Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ibbel schreef:Jij levert iets voor 100 euro ex BTW, dus je stuurt een rekening aan je klant voor 121 euro. Afterpay en consorten rekenen een percentage over 121 euro. Stelt dat is 2,5%, dan betaalt je 3 euro aan afterpay. Jij moet die 21 euro BTW aan ome staat afgeven, dus je betaalt in feite 3 euro aan afterpay over 100 euro, en dat is 3% ipv 2,5%.
Citaat:Wanneer de klant retour stuurt, moeten de kosten voor afterpay nog wel betaald worden natuurlijk.
Ibbel schreef:Bij achteraf betalen niet, lijkt me, want dan is die factuur niet verstuurd, toch? En bij een retour komt die factuur er ook niet.
Dus bij vooraf betalen (wat Wehkamp nu dus wil van TS) krijgt Wehkamp in feite méér kosten om z'n oren, want er gaan eerst facturen uit waar kosten voor betaald worden, daarna komen de spullen terug, moet er geld terug betaald worden terwijl de kosten voor de betalingsafhandeling wel gemaakt zijn.
Relaxed schreef:Er komt altijd een factuur Ibbel en daarna een creditnota, misschien niet bij de klant, maar wel in de systemen van de ondernemer
_San87_ schreef:Ibbel schreef:Bij achteraf betalen niet, lijkt me, want dan is die factuur niet verstuurd, toch? En bij een retour komt die factuur er ook niet.
Dus bij vooraf betalen (wat Wehkamp nu dus wil van TS) krijgt Wehkamp in feite méér kosten om z'n oren, want er gaan eerst facturen uit waar kosten voor betaald worden, daarna komen de spullen terug, moet er geld terug betaald worden terwijl de kosten voor de betalingsafhandeling wel gemaakt zijn.
Wanneer mensen vooraf moeten betalen, denken ze wel beter na wát ze bestellen en hoeveel. Want je moet t meteen betalen, de kans dat er met vooraf betalen net zo veel retour komt als met achteraf betalen, is daarmee kleiner en dus is de winst groter omdat er meer producten gehouden worden.
Ibbel schreef:Bij achteraf betalen niet, lijkt me, want dan is die factuur niet verstuurd, toch? En bij een retour komt die factuur er ook niet.
_San87_ schreef:Wanneer mensen vooraf moeten betalen, denken ze wel beter na wát ze bestellen en hoeveel. Want je moet t meteen betalen, de kans dat er met vooraf betalen net zo veel retour komt als met achteraf betalen, is daarmee kleiner en dus is de winst groter omdat er meer producten gehouden worden.
Sclimpre schreef:En inderdaad dit !
Het spook van de BTW met zijn verborgen kosten.

Dan heb ik liever dat ze meteen beide maten passen en vergelijken 
met een érg goede matencalculator.
Magrathea schreef:https://mudjeans.eu/?lang=nl
Ik wilde even dit toffe concept onder de aandacht brengen hier... duurzaam jeans dragenmet een érg goede matencalculator.