Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:59

Bloodymary schreef:
Kabayo schreef:
Wat ik mij af vraag. Mijn pakket ligt nu dus in Heerenveen, zo'n 10 minuutjes rijden. Hun hebben het druk, wat ik snap want ik werk bij DPD. Kan ik het pakketje dan niet zelf ophalen bij het depot weg? Scheelt hun rijden en ik hoef niet te wachten :+

Dat kunnen ze daar toch nooit vinden. Die moeten ook door en kunnen geen half uur naar een pakketje van jou gaan zoeken. Gewoon even geduld hebben...

Dat is niet waar. Werk zelf ook voor een pakketdienst en zo'n pakketje heb je zo gevonden in de loods...

Ik heb wel geduld hoor maar vroeg het mij gewoon af

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:28

Kabayo schreef:

Contact openemen via fb gaat het beste bij dpd

En ondanks de berichten, gisteren verschillende pakketten verzonden en vandaag al afgeleverd

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:02

Contact opnemen met post.nl... kansloos, messenger geen enkele reactie, mail vast in de prullenbak dus geen reactie bellen??? heb je even tijd want het kan zo half uurtje duren eer dat je iemand aan de lijn krijgt... en die zijn naam is haas want die weet van nix.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:56

kiki1976 schreef:
Kabayo schreef:

Contact openemen via fb gaat het beste bij dpd

En ondanks de berichten, gisteren verschillende pakketten verzonden en vandaag al afgeleverd

Bedoelde postnl, niet DPD

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:47

Kabayo schreef:
Wat ik mij af vraag. Mijn pakket ligt nu dus in Heerenveen, zo'n 10 minuutjes rijden. Hun hebben het druk, wat ik snap want ik werk bij DPD. Kan ik het pakketje dan niet zelf ophalen bij het depot weg? Scheelt hun rijden en ik hoef niet te wachten :+

Laat ik je vertellen dat het onmogelijk is om een pakket te vinden tenzij hij gesorteerd is in een route, maar dan wordt hij ook gewoon bezorgd.
Er staan 10 duizenden pakketten op een depot, dus even een pakket zoeken is niet zo gemakkelijk

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:49

Nou 1 voordeel voor de mensen die zo om hun pakketjes staan te springen, DHL heeft besloten om 5 mei gewoon te gaan bezorgen ipv de bezorgers een vrije dag te geven.

Weer een dag extra waarop pakketjes geleverd worden *\o/* -O-

Pakketjes op depot ophalen beginnen we bij ons ook niet aan. Die vinden we nooit weer terug als de bezorgers ze nog niet in de bus hebben liggen. :n

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:55

5 mei heb je toch nooit een dag vrij? Tenminste waar ik werk niet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:56

Neverland schreef:

Eens in de zoveel jaar is het wel een vrije dag. Iig voor het meeste kantoorvolk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:57

Neverland schreef:

Het is 1x in de 5 jaar een nationale vrije dag. Of zoiets.

Ik vind t iig bizar dat bevrijdingsdag niet standaard ieder jaar een nationale vrije feestdag is.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:58

Mmm zal dan wel aan het cao liggen verwacht ik dan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:15

Neverland schreef:
Mmm zal dan wel aan het cao liggen verwacht ik dan.

Nee hoor, is wettelijk bepaald dat 5 mei 1x in de 5 jaar een nationale feestdag is :)

Onder welke cao werk je dan?

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:22

Ieder lustrum is een nationale feestdag. Dit jaar is het 75 jaar geleden, dus dit jaar een nationale feestdag.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:36

Nee het is nog steeds niet verplicht om betaald vrij te geven als werkgever :n
Dat hangt alsnog af van je CAO.

rijksoverheid.nl schreef:
Is Bevrijdingsdag (5 mei) een vrije dag?
Bevrijdingsdag (5 mei) is een officiële feestdag in Nederland, maar niet iedereen is dan vrij.

Ik ben werknemer
Wilt u weten of u vrij bent? Vraag dit dan na bij uw werkgever. Of kijk in uw contract of cao wat hierover wordt gezegd.

rijksoverheid.nl schreef:
Wanneer zijn de officiële feestdagen in Nederland?
Hieronder vindt u een overzicht van de officiële feestdagen in Nederland in 2020.

