Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Ik... vond het wat stellig maar het maakt wel veel uit. (Meer dan een half uur per reis.) Dat is best veel. En dan vraag ik me af of sommige mensen die met die trein reizen het niet heel fijn vinden dat ze die niet zomaar hoeven te delen met studenten. En dat voelt toch een beetje naar uitsluiting, eerste klas maar dan op het hele treinniveau, en extra snel. Een beetje flauw is dat wel.
Castilja schreef:Ik reis ook iedere dag een uur van deur tot deur (huis --> studie) en ik kan je vertellen dat je dat na een tijd flink zat bent en dat dat halve uur zeker wel telt. Resistance ik begrijp je helemaal meidReis je tijdens de spits? Ik ben in de 2,5 jaar dat ik reis zowel 's avonds als 's ochtends nog nooit gecontroleerd, je kunt er ook gewoon voor kiezen de gok te nemen als je snapt wat ik bedoel
Castilja schreef:Nou gefeliciteerd dat jij langer reisde dan ik, laten we er een wedstrijd van makenIk vind dat gratis reizen voor studenten binnen Nederland ook echt gratis reizen moet zijn, ongeacht op welk traject. Punto. Ik ga koken
_San87_ schreef:Castilja schreef:Ik reis ook iedere dag een uur van deur tot deur (huis --> studie) en ik kan je vertellen dat je dat na een tijd flink zat bent en dat dat halve uur zeker wel telt. Resistance ik begrijp je helemaal meidReis je tijdens de spits? Ik ben in de 2,5 jaar dat ik reis zowel 's avonds als 's ochtends nog nooit gecontroleerd, je kunt er ook gewoon voor kiezen de gok te nemen als je snapt wat ik bedoel
Joh, ik reisde dagelijks 3 uur heen en 3 uur terug, dus zes uur in totaal. Ik snap het ook helemaal dat een half uur extra niet leuk is. Er is een snellere optie, alleen kost die voor iedereen wat extra geld. Leuk? Nee. Maar iedereen moet die betalen. Het kan niet zijn dat er voor één groep een uitzondering wordt gemaakt. Die wordt al gemaakt doordat studenten gratis van het OV gebruik kunnen maken.
Shadow0 schreef:Relatief zijn de kosten hoger voor mensen die minder geld hebben (en inderdaad, zeker voor studenten) en het zijn heel veel van dit soort tussenoplossingen die maken dat we bv enerzijds kunnen doen alsof het OV tussen Rotterdam en Amsterdam bv op peil is, terwijl we ook doen alsof de prijzen in de gaten gehouden worden door afspraken, en dan is er toch zo'n sluipweg die best wel verschil maakt.
Want ik vind het verschil wel groot. Dat 'iedereen' het moet betalen (maar het voor een aantal waarschijnlijk gewoon via bedrijfskosten en abonnementen) maakt het nog niet gelijk of eerlijk in uitwerking.
Ineke2, geheel terzijde maar waarom zijn het eigenlijk altijd werkende mannen?
Resistance schreef:_San87_ schreef:
Joh, ik reisde dagelijks 3 uur heen en 3 uur terug, dus zes uur in totaal. Ik snap het ook helemaal dat een half uur extra niet leuk is. Er is een snellere optie, alleen kost die voor iedereen wat extra geld. Leuk? Nee. Maar iedereen moet die betalen. Het kan niet zijn dat er voor één groep een uitzondering wordt gemaakt. Die wordt al gemaakt doordat studenten gratis van het OV gebruik kunnen maken.
Maar studenten verdienen níets.Althans, niet tijdens stage. 40 uur per week. Ik ga om half 8 de deur uit en ben om 8 uur 's avonds weer thuis. Mijn stagevergoeding is 350 per maand. Als ik meer wil moet ik lenen en moet ik 't terugbetalen.
Het is gewoon in en in triest dat de student op geen énkele manier tegemoet wordt gekomen. "Als je niet wil betalen ga je maar vroeger de deur uit" ja om 6 uur 's ochtends, en dan ben ik half 10 thuis."ga dan in Amsterdam wonen" ja dan ben ik 900 euro per maand kwijt en begin ik mijn leven met een schuld van 30.000 euro.
snap je de frustratie? Het is geen keuze die ie maakt. Je hébt geen keus.
Castilja schreef:Nou gefeliciteerd dat jij langer reisde dan ik, laten we er een wedstrijd van makenIk vind dat gratis reizen voor studenten binnen Nederland ook echt gratis reizen moet zijn, ongeacht op welk traject. Punto. Ik ga koken
_San87_ schreef:Bubblewrap schreef:Maar in feite kun je dus zomaar wegrijden met een bus die onbeheerd op het station staat?
Ik dacht dat er wel een beveiliging op zat. Al is het het dienstnummer van de chauffeur die is gekoppeld aan een rit..
Ik verbaas me er ook een beetje over.