Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:40

Oscar schreef:
Marie_Anne schreef:
Denk je echt dat je voor ruim 300 euro meer plezier aan deze föhn gaat hebben dan aan een föhn van 30 euro?

Ja, precies.
Neem een voorbeeld aan mij. Ik kan met een fohn van 1 euro ook al mijn haar droog krijgen :))

JIJ SPEELT VALS

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 21:25

Ik lees mee in dit topic voor shopinspiratie...... niet dat ik geld teveel heb, juist alles behalve :')

Maar met die föhn zou ik ook liever een kopen van €50 en (een deel van) de rest lekker op m’n spaarrekening zetten.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:23

Sheran schreef:
Haha Marie_Anne, ik zie nu helemaal voor me hoe ze in totale extase haar haar föhnt. Als een windmachine, lang golvend haar, schudden in slow motion, en intussen 'aaah! Oooooh, jaaaaaa'

_/-\o_ :') zoals ze in de reclames hun haar wassen, zo föhn ik dan voortaan :))

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:26

MarcoBorsato schreef:
JIJ SPEELT VALS

Stttt, niet zo hard! :D

Citaat:
Haha Marie_Anne, ik zie nu helemaal voor me hoe ze in totale extase haar haar föhnt. Als een windmachine, lang golvend haar, schudden in slow motion, en intussen 'aaah! Oooooh, jaaaaaa'

Een soort Hans Klok :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 07:43

Ik heb die Dyson föhn gekocht en terug gebracht, m'n haar drogen duurde enorm lang met dat kreng en vond m nog onhandig ook. Er was niks speciaals/bijzonders aan := Nu föhn ik m'n haar half droog met een $30 föhn en maak het af met zo'n föhn borstel combinatie ding. Klaar in 10 min.

Mando

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:54

Hoeveel voor een föhn...
Nou een goedkopere kan ook prima zijn werk doen.

Mijn oma zei altijd.
Je kan toch wel dansen ook al is het niet met de bruid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:10

Ik ga de jumpsuits terugsturen. Ze zijn prachtig en zitten heerlijk, maar mijn vriend is er geen fan van en ik moest door dit topic steeds denken aan het naar t toilet gaan en wat voor crime dat gaat worden :').

Bedankt he :D.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:49

nessinator schreef:
Ik overweeg een andere sidepull te kopen want mag met mijn huidige geen dressuur rijden. Ik heb ook een gewoon bithoofdstel waar ik mee kan starten. Wat te doen?

En waarom zou je er vanaf gepraat willen worden? Als je bitloos wilt starten, heb je een reglementair hoofdstel nodig. Bithoofdstel verkopen en er een bitloos hoofdstel voor in de plaats kopen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:38

Gini schreef:
nessinator schreef:
Ik overweeg een andere sidepull te kopen want mag met mijn huidige geen dressuur rijden. Ik heb ook een gewoon bithoofdstel waar ik mee kan starten. Wat te doen?

En waarom zou je er vanaf gepraat willen worden? Als je bitloos wilt starten, heb je een reglementair hoofdstel nodig. Bithoofdstel verkopen en er een bitloos hoofdstel voor in de plaats kopen.

Ik wil mijn bithoofdstel niet verkopen, maar waarom ik er vanaf gepraat wil worden is omdat ik eigenlijk een beetje op mijn uitgaven wil gaan letten en ik heb gewoon een hoofdstel waar ik mee kan rijden en mag starten, ook al hangt er een bit in.
Ik twijfel vooral of ik de overstap naar bitloos wel moet maken. In de training rij ik bijna alleen nog maar bitloos, maar op de een of andere manier houdt iets mij tegen om ook bitloos te starten.

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:45

Stille meelezer meldt zich even. Heb je toevallig nu het bitloze hoofdstel van Nalanta? Zij zijn er namelijk druk mee bezig met de knhs om het hoofdstel toegestaan te krijgen op wedstrijden.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:05

Ik wil heel graag een nieuwe telefoon kopen, omdat ik al zo lang als ik mijn Nokia heb (nu 2 jaar) er helemaal gek van word, wat een waardeloos toestel. Maar mijn vriend krijgt zeer binnenkort zijn nieuwe telefoon dus eigenlijk wil ik wachten om te kijken hoe dat toestel hem bevalt. Daarnaast wil ik hem eigenlijk kopen van een extraatje zoals vakantiegeld oid, niet van mijn loon. Maar omdat m'n telefoon zo waardeloos is, heb ik geen zin om nog langer te wachten :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:24

Ik heb een Nokia en ben er echt superblij mee :D.

