Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:49

Ik heb bij Booking.com gewerkt en de annuleringsvoorwaarden worden door de accommodatie bepaald. Booking kan eventueel wel het hotel vragen om een uitzondering te maken, maar de uiteindelijke keus ligt bij de accommodatie. Zou het zeker proberen, eventueel zelf direct bij het hotel!

Justme_Lisaa; Ik ben ook bang voor je. Het is in Zuid Afrika nog niet erg lang, maar het verspreidt zich nu steeds sneller en sneller. Ik gok dat ze happy zijn als je verplaatst ipv afzegt, want het toerisme gaat hier ook een flinke klap krijgen. Ik ga voor je duimen!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:41

Iriscope schreef:
Justme_Lisaa; Ik ben ook bang voor je. Het is in Zuid Afrika nog niet erg lang, maar het verspreidt zich nu steeds sneller en sneller. Ik gok dat ze happy zijn als je verplaatst ipv afzegt, want het toerisme gaat hier ook een flinke klap krijgen. Ik ga voor je duimen!

Dankje! Jaa, verplaatsen staat sowieso vast! Dan zou het, als de baas meewerkt, naar november gaan. Dan heb ik toch wel de stille hoop dat het allemaal wel onder controle is :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:26

Hier in Spanje zijn juist enorm veel besmettingen geweest doordat mensen vanuit de stad naar vakantiehuizen gingen. Streng verboden nu! Blijf thuis!

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:31

MoniqueT schreef:
Hier in Spanje zijn juist enorm veel besmettingen geweest doordat mensen vanuit de stad naar vakantiehuizen gingen. Streng verboden nu! Blijf thuis!

Maar lijkt me dat die mensen dus ook gewoon op pad gingen en naar de supermarkt etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:33

MoniqueT schreef:

In Frankrijk, en nu in de UK ook... maar dat zijn vaak wel huizen die in de bewoonde wereld staan en waarbij, zoals Whale zegt, mensen ook nog gewoon de supermarkten in gingen. Als Goof en haar partner alles thuis inladen, in de auto stappen en pas bij dat huisje weer uitstappen, lijkt me dat inderdaad een minder groot risico dan naar de plaatselijke supermarkt gaan waar iedereen (nog steeds :roll: ) in je nek loopt te hijgen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:45

MoniqueT schreef:

Dan zijn ze lijkt me toch echt in de buurt van mensen geweest bij het vakantiehuis. Het virus heeft geen pootjes..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:13

Mensen gingen daar ook boodschappen doen en wandelen. Nu zijn zelfs stranden, parken en bossen afgesloten. Als iedereen blijft recreëren, gaat het vanzelf strenger worden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:20

Ik zou aankomende maandag gaan. 2 weken zuid Afrika! Keken er zo naar uit *\o/*

Vorige week zondag besloten dat we niet meer wilden (groep van 8). Veel accomodaties en de huur auto's konden we nog annuleren gelukkig. Paar accomodaties en tickets waren een probleem.

Kruger, 5 nachten, hebben we omgeboekt. 2 accos hebben hun 50% annuleringskosten kwijt gescholden <3 en een waar we alles moesten betalen eigenlijk krijgen we ook terug <3

Tickets worden vouchers. Misschien gaan we eind van het jaar een nieuwe poging doen (hebben al data vastgesteld en Kruger dus al verzet). Maar ik twijfel. Als het kan probeer ik mijn vlucht te annuleren en dus ook de voucher. Annuleten zou nu kunnen met m'n annuleringsverzekering nu ZA op oranje is gezet qua advies.

Ook al mochten we nog wel gaan. Ik wilde dat echt niet meer. In de 2 weken dat je daar zit kan er zoveel gebeuren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:24

We kregen zelfs al een annulering van ons ponykamp in eigen land eind juni ivm corona en achter blijven van boekingen |( super jammer en best wel vroeg zo.... Had het niet verwacht

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:43

MoniqueT schreef:
Mensen gingen daar ook boodschappen doen en wandelen. Nu zijn zelfs stranden, parken en bossen afgesloten. Als iedereen blijft recreëren, gaat het vanzelf strenger worden.

