Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:28

germie schreef:
Celiien schreef:
ik zou nu ook niet gaan boeken voor de herfstvakantie..
Er wordt niks gedekt nu door de annuleringsverzekering als je nu boekt, zou helemaal zonde geld zijn.

Is al geboekt. Ik kijk ook nog voor een verre reis in november. Bali is al betaald en was al geboekt in februari. Prijzen voor november zijn me nog iets te hoog, maar ik ga het nu in de gaten houden.

Eerst doel is nu alles binnen Nederland weer open, in ieder geval sporten in de buitenlucht en campings. Dan ook naar Duitsland kunnen, al is het maar voor een dagje of een weekend. Daarop hoop ik toch wel in mei.

Dan hoop ik niet dat je straks al je geld kwijt bent.

mylittlejoy

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:35

De grafieken van de RIVM lopen ook inmiddels door tot in september/oktober. Aangezien de reisbranche als laatste weer zal mogen opstarten, zou ik het niet aandurven om iets te boeken nu.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:37

mylittlejoy schreef:
De grafieken van de RIVM lopen ook inmiddels door tot in september/oktober. Aangezien de reisbranche als laatste weer zal mogen opstarten, zou ik het niet aandurven om iets te boeken nu.

Ze liegen al weer. De eerste grafieken gingen tot half mei.
Ik moet toch echt mijn vakantiedagen opmaken in 2020, en in Nederland kan ik geen vakantie vieren. Dan neem ik niet eens vrij. Ik ga de vakantiedagen ook niet verkopen, want ik heb al extra recht op geld van deze roverheid vind ik.
Maar er zijn ook heel veel landen afhankelijk van het toerisme. Dus ik hoop dat toerisme juist ook weer opstart z.s.m. Ik leef nu gewoon niet. Het is elke dag afzien. Jullie mogen me vinden zeuren, maar reizen is gewoon mijn leven. Ik werk om te leven en ik leef niet om te werken. En nu leef ik niet.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:39

Tja, je kan wel zeggen dat je je vakantiedagen moet opmaken. Maar als andere landen hun grenzen niet opendoen, dan kom je dus gewoon nergens.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:42

Germie, niemand kan concreet zeggen hoe het allemaal gaat lopen. Dat heeft niets met liegen te maken. Ik begrijp echt dat je graag iets positiefs wilt hebben om je op te focussen, maar denk dat het momenteel gewoon onmogelijk is om aan te geven wanneer er weer vakantie in het buitenland kan worden gevierd. Sterkte met deze situatie.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:43

Ze kunnen eenmaal niet zeggen "en op datum x is het voorbij." Helaas werkt dat niet zo.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:44

Gisteren zei directeur KLM dat ze nog een half jaar geen toerisme verwachten
Na juni zal eerst langzaam de horeca open gaan en daarna gaan ze verder kijken

Dus wie,wat liegt er dan....
Echt dit soort opmerkingen slaan kant noch wal...

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:45

germie schreef:
mylittlejoy schreef:

Ik moet toch echt mijn vakantiedagen opmaken in 2020, en in Nederland kan ik geen vakantie vieren. Dan neem ik niet eens vrij. Ik ga de vakantiedagen ook niet verkopen, want ik heb al extra recht op geld van deze roverheid vind ik.
Maar er zijn ook heel veel landen afhankelijk van het toerisme. Dus ik hoop dat toerisme juist ook weer opstart z.s.m. Ik leef nu gewoon niet. Het is elke dag afzien. Jullie mogen me vinden zeuren, maar reizen is gewoon mijn leven. Ik werk om te leven en ik leef niet om te werken. En nu leef ik niet.

Ik denk niet dat je echt zeurt. Ik snap het helemaal. Het is alleen jammer dat je schijnbaar geen plezier in je leven kan vinden zonder op reis te gaan. Misschien is je werkbranche verkeerd gekozen? Of moet er andere veranderingen komen?

