Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:03

Citaat:
Ouderen in Tilburg slachtoffer van babbeltruc
Een maatschappelijk werker in Tilburg zegt tegen Omroep Brabant dat ouderen in die stad worden opgelicht met een babbeltruc. Oplichters bieden de ouderen aan om boodschappen te doen, maar daarna gaan ze er met de bankpas en pincode van de slachtoffers vandoor. Het is onduidelijk hoeveel mensen op deze manier bestolen zijn.

Nos

Werkelijk wat ben je dan een laag walgelijk wezen -:(- :r

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:03

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1131055 ... n-in-china
Nou dat geeft de burger weer moed...

Daarom vind ik het wel goed dat wij het anders gaan proberen. Straks de scholen weer vrij geven en indien nodig weer beperken. Monitoren en kijken hoe je het onder “controle” kan houden.

Tegelijk vind ik het doodeng hoor. Ben in februari wel ziek geweest, hoop dat ik het gewoon al gehad heb. Voelt nu als wachten tot je ziek wordt en hopen dat je er zo goed mogelijk doorheen rolt en ze min mogelijk kwetsbare besmet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:04

karuna schreef:
Ik ga ook niet, zit braaf binnen en blijf daar voorlopig ook. Maar maak me wel zorgen over anderen. Maar hoor voldoende en heb de beelden gezien. Dat is gewoon geen social distening. Beperk je contacten zoveel mogelijk en houdt dan ook nog afstand. Daar valt met zijn allen naar 1 km2 bos gaan niet onder. Bos genoeg daar. Om dat punt heen is het leeg maar dat punt te vol.

Weet niet waar jij woont of wat je hoort
De werkelijkheid is dus niet zo

Trouwens maak je eens niet zo druk erover
Als ik Raket en Chiren zo lees hebben ze weinig puf voor bokt en andere dingen en moeten ze krachten sparen.

Dat adviseer ik jou nu ook, spaar je krachten en bok even niet, je hebt corona dus moet je goed uitzieken .
Laatst bijgewerkt door Echwel op 17-03-20 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:04

karuna schreef:
Met de zondag file bedoel ik dat op zondagen dat stuk natuur (klein gebied waar iedereen massaal heengaat altijd) overvol loopt met mensen. En je niet eens kan doorrijden met de auto omdat het vast staat door de drukte. Zo vol was het gister daar dus, omdat mensen niet naar het werk kunnen/mogen en dan maar met zijn allen daar opstapelen.

Vraag me hierbij ook af wat je er zelf te zoeken had eigenlijk, gezien je post van gister.

En nogmaals, als mensen klachtenvrij zijn heeft nog niemand verboden om de natuur in te gaan.

Ik kom heel veel in het bos, helaas ook als het rete druk is, maar dan nog is dat niet te vergelijken met een supermarkt oid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:06

Lezen, ik ben en blijf binnen. Maar sluit me niet af van het nieuws.

Echwel, ik ga de goede kant op gelukkig. En ik rust genoeg hoor.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:06

Denken mensen dat bij een lock down het virus verdwijnt om nooit meer terug te keren?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:07

Ik vraag me wel een beetje af zou iemand met deze cijfers kunnen zeggen hoeveel er ongeveer zouden overlijden als er geen plek meer is in het ziekenhuis? Als we nu alles open laten en niks zouden veranderen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:08

karuna schreef:

Lezen? Ik heb gelezen maar jij plaatst constant tegenstrijdige berichten.

Hoe weet jij nu dat het zo druk was gisteren in het bos? Van horen zeggen? Of van foto's. Wie zegt dat mensen de juiste informatie doorgeven.

Als je het nieuws volgt moet je het goed doen. En nogmaals, er is iemand verboden ergens heen te gaan, maar wel, voor zover dat mogelijk is, je verstand te gebruiken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:09

moonsparkle schreef:
Ik vraag me wel een beetje af zou iemand met deze cijfers kunnen zeggen hoeveel er ongeveer zouden overlijden als er geen plek meer is in het ziekenhuis? Als we nu alles open laten en niks zouden veranderen.

Ik de ik niet dat dat te voorspellen is.

karuna
Drukke kabouter

Oproep van natuurmonumenten en staatsbosbeheer. Doen ze niet voor niets.

Anoniem

k_m schreef:
Gezellig, ik rij zo naar panningen voor het werk. Lees ik dat in Peel en Maas 9 doden zijn??

