Voorspelde storm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:05

Net onder Den Haag is het nu begonnen met regenen. De wind lijkt minder hard dan vanmorgen maar de rukken zijn wel zo hard dat ik een paar passen naar achter werd geblazen.
De honden willen ook liever binnen blijven :D

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:06

Hier in Helmond begint het nu toch aardig toe te nemen kwa wind. Ook een paar druppeltjes gezien maar verder gelukkig geen schade oid. :) Konijnen blijven ook lekker binnen vandaag die mogen straks in de garage los spelen. :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:08

Iris82 schreef:
Hier net een hele grote boom omgevallen. Gelukkig wel in het water.

De eendjes zijn aan het schuilen onder het bruggetje. :)

Was nog even een rondje buiten aan het doen maar met die slagregen die er nu is toch maar snel naar binnnen.

Hier heb ik nog geen omgevallen bomen gezien maar er zijn wel al flinke takken naar beneden gekomen en in de sloot gevallen. De waterhoentjes maken ruzie wie er op de drijvende takken mag zitten :')

poetser

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:10

Pfff, het mag gaan stoppen van mij. De wind giert, rukt aan het dak en de muren en ramen rammelen dat het niet leuk meer is. Het is inmiddels ook beginnen gieten.

Een kennis van mij is naar de camping gegaan om zijn stacaravan te beveiligen. Echter vind hij het niet verantwoord om nog terug naar huis te rijden. Hoe veilig is hij in dat ding? Het gaat om een grote, stevige caravan, maar wel al wat ouder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:10

Lisitano schreef:
Net onder Den Haag is het nu begonnen met regenen. De wind lijkt minder hard dan vanmorgen maar de rukken zijn wel zo hard dat ik een paar passen naar achter werd geblazen.
De honden willen ook liever binnen blijven :D

Hier gaat het juist harder. Zojuist een gedeelte schutting afgebroken en de deur hangt nu los en scheef. Heb hem nu vast geprobeerd te zetten, meer kan ik nu niet...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:11

Hier (Veluwezoom) begint het nu te regenen. Een uurtje later dan ze voorspelde. Toch de paarden maar binnen gezet, ze hadden echt de wind in hun hoofd. Ben bang dat er een boom op de omheining valt en dat de paarden dan in t donker op straat lopen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:12

Het is hier relatief rustig. Het waait wat harder dan normaal en het regent een beetje. Niet veel bijzonders, maar geloof ook dat de ergste storm pas om 22u komt hier.

Ik vind het ook wel wat hebben hoor, zulk pleuresweer buiten en dan lekker binnen zitten met een kaarsje en een muziekje :)

poetser schreef:
Pfff, het mag gaan stoppen van mij. De wind giert, rukt aan het dak en de muren en ramen rammelen dat het niet leuk meer is. Het is inmiddels ook beginnen gieten.

Een kennis van mij is naar de camping gegaan om zijn stacaravan te beveiligen. Echter vind hij het niet verantwoord om nog terug naar huis te rijden. Hoe veilig is hij in dat ding? Het gaat om een grote, stevige caravan, maar wel al wat ouder.

Oei daar had ie even eerder aan moeten denken! Maar zal wel veilig zijn toch? En anders kan hij beter in de auto gaan zitten, en dan niet in de buurt van een boom.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:12

Als ik op Buienradar kijk gaat de zwaarste neerslag langs Utrecht af richting Noord Holland!
Hoop zo dat de schutting houdt :=

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:13

poetser schreef:

Ik zou dan eerder in mijn auto blijven denk ik. Of naar de dichtstbijzijnde kroeg oid rijden. :9k

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:15

Ik zou zelf niet in een caravan of stacaravan willen zitten nu, die wanden zijn behoorlijk dun imo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:17

Telpeva schreef:
Ik zou zelf niet in een caravan of stacaravan willen zitten nu, die wanden zijn behoorlijk dun imo.

