De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:53

raket schreef:
Ik zit precies 2 weken besmet te zijn.
Ik loop de hele dag in mijn lelijkste pyjamas. Krijg toch geen bezoek.
Ik krijg kaartjes van mensen waarvan ik niet eens wist dat ze weten waar ik woon.
Er hebben een heleboel mensen aangeboden boodschappen en wc papier. Een collega kwam taart brengen. Ik heb bloemen gekregen.

Wat een ik veel lieve mensen eigenlijk.

Oh en mijn leidinggevende is ontzettend begripvol. Ondanks dat mijn afwezigheid een probleem is....

Wat super fijn dat je zoveel lieve mensen kent en dat de omgeving begripvol is! :j heel veel beterschap toegewenst :(:)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:04

Petrichor schreef:
raket schreef:
Ik zit precies 2 weken besmet te zijn.
Ik loop de hele dag in mijn lelijkste pyjamas. Krijg toch geen bezoek.
Ik krijg kaartjes van mensen waarvan ik niet eens wist dat ze weten waar ik woon.
Er hebben een heleboel mensen aangeboden boodschappen en wc papier. Een collega kwam taart brengen. Ik heb bloemen gekregen.

Wat een ik veel lieve mensen eigenlijk.

Oh en mijn leidinggevende is ontzettend begripvol. Ondanks dat mijn afwezigheid een probleem is....

Oh wat vervelend zeg, heel veel sterkte!

Hoe voel jij je? Is het echt zo erg als dat veel mensen zeggen? Ik snap natuurlijk dat het per persoon verschild maar ben benieuwd hoe jij het ervaart?

Ik ben er wel echt ziek van. Heb ook in het ziekenhuis gelegen. Maar ik ben goed genoeg om thuis uit te zieken. Het duurt alleen lang.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:09

Hoe lang Ben je nu bezig en hoe lang staat er eigenlijk voor?
Echt veel sterkte meid!

Change03

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:48

Beterschap raket!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:56

Beterschap Raket! Hopelijk blijf je een stijgende lijn houden! (Tenminste, daar ga ik vanuit omdat je nu thuis bent).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:53

Heel veel beterschap Raket!!

En laten we dit topic inderdaad positief houden! Ergens snap ik helemaal wat fohadie zegt hoor.
Ik werk op een bso en je wil niet weten hoeveel ouders mijn collega's van het kdv deze week toch nog weer aan de deur hadden, mensen die het 'toch maar even probeerden ' om hun kinderen af te leveren. Terwijl mijn collega vertelde dat één van de ouders bvb gewoon thuis zit..
Dat geeft wel te denken hoe makkelijk en graag sommige ouders hun kinderen even kwijt zijn.

En ik ken ook wel gezinnen waarvoor ik nu mijn hart vasthoud de komende weken, daarbij kan ik mij met supermarkt tafereel was fohadie schetst helemaal voorstellen helaas.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:00

Aranel schreef:

En laten we dit topic inderdaad positief houden! Ergens snap ik helemaal wat fohadie zegt hoor.
Ik werk op een bso en je wil niet weten hoeveel ouders mijn collega's van het kdv deze week toch nog weer aan de deur hadden, mensen die het 'toch maar even probeerden ' om hun kinderen af te leveren. Terwijl mijn collega vertelde dat één van de ouders bvb gewoon thuis zit..
Dat geeft wel te denken hoe makkelijk en graag sommige ouders hun kinderen even kwijt zijn.

En ik ken ook wel gezinnen waarvoor ik nu mijn hart vasthoud de komende weken, daarbij kan ik mij met supermarkt tafereel was fohadie schetst helemaal voorstellen helaas.

Of omdat mensen gewoon erg graag hun werk goed willen doen. Als ZZP’er is het nu echt zwaar. Als je je opdrachten niet thuis kan doen grijp je dat maar al te graag aan.
Of bv mijn man werkt in een klein bedrijf dat nu ook echt moet vechten om het hoofd boven water te houden.
Het is niet altijd een kwestie van ‘graag je kinderen kwijt willen zijn’. Het is momenteel ook voor veel mensen een tijd van keihard vechten om überhaupt nog een inkomen te hebben. -O-

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:04

Absoluut :j

Mijn opmerking ging dan ook over de ouders waarbij 1 van de 2 gewoon thuis zit.