Denk dat belgie trouwens heel snel op slot gaat. Vandaag of morgen nog.. ik zou het een goede maatregel vinden. Ik moet elke dag nog naar klanten, met de nodige maatregelen ja, maar ik wil echt niet meer .. tis zo gevaarlijk

Ik woon daar en niets van gehoord, wel wat besmettingen inderdaad. Waar moet je zijn in Panningen? Volgens mij zijn de meeste besmettingen in Kessel ;)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:10

Ik hoop eigenlijk dat er zo snel mogelijk een (thuis) test komt om te zien of iemand antistoffen heeft. Veel mensen zijn bang om ziek te worden, maar misschien hebben veel mensen het ook al wel gehad (zonder of met milde klachten).
Tijdens de steekproef in het ziekenhuis vorige week bleken ook meer mensen besmet dan dat ze zelf verwachten.

PSvanLot

karuna schreef:
Oproep van natuurmonumenten en staatsbosbeheer. Doen ze niet voor niets.

Dan is het fijn als je daar een bron van plaatst, zoals al vaker aangegeven.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 17-03-20 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

karuna schreef:

Doe nou niet roomser dan de paus, dit schreef je zelf op bokt terwijl je al klachten had:

Citaat:
Ja teveel corona en ja ik zit al dagen braaf binnen thuis.  Vorige week een keer "boodschappen" gedaan volgens de regels maar al twee weken niet in de buurt van mensen geweest verder. Behalve artsen en apotheek

Voor mij ben jij een perfect voorbeeld van wat er gebeurd: Mensen vinden allemaal dat 'anderen' zich niet aan de regels houden maar vinden het zelf heel erg lastig dit ook te doen.

Ik oordeel maar gewoon wat minder over anderen, want ik weet dat ik zelf ook dingen doe die beter kunnen :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:11

Nou die hebben geen oproep gedaan
Ik met sociale isolatie ga ook lekker het bos in
Goed voor mijn longen en het hoofd leeg maken.

Ne snapt het echt niet he

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:12

Arabesk schreef:
Urbiezira schreef:
Is er ook een topic voor als je het coronavirus hebt, of kan je je dan hier melden?

Ik ben vanochtend door de huisarts gediagnostiseerd, of nou ja, ze is zo zeker als het kan zonder dat ze een test moet afnemen. Dus ik zit thuis met mijn vriend in quarantaine. Voel me net een kortademige zeehond, niet fijn. Hoop dat het niet gaat verergeren, maar snap heel goed dat mensen die minder gezond zijn of longproblemen hebben al snel in de problemen komen.

Zijn er nog andere mensen in zo'n zelfde situatie als ik? Merk dat ik behoefte heb erover te praten.

Wow heftig. Heel veel beterschap. Kunnen we je vanuit bokt blij maken met een kaartje? Ook voor de andere getroffen bokkers overigens.

Ik ben superblij met dit topic. Facebook is één grote waardeloze zooi nu wat dat betreft. Je wil toch vooral horen van anderen hoe het gaat, wat ze waarnemen, ook in andere landen en in NLD op straat. Bokt is een enorm groeps aam betrouwbare 'vrienden ' wat dat betreft.

Ah, hier ben ik het echt mee eens. :) Mooi vertaald.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:13

Ik las dat ze in Italië mondkapjes in bestelling hadden staan, maar dat ze zakdoeken en een vel en wc papier geleverd kregen. Dat vond ik echt schokkend om te lezen.
(was op rtl nieuws)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:14

mag schreef:
Ik hoop eigenlijk dat er zo snel mogelijk een (thuis) test komt om te zien of iemand antistoffen heeft. Veel mensen zijn bang om ziek te worden, maar misschien hebben veel mensen het ook al wel gehad (zonder of met milde klachten).
Tijdens de steekproef in het ziekenhuis vorige week bleken ook meer mensen besmet dan dat ze zelf verwachten.

Dat hoop ik ook, of kun je nog steeds mensen besmetten als je anti stoffen hebt? Lijkt me een hele kleine kans tenzij iemand op je hand niest, je een hand aan een ander geeft een diegene zit aan zijn gezicht. Dan weet je pas echt of het straks afneemt, of sommige weer veilig kunnen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:16

Hier ook al een week benauwdheidsklachten, heel mild, alsof ik een strakke band om mijn ribben heb, mijn longen te groot zijn voor mijn borstkas zeg maar. Met vlagen en echt per houding afhankelijk. Ik ken dit helemaal niet en weet niet of 't überhaupt echte klachten zijn zeg maar gezien de hele situatie natuurlijk sowieso nogal wat losmaakt.
Ik zei al tegen mijn moeder: in het gunstigste geval is dit Corona en blijft het voor mij hierbij en kan ik daarna weer op bezoek komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:18

In verschillende landen worden nu hotels leeggehaald en mensen naar huis gestuurd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:19

Robijntjah schreef:
k_m schreef:
Gezellig, ik rij zo naar panningen voor het werk. Lees ik dat in Peel en Maas 9 doden zijn??

