Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Die app is toch net zo goed schijnveiligheid? De meeste mensen zullen 'm niet installeren en nou fijn dat je een waarschuwing krijgt dat je 2 weken geleden bij iemand in de buurt was die nu corona blijkt te hebben. Als je er wat van had opgelopen dan zit je nu zelf al in de incubatietijd, dus ben je toch al de sjaak. Je kunt beter die 1,5 meter afstand blijven respecteren.
Ik heb liever dat ze die honden gaan trainen voor corona-opsporing trouwens, bij massale toestanden gewoon zo'n speurhond laten snuffelen om te kijken of je het vliegtuig of festivalzaal in mag.
Shadow0 schreef:Wat voor schijnveiligheid? Ik hoor het steeds aangehaald worden maar in de praktijk kan ik het niet echt bevestigen. Dus in welke situaties speelde dat?
Pareltjes schreef:Wat ik kwalijk vind is dat er aankomende dinsdag de maatregelen voor ná 28 april worden aangekondigd en kennelijk dat er dan een app MOET zijn.
Deze app is een haastklus. Dat maakt het des te meer twijfelachtig. Nog meer als serieuze adviezen worden weggewuifd. Ik begrijp dat er actie nodig is maar niet tegen elke prijs.
Sizzle schreef:Shadow0 schreef:Wat voor schijnveiligheid? Ik hoor het steeds aangehaald worden maar in de praktijk kan ik het niet echt bevestigen. Dus in welke situaties speelde dat?
Daar kan ik een boek over schrijven![]()
Nee, echt waar, het is geen grapje: PPE geeft aanleiding tot onnozel en dom gedrag op alle opleidingsniveaus.
Mensen wanen zich ineens onschendbaar of zo, geen idee hoe dat werkt in het brein.
Alleen al deze week heb ik mensen in de supermarkt zien bellen met een mondkapje over hun kin en daarna na het luidrichtig bellen met die hand waar je het goorste apparaat ter aarde mee aangeraakt hebt het kapje weet bevestigen terwijl je er 10 minuten over heen hebt staan tetteren![]()
Ook geweldig, mondkapje aan je spiegel in de auto hangen terwijl je handsfree zit te bellen, of nog geweldiger, hem als een zonnebril op je hoofd zetten.
Het meest effectieve is niet praten, dat is echt veel beter dan wat dan ook. We hebben die test zelfs wel een gedaan op een lab. Gewoon je mond houden is het schoonste.
Waar ik me ook mateloos aan stoor is dat mensen het nu blijkbaar normaal vinden om dan na het winkelen hun handschoenen op het parkeervak te gooien en te laten liggen.
Shadow0 schreef:Miss-Lizje: maar een lab is niet een situatie van alledag. En een van die misverstanden is dat je in een lab de regel hebt (en ook moet hebben) dat iedere fout er een is die je tests / onderzoek ongeldig maakt.
Maar het dagelijks leven is niet zo zwartwit. Daar zijn kleine fouten minder erg dan grote.
miss_lizje schreef:Ik werk trouwens op een lab, wij worden geleerd hoe wij onze handschoenen moeten uittrekken op de juiste manier/schone manier.
Indien je die manier niet toepast heeft het dragen van handschoenen geen zin en is het schijnveiligheid. Want dat "besmet" je juist je handen waarvan je dus denkt dat ze schoon zijn.
Pareltjes schreef:Heb begrepen dat de “ experts” de handen hebben af gehaald van de te testen Corona apps.
Gaat allemaal te snel en niet grondig genoeg.
Sizzle schreef:Shadow0 schreef:Miss-Lizje: maar een lab is niet een situatie van alledag. En een van die misverstanden is dat je in een lab de regel hebt (en ook moet hebben) dat iedere fout er een is die je tests / onderzoek ongeldig maakt.
Maar het dagelijks leven is niet zo zwartwit. Daar zijn kleine fouten minder erg dan grote.
Nee, niet mee eens.
Verkeerd gebruikt PPE is erger dan geen gebruik.
Ik ken eigenlijk niemand die ervaren is in het gebruik die achter gebruik in openbaar staat.
Onze overheid begint er (gelukkig) ook niet aan.
Als iedereen gewoon braaf zijn klep dicht en telefoon thuis houdt met winkelen dan is dat de schoonste oplossing, daar kan bijna niets tegenop.
Maar als jij graag PPE gebruikt, ga je gang.
miss_lizje schreef:Anyway, ik rol regelmatig met mijn ogen in de super en het frustreert echt om dit foutieve gebruik van deze materialen te zien.