Ik werk nog niet maar studeer nog. Mijn levensdoel bestaat nu vooral uit leren zodat ik mijn diploma kan halen en dan echt aan mijn leven kan beginnen. Maar ondertussen geniet ik zeker van het leren zelf en daarbuiten van hobby's, met mijn vriend zijn etc. Het is mooi weer buiten. Ik zit lekker in de tuin. Ik vermaak me wel.

Ik had ook 3 weken Canada gepland staan in juli (nog niet geboekt gelukkig). Dit is mijn laatste jaar dat dit zou kunnen. Ik baal natuurlijk ook wel als dat niet door kan gaan. Maar ik probeer ondertussen andere dingen te vinden voor ontspanning.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:46

Echwel schreef:
Gisteren zei directeur KLM dat ze nog een half jaar geen toerisme verwachten
Na juni zal eerst langzaam de horeca open gaan en daarna gaan ze verder kijken

Dus wie,wat liegt er dan....
Echt dit soort opmerkingen slaan kant noch wal...

Ze zijn er enkel op uit de hardwerkende burger te pesten :roll:

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:47

En te besmetten zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:53

germie schreef:
mylittlejoy schreef:

Joh, boek lekker. Achteraf niet klagen dat je hebt geboekt, hebt betaald en dat het hele feest niet doorgegaan is :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:53

Germie is er in nederland niet veel te duiken en recreeeren voor ja waar je ontspanning bij vindt? Als het weer van afgelopen dagen hier zo aanhoud, denk ik de bergen er wel bij. Dan zou duiken in een mooie plas misschien toch beetje vakantiegevoel geven? Hier hebben we best wat duik en snorkelstekjes is de buurt.

Dan kom ik er ook wel doorheen. Voor mij is bergen oa vooral energie opdoen en lichamelijke klachten verminderen zodat ik er fysiek in nl beter tegenkan. Gaat het niet zal ik er hier maar het beste van maken. Heb ook niet veel keuze dan hihi. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:58

Helaas, er zijn geen grotten of diepe duikstekken in Nederland, dus qua technisch duiken kun je hier niets. De dichtstbijzijnde stek waar ik normaal kom is ook afgesloten. Ik rij nu een hele tank diesel per week leeg voor mijn hobby. Maar ook de duikclub ligt stil, enz.
Maar mijn wens om eens koralen te zien staat voor september. Dat wil ik al een paar jaar. Zal me wel niet gegund worden.
Mijn overige vakanties zijn gepland rondom het grotduiken. Dat is gewoon echt het mooiste wat er is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:59

Je niet gegund worden, jeetje mens er is een wereldwijde crisis gaande en jij denkt dat ze het op jou hebben gemunt..

Tjonge jonge

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:00

Je lees ook alleen maar wat je wilt lezen. Jammer. Maar als dingen niet doorgaan worden ze je simpelweg niet gegund. Er is geen andere manier om dat te omschrijven. Dat geldt immers voor elke vakantie die niet doorgaat. Of een koop die niet doorgaat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:01

Germie geduld hebben is het enige dat je kunt doen helaas. En tot die tijd volhouden en ergens een fijne ontspanning proberen te vinden.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:02

Ze hadden iedereen met alle liefde al die vakanties gegund (en alle andere uitstapjes zoals uiteten, naar het pretpark gaan, naar de bioscoop gaan of het theater), maar helaas. Soms zijn andere dingen nou even belangrijker, en dan kunnen we straks weer volop genieten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:04

Whale schreef:
Ze hadden iedereen met alle liefde al die vakanties gegund (en alle andere uitstapjes zoals uiteten, naar het pretpark gaan, naar de bioscoop gaan of het theater), maar helaas. Soms zijn andere dingen nou even belangrijker, en dan kunnen we straks weer volop genieten.

Dit inderdaad.
Dit is geen mensje pesten, maar mensje beschermen. En ja, het voelt als pesten, maar niemand weet hoe dit gaat verlopen.

