Mellow schreef:Domino_2006 schreef:Een grote ergernis voor mij is ook het vrachtautotreintje.
Vooral op een tweebaansweg. Als je dan een afslag moet hebben moet je al kilometers van te voren met 90 achter ze gaan hangen, want ertussen kom je niet.
Of wanneer je de snelweg op komt en ze gewoon doorrijden, waardoor je niet kan invoegen.
En nee met een vrachtwagen ga je niet aan de kant voor een invoegende auto simpelweg omdat het niet zo snel en makkelijk gaat met een vrachtwagen. Dus jij als automobilist kan daarop anticiperen. Of achter invoegen of gas bij. Als ik zie dat er achter mij bijvoorbeeld ook weinig ruimte is zorg ik vaak wel dat ik wat ruimte creëer.
En ja ik weet dat er echt rotte appels zitten in het vak als vrachtwagenchauffeur maar er zijn er ook die hun werk en het rijden op zo'n groot ding wel serieus nemen.
Ik moet zeggen dat ik vrij regelmatig positief verrast word als ik met de trailer rij en moet invoegen. Meestal krijg ik ruimte van vrachtwagenchauffeurs (die schuiven dan een baan op), zodat ik makkelijk kan invoegen. Ik sein dan altijd even als ze weer terug kunnen naar de rechterbaan, krijg dan altijd gezellige knipperlichtjes terug

En als ze niet opschuiven komt dat eigenlijk altijd omdat er iemand naast ze op de baan zit. Tja, dan past het uiteraard niet.