Maar daar zeg je dus toch zelf al wat er mis ging, mensen gingen boodschappen doen en gezellig wandelen (met z'n vele bij elkaar?). Goof zegt nergens dat ze dat gaat doen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:10

Ik woon in een watersportgebied in het noorden waar ook veel mensen een vakantiehuisje hebben.
Stalgenootje heeft een bakkerij, daar stikte het vandaag van de toeristen.
En die zitten gezellig met 15 man bij elkaar te buurten en zijn deze kant op gekomen omdat het hier nog niet zo erg is. 8)7

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 03:20

Ik blijf nu liever in mijn eigen woning dan in een vakantiehuisje waar een paar uur voor jou wildvreemden verbleven en mogelijk een schoonmaker bezig is geweest.

Ik heb nu geen behoefte aan indirect contact met wildvreemden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:33

Boras schreef:
Ik blijf nu liever in mijn eigen woning dan in een vakantiehuisje waar een paar uur voor jou wildvreemden verbleven en mogelijk een schoonmaker bezig is geweest.

Ik heb nu geen behoefte aan indirect contact met wildvreemden.

Die keus heeft niet iedereen. Ik moet gewoon werken en we hebben ook een winkeltje dus ook contact met klanten. Net als een groot deel van Nederland. Doe je ook geen boodschappen meer?

Als je al niet meer in een schoongemaakt huisje kunt zitten.. Lijkt me juist één van de meest veilige opties om in een huisje in het bos te gaan zitten met niet/nauwelijks contact.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:12

@Jidau, er is natuurlijk een verschil tussen de boodschappen doen, wat een must is, en tussen, voor de fun, andere dingen doen waarbij je een risico loopt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:25

Ik ga 3 juni naar Egypte. Ik zie half mei wel hoe de situatie dan is. Ik probeer positief te blijven en hoop dat het dan weer kan. Zo niet dan ga ik er van uit dat de reisorganisatie met een oplossing komt om het te verplaatsen.

Mijn weekend weg in mei met de paarden is al wel geannuleerd door de organisatie. Dat is verzet naar september

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:44

Ach mijn kleindochter kijkt zo uit naar ponykamp in de vakantie maar heb er een hard hoofd in :n

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:57

Iriscope schreef:
@Jidau, er is natuurlijk een verschil tussen de boodschappen doen, wat een must is, en tussen, voor de fun, andere dingen doen waarbij je een risico loopt.

Bedoel ermee dat je echt niks meer kan als je niks aanraakt wat een ander ooit heeft aangeraakt. Vind ik overdreven.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 10:24

Ik zie ook niets mis met in een hutje op de hei gaan zitten. Boodschappen doen is gevaarlijker. Wat denk je van je winkelkarretje in de supermarkt? Of de zelfscanner die je vast pakt. Als we het over smerig en risicovol hebben.. :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:26

Dat mag je natuurlijk vinden, Jildau.

Maar besmetting trekt zich niets aan van meningen.

Als je zou weten dat de gasten die de vorige nacht nog in het huisje sliepen en/of de schoonmaker besmet waren met het coronavirus, zou je dan ook zeggen maakt niet uit, ik ga er gewoon in.

Nog even los van de vraag hoe coronaproof de schoonmaker heeft gewerkt. Weten wij veel.

Ik zou nu niet de fijnste tijd vinden om in zo'n, vaak niet branschoon, allemans huisje te zitten.

Moet iedereen voor zich afwegen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:15

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:53

Cubone schreef:
Ik zie ook niets mis met in een hutje op de hei gaan zitten. Boodschappen doen is gevaarlijker. Wat denk je van je winkelkarretje in de supermarkt? Of de zelfscanner die je vast pakt. Als we het over smerig en risicovol hebben.. :D

Hier bij de Jumbo doen ze dat best netjes.
Er staan alcoholdoekjes en gratis handschoenen bij de ingang met zelfscanners, mandjes en karren.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:58

Precies, en anders neem je gewoon zelf ontsmettingsmiddel plus doekje en/of handschoenen mee naar de supermarkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:11

Wij zouden 1 juni vertrekken naar Namibië. Ik vermoed dat dat ook niet door gaat, maar de reisorganisatie heeft nog niets gecanceld ofzo. We zullen wel zien..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:30

Ai nee dat zal hem niet worden.

Wij willen onze reis in september annuleren.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:11

poes schreef:
Ai nee dat zal hem niet worden.

Wij willen onze reis in september annuleren.

Krijg je dan wel geld terug? Is nog best ver weg..