Ben al lang blij met dit weer, kopje koffie buiten tussen werk door, zonder jas naar buiten, vogeltjes die fluiten als je wakker wordt.
En ja, ik had m’n afstuderen en het vieren van m’n slagen ook graag anders gezien. En wij hadden plannen voor klimmen in Italië, omdat we nu bezig zijn met klim certificaat (oké, waren :+). Ja, is heel rot maar het is niet anders. Volgend jaar beter.
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 07-04-20 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:04

germie schreef:
Je lees ook alleen maar wat je wilt lezen. Jammer. Maar als dingen niet doorgaan worden ze je simpelweg niet gegund. Er is geen andere manier om dat te omschrijven. Dat geldt immers voor elke vakantie die niet doorgaat. Of een koop die niet doorgaat.

Ja, ik denk wel echt dat er nu een pandemie is georganiseerd om iedereens plannen in de war te schoppen. Dat denk ik. Echt een redelijke aanname ook :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:06

Ik heb uitgerekend dit jaar een jaarpas van een pretpark met een hoop extras. :') zal er wel niet veel mee kunnen doen. Goddank eind vorig jaar al even kunnen gebruiken maar we hadden zoveel plannen. :P

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:07

karuna schreef:
Ik heb uitgerekend dit jaar een jaarpas van een pretpark met een hoop extras. :') zal er wel niet veel mee kunnen doen. Goddank eind vorig jaar al even kunnen gebruiken maar we hadden zoveel plannen. :P

Ik met mijn Museumkaart, "Ja kunnen we volgend jaar lekker veel naar musea en kastelen!" :') Maar volgens mij gingen ze daar nog iets voor verzinnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:08

Avalanche81 schreef:
germie schreef:

Ja, ik denk wel echt dat er nu een pandemie is georganiseerd om iedereens plannen in de war te schoppen. Dat denk ik. Echt een redelijke aanname ook :+

Weer een verdraaiing van woorden. -:(- Want dat heb ik helemaal niet gezegd.

Als iets niet doorgaat, dan is het je niet gegund. Dat is een normale uitdrukking. zo gun je als handelaar ook iemand iets als het bod hoog genoeg is. Of je gunt het niet. Mij is dit jaar niets gegund. Er zal dan wel een vloek op mij rusten ofzo. Maar er gaat gewoon helemaal niets goed bij mij.
Laatst bijgewerkt door germie op 07-04-20 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:10

@Germie,
Kun je niet proberen het als overmacht te zien? Iets waar je zelf niets aan kunt veranderen? Alleen in kunt berusten en het beste van proberen te maken?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:13

Vind het ook lastig omdat ik en met mij veel anderen vier tot vijf weken aan vakantiedagen hebben. In bepaalde periodes mag ik geen vakantie opnemen vanwege drukte. En ik vindt 4/5 weken op een heel jaar werken al vrij weinig maar ja om te kunnen reizen en jezelf te kunnen onderhouden is er wel geld nodig(ik weet dat andere landen zoals Canada en Amerika nog minder hebben).
Ik als echte reisliefhebber denk daar veel over na en nu kan ik dit jaar dus waarschijnlijk nergens meer naartoe. Ook ik zie dit dus als een grote gemiste kans want ik kan mijn vakantie dagen niet meer intrekken dus een grote kans dat ik nog anderhalf jaar niet op reis kan. Natuurlijk maak ik er thuis het beste van, maar het geeft mij niet die ontspanning van echt weg zijn.

En dan ben ik ook nog eens heel bang om m'n baan kwijt te raken vanwege deze crisis, dus is het ook maar even niet anders als ik lang niet weg kan, ik maak me nu heel veel zorgen om heel veel dingen en reizen is dan zo'n goede uitlaatklep voor mij.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 07-04-20 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:14

germie schreef:
Mij is dit jaar niets gegund. Er zal dan wel een vloek op mij rusten ofzo. Maar er gaat gewoon helemaal niets goed bij mij.

Ja, want voor de rest gaat iedereen wel gewoon op vakantie en alle plannen gaan door en zo. Mensen raken ook helemaal hun baan niet kwijt....... nee, gaat allemaal op rolletjes. Alleen jou wordt niets gegund. Dat zal het wel zijn :+ ja, dat denk ik :j