Anderzijds, die maatregel is er nu eenmaal voor iedereen en als je steeds maar uitzonderingen maakt schiet je nog je doel voorbij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 23:21

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:29

Aranel schreef:

Niet te hard oordelen. Ik werk ook (voor nu) thuis, maar heb wel een cruciaal beroep. Op dit moment zit ik 80% van mijn tijd in videocalls om ons voor te bereiden op de storm die nu voor onze deur staat. Als paramedici hoef ik dat niet direct binnen te doen (verpleeghuiszorg), maar 1 of 2 dagen in de week mijn dreumes naar de opvang is wel essentieel om alles gedaan te krijgen dat gedaan moet worden. Veel van onze artsen werken ook nog vanuit huis op dit moment. Alles om geen mensen te verliezen die we niet kunnen missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:50

Hebben jullie dit voorbij zien komen?

https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/ ... KRqwaGPPEs

'Zwanen, vissen en zelfs dolfijnen spotten in het kraakheldere water van Venetië: de lockdown in Italië heeft ook zo z’n rooskleurige kant.'

Ondanks alles toch heel bijzonder en mooi om te zien.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:54

Ja, uit alles blijkt wel dat de natuur ons kan missen als kiespijn, maar wij de natuur hard nodig hebben.
Zo jammer dat mensen zich dat niet lijken te realiseren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 00:16

[***] schreef:
Hebben jullie dit voorbij zien komen?

https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/ ... KRqwaGPPEs

'Zwanen, vissen en zelfs dolfijnen spotten in het kraakheldere water van Venetië: de lockdown in Italië heeft ook zo z’n rooskleurige kant.'

Ondanks alles toch heel bijzonder en mooi om te zien.

Het is alleen niet in Venetië, is fakenews.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:21

corine1981 schreef:
Ja, uit alles blijkt wel dat de natuur ons kan missen als kiespijn, maar wij de natuur hard nodig hebben.

Ik las dit op FB. Zit zeker een kern van waarheid in..

Afbeelding

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:26

Niemand is zomaar zijn kinderen beu.
Wel de situatie.
Het is niet zomaar leuk vrij zijn en tijd voor je kinderen hebben.
Er heerst namelijk angst, voor het virus, voor het onbekende. De één voelt dit meer als de ander.
Er zijn zorgen, banen die wegvallen, rekeningen wellicht niet betaald kunnen worden. Ouders die thuis moeten werken maar ook kinderen moeten vermaken en verzorgen.
Kinderen die ineens hun ritme, structuur en zekerheid kwijt zijn.
Uitdaging wat zij normaal op school en bij leeftijdsgenootjes vinden zijn ineens weg.
En het is geen vakantie, niemand kan even een dag vrij nemen en naar het zwembad of de efteling gaan.
Zelfs speeltuintjes, of de supermarkt is een potentieel gevaar.
Ineens zit je dan bijna opgesloten in je huis, van totake vrijheid naar angst en onzekerheid. Mensen en dus ook kinderen reageren daar op. Er moet een nieuw ritme gevonden worden, hoe daag je elkaar positief uit? Hoe ga je met elkaar om als iemand er even doorheen zit en je niet even uit de situatie kan..
Het is echt geen kwestie van ouders die hun kinderen kwijt willen, het is een kwestie van onzekerheid, angst en op elkaars lip zitten..
Laten we elkaar niet afbranden en veroordelen, de één kan wat meer aan als de ander, de één zit ergens sneller doorheen dan de ander. Laten we lief voor elkaar zijn want dat is echt het enige wat we nog hebben nu.. Elkaar...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:39

Mijn moeder is blij dat we al volwassen zijn, anders had ze ook wel een probleem gehad met werk en opvang zoeken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:23