Ik zou toch proberen te wachten, hoe lastig dat ook kan zijn. Dan kun je ook rustig de tijd nemen te kijken wat je nu wil.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:45

Welke Nokia heb jij San? Ik heb de 6 (de oudste versie zeg maar) en sinds ik hem heb is er elke keer iets.. Zowel softwarematig als in de hardware. Ben hem al eens 1,5 maand kwijt geweest, toen is er een compleet nieuw moederboard in gezet. Echt, nog nooit zo'n slechte, onbetrouwbare telefoon gehad |o

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:06

Gini schreef:
nessinator schreef:

Bitloos mag toch maar tot en met L2? Wil je verder moet je toch weer terug naar bithoofdstel.
Of is de regel betreffende bitloos starten uitgebreid en mag je nu wel verder bitloos? Zo nee, is het een beetje zonde om het bithoofdstel te verkopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:01

Renee1991 schreef:
Welke Nokia heb jij San? Ik heb de 6 (de oudste versie zeg maar) en sinds ik hem heb is er elke keer iets.. Zowel softwarematig als in de hardware. Ben hem al eens 1,5 maand kwijt geweest, toen is er een compleet nieuw moederboard in gezet. Echt, nog nooit zo'n slechte, onbetrouwbare telefoon gehad |o

6.1 heb ik. Nu bijna twee jaar en hij bevalt super.

Ik snap dat jij er klaar mee bent, trouwens.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:02

xxCYNNxx schreef:
Gini schreef:

Bitloos mag toch maar tot en met L2? Wil je verder moet je toch weer terug naar bithoofdstel.
Of is de regel betreffende bitloos starten uitgebreid en mag je nu wel verder bitloos? Zo nee, is het een beetje zonde om het bithoofdstel te verkopen.

Bitloos mag t/m M2 (en daar ben ik nog láng niet: B+5), en mijn bithoofdstel verkoop ik sowieso niet (alleen al omdat het >20 jaar oud is)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:24

Wat is de reden dat je met dus hoofdstel niet mag starten dan? Toevallig omdat het ook een kaptoom is doordat er een ringetje op de neusriem zit?

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:44

witroosje schreef:
Wat is de reden dat je met dus hoofdstel niet mag starten dan? Toevallig omdat het ook een kaptoom is doordat er een ringetje op de neusriem zit?

Nee het is er eentje uit de westernhoek, met een gevlochten neusriem die net te dun is en te weinig van leer.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:59

nessinator schreef:
witroosje schreef:

Nee het is er eentje uit de westernhoek, met een gevlochten neusriem die net te dun is en te weinig van leer.

Kan je er geen bontje omheen doen zodat je dat niet ziet en hij dikker is? Geen idee of dat mag hoor!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 21:01

Misschien kun je ook tweedehands wel iets op de kop tikken. Scheelt vaak echt veel geld!

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:03

witroosje schreef:
Kan je er geen bontje omheen doen zodat je dat niet ziet en hij dikker is? Geen idee of dat mag hoor!

Er zit al een bontje omheen, maar ik wil het risico niet lopen.

Maar als jullie allemaal lijken te zeggen "Ik zou niet weten waarom niet" dan ga ik er maar eens naar op zoek :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:12

Het is in dit geval ook een beetje wat je zelf wilt. Als je bitloos wilt starten omdat je pony daar beter op loopt, dan heb je dat hoofdstel gewoon nodig, dus dan valt er weinig van je af te praten. Als er echter geen verschil is als je met bit rijdt en je wilt het geld echt niet aan een nieuw hoofdstel spenderen, dan kan je met het bithoofdstel starten.
Maar de meeste bitloze ruiters starten toch zo omdat ze een uitgesproken voorkeur hebben of zelfs principieel niet met bit willen rijden, dus dat is afhankelijk van waar jij staat. Rijd je bitloos omdat het kan of omdat je het wil.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:14

Kan het topic wellicht weer terug naar de 'we helpen je van je aankoopdrang af' van de start van dit topic?

Welk bit, bitloos, niet bitloos, ervaringen met verschillende hoofdstellen als dan niet bitloos, daarvan lopen al ongeveer 1500 topics op bokt....

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:25

Gini schreef:
Het is in dit geval ook een beetje wat je zelf wilt. Als je bitloos wilt starten omdat je pony daar beter op loopt, dan heb je dat hoofdstel gewoon nodig, dus dan valt er weinig van je af te praten. Als er echter geen verschil is als je met bit rijdt en je wilt het geld echt niet aan een nieuw hoofdstel spenderen, dan kan je met het bithoofdstel starten.
Maar de meeste bitloze ruiters starten toch zo omdat ze een uitgesproken voorkeur hebben of zelfs principieel niet met bit willen rijden, dus dat is afhankelijk van waar jij staat. Rijd je bitloos omdat het kan of omdat je het wil.

En dat is dus precies waarom ik ervan af gepraat wilde worden. Voor mijn paard maakt het namelijk niet uit of ik met of zonder bit rij. Bitloos is dus omdat het kan, uit gemakszucht, niet omdat het moet of omdat ik dat per se wil. En inderdaad, Femke_tweety, waarom mijn sidepull niet toegestaan is maakt daarbij geen verschil. (overigens lees ik nergens welk bit/bitloos, alleen maar waarom niet met dit hoofdstel)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 12:28

Nou, in dat geval: waarom zou je het dan niet gewoon nog even proberen met de spullen die je hebt en wachten tot je echt een voorkeur hebt ontwikkeld? Dan weet je misschien ook beter wat je wil hebben.