselijk hoeveel bokkers hier in het topic zijn geraakt. Hartverscheurend om te lezen hoe mensen hier afscheid moeten nemen van hun dierbaren of nog in de zenuwen zitten met een ziek persoon. En dan denk ik wel even “poeh... wat een k** situatie zitten we toch in”

Dat heb ik ook. Echt te doen met de mensen die nu zieken hebben en daar niet bij kunnen zijn.
Dat vind ik hartverscheurend.
En ik vraag me ook af, kan dat niet anders?
Dat hun geliefde er wel bij zijn en zich dan daarna minstens 2 weken compleet afzonderen. In een vakantiehuisje wat nu leegstaat als voorbeeld.
Ik denk dat veel mensen dat er wel voorover hebben om dan nog wel de hand vast te kunnen houden van wie ze zo lang gehouden hebben.
Ik vind dat echt zo verschrikkelijk om te lezen |(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:02

Jessix , dit zal iedereen zo ondervinden. Ik merk hier op bokt maar één of twee mensen die echt alleen oog hebben voor hun eigen “ellende” die bestaat uit niet kunnen reizen en gewoon doen wat ze altijd doen . Natuurlijk weegt dat zwaar en dat gevoel mag er zijn maar enkelen zijn gewoon niet bij machte om te zien dat ze nog werk hebben, gezond zijn en zich over geld, eten , eigen bedrijf geen zorgen hoeven te maken. Ik denk dat die personen het in de toekomst nog gruwelijk moeilijk gaan krijgen want we zijn er , mits er een medicatie of vaccin word gevonden , nog lang niet van af .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:02

Voor de mensen die het interessant vinden, de appathon( :roll: jawel) is nu begonnen en te volgen.
https://youtu.be/VvEcFsXoDps

De pitches beginnen zo denk ik.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:07

Hier is veral al 2 maanden erg lastig, geen werk maar we krijgen niet betaald meer, gelukkig heb ik de paarden nog die dagen. En in weekend me vriend, veder heeft een vriendin het in een lichte vorm gehad, ik zal blij als we weer wat mogen dan ken ik ook weer aan het werk

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:08

Tja... heel eerlijk gezegd is mijn grootste zorg op moment ook of ik mijn dieren wel te eten ga blijven kunnen geven. Maar goed, ik mag niet klagen, want ook al voelen ze als mijn kinderen waar ik beloofd heb zorg voor te dragen zo goed als mogelijk, even keihard een mensen kind kan je niet laten inslapen bij wijze van als je die niet meer voeden kunt. En ik besef heel goed dat er mensen zijn die het zoveel slechter hebben...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:12

Horen jullie trouwens ook veel mensen om je heen die zo achteraf het idee hebben het ook al te hebben gehad? Zij het in zeer lichte mate?

Van voor het eerste geval in NL?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:14

Niet van voor het eerste geval maar dat het voor het eerste geval al even in Nederland was is wel duidelijk geworden. Anders was het in Brabant na dat eerste geval ook niet zo gierend uit de hand gelopen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:16

Janine1990 schreef:
Horen jullie trouwens ook veel mensen om je heen die zo achteraf het idee hebben het ook al te hebben gehad? Zij het in zeer lichte mate?

Dat idee heb ik zelf wel maar ken ook hooikoorts maar paar weken terug was wel flink aan hoesten en verkouden maar was ook binnen week weer weg

Zijn hier meer die hooikoorts hebben en door andere raar aan gekeken worden als je rooie ogen heb of x niest durf nu in de supermarkt niet meer heen hierdoor

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:16

Ik zit natuurlijk met mijn neusklachten, ik weet me god niet of ik het heb gehad. Kan best hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:17

Janine1990 schreef:

Ik heb dat nog niet gehoord.
Maar als je naar die 3% van Sanquin kijkt kunnen het er nooit veel zijn waarbij dat echt zo is.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:17

Lichte mate niet perse, maar wel mensen die zeggen, ik ben zo beroerd geweest in januari, zo heb ik dat nog nooit gehad. En nu dan inderdaad niet weten wat het is geweest.

Maar goed, ik heb 1 keer in mijn leven echt de griep gehad, benauwd was ik daar dan niet bij zoals je nu hoort.
Maar ook echt ziek ziek. Je gaat dan echt niet even met een paracetamolletje op toch werken, of toch iets doen in huis.
Drinken was al moeilijk binnen te houden en een keer op neer naar het toilet een hele beproeving.
Dus die mensen kunnen ook de gewone griep een keer gehad hebben en nu linkt iedereen elke griep verschijnsel aan corona.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:19

In januari waaide er ook een flinke griep rond en vele mensen waren toen ziek.
Stel dat het toch corona was en dat je dan toch antistoffen zou hebben ... het geeft hoop.
Had toen ook een fikse verkoudheid met flink hoesten, net als alle collega's op het werk toen. En ja wij hebben ook al geopperd dat we nu vast immuun zijn, zonder er echt in te geloven.

Over die lockdown ben ik nu gelaten eigenlijk. De eerste 10 dagen kroop ik de muren op, maar nu is het zoals het is. Ik heb het geluk op 500m van het bos te wonen, dus ga daar dagelijks een wandelingetje doen (kom er ook nooit iemand tegen) en dat maakt het hoofd mooi leeg.
Wat mij wel helpt is het vooruitzicht van 11 mei.

Voor iedereen die het er zwaar mee heeft of er hoe dan ook door geraakt wordt: virtuele knuffel.