Stral schreef:Lwdaisy: haha het was meer als reactie dat zelfs een ziekenfonds niet het goede voorbeeld kan geven

Poetshulp vind ik een moeilijke! Ik kreeg zaterdag al mail van het bedrijf waarlangs mijn hulp komt of ik haar wou laten komen. Ik vond het moeilijk dat in haar plaats te beslissen en mogelijks inkomen af te nemen. Ze draagt altijd handschoenen wel en ik was aan het denken haar de ramen te laten doen ofzo en bepaalde zaken niet omdat ik het dubbel vind... heb haar hulp wel nodig ook. Maar het leek wel alsof het bedrijf erachter er wel over nadacht eigenlijk. Moeilijk!
Sterkte aan alle zieken!
Ik wou dat mijn klanten die mail ook hadden ontvangen.
Zolang ik me goed voel, en zolang mijn klanten zich goed voelen, wil ik ook gewoon blijven werken. Maar ik vind het heel sneu dat er zero communicatie is van mijn werkgever uit, laat staan voorzorgsmaatregelen. Zonet nog op het nieuws: meer en meer kinderen en jongeren besmet in België. De helft van mijn klanten heeft kinderen. Als één van die kinderen ziek is, wil ik dat wel weten, want dan blijf ik daar dus wel weg. Ik hang nu echt af van het gezond verstand van mijn klanten, want mijn werkgever heeft niet met hen overlegd.
Ik ben in de meeste gevallen handig, maar niet nodig. Mijn klanten zijn niet hulpbehoevend. Twee klantjes waar ik iets meer "nodig" ben dan bij de andere, die wat slechter te been zijn of door andere lichamelijke klachten de poets niet meer zo makkelijk aankunnen.
Maar als er bij eender welke klant een zieke rondloopt, of zij zijn in contact geweest met een zieke, zou ik dat wél graag willen weten, en ook beslissingsrecht willen hebben.
Nu weet ik niks, en weten zij ook niks. Ik kan alleen maar hopen dat zij het virus serieus genoeg nemen, en ook aan mijn gezondheid denken - en aan de gezondheid van iedereen die ik op mijn beurt kan besmetten.