Feestdagen 2020
Nieuwjaarsdag: woensdag 1 januari 2020
Goede vrijdag: vrijdag 10 april 2020
Pasen (eerste en tweede paasdag): zondag 12 en maandag 13 april 2020
Koningsdag: maandag 27 april 2020
Bevrijdingsdag: dinsdag 5 mei 2020
Hemelvaartsdag: donderdag 21 mei 2020
Pinksteren (eerste en tweede pinksterdag): zondag 31 mei en maandag 1 juni 2020
Kerstmis (eerste en tweede kerstdag): vrijdag 25 en zaterdag 26 december 2020

Feestdag: recht op vrije dag?
Er is geen wet die heeft vastgelegd dat bepaalde feestdagen vrije dagen zijn voor werknemers. Er is dus geen wettelijk recht op een vrije dag op een bepaalde feestdag. In uw cao of arbeidsovereenkomst staat of u vrij bent op feestdagen.

Maar dit is wel enigszins offtopic.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 16-04-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:38

Echt? Bizar, ik ken niemand die niet een keer in de 5 jaar vrij heeft op Bevrijdingsdag. (Behalve dan natuurlijk horeca)
In mijn cao is het zelfs elk jaar. (Vvt) dat is de zorg.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:07

Ik heb nog nooit vrij gehad, ook niet met die 5 jaar :n winkels zijn juist dan druk en dus open, jammer dan pech gehad was het altijd. Nu zou ik wel vrij kunnen krijgen, voordeel van eindelijk je eigen rooster bepalen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:20

Met bevrijdingsdag zal er denk ik geen kont te doen zijn. Ergens wel jammer ;(. We wilden dit jaar naar Wageningen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:32

Ik werk in de horeca in Zwolle waar Bevrijdingsdag enorm groot is... had eindelijk voor het eerst in jaren als eerste vrij gevraagd. :=
Maarja is niet anders...

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:44

capopjekop schreef:
Hoe zien jullie dat voor je dan? Want nu is het even drukker maar wie weet gaan we over een maand of 2 weer langzaam aan terug naar normaal. Dan al die mensen weer ontslaan? Ik heb zelf geen verstand van contracten, maar het lijkt me best lastig omdat je dus nu met een situatie zit waar niemand weet hoe het gaat lopen.

Studenten aannemen, dat doen we in België ook. Normaal hebben we enkel studenten tijdens de zomervakantie.
Wij hebben er nu 7 extra, voor 3 gemeenten. (er zijn ong 8 zieken op kantoor ook)

Tijdens de kerstperiode werken wij met subcompanies (per pak betaald) , maar dat kost meer dan een jobstudent. De meeste jobstudenten in België werken in de horeca, dus die verwelkomen dit ook.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:45

_San87_ schreef:
Met bevrijdingsdag zal er denk ik geen kont te doen zijn. Ergens wel jammer ;(. We wilden dit jaar naar Wageningen.

Arnhem had ook al het een en ander op de planning.. :(.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 00:31

In de Metalektro CAO is het ook geen vrije dag. Heb na mijn schooltijd nog nooit vrij gehad op 5 mei omdat het een feestdag is (op 5 mei 2005 na, maar toen was het ook Hemelvaart _O- ).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:37

Is het nog de bedoeling dat pakketjes bij buren afgeleverd worden? :=

Er wordt hier net aangebeld of ik een pakketje van de buren wil aannemen, nee dat doe ik op het moment niet. Hij is alleen nu al het hele blok af aan het gaan en heeft het paar huizen verder afgeleverd (hij kwam weer langs gelopen zonder pakket). Normaal vind ik het voor bepaalde buren geen probleem, maar nu neem ik niks voor anderen aan. Volgens mij horen ze het ook niet bij de buren af te leveren op het moment. Dit was DHL.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:48

MyWishMax schreef:
Is het nog de bedoeling dat pakketjes bij buren afgeleverd worden? :=

Er wordt hier net aangebeld of ik een pakketje van de buren wil aannemen, nee dat doe ik op het moment niet. Hij is alleen nu al het hele blok af aan het gaan en heeft het paar huizen verder afgeleverd (hij kwam weer langs gelopen zonder pakket). Normaal vind ik het voor bepaalde buren geen probleem, maar nu neem ik niks voor anderen aan. Volgens mij horen ze het ook niet bij de buren af te leveren op het moment. Dit was DHL.

Waarom zou het niet kunnen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:55

Ik had het al gevonden, DHL zegt zelf dat ze niet meer bij buren afleveren. Dus nee, het is niet de bedoeling.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:47

Mijn grootste frustratie is momenteel dat de postbezorger komt en er niks voor mij bij zit.. ik moet meer bestellen haha _O-