Denk dat belgie trouwens heel snel op slot gaat. Vandaag of morgen nog.. ik zou het een goede maatregel vinden. Ik moet elke dag nog naar klanten, met de nodige maatregelen ja, maar ik wil echt niet meer .. tis zo gevaarlijk

Ik woon daar en niets van gehoord, wel wat besmettingen inderdaad. Waar moet je zijn in Panningen? Volgens mij zijn de meeste besmettingen in Kessel ;)

In de ruijsstraat, geen idee waar net is 1,5 u van mijn woonplaats. Ik las het in ad, zie nu wel dat het verspreid over Limburg 9 zijn trouwens en 19 bevestigde besmettingen in Peel en Maas. Fout gelezen excuus!

Maar blijf maar uit mijn buurt met jou klachten :+

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:20

Haha sowieso, ik zit thuis en ga nergens heen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:20

LWDaisy schreef:
Stral schreef:
Lwdaisy: haha het was meer als reactie dat zelfs een ziekenfonds niet het goede voorbeeld kan geven :)

Poetshulp vind ik een moeilijke! Ik kreeg zaterdag al mail van het bedrijf waarlangs mijn hulp komt of ik haar wou laten komen. Ik vond het moeilijk dat in haar plaats te beslissen en mogelijks inkomen af te nemen. Ze draagt altijd handschoenen wel en ik was aan het denken haar de ramen te laten doen ofzo en bepaalde zaken niet omdat ik het dubbel vind... heb haar hulp wel nodig ook. Maar het leek wel alsof het bedrijf erachter er wel over nadacht eigenlijk. Moeilijk!

Sterkte aan alle zieken!

Ik wou dat mijn klanten die mail ook hadden ontvangen.
Zolang ik me goed voel, en zolang mijn klanten zich goed voelen, wil ik ook gewoon blijven werken. Maar ik vind het heel sneu dat er zero communicatie is van mijn werkgever uit, laat staan voorzorgsmaatregelen. Zonet nog op het nieuws: meer en meer kinderen en jongeren besmet in België. De helft van mijn klanten heeft kinderen. Als één van die kinderen ziek is, wil ik dat wel weten, want dan blijf ik daar dus wel weg. Ik hang nu echt af van het gezond verstand van mijn klanten, want mijn werkgever heeft niet met hen overlegd.

Ik ben in de meeste gevallen handig, maar niet nodig. Mijn klanten zijn niet hulpbehoevend. Twee klantjes waar ik iets meer "nodig" ben dan bij de andere, die wat slechter te been zijn of door andere lichamelijke klachten de poets niet meer zo makkelijk aankunnen.

Maar als er bij eender welke klant een zieke rondloopt, of zij zijn in contact geweest met een zieke, zou ik dat wél graag willen weten, en ook beslissingsrecht willen hebben.

Nu weet ik niks, en weten zij ook niks. Ik kan alleen maar hopen dat zij het virus serieus genoeg nemen, en ook aan mijn gezondheid denken - en aan de gezondheid van iedereen die ik op mijn beurt kan besmetten.

Ik heb ook hulp in de huishouding, maar heb al die weken niks gehoord van de organisatie. Ik heb dus ook geen idee of ik het af moet bellen of niet. Helemaal zonder kan ik eigenlijk niet, maar ik heb geen idee wat de maatregelen zijn. Mijn hulp komt rechtstreeks bij andere adressen vandaan, maar hoe er in de vrije tijd mee omgegaan wordt en of er uberhaupt maatregelen vanuit de organisatie zijn, geen idee?

Ik krijg wel een kaartje als er een drukke tijd aan komt vanwege vakantie, ze kunnen wel afbellen als het niet doorgaat(oke, dat doen ze ook erg laat), maar wat informatie doorgeven nu niet. Ik weet dus niet waar ik goed aan doe

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:22

Jessix schreef:
Cynn schreef:
Werk zegt nu dat we met milde klachten tóch gewoon kunnen komen werken... :?

Dan zou je eigenlijk naar je baas moeten gaan en hem/haar recht in z’n bek moeten hoesten. “Oh maar ik heb maar milde klachten hoor” ;)

Echt niet grappig dit.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:22

Zo wat gaat dit topic hard. Iemand vroeg ergens hoe het nu met mijn schoonvader gaat, maar helaas nog geen verbetering.

Ik vond de toespraak van Rutte heel helder en duidelijk en met zijn uitleg is het ook logisch dat er geen complete lock down komt.