Zou ik sowieso niet willen in deze tijd van het jaar, ook niet als het droog is... :+

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:17

Pfffff kan wel huilen hier ;( (kop noord holland) Het spookt hier verschikkelijk, windkracht 10, windstoten niet normaal, regen komt met grote vlagen e. het is al de hele middag donker. Zo blij als het voorbij is en alles heel blijft. Paarden om 1 uur al binnen gedaan, toen was het al windkracht 9.

Gister alles op het erf opgeruimd, extra schroeven in onze oude schuur...

Blij als het morgen minder hard gaat..

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:18

Het wordt nu wel spooky, nu het donker wordt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:21

Sanniejtjuh schreef:
Pfffff kan wel huilen hier ;( (kop noord holland) Het spookt hier verschikkelijk, windkracht 10, windstoten niet normaal, regen komt met grote vlagen e. het is al de hele middag donker. Zo blij als het voorbij is en alles heel blijft. Paarden om 1 uur al binnen gedaan, toen was het al windkracht 9.

Waar woon jij? Hier in Schoorl valt het vooralsnog alles mee, maar ik weet niet wanneer hij op zijn ergst is?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:23

Nu ik toch nog een dag in het zonnige Tenerife vast zit heb ik best medelijden met jullie :o

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:24

Caira schreef:
Sanniejtjuh schreef:

Waar woon jij? Hier in Schoorl valt het vooralsnog alles mee, maar ik weet niet wanneer hij op zijn ergst is?

Vlakbij Schagen...
Ik mag hopen dat hij nu op zijn ergst is :Y)

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:26

De buren hebben last van de zon :')
Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:27

Hier omgeving Deurne af en toe een flinke rukwind maar tot nu toe vind ik het meevallen. Regent nu ook.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:33

Hier lijkt de wind iets af te nemen. De rukwinden blijven wel even hard, maar met iets meer tijd ertussen. Het regent wel veel en hard, korte maar hevige buien.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:33

De wind waait hier dwars door het huis, maar ik zit geloof ik liever hier dan in mijn kamertje op Texel. Dit huis voelt iets steviger aan. Ik hoop wel dat mijn autootje daar niet is weggewaaid, maar dat zal wel wat meevallen. Alle deuren rammelen hier en voel gewoon een koude luchtstroom door het huis gaan, terwijl dit huis echt wel goed geïsoleerd is. Verder weinig aan de hand.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:34

Dit is echt zo niet mijn weer. Ik vind het vreslijk ben de hele dag al van het padje.
Vent is buiten nu even alles aan het checken. Ook of de kipjes het hok in konden komen. Gelijk maar nachthok dicht.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:36

Granoek schreef:
Nu ik toch nog een dag in het zonnige Tenerife vast zit heb ik best medelijden met jullie :o

Bespeur ik daar enige vorm van leedvermaak ? >;)
:')

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:45

Hier in het zuiden (Breda) echt wel enorme wind... nog geen regen of iets voorbij zien komen gelukkig.

Moet straks nog richting huis in Roosendaal. Houd mijn hart vast, vanmorgen zwiepte ik al van link naar rechts :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:46

Wij zitten met de paarden in zuidwest brabant. Het gaat hier flink tekeer, terwijl we volgens buienradar maar net in de rand van de regen zitten. Paarden staan gewoon hooi te eten op hun paddock buiten. Ik moet er niet aan denken om er middenin te zitten zeg.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:47

Ik stapte net uit de auto en toen waaide m’n bril bijna af :')

We hebben wel een losliggende dakplaat op de flat... hing toevallig een briefje van de week dat die binnenkort vervangen gaan worden :+

Afbeelding

Afbeelding

M’n auto staat gelukkig buiten schot van de dakplaten en de straat is afgezet, dus politie en brandweer is ook weer pleite. Hopelijk houdt het dak het als de storm straks op z’n (haar?) hoogtepunt is.