Saskia9 schreef:
Niemand is zomaar zijn kinderen beu.
Wel de situatie.
Het is niet zomaar leuk vrij zijn en tijd voor je kinderen hebben.
Er heerst namelijk angst, voor het virus, voor het onbekende. De één voelt dit meer als de ander.
Er zijn zorgen, banen die wegvallen, rekeningen wellicht niet betaald kunnen worden. Ouders die thuis moeten werken maar ook kinderen moeten vermaken en verzorgen.
Kinderen die ineens hun ritme, structuur en zekerheid kwijt zijn.
Uitdaging wat zij normaal op school en bij leeftijdsgenootjes vinden zijn ineens weg.
En het is geen vakantie, niemand kan even een dag vrij nemen en naar het zwembad of de efteling gaan.
Zelfs speeltuintjes, of de supermarkt is een potentieel gevaar.
Ineens zit je dan bijna opgesloten in je huis, van totake vrijheid naar angst en onzekerheid. Mensen en dus ook kinderen reageren daar op. Er moet een nieuw ritme gevonden worden, hoe daag je elkaar positief uit? Hoe ga je met elkaar om als iemand er even doorheen zit en je niet even uit de situatie kan..
Het is echt geen kwestie van ouders die hun kinderen kwijt willen, het is een kwestie van onzekerheid, angst en op elkaars lip zitten..
Laten we elkaar niet afbranden en veroordelen, de één kan wat meer aan als de ander, de één zit ergens sneller doorheen dan de ander. Laten we lief voor elkaar zijn want dat is echt het enige wat we nog hebben nu.. Elkaar...

+:)+ +:)+ +:)+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 10:26

En laten we op zoek gaan naar lichtpuntjes!

De zon doet in ieder geval zijn best vandaag! {:}

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:31

Cayenne schreef:
corine1981 schreef:

Ik las dit op FB. Zit zeker een kern van waarheid in..

[ [url=m/4d4hiR.jpg]Afbeelding[/url] ]

+:)+ Gewoon zo waar !

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:44

Ik heb geen kinderen, maar met kinderen lijkt deze situatie me alleen maar nog zwaarder. Zie de kinderen maar eens te vermaken als alles afgelast is en ze zich vervelen terwijl je als ouder En thuis moet werken. En er voor moet zorgen dat de kinderen hun schoolwerk doen..ik zou niet graag willen ruilen.

Verder hier merk ik met thuiswerken dat ik veel meer werk dan op m'n werk haha. Het is alleen wel erg stil en saai..maar zolang het buiten lekker weer is en we meer de natuur in kunnen klaag ik niet.

Ervaar nog steeds meer rust omdat het rennen, vliegen en van hot naar her rijden weg is.

Raket: dat klinkt heftig zeg, heel veel sterkte! was je ook zo benauwd er van?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:06

Ik ben sneller op het werk, en krijg een vak aan ervaring door te werken op de corona afdeling. Verder is het eventjes loodzwaar, maar als ik zie dat ik toch wat goeds kan doen geeft mij hoop.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:25

<3 knuffel voor jou en alle mensen die nu voor ons zorgen. Voelt heel dankbaar!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:30

geerte schreef:
Ik ben sneller op het werk, en krijg een vak aan ervaring door te werken op de corona afdeling. Verder is het eventjes loodzwaar, maar als ik zie dat ik toch wat goeds kan doen geeft mij hoop.

Allereerst complimenten voor jou <3

Ik herken wat je zegt, hoewel ik ondersteunend aan de zorg werk (paramedisch). Daarnaast helpt social media ons om informatie te krijgen van plekken waar meer ervaring is. Vanuit Bernhoven is nu het voedingsbeleid gedeeld dat ze gebruiken rondom de mensen met corona en maandag zitten wij al bij elkaar om te kijken hoe we dat kunnen gebruiken binnen de ouderenzorg. In zo’n korte tijd leren we zoveel van elkaar en is er zoveel ruimte om zonder belemmeringen naar oplossingen te zoeken. Als het niet zo’n ellende was, was het prachtig geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:34

geerte schreef:

Oeh, aan de frontlinie! Dat zal zwaar zijn ja :(:) , veel sterkte +:)+ !

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:28

Ik heb nu 0 inkomsten ik hoop dat mijn man nog dagen gevuld krijgt.