Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:https://pbs.twimg.com/media/ETc5R2tX0AEKv11.jpg:large
Misschien overbodig maar dit is het gevolg van social distance.
_Cathalijne schreef:RianneH schreef:Ik snap je vraag niet, mijn post is een antwoord op de vraag of iemand de bron heeft voor de uitspraak in het NU.nl artikel.
Was eigenlijk als respons op het antwoord: wij als NL volgen dus de richtlijn van de WHO, sorry voor de onduidelijkheid
Femke_Tweety schreef:bigone schreef:https://pbs.twimg.com/media/ETc5R2tX0AEKv11.jpg:large
Misschien overbodig maar dit is het gevolg van social distance.
Hier zou ik graag de berekeningen weer van willen zien. (Hoe komen ze aan exact deze cijfers)
Het totale plaatje/beeld klopt natuurlijk, minder contact geeft heel veel verschil. Dat is wat ze willen zeggen en duidelijk maken, en dat doen ze vrij effectief.
Kelan schreef:Femke_Tweety schreef:
Hier zou ik graag de berekeningen weer van willen zien. (Hoe komen ze aan exact deze cijfers)
Het totale plaatje/beeld klopt natuurlijk, minder contact geeft heel veel verschil. Dat is wat ze willen zeggen en duidelijk maken, en dat doen ze vrij effectief.
Oh, dat is heel makkelijk in Excel zelf na rekenen:
(daarmee kom ik op dezelfde getallen als in dat plaatje):
[ [url=m/6gWWcS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kelan schreef:eens (dat is precies mijn edit, die ik er nu bijgezet heb, terwijl jij ook je bericht typte)
klaarblijkelijk zijn de aannames:
- bij ongelimiteerde socialie interactie is de besmettingsfactor 2,5
- halveren van contacten, halveert ook deze besmettingsfactor
Maar dat is iets wat a) een vereenvoudigd model is, en b) ook nog niet zo onderzocht is
Dus mijn conclusie: in grote lijnen is het waarschijnlijk. De exacte aantallen zijn (waarschijnlijk) te gemodelleerd om echt de werkelijk situatie te zijn
Ladyson schreef:Sorry, tot nu toe kan ik alles prima volgen, behalve dat plaatje van Italie/Nederland. Er is al uitleg heen en weer over geschreven, maar ik snap het toch nog onvoldoende. Ik hoop dat iemand me dit nog wat beter wil uitleggen.
Als ik het als 'leek' lees, komen we al 6 dagen vrijwel identiek overeen qua cijfers. Dat is niet echt toeval dan meer toch? Hoe aannemelijk is dat we deze tabel de komende dagen ook nog volgen?
Als ik logisch beredeneer (ik ben geen wetenschapper en ook geen wiskundige) dan is vooral het moment van nemen van maatregelen hetgene wat gaat zorgen dat hier verandering in komt. De verschillen tussen de Italianen en Nederlanders zijn blijkbaar niet zo groot, aangezien we nu al 6 dagen overeenkomen.
Klopt mijn redenatie? En, klopt het dan ook dat ik denk dat Italie op dag 9/10 (=8/9 maart) pas maatregelen heeft genomen? En wij al op dag 0 (van de tabel dan).
En bij Italie je dan dus op dag 23 (= 22 maart) een neerwaartse trend moet gaan zien, en bij ons al op dag 14 (=29 maart).
Ladyson schreef:Sorry, tot nu toe kan ik alles prima volgen, behalve dat plaatje van Italie/Nederland. Er is al uitleg heen en weer over geschreven, maar ik snap het toch nog onvoldoende. Ik hoop dat iemand me dit nog wat beter wil uitleggen.
Als ik het als 'leek' lees, komen we al 6 dagen vrijwel identiek overeen qua cijfers. Dat is niet echt toeval dan meer toch? Hoe aannemelijk is dat we deze tabel de komende dagen ook nog volgen?
Als ik logisch beredeneer (ik ben geen wetenschapper en ook geen wiskundige) dan is vooral het moment van nemen van maatregelen hetgene wat gaat zorgen dat hier verandering in komt. De verschillen tussen de Italianen en Nederlanders zijn blijkbaar niet zo groot, aangezien we nu al 6 dagen overeenkomen.
Klopt mijn redenatie? En, klopt het dan ook dat ik denk dat Italie op dag 9/10 (=8/9 maart) pas maatregelen heeft genomen? En wij al op dag 0 (van de tabel dan).
En bij Italie je dan dus op dag 23 (= 22 maart) een neerwaartse trend moet gaan zien, en bij ons al op dag 14 (=29 maart).
amber15 schreef:https://bibliotheek.ortho.nl/39770/chin ... -covid-19/
Iemand die hier al ingedoken is?
Van de 358 corona-patiënten (ook met ernstige klachten) die een hoge dosis vit C in hun bloed toegediend kregen, is geen enkele overleden en gemiddeld bleven ze 3-5 dagen korter in het ziekenhuis.
Kelan schreef:secricible schreef:We volgen niet dezelfde lijn als Italie, we vlakken af t.o.v. italie
Maar dat is inderdaad waarschijnlijk omdat we eerder (eerder in aantallen, niet in datum) maatregelen hebben genomen.
Dus de conclusie die Ladyson er uit trekt